[B4 2.3 NG] z LPG brak wolnych obrotów, silniczek krokowy za
- Aleksander_PL
- Forum Audi 80
- Posty: 130
- Rejestracja: 10 lis 2015, 21:16
- Lokalizacja: Elbląg
[B4 2.3 NG] z LPG brak wolnych obrotów, silniczek krokowy za
Witajcie. Mam problem ze swoim NG. Niedawno je kupiłem i był problem z wolnymi obrotami. Nie jeżdżę na LPG od samego początku, niemal wyłącznie benzyna. Była pęknięta klapa spiętrzająca i trzymała sobie obroty 1100 na benzynie. Obecnie obroty plasują się na wysokości 400-600 i silniczek krokowy jest prawdopodobnie w pozycji zamkniętej.
Więc tak:
-wymieniłem klapę spiętrzającą i ją wyregulowałem
-silnik powietrza biegu jałowego (krokowy) wymoczyłem w benzynie przez tydzień i wyczyściłem, sprawdziłem, oporność na stykach na kolka Omów, jego klapka daje się swobodnie przesuwać
-układ dolotowy jest raczej szczelny, gdyż posprawdzałem wszystkie gumy i psikałem PLAKIEM po każdym możliwym miejscu i brak było zmian w pracy silnika
-czujnik temperatury silnika dwupinowy biały ma kilka tysięcy omów rezystancji pomiędzy pinami, przerwa w obwodzie z masą
-po odpięciu wtyczki nastawnika ciśnienia paliwa, silnika biegu jałowego, wtryskiwacza rozruchowego i czujnika temperatury brak jakiejkolwiek reakcji na zimnym silniku
-wszystkie kostki i piny wyczyściłem preparatem do złączy elektrycznych
-na nastawniku ciśnienia (kostce do niego) jest poniżej 1V napięcia
-na silniczku krokowym brak napięcia
-czujniki minimalnego i maksymalnego otwarcia przepustnicy są sprawne-mierzyłem rezystancję w różnych położeniach
-próbowałem wybłyskać kody, ale spalił się bezpiecznik 10A ostatni po prawej nr 21
-reszta bezpieczników jest sprawna
-prawdopodobnie nie mam katalizatora, gdyż po kolektorze wydechowym następne są te dwa poprzeczne tłumiki
Obroty ustawiłem sobie tą śrubką na przepustnicy (wiem, że nie powinienem). Nie wiek jak z sondą Lambda, bo nie znalazłem jej jeszcze, ale obiecuję poszukać czarnego przewodu i zmierzyć napięcie względem masy.
Pomóżcie proszę, bo szlag mnie trafia z tym samochodem.
Więc tak:
-wymieniłem klapę spiętrzającą i ją wyregulowałem
-silnik powietrza biegu jałowego (krokowy) wymoczyłem w benzynie przez tydzień i wyczyściłem, sprawdziłem, oporność na stykach na kolka Omów, jego klapka daje się swobodnie przesuwać
-układ dolotowy jest raczej szczelny, gdyż posprawdzałem wszystkie gumy i psikałem PLAKIEM po każdym możliwym miejscu i brak było zmian w pracy silnika
-czujnik temperatury silnika dwupinowy biały ma kilka tysięcy omów rezystancji pomiędzy pinami, przerwa w obwodzie z masą
-po odpięciu wtyczki nastawnika ciśnienia paliwa, silnika biegu jałowego, wtryskiwacza rozruchowego i czujnika temperatury brak jakiejkolwiek reakcji na zimnym silniku
-wszystkie kostki i piny wyczyściłem preparatem do złączy elektrycznych
-na nastawniku ciśnienia (kostce do niego) jest poniżej 1V napięcia
-na silniczku krokowym brak napięcia
-czujniki minimalnego i maksymalnego otwarcia przepustnicy są sprawne-mierzyłem rezystancję w różnych położeniach
-próbowałem wybłyskać kody, ale spalił się bezpiecznik 10A ostatni po prawej nr 21
-reszta bezpieczników jest sprawna
-prawdopodobnie nie mam katalizatora, gdyż po kolektorze wydechowym następne są te dwa poprzeczne tłumiki
Obroty ustawiłem sobie tą śrubką na przepustnicy (wiem, że nie powinienem). Nie wiek jak z sondą Lambda, bo nie znalazłem jej jeszcze, ale obiecuję poszukać czarnego przewodu i zmierzyć napięcie względem masy.
Pomóżcie proszę, bo szlag mnie trafia z tym samochodem.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4737
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Na nastawniku mierzy się natężenie a nie napięcie. Podłączasz miernik ustawiony na pomiar amperów albo miliamperów w taki sposób: http://images78.fotosik.pl/2/fe3d9077a87822eb.jpg . I nie próbuj podłączać końcówek miernika ustawionych z pomiarem amperów do obu przewodów nastawnika bo zepsujesz ECU albo miernik.Aleksander_PL pisze:-na nastawniku ciśnienia (kostce do niego) jest poniżej 1V napięcia
Przy okazji tego pomiaru zobaczysz czy sonda działa.
Poczytaj ten temat: https://audi80.pl/topics78/b4-23-ng- ... t97541.htm
Sprawdź czy masz plus na zapłonie na kablach czarno-niebieskich idących do czujników przepustnicy i "silniczka" krokowego.
- Aleksander_PL
- Forum Audi 80
- Posty: 130
- Rejestracja: 10 lis 2015, 21:16
- Lokalizacja: Elbląg
Istotnym z punktu widzenia regulacji jest czujnik krańcowy zamknięcia przepustnicy, umieszczony na dole przepustnicy.
na wspólnej wtyczce obu krańcówek przepustnicy, bodajze srodkowy pin to masa, a skrajne to wejscia do sterownika z tzw pullup'em 12V w trybie wysokiej impedancji. Jak zewrzesz skrajne piny do masy, to sterownik wie czy przepustnica jest zamknieta, czy maks otwarta, zaleznie który pin zewrzesz.
Zobacz czy melduje sie jakies napiecie na skrajnych pinach, mierzysz wzgledem masy
na wspólnej wtyczce obu krańcówek przepustnicy, bodajze srodkowy pin to masa, a skrajne to wejscia do sterownika z tzw pullup'em 12V w trybie wysokiej impedancji. Jak zewrzesz skrajne piny do masy, to sterownik wie czy przepustnica jest zamknieta, czy maks otwarta, zaleznie który pin zewrzesz.
Zobacz czy melduje sie jakies napiecie na skrajnych pinach, mierzysz wzgledem masy
Ostatnio zmieniony 08 gru 2015, 00:53 przez zukreator, łącznie zmieniany 2 razy.
Brak napięcia na krokowym i na krańcówkach, sprawdź bezpiecznik motor powinien być spięty razem z innym taką czerwoną blaszką.
Regulując obroty śrubką zderzaka prawdopodobnie rozregulowałeś dolny stycznik(mikro przełącznik) zamknięcia przepustnicy który daje sygnał do ECU że silnik jest w fazie wolnych obrotów.
Regulując obroty śrubką zderzaka prawdopodobnie rozregulowałeś dolny stycznik(mikro przełącznik) zamknięcia przepustnicy który daje sygnał do ECU że silnik jest w fazie wolnych obrotów.
- Aleksander_PL
- Forum Audi 80
- Posty: 130
- Rejestracja: 10 lis 2015, 21:16
- Lokalizacja: Elbląg
Jeśli chodzi o te bezpieczniki pod tą czerwonym kapslem MOTOR, to są dwa, siedzą dość głęboko, ostatnio jak je wyjmowałem i sprawdzałem, to były okej.
Przed chwilą zmierzyłem to napięcie i (patrząc na kostkę stojąc przed samochodem) to na ostatniej nie ma napięcia względem masy, na drugiej jest napięcie akumulatora a na pierwszej jest 0.50 volt-ta najbliższa kolektorowi.
Nie wspomniałem chyba, że zimny silnik jest ciężko uruchomić.
Przed chwilą zmierzyłem to napięcie i (patrząc na kostkę stojąc przed samochodem) to na ostatniej nie ma napięcia względem masy, na drugiej jest napięcie akumulatora a na pierwszej jest 0.50 volt-ta najbliższa kolektorowi.
Nie wspomniałem chyba, że zimny silnik jest ciężko uruchomić.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4737
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
W NG jest odwrotnie. Przełączniki załączają plus na kable sygnałowe. http://www.autolib.diakom.ru/CAR/Audi/1 ... /fig02.pdfzukreator pisze:na wspólnej wtyczce obu krańcówek przepustnicy, bodajze srodkowy pin to masa, a skrajne to wejscia do sterownika z tzw pullup'em 12V w trybie wysokiej impedancji. Jak zewrzesz skrajne piny do masy, to sterownik wie czy przepustnica jest zamknieta, czy maks otwarta, zaleznie który pin zewrzesz.
Zobacz czy melduje sie jakies napiecie na skrajnych pinach, mierzysz wzgledem masy
To wydaje się być OK jeśli sprawdzałeś na wtyczce odłączonej. Jeśli sprawdzałeś na podłączonej to powinieneś mieć dwa plusy (względem masy) gdy przepustnica jest zamknięta.Aleksander_PL pisze:Przed chwilą zmierzyłem to napięcie i (patrząc na kostkę stojąc przed samochodem) to na ostatniej nie ma napięcia względem masy, na drugiej jest napięcie akumulatora a na pierwszej jest 0.50 volt-ta najbliższa kolektorowi.
- Aleksander_PL
- Forum Audi 80
- Posty: 130
- Rejestracja: 10 lis 2015, 21:16
- Lokalizacja: Elbląg
- Aleksander_PL
- Forum Audi 80
- Posty: 130
- Rejestracja: 10 lis 2015, 21:16
- Lokalizacja: Elbląg
- Aleksander_PL
- Forum Audi 80
- Posty: 130
- Rejestracja: 10 lis 2015, 21:16
- Lokalizacja: Elbląg
Znalazłem przyczynę, Panowie. Otóż ten czujnik położenia przepustnicy jest tak specyficznie uszkodzony, że raz działa poprawnie, a raz nie i z moim sprawdzeniem trafiłem na moment, gdy działał To tyle w temacie czujnika, którego nawet nie wymienię, gdyż ...
gdyż wracając od dziewczyny wieczorem Audi postawiła zasłonę dymną, biało jakby Papieża wybrali, zaczęła ciągnąć płyn po chamsku i ciężko iść. Niestety, ale postoi, aż nazbieram kasy na trochę porządniejszą naprawę głowicy :oops: Zawsze coś Dziękuję Wam za pomoc.
gdyż wracając od dziewczyny wieczorem Audi postawiła zasłonę dymną, biało jakby Papieża wybrali, zaczęła ciągnąć płyn po chamsku i ciężko iść. Niestety, ale postoi, aż nazbieram kasy na trochę porządniejszą naprawę głowicy :oops: Zawsze coś Dziękuję Wam za pomoc.