Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 1.8 PM] Podcisnienia idące do aparatu zapłonowego

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Piotrek_łódź
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 166
Rejestracja: 22 lis 2015, 08:26

[B3 1.8 PM] Podcisnienia idące do aparatu zapłonowego

Post autor: Piotrek_łódź » 10 gru 2015, 21:02

witam czy ktoś z was mógł by mi podpowiedzieć lub jakieś foto jak powinno być podłaczone podcisnienie idace od zaworka z pod filtra powietrza i idace do aparatu zapłonowego bo dzisiaj mi mechanik powiedział że ten zaworek nie działa ale gdy zamieniłem miejscami weżyki to zadziałał i auto teraz ładnie pracuje na LPG lecz na benzynie gorzej i musze sie dowiedzieć jak to ma być podłączone jutro wstawię fotki jak to jest u mnie obecnie podłączone

Awatar użytkownika
serizzi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 134
Rejestracja: 22 lis 2010, 20:32
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: serizzi » 10 gru 2015, 21:49

Cześć.
Może to pomoże.
Obrazek

Piotrek_łódź
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 166
Rejestracja: 22 lis 2015, 08:26

Post autor: Piotrek_łódź » 10 gru 2015, 22:00

jutro zrobie też foto jak jest u mnie i wrzucę i zobaczymy czy jest tak jak na schemacie ale mam nadzieję że jest dobrze bo wczesniej było cos nie tak bo obroty wolno spadały i na jałowych chodził raz sapadał z obrotów a raz za duzo a po przełożeniu węzyka od podcisnienia w inne miejsce to podcisnienie pojawilo sie wtedy na gruszce przy aparacie i wtedy na gazie pracuje teraz idealnie tylko na benzynie jest gorzej nie wiem czemu

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4737
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 10 gru 2015, 22:47

Raz sprawdź czy on cyka jak na włączonym zapłonie lekko otworzysz przepustnicę.

Dwa sprawdź czy otwiera podciśnienie to lekkim ruszeniu przepustnicy. W tym momencie powinien też puścić podciśnienie na aparat zapłonowy. Gdy przepustnica jest zamknięta (albo zapłon wyłączony) to powinien łączyć wężyk idący z aparatu z atmoswerą przez ten niepodłączony króciec z kapturkiem.

Piotrek_łódź
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 166
Rejestracja: 22 lis 2015, 08:26

Post autor: Piotrek_łódź » 11 gru 2015, 22:24

dobra czyli mam sprawdzić czy n włączonym zapłonie cyka bedzie go słychać czy bardziej go dotknac i powinno być czuć cykanie oczywiście gdy otworzę przepustnicę

a jak sprawdzić czy otwiera podcisnienie przy lekkim ruszeniu przepustnicy bo tego nie wiem
do tej chwili udało mi się ustawić kąt wyprzedzenia na 6 stopni na lpg przy podłączonym podcisnieniu i zauważyłem że gdy autko pracuje na lpg to pracuje teraz bardzo ładnie płynnie bez szarpania czy falowania na biegu jałowym lecz gdy zdejmę mu węzyk podcisnienia z gruszki na aparacie to obroty spadają i kultura pracy się zmienia czemu tak jest czy tak powinno być bo chyba w trakcie pracy na jałowym nie powinno być chyba żadnego podcisnienia czy się mylę

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4737
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 12 gru 2015, 09:14

Powinno być słuchać jak cyka i też powinno być czuć. Jeśli nie cyka to masz coś z czujnikiem zamknięcia przepustnicy.
Piotrek_łódź pisze: a jak sprawdzić czy otwiera podcisnienie przy lekkim ruszeniu przepustnicy bo tego nie wiem
Na zgaszonym silniku i włączonym zapłonie sprawdzasz ustami dmuchając w wężyk idący od aparatu do zaworka czy łączy powietrze z wyjściem do atmosfery przy zamkniętej przepustnicy i czy łączy wężyk od aparatu z wejściem podciśnienia (idącym do wtrysku) gdy lekko uchylisz.

Jak masz cały czas podciśnienie na aparacie to musiałbyś ustawić wyprzedzenie zapłonu na większy kąt jak w gaźnikowcu chyba na 15 stopni z podłączonym podciśnieniem. Bo teraz jak znika podciśnienie w kolektorze (gaz w podłodze) to wyprzedzenie zapłonu może wypadać za GMP.

Piotrek_łódź
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 166
Rejestracja: 22 lis 2015, 08:26

Post autor: Piotrek_łódź » 13 gru 2015, 09:10

wczoraj porobiłem zdjęcia i pozaznaczałem kolorowymi strzałkami który wężyk podciśnienia do czego idzie
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
czerwony - podciśnienie wychodzące z monowtrysku do gruszki aparatu zapłonowego
żółty - podciśnienie wychodzące z monowtrysku idące do zaworka zaraz obok

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
zielony - podciśnienie idące z dołu zaworka do filtra powietrza
niebieski - podcisnienie idące z filtra do dolotu powietrza

sprawdzałem wczoraj to czy przy zapłonie cyka ten zaworek przy samym zapłonie nie a gdy minimalnie ruszę przepustnicą to raz cyknie i ppotem już nie nawet jak bedę trzymał przeustnicę minimalnie otwartą chyba że coś źle sprawdzm

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4737
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 13 gru 2015, 21:32

To ktoś podłączył podciśnienie bezpośrednio bez tego tego zaworka. Czyli jest źle.

Do tego wygląda to jakbyś miał podłączone przez ten zaworek klapkę czyli też źle.

Wygląda że masz pozamieniane podciśnienia.

Piotrek_łódź
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 166
Rejestracja: 22 lis 2015, 08:26

Post autor: Piotrek_łódź » 15 gru 2015, 23:05

a podpowiedział byś jak to mogę pozamieniać aby było tak jak trzeba chciał bym zrobic to sam bo po co płacic za mozna by powiedzieć prostą robotę a i zakupiłem już trochę nowego wężyka do podciśnienia żeby przy okazji wymienić te wężyki tak na zaś

[ Dodano: 2015-12-15, 23:05 ]
koledzy jutro zmieniam podcisnienia tak jak jest na rysunku powyzej tylko nie wiem czy zezyki które sa w filtrze powietrza są ok czy je musze zamienić miejscami

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4737
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 16 gru 2015, 10:52

Tutaj masz schemat podłączeń. Co prawda z golfa II ale podłącza się tak samo: http://obrazki.elektroda.net/15_1268079664.jpg

[ Dodano: 2015-12-16, 10:52 ]
I sprawdź czy otwiera się ten zaworek po otwarciu przepustnicy. Bo jeśli będzie cały czas otwarty to nic to nie zmieni. Jeśli będzie cały czas zamknięty to może być gorzej niż teraz.

Brak jego pracy może być spowodowany źle ustawionym albo uszkodzonym stykiem w nastawniku przepustnicy.

Piotrek_łódź
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 166
Rejestracja: 22 lis 2015, 08:26

Post autor: Piotrek_łódź » 16 gru 2015, 22:55

dobra wężyki wszystkie nowe podcisnienia podłączone tak jak na foto przedstawiłeś tylko powiedz mi teraz tak bo jak włacze zapłon to słychac jak ten zaworek od razu cyka ale tylko chwilę i cisza nawet jak mu uchyle przepustnicę to nie cyka czasami się zdarzy że jak uchyle przpustnicę i ją puszczę to po puszczeniu kiedy się zamyka to przez chwilę słychac cykanie ale to przez sekundę nie wiem czy to wina zaworka czy tego jakiegoś styku jak mogę sprawdzic styk nastawnika przepustnicy.
czy znasz może jakiś numer ori tego zaworka bo chciał bym poszukac w necie czy są jeszcze dostepne czy juz nie

[ Dodano: 2015-12-16, 22:55 ]
koledzy a czy ktoś z was mógł by rzucić okiem na link i podpowiedzieć który dokładnie mógł bym zakupić zaworek bo jak zobaczyłem ceny nowych to normalnie mnie zamurowalo numer zaworka znalazłem w etce
http://allegro.pl/listing/listing.php?b ... 906283&p=2

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4737
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 17 gru 2015, 10:30

W PM jest taki: 026906283H

Zobacz na pracującym silniku może zacznie pracować zaworek. Sprawdź małą żarówką czy się pajawia zasilanie na tym zaworku. I sprawdź na pinach nastawnika czy działa czujnik zamkniętej przepustnicy.

Piotrek_łódź
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 166
Rejestracja: 22 lis 2015, 08:26

Post autor: Piotrek_łódź » 17 gru 2015, 11:32

Ok czyli rozumiem że na pracującym silniku wypiac kostkę od zaworka i wpiac tam zaruweczke aby zobaczyć czy jest napięcia. A powiedz jak na pinach sprawdzić ten nastawnik przpustnicy

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4737
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 17 gru 2015, 18:49

Piotrek_łódź pisze:Ok czyli rozumiem że na pracującym silniku wypiac kostkę od zaworka i wpiac tam zaruweczke aby zobaczyć czy jest napięcia.
Tak powinno pojawiać się przy zamykaniu przepustnicy.
Piotrek_łódź pisze: A powiedz jak na pinach sprawdzić ten nastawnik przpustnicy
Jeśli masz nastawnik z kostką 4 pinową. Podłącz żarówkę między plus akumulatora a pin 2 na wtyczce nastawnika i powinna się zapalać i gasnąć w momencie zamykania przepustnicy.

Piotrek_łódź
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 166
Rejestracja: 22 lis 2015, 08:26

Post autor: Piotrek_łódź » 31 gru 2015, 14:41

no ok rozumiem teraz tylko wolna chwila i sprawdzę ten temat

[ Dodano: 2015-12-31, 14:41 ]
siema trochę mnie tu nie było ale nie było mnie w domu sprawdzałem dzisiaj na wtyczne zaworka czy zaróweczka sie świeci i powiem ci tak jak auto jest odpalone i pracuje na jałowych to świeci cały czas a jak dodam chocby minimalnie gazu to gasnie a dy puszczam przepustnicę to juz zaczyna świecic czyli wychodziło by chyba na to że wszystko jest ok tylko ten zaworek jest do bani bo nastawnika nie sprawdzałem ale jezeli w kostce zaworka napiecie sie pojawia prawidłowo to wskazywało by na zaworek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl