Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Audi 80 B3 1.8S Kutno!

Prezentacja w/w od 1986 do 1991.
piguu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 185
Rejestracja: 15 kwie 2012, 22:00

Post autor: piguu » 16 gru 2015, 09:22

MICHU125p, co do oleju to mogę sie wypowiedzieć, że nie ma "specjalistycznego oleju" od silników zasilanych LPG to jakieś brednie wyssane z palca, chyba że ten szpec mechanior ma własną produkcje <hmm> to chętnie poznam nazwe tego specyfiku ;)
Co do zalanego oleju nie powinieneś zalewać go lepkością 15W zwłaszcza na zime silnik ma cieżej przy rozruchu. A jak wiadomo to właśnie powoduje w najwyższym stopniu zużywanie się podzespołów silnika.
Tam powinien być wlany 10w40 i nic innego tak jak w fabryce. Kto Cię nakłonił na 15w40..??? :shock:

Roman_S
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1582
Rejestracja: 23 cze 2013, 15:47
Imię: Rafał

Post autor: Roman_S » 16 gru 2015, 11:42

"COŚ" pokazuje :mrgreen:

Fajne zdjęcie tak ogólnie ;-)

Awatar użytkownika
GerB3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3096
Rejestracja: 20 maja 2008, 22:11
Lokalizacja: KRK

Re: odświeżam

Post autor: GerB3 » 16 gru 2015, 14:41

MICHU125p pisze:(Lotos 15w-40).
Czemu lejesz minerał i to takiej firmy? Nie chcesz przejść na 10W40 np polecanego tu Valvoline?

Awatar użytkownika
MICHU125p
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 57
Rejestracja: 04 paź 2015, 20:26
Lokalizacja: Kutno

Re: odświeżam

Post autor: MICHU125p » 16 gru 2015, 16:05

GerB3 pisze:
MICHU125p pisze:(Lotos 15w-40).
Czemu lejesz minerał i to takiej firmy? Nie chcesz przejść na 10W40 np polecanego tu Valvoline?
Zastosowałem taki olej bo po remoncie głowicy właśnie Lotosem 15w-40 był zalany. Poprzedni właściciel na takim jeździł...
Ten olej co mi polecał sprzedawca do silników z LPG był produkcji Orlenu o ile dobrze pamiętam.

[ Dodano: 2015-12-16, 16:05 ]
Roman_S pisze:"COŚ" pokazuje :mrgreen:

Fajne zdjęcie tak ogólnie ;-)
"coś" bo raz wskazówka zatrzymuje się na 90 stopniach a raz na 100 a ostatnio nawet do 110 doszło :P Ale ogólnie wole zdecydowanie to niż jak leżała martwa ;) Przejechałem już nim 11tyś km z niedziałającym wskaźnikiem i nigdy sie nie zagotował więc nawet jak mi temperatura do 120-130 skoczy to sie tym nie bede przejmował :D
Zdjęcie z jedynej jak dotąd sesji ;) Ciesze sie, że sie podoba <ok>

piguu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 185
Rejestracja: 15 kwie 2012, 22:00

Re: odświeżam

Post autor: piguu » 16 gru 2015, 17:03

"Zastosowałem taki olej bo po remoncie głowicy właśnie Lotosem 15w-40 był zalany. Poprzedni właściciel na takim jeździł...
Ten olej co mi polecał sprzedawca do silników z LPG był produkcji Orlenu o ile dobrze pamiętam"

Tym bardziej po kompleksowej regeneracji głowicy powinien być zalany lepkością 10W40, to że ktoś na takim jeździł to popełnił błąd (pewnie ktoś go namówił i tylko nie powiedział, że to powoduje "śmierć" silnika ;) ) i nie kieruj sie tymi słowami. Osobiście, zlałbym ten "szit" (wcześniej używająć płukanki) i zalał 10w40 nawet jak kolega wcześniej polecił Valvoline MaxLife. Silnikowi w zimę bedzie dużo lżej z rozruchem, olej rzadszy szybciej sie nagrzeje i bedzie wytwarzał film olejowy chroniąc przy tym elementy silnika. <ok>

Awatar użytkownika
Wino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1015
Rejestracja: 10 paź 2010, 21:46
Imię: Wino
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

Post autor: Wino » 16 gru 2015, 22:24

Panowie nie wiem skąd wy bierzecie ten 10W40 u mnie w oryginalnej książce obsługi rocznik '87 silnik SF jest podany
15W40 w przedziale temperatur -15 do +30 stopni
10W40 w przedziale temperatur -20 do +15 stopni

Awatar użytkownika
GerB3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3096
Rejestracja: 20 maja 2008, 22:11
Lokalizacja: KRK

Post autor: GerB3 » 17 gru 2015, 15:31

Wino pisze:Panowie nie wiem skąd wy bierzecie ten 10W40 u mnie w oryginalnej książce obsługi rocznik '87 silnik SF jest podany
Ta ksiażka była pisana w latach 90tych kiedy oleje były innej jakosci, minęło prawie 30 lat od debiutu tego auta więc po co lac oleje które były podawane wcześniej, technika poszła do przodu, mnóstwo osób jeździ na 10W40. Jest na forum wiele tematów o olejach, dla mnie hydrauliczne popychacze z góry wykluczają minerał ale to już jak kto woli.

http://www.serwismajewscy.pl/pub/upload ... a_olej.jpg

piguu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 185
Rejestracja: 15 kwie 2012, 22:00

Post autor: piguu » 17 gru 2015, 23:18

Wino, dla 10w40 przediał temperatury pracy wynosi przeciętnie -25 dp +35
GerB3, dokładnie tak ale inni nie mają tej świadomości...

Awatar użytkownika
MICHU125p
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 57
Rejestracja: 04 paź 2015, 20:26
Lokalizacja: Kutno

125p

Post autor: MICHU125p » 01 sty 2016, 15:20

Myślę, że temat olejów możemy już zamknąć. Od siebie dodam jeszcze tylko, że faktycznie olej ten przy niskich temperaturach musi sie robić gęsty bo po odpaleniu na zimnym slychac stukanie popuchacza przez jakies 3-4 sekundy. Osobiscie nie uważam, że ma to tak ogromny wpływ na zużycie silnika wiec jak już zalałem to się przemęczy motor te 10-12tyś km. Przypuszczam, że przez ostatnie 24 lata jeździł na takim oleju to i pół roku u mnie da rade ;)

[ Dodano: 2016-01-01, 15:20 ]
Chłopaki jest gorąca prośba! Mój Fiat 125p bierze udział w wyborach na Klasyka Roku. Nie trzeba się logować. Wystarczy wejść na http://klassikauto.pl/klasyk-roku/ i zagłosować na niebieskiego 125p :) Z góry dziękuję.
P.S.
Wrzucę dzisiaj wieczorem parę informacji na temat Audi bo dawno mnie tutaj nie było a coś tam cały czas przy nim działam ;)

Awatar użytkownika
MICHU125p
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 57
Rejestracja: 04 paź 2015, 20:26
Lokalizacja: Kutno

:/

Post autor: MICHU125p » 02 sty 2016, 16:15

Ludzie już zaczyna mnie to irytować. Napisałem, że temat olejów już zamykam. Jak chcecie sobie podyskutować na ten temat jeszcze to załóżcie sobie oddzielny temat... ;-)

Awatar użytkownika
GerB3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3096
Rejestracja: 20 maja 2008, 22:11
Lokalizacja: KRK

Post autor: GerB3 » 02 sty 2016, 16:21

Miały być zdjecia, głos poszedł, ciekawe auta w tym konkursie ;-)

Awatar użytkownika
MICHU125p
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 57
Rejestracja: 04 paź 2015, 20:26
Lokalizacja: Kutno

news

Post autor: MICHU125p » 21 sty 2016, 15:37

Witam!
Po ponad dwóch miesiącach pojechałem z wizytą do mojego "byłego" lakiernika... Okazało się, że przez ten czas nie zrobił absolutnie nic z moim spoilerem :/ Zdenerwowany całą sytuacją po prostu wziąłem go pod pachę i wyszedłem. Postanowiłem sam się za niego zabrać. Okazuje się że moje Audi będzie najprawdopodobniej 5 Audi na którym ów spoiler będzie jeździł. Wnioskuje to po warstwach lakierów które wyszły podczas prac przygotowawczych :P

Obrazek

Przymiarka :)

Obrazek

Może w przyszłym tygodniu zarzucę lakier :) .
W bagażniku zawitała mała skrzynka Blaupunkt GTB 1200 + wzmacniacz Sony Xplode dla podbicia basu. Trafiła się okazja którą wykorzystałem, ponieważ zestaw ten kosztował mnie 150zł (do głośnika dostałem fakturę z kwietnia 2015- kosztował 199zł więc kupiłem 50zł taniej i w gratisie dostałem na prawdę dobry wzmacniacz ^^)

Obrazek

W sobotę jadę na ścieżkę zdrowia, ponieważ stuki z tyłu są już tak głośne, że boje się żeby się coś nie urwało.
Tak apropo.. Co w tej prostej konstrukcji tylnego zawieszenia może tak łupać? I czy luzy na łożyskach z tyłu powinny być wyczuwalne podczas szarpania za koło? Bo ostatnio zacząłem szarpać prawo lewo i myślałem, że mi się felga odkręciła tak metalicznie stukało i wyczuwalnie koło "latało". Felga jest dokręcona więc pozostaje luz na łożyskach. Sytuacja ma miejsce z obu stron.
Problem mam chyba także z termostatem lub z tym czujnikiem. Auto potrzebuje strasznie dużo czasu żeby się dogrzać. Ostatnio żeby złapało 90 stopni musiałem przejechać ok 40km... Tak to temperatura zatrzymywała się na poziomie 50-60 stopni :/ Czy to termostat? Jeśli nie to co innego? :-|
Dzięki za każda podsuniętą myśl w odpowiedzi. Pozdrawiam :)

Roman_S
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1582
Rejestracja: 23 cze 2013, 15:47
Imię: Rafał

Post autor: Roman_S » 21 sty 2016, 17:31

Najprawdopodobniej termostat się zawiesza, nawet nowe tak mają. Ze spoilerem będzie malina <ok>

Awatar użytkownika
MICHU125p
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 57
Rejestracja: 04 paź 2015, 20:26
Lokalizacja: Kutno

nowe

Post autor: MICHU125p » 25 sty 2016, 22:49

Dwie nowości.
Pierwsza- mam ogromne luzy na tulejach belki tylnej... Koła z obu stron ruszają sie na boki na ok 1cm! W tym tygodniu zostanie to naprawione.. Mam nadzieje, że ta naprawa wpłynie na zachowanie się auta na drodze, ponieważ od niedawna zaczęło ściągać na lewo. Wyrównałem ciśnieniem w kołach (różnica teraz to 0.5 Bar) ale nadal na do hamowaniach kierownica skręca o 1/4 obrotu w lewo :-/
Druga sprawa to spoiler (na zdjęciach dołożony, kleił będę jak termometr pokaże minimum 20+) Faktem jest, że nie wiem czy będę go kleił ze względu na strasznie źle dobrany lakier... Sami zobaczcie...
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Najprawdopodobniej dobiorę lakier jeszcze raz (w innym zakładzie) i pomaluje jeszcze raz. Ogólnie jestem w szoku co do swoich zdolności lakierniczych :-D Są co prawda pewne skazy- wady, ale to raczej z zupełnego braku doświadczenia (lakierowałem pierwszy raz w życiu) Następnym razem będzie lepiej! :)
Pozdrawiam ^^

P.S.
Faktycznie nawalił termostat... Żeby auto sie dogrzało musze przejechać około 10km w mieście (przy dodatanich temperaturach powietrza) Tragedii nie ma tym bardziej, że zbliżają się cieplejsze dni. Nic z tym póki co nie będę robił. Zawiecha teraz ważniejsza...

Awatar użytkownika
Kostek80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 283
Rejestracja: 04 lip 2012, 08:33
Lokalizacja: Stargard
Kontakt:

Post autor: Kostek80 » 26 sty 2016, 20:16

Nie no dobranie koloru to porażka.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Audi 80/90 - B3.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl