[B4 1.6 ADA] Nie odpala, brak iskry
[B4 1.6 ADA] Nie odpala, brak iskry
Witam, moje audi nie chce odpalić. Jeździło, paliło, nagle nic. Doszedłem do tego, że nie ma iskry na świecach oraz przekaźnik 208 nie styka, jak zwarłem go ręcznie to załączyła się pompa paliwa ale iskry dalej nie ma. Pytanie moje jest czy może być to wina cewki. Dodam, że cewka w tym aucie składa się z dwóch części MODUŁ + CEWKA. Tyle, że nowa kosztuje ok 500zł, a nie wiem, czy używkę warto kupić i jak sprawdzić czy działa? czujni halla był zmieniany na nowy, świece i przewody również. Auto ma instalację LPG i silnik ADA z układem wtryskowym Hitachi.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4736
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Jeśli pompka paliwa nie startuje przy kręceniu rozrusznikiem to nie ma co się dotykać do cewki bo ecu nie wysyła sygnału.
A pompka paliwa załącza się na chwilę po włączeniu zapłonu? Bo jeśli nie to może być coś z zasilaniem ECU.
Aparatu zapłonowego też nie można zamieniać z innymi silnikami audi 80 bo ten w ADA ma tylko jedno wycięcie w "blaszce" przesłaniającej halla.
A pompka paliwa załącza się na chwilę po włączeniu zapłonu? Bo jeśli nie to może być coś z zasilaniem ECU.
W tym silniku jest indukcyjny czujnik położenia wału i on w głównej mierze odpowiada za wtrysk iskrę i wtrysk paliwa. Nawet można odpalić samochód z odłączonym hallem.mma5 pisze:czujni halla był zmieniany na nowy
Aparatu zapłonowego też nie można zamieniać z innymi silnikami audi 80 bo ten w ADA ma tylko jedno wycięcie w "blaszce" przesłaniającej halla.
Po przekroczeniu zapłonu pompka paliwa nie odzywa się bo nie zwiera przekaźnik 208. Poza tym nie ma iskry na świecach. Przy przekroczony zapłonie ręczne zwarcie przekaźnika 208 powoduje uruchomienie pompki paliwa. Stało się to nagle. Po prostu auto jeździło i nagle przestało odpalać. Bez żadnych objawów. Rozrusznik kręci, prąd do cewki dochodzi. Do przekaźnika widocznie też.
[ Dodano: 2015-12-13, 12:07 ]
Po przekroczeniu zapłonu pompka paliwa nie odzywa się bo nie zwiera przekaźnik 208. Poza tym nie ma iskry na świecach. Przy przekroczony zapłonie ręczne zwarcie przekaźnika 208 powoduje uruchomienie pompki paliwa. Stało się to nagle. Po prostu auto jeździło i nagle przestało odpalać. Bez żadnych objawów. Rozrusznik kręci, prąd do cewki dochodzi. Do przekaźnika widocznie też dochodzi skoro ręczne zwarcie go powoduje start pompki. Pytanie czy ten moduł przy cewkę nie jest połączony z tym przekaźniki em. Nie mam schematu elektrycznego.
[ Dodano: 2015-12-13, 12:07 ]
Po przekroczeniu zapłonu pompka paliwa nie odzywa się bo nie zwiera przekaźnik 208. Poza tym nie ma iskry na świecach. Przy przekroczony zapłonie ręczne zwarcie przekaźnika 208 powoduje uruchomienie pompki paliwa. Stało się to nagle. Po prostu auto jeździło i nagle przestało odpalać. Bez żadnych objawów. Rozrusznik kręci, prąd do cewki dochodzi. Do przekaźnika widocznie też dochodzi skoro ręczne zwarcie go powoduje start pompki. Pytanie czy ten moduł przy cewkę nie jest połączony z tym przekaźniki em. Nie mam schematu elektrycznego.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4736
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Co z tego że dochodzi prąd na styk 30, jak przekaźnik nie jest sterowany z ECU.mma5 pisze:Do przekaźnika widocznie też dochodzi skoro ręczne zwarcie go powoduje start pompki.
Jak masz iskrę i sterowanie wtryskiwaczy to sprawdź czy czy w miejscu przekaźnika pompki paliwa masz plus po zapłonie na "dziurce" 46 (tam gdzie wchodzi styk 15 przekaźnika pompki).
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4736
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Czujnik jest na bloku za filtrem oleju:
Pomiędzy pinami 1 i 2 tego czujnika przy mierzeniu oporu powinien pojawić się odczyt w okolicach 1000 ohmów. Dalsza diagnostyka to VAG albo oscyloskop.
Nie wiem czy wcześniej pytałem. Startuje pompka paliwa po włączeniu zapłonu? Bo jeśli nie wina zasilania nie czujnika. Sprawdź bezpieczniki te podpięte od dołu skrzynki, szczególnie te po osłonką z napisem "Motor".
Pomiędzy pinami 1 i 2 tego czujnika przy mierzeniu oporu powinien pojawić się odczyt w okolicach 1000 ohmów. Dalsza diagnostyka to VAG albo oscyloskop.
Nie wiem czy wcześniej pytałem. Startuje pompka paliwa po włączeniu zapłonu? Bo jeśli nie wina zasilania nie czujnika. Sprawdź bezpieczniki te podpięte od dołu skrzynki, szczególnie te po osłonką z napisem "Motor".
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4736
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
To trzeba zacząć od sprawdzenia zasilania ECU. Ale widzę że jest problem ze znalezieniem jakichkolwiek schematów. Trzeba na czuja posprawdzać wtyczkę ECU czy pojawia się gdzieś plus po zapłonie (zazwyczaj kabel czarno-niebieski), czy jest stały plus (czerwony) i masy (brązowe kable z paskami różnych kolorów).
Może jakieś zabezpieczenie antykradzieżowe się rozłączyła.
Może jakieś zabezpieczenie antykradzieżowe się rozłączyła.
- Piotrekdriver1
- Audi 80 Klub
- Posty: 826
- Rejestracja: 09 lut 2012, 10:01
- Lokalizacja: Białystok