[80 b3 JN 1988] Twardy pedal jak goracy silnik
[80 b3 JN 1988] Twardy pedal jak goracy silnik
Witam. Mam problem z ukladem hamulcowym mianowicie jak silnik chlodny lub po krotkim postoju wszystko ok jak jest zagrzany po jakims czasie twardnieje pedal hamulca i normalnie zaczyna mi trzymac kola (samochod nie toczy sie z gorki) a jak sie juz toczy to powoli i delikatnie buda podskakuje po krotkim postoju 20 - 30 min wszystko wraca do normy do czasu kiedy sie silnik nie nagrzeje spowrotem i po kilkukrotnym hamowaniu. Czyzby to plyn hamulcowy stracil swoje wlasciwosci ? Jeszcze nie wymienialem. Prosze o rady.
- Kokolino
- Forum Audi 80
- Posty: 3371
- Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
- Imię: Radomir
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Które koła ? Przednie, tylne wszystkie? Może zaciski nie odbijają jak się należy i po paru naciśnięciach pedał sie robi twardy. Druga opcja to nie puszczanie (cofanie) się płynu przez samą pompę hamulcową. Płyn jak bardzo stary i zanieczyszczony może czasami przytykać kanaliki powrotne w pompie i pedał też będzie robił się twardy. Mogą też być uszkodzone (rozwrstwione) elastyczne przewody hamulcowe i też hamować będzie ale spowrotem płyn będzie miał problem się samoczynnie cofnąć od razu a po chwili się cofnie i już jes ok. Moim zdaniem nie sądzę żeby temp. silnika miała jakiś wpływ, No chyba że na wspomaganie które ja ni działa to pedał twardnieje al nie powinno blokować kół. Pozdrawiam.
Moj magik stwierdzil ze plyn do wymiany gotuje wystarczy ze sie troszke wody dostanie i temp wrzenia drastycznie spada. Lub jeszcze taka mozliwosc do dupy klocki pod wplyw tem zmieniaja swoja wielkosc i zaczyna trzec ale nie mialem z tym problemow. I stawiam na plyn pojade jeszcze na test plynu. Powodzonka pozdrawiam.
- Kokolino
- Forum Audi 80
- Posty: 3371
- Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
- Imię: Radomir
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Koledzy, ale jak płyn jest do dupy i jego temperatura wrzenia jest niska to są inne objawy. W mocno podgrzanym płynie hamulcowym zaczyna wydobywać się z zawartej w nim wodzie para, para jak wiemy jest gazem i wtedy po ostrym używaniu hebelków ja płyn się już "gotuje" to wtedy pedał wpada do podłogi tak jakby był mocno zapowietrzony albo poprostu jakby nie było wogóle np. płynu w układzie. Nie twierdzę że płyn który macie w swoich zbiorniczkach jest dobry ale jakby się gotował to pedał by był miękki a nie twardy.