[B4 1.9 1Z] Słabe hamulce.
- darekmalickiwp
- Forum Audi 80
- Posty: 181
- Rejestracja: 26 kwie 2014, 20:00
- Imię: Darek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Wilkołaz woj. lubelskie
[B4 1.9 1Z] Słabe hamulce.
Czy znalazł już ktoś lekarstwo na tą słabość naszych b4? Może podzieliłby się swoją wiedzą. Ostatnio jeżdziłem a3 i przy hamowaniu mało szyby nie wybiłem.
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
czy to słabość to nie wiem ale u mnie hamulce są oki i nie narzekamdarekmalickiwp pisze:Czy znalazł już ktoś lekarstwo na tą słabość naszych b4?
Czy układ hamulcowy sprawny? jakie tarcze, jakie koła, kiedy płyn wymieniany, czy nie zapowietrzony, w jakim stanie i czy dobrze wyregulowany rozdzielacz siły hamowania itp itd. dużo rzeczy ma znaczenie na to czy hamulce są dobre czy nie.
Ty za mało info podałeś.
Re: Słabe hamulce.
To się przesiądź na a3. A tak poważnie to ja nie narzekam na hamulce. A nawet powiem szczerze że nie rozumiem dlaczego większość narzeka na hamulce w b4darekmalickiwp pisze:Czy znalazł już ktoś lekarstwo na tą słabość naszych b4? Może podzieliłby się swoją wiedzą. Ostatnio jeżdziłem a3 i przy hamowaniu mało szyby nie wybiłem.
- darekmalickiwp
- Forum Audi 80
- Posty: 181
- Rejestracja: 26 kwie 2014, 20:00
- Imię: Darek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Wilkołaz woj. lubelskie
- darekmalickiwp
- Forum Audi 80
- Posty: 181
- Rejestracja: 26 kwie 2014, 20:00
- Imię: Darek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Wilkołaz woj. lubelskie
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
280x13 - ABT, AAZ, 1Z
280x22 - ABK, ADA, NG, ACE, ABC
276x25 - AAH
@darekmalickiwp, moze zaczac od podstaw, swierzy plyn, wyczyscid prowadnice takie tam podstawowe rzeczy :p
280x22 - ABK, ADA, NG, ACE, ABC
276x25 - AAH
kiepskiej baletnicy to nawet majtki w kroku przeszkadzajakamsta pisze:nawet powiem szczerze że nie rozumiem dlaczego większość narzeka na hamulce w b4
@darekmalickiwp, moze zaczac od podstaw, swierzy plyn, wyczyscid prowadnice takie tam podstawowe rzeczy :p
Apropo defacto mam patent na lepsze hamulce. Trzeba zlikwidować luzy na prowadnicach zacisku hamulcowego praktycznie do zera, tak żeby nie był wyczuwalny choćby minimalny poprzeczny luz prowadnicy w jarzmie. Najlepiej dorobić nowe prowadnice, leciutko smaru i mamy heble praktycznie na dotyk. Wystarczy dotknąć pedału i już hamujemy ale nie z taką agresywnością jak w A3 albo np Octavii I. Nie mówię już o podstawach jak sprawne zaciski, pompa vacum i serwo, dobre tarcze i nowe klocki. Sprawdzone w 80 jak i w pasku B3. Dodatkowo zniknęły wszelkie głuche stuki na drobnych nierównościach. Jazda po bruku czy kocich łbach a w kabinie cichutko jak w nówce tylko amorek sobie syczy.
Tak ma to wyglądać: ( na przykładzie civica)LINK
Odnośnie korektora siły hamowania w B4 to istnieje serwisowa instrukcja jak w warunkach domowych w 10 minut go wyregulować na fabrykę.
Tak ma to wyglądać: ( na przykładzie civica)LINK
Odnośnie korektora siły hamowania w B4 to istnieje serwisowa instrukcja jak w warunkach domowych w 10 minut go wyregulować na fabrykę.