Chyba jeden z nielicznych w polsce montaży dwumasu na silniku w którym nigdy on nie występował (zwykle robi się w drugą stronę).
Zapytacie: dlaczego
odpowiadam: dlaczego nie
[B4 2.0 ABK] Wsadziłem dwumas do ABK - foto
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4737
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Już jeździ.
Przed wymianą samochód dziwnie szarpał przy jeździe powoli na drugim biegu i po puszczeniu gazu na dowolnym biegu. Wymiana obydwu poduszek skrzyni i jednej z poduszek silnika nie pomagała za bardzo.
Więc padła decyzja o wymianie skrzyni i sprzęgła. A żeby zmaksymalizować płynność jazdy - montaż dwumasu.
Różnica jest bardzo odczuwalna, jest ciszej i nie szarpie. Tylko nie wiadomo czy to była wina niesprawnej skrzyni biegów, sprzęgła czy to zasługa samego dwumasu.
Dwumas z A4 B5 1.8 20V docisk i tarcza z B6 1.8 20V Turbo.
Przed wymianą samochód dziwnie szarpał przy jeździe powoli na drugim biegu i po puszczeniu gazu na dowolnym biegu. Wymiana obydwu poduszek skrzyni i jednej z poduszek silnika nie pomagała za bardzo.
Więc padła decyzja o wymianie skrzyni i sprzęgła. A żeby zmaksymalizować płynność jazdy - montaż dwumasu.
Różnica jest bardzo odczuwalna, jest ciszej i nie szarpie. Tylko nie wiadomo czy to była wina niesprawnej skrzyni biegów, sprzęgła czy to zasługa samego dwumasu.
Dwumas z A4 B5 1.8 20V docisk i tarcza z B6 1.8 20V Turbo.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4737
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Skrzynia taka sama jak była, czyli CDY (jak dobrze pamiętam). Miała być z A4, tylko miała większe półosie wewnętrzne (108mm a ABK ma 100mm), więc trzeba by było wsadzić pólosie z przegubami takie jak w NG/ACE.
Chciałem zamienić flansze skrzyń aby zachować półosie, ale po wyjęciu z jednej i drugiej wydawało się, że te ze skrzyni A4 mają grubszą część wałka, ale jak dziś wkładałem flansze na miejsce to zauważyłem, że ta grubsza część to po prostu tulejka. Jakbym wcześniej to zauważył to może dziś jeździła by skrzynia z A4.
Chciałem zamienić flansze skrzyń aby zachować półosie, ale po wyjęciu z jednej i drugiej wydawało się, że te ze skrzyni A4 mają grubszą część wałka, ale jak dziś wkładałem flansze na miejsce to zauważyłem, że ta grubsza część to po prostu tulejka. Jakbym wcześniej to zauważył to może dziś jeździła by skrzynia z A4.
- srebrnastrzala
- Forum Audi 80
- Posty: 117
- Rejestracja: 04 gru 2014, 12:27
- Imię: Paweł
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Kontakt: