Nawet po zmniejszeniu średnicy wydechu boost potrafi nam wzrosnąćpiguu pisze:turbofin, wszystko się zgadza <ok> ważny jest przepływ a nie duży boooost
Audi 80 B3 Quattro 2.2T AAN
Ostatnio krucho z czasem jednak udało się wyjąć silnik i oczywiście powychodziło trochę innych problemów... Skrzynia ulana, nie mogę jej zapiąć do tak przygotowanego silnika, do wymiany nagrzewnica (skrusząły przewody wodne idące z grodzi) następnie trzeba zająć sie maglownicą gdyż lało się z listwy na skrzynie.. :cry: Tu pytanie: czy jest możliwa wymiana uszczelniacza listwy przekładni bez jej wyciągania??? Ogólnie reszta jest sucha.
Po wyjęciu motorowni:
[ Dodano: 2015-12-06, 21:25 ]
Kiepsko to wygląda, trzeba sie tym zająć Przy okazji zostaną wymienione tuleje sanek.
Do piaskowania i malowania proszkowego trafiły sanki, pas przedni dolny oraz wzmocnienie, skrzynia zostanie wypiaskowana a komora wymyta.
Po wyjęciu motorowni:
[ Dodano: 2015-12-06, 21:25 ]
Kiepsko to wygląda, trzeba sie tym zająć Przy okazji zostaną wymienione tuleje sanek.
Do piaskowania i malowania proszkowego trafiły sanki, pas przedni dolny oraz wzmocnienie, skrzynia zostanie wypiaskowana a komora wymyta.
Dzięki Seba! Już wszystko ustalone dzwoniłem do gościa i jutro już bedzie u mnie ponoć w stanie idealnym
Już sie należy <wodka>
[ Dodano: 2015-12-15, 13:00 ]
Przekładnia będzie już z głowy
Przyszedł czas zająć sie skrzynią bo w końcu ją wytargałem i... 1cm smaru z piachem, zalepiona cała...
Poduszki też wysłużone i oczywiście ori:
Na poduszkach są 3 numery części SCHWARTZ, GRUN i BLAU być może chodziło o twardość...? Ja zamówiłem czarne z MAHLE.
Poduszki sanek też wymieniam na nowe:
Łapa i łożysko oporowe:
stare:
nowe:
[ Dodano: 2015-12-16, 09:35 ]
Metamorfoza:
CD:
Już sie należy <wodka>
[ Dodano: 2015-12-15, 13:00 ]
Przekładnia będzie już z głowy
Przyszedł czas zająć sie skrzynią bo w końcu ją wytargałem i... 1cm smaru z piachem, zalepiona cała...
Poduszki też wysłużone i oczywiście ori:
Na poduszkach są 3 numery części SCHWARTZ, GRUN i BLAU być może chodziło o twardość...? Ja zamówiłem czarne z MAHLE.
Poduszki sanek też wymieniam na nowe:
Łapa i łożysko oporowe:
stare:
nowe:
[ Dodano: 2015-12-16, 09:35 ]
Metamorfoza:
CD:
trepek, Kolega ze sklepu malarskiego polecił mi tą farbę, odporna na warunki atmosferyczne i typowo do zastosowana bezpośrednio na aluminuim:
Farba jest o tyle dobra, że jest od razu z podkładem i szybkoschnąca. Byłem trochę sceptycznie nastawiony ale po nałożeniu pierwszej warstwy byłem pod wrażeniem, farba utwardziła sie w pełni już po 6 godzinach przy czym powłoka jest mega twarda i wytrzymała!
Mogę ją śmiało polecić oszczędzając przy tym na lakierniku, trzeba mieć sporo cierpliwości malując skrzynię ale jakoś się udało, efekty oceńcie sami.
[ Dodano: 2015-12-16, 17:25 ]
wujo1, szkiełkowanie w tym przypadku to wydawanie pieniędzy w błoto a ja na nich nie śpie
Uzasadnienie:
1. Szkiełkowanie takiej skrzynki to koszt około 250-300zł
2. Auto nie idzie na pokaz na lustrzanej podłodze.
3. Po pierwszej przeprawie: woda z błotem i piachem skrzynia straciła by swój blask i jak pewnie sie orientujesz alu po szkiełku czy piaskowaniu jest bardzo podatne na zabrudzenia!
4. Skrzynie chciałem zabezpieczyć możliwie najlepiej przed złymi warunkami panującymi pod autem dodając przy tym ładny kolorek :mrgreen:
GerB3, racja tu akurat guma jeszcze ori bez pęknięć także tylko silikon na nią i jeszcze pośmiga Problem pojawił się bo to przekładnia od B4 i w innym miejscu jest jedno wejście... chyba trzeba bedzie dorobić wąż...
[ Dodano: 2015-12-19, 17:57 ]
Znów podziałane, dzieki pomocy kolegi udało się zapiąć sanki i wymyć porządnie komorę aby nowa skrzynka i motor prezentowały się jak należy Zdjęcia z prac:
[ Dodano: 2015-12-31, 16:46 ]
Kolejne etapy prac troszke się przeciągnęły a do zimy miało być wszystko zrobione. Niestety tak przeważnie bywa, że los działa przeciwko nam i planuje za nas czas
Z koleji powoli jakoś idzie do przodu, udało się:
- ogarnąć komprę już do końca, tzn. porobiłem zaprawki tam gdzie były naloty korozji
- ogarnąłem osłonki drązków kierowniczych
- zamontowałem przekładnię kierowniczą już ładnie się prezentuje
- zdemontowałem deskę rozdzielczą by ogarnąć instalacje
- wymontowałem climatronic, bedzie zastąpiony nawiewem manualnym na jakiś czas
- wymieniłem nagrzewnicę na nową
- zregenerowałem klapy nawiewu z tym się zeszło najdłużej ale jakoś przebrnąłem
- odkurzyłem wnętrze po zdemontowaniu deski ( dużo można tam znależć) :shock:
- zregenerowałem półosie, jak już wszystko ma być nowe to bedzie <ok>
Parę fot:
Materiał którego użyłem do regeneracji klap:
Bardzo dobrze trzyma klej, polecam <ok>
Makaron <osohozi>
[ Dodano: 2016-01-05, 11:25 ]
Dziś udało się włożyć całą deche i poskładać wszystko pod nią czyli nawiewy, ogarnąć instalację i założyć zegary do RS2/S2 :D:D
Wszystko starałem się poskładać ze sztuką, lepiej niż fabryka <ok>
VDO:
[ Dodano: 2015-12-19, 17:57 ]
Znów podziałane, dzieki pomocy kolegi udało się zapiąć sanki i wymyć porządnie komorę aby nowa skrzynka i motor prezentowały się jak należy Zdjęcia z prac:
[ Dodano: 2015-12-31, 16:46 ]
Kolejne etapy prac troszke się przeciągnęły a do zimy miało być wszystko zrobione. Niestety tak przeważnie bywa, że los działa przeciwko nam i planuje za nas czas
Z koleji powoli jakoś idzie do przodu, udało się:
- ogarnąć komprę już do końca, tzn. porobiłem zaprawki tam gdzie były naloty korozji
- ogarnąłem osłonki drązków kierowniczych
- zamontowałem przekładnię kierowniczą już ładnie się prezentuje
- zdemontowałem deskę rozdzielczą by ogarnąć instalacje
- wymontowałem climatronic, bedzie zastąpiony nawiewem manualnym na jakiś czas
- wymieniłem nagrzewnicę na nową
- zregenerowałem klapy nawiewu z tym się zeszło najdłużej ale jakoś przebrnąłem
- odkurzyłem wnętrze po zdemontowaniu deski ( dużo można tam znależć) :shock:
- zregenerowałem półosie, jak już wszystko ma być nowe to bedzie <ok>
Parę fot:
Materiał którego użyłem do regeneracji klap:
Bardzo dobrze trzyma klej, polecam <ok>
Makaron <osohozi>
[ Dodano: 2016-01-05, 11:25 ]
Dziś udało się włożyć całą deche i poskładać wszystko pod nią czyli nawiewy, ogarnąć instalację i założyć zegary do RS2/S2 :D:D
Wszystko starałem się poskładać ze sztuką, lepiej niż fabryka <ok>
VDO:
trepek, dzięki, staram się jak moge
W czwartek jak dobrze pójdzie z łapami to wstawiam motor wraz z wcześniej przygotowaną skrzynią :->
[ Dodano: 2016-01-10, 13:43 ]
Witam!
Po 2 podjętych próbach połaczenia silnika wraz z karoserią nie udało się
Działaliśmy 2 dni w największe mrozy od 17 do 1.30 i zmęczenie nas pokonało... W weekend odpoczynek i przerwa
Z koleji udało się już wszystko przygotować, tzn:
Wymieniliśmy uszczelniacze flansz skrzyni:
Tak przygotowana skrzynia wraz z zamontowanym wysprzęglikiem + nowy uszczelniacz wałka gotowa do połaczenia z AEB'em:
Kolejne: przygotowanie łap silnika. Z tym zeszło się najwiecej, ponieważ uszkodziła się przecinakra taśmowa :-|
Wystarczyło dolać oleju do przekładni <ok>
Najpierw ściągnąłem wzór ze starego silnika:
I przymarka do AEB'a, idealnie wymierzony kąt pod jakim ma być połączona flansza z łapą:
Flansze zostały zwymiarowane i wypalone z blachy konstrukcyjnej 8mm, tulejki dotoczył tokarz a my zrobiliśmy resztę:
Długo oczekiwane połaczenie, myślę że zacnie to wygląda razem i cieszy oko <ok>
W czwartek jak dobrze pójdzie z łapami to wstawiam motor wraz z wcześniej przygotowaną skrzynią :->
[ Dodano: 2016-01-10, 13:43 ]
Witam!
Po 2 podjętych próbach połaczenia silnika wraz z karoserią nie udało się
Działaliśmy 2 dni w największe mrozy od 17 do 1.30 i zmęczenie nas pokonało... W weekend odpoczynek i przerwa
Z koleji udało się już wszystko przygotować, tzn:
Wymieniliśmy uszczelniacze flansz skrzyni:
Tak przygotowana skrzynia wraz z zamontowanym wysprzęglikiem + nowy uszczelniacz wałka gotowa do połaczenia z AEB'em:
Kolejne: przygotowanie łap silnika. Z tym zeszło się najwiecej, ponieważ uszkodziła się przecinakra taśmowa :-|
Wystarczyło dolać oleju do przekładni <ok>
Najpierw ściągnąłem wzór ze starego silnika:
I przymarka do AEB'a, idealnie wymierzony kąt pod jakim ma być połączona flansza z łapą:
Flansze zostały zwymiarowane i wypalone z blachy konstrukcyjnej 8mm, tulejki dotoczył tokarz a my zrobiliśmy resztę:
Długo oczekiwane połaczenie, myślę że zacnie to wygląda razem i cieszy oko <ok>