Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABK] Auto nie odpala

Wszystko co znajduje się w komorze silnika.
ODPOWIEDZ
dudi753
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 35
Rejestracja: 24 sie 2015, 20:07
Lokalizacja: Zamość

[B4 2.0 ABK] Auto nie odpala

Post autor: dudi753 » 16 gru 2015, 15:58

Witam mam problem samochod dzialal normalnie do dzis rana brak zycia krecilem krecilem az padl akumulator.Zaczalem wszystko sprawdzac i diagnoza brak iskry.W zwiazku z tym mam pytania
1.Jak sprawdzic (lopatologiczne tlumaczenie) czy prad dochodzi i wychodzi z cewki ?
2.Jezeli padl czujnik halla czy samochod tez wgl by nie dawal znakow zycia ?
3.Czy slynny przekaznik 30 moze powodowac brak iskry

Auto jest z 1994r cewka jest z modulem obok niej .
Da sprawdzic sie rowniez.ten modol jakos ?

marlac25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 41
Rejestracja: 23 lis 2015, 20:34
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: marlac25 » 16 gru 2015, 17:25

sprawdz czy jest iskra na przewodzie wysokiego napięcia wychodzącym z cewki do kopułki( wypnij z kopułki załóż świece do masy i zakręć silnikiem) jeżeli nie ma iskry na początek sprawdz bezpieczniki

dudi753
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 35
Rejestracja: 24 sie 2015, 20:07
Lokalizacja: Zamość

Post autor: dudi753 » 16 gru 2015, 18:46

Ze jest juz ciemno sprawdziłem czy iskra jest na przewodzie wychodzącym z cewki i iskry brak.Jak sprawdzić czy prąd dochodzi do cewki czy juz po tym wiadomo ze cewka do wymiany?

marlac25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 41
Rejestracja: 23 lis 2015, 20:34
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: marlac25 » 16 gru 2015, 18:48

1 na cewce minus 15 plus :)

dudi753
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 35
Rejestracja: 24 sie 2015, 20:07
Lokalizacja: Zamość

Post autor: dudi753 » 16 gru 2015, 19:42

Po przeczytaniu polowy interenetu snuje mi sie pytanie dla jakiegos mistrza. Wyczystalem ze dobor przewodow zaponowych i swiec ma duzy wplyw na cewke.w przewodach chodzi o dobor opornosci a w swiecach nawet o to ilo elekdrodowa jest.Tak jest w teori ale czy w praktyce ?

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 16 gru 2015, 19:59

dudi753 pisze:Tak jest w teori ale czy w praktyce ?
tak jest to prawda a i bardzo ważne jest prawidłowe ustawienie zapłonu

dudi753
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 35
Rejestracja: 24 sie 2015, 20:07
Lokalizacja: Zamość

Post autor: dudi753 » 17 gru 2015, 13:39

Panowie sprawdziłem cewkę ani na wejściu ani wyjściu niema napięcia wiec to nie wina cewki.Co dalej sprawdzać i w jaki sposób? Plus pytanie czy przekaźnik 30 ma pykać przy włączeniu zapłonu rozruchu?

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 20 gru 2015, 12:51

A pompa paliwa włącza się jak kręcisz rozrusznikiem?
marlac25 pisze:1 na cewce minus 15 plus :)
Tylko że gdy silnik nie pracuje na obu będzie plus względem masy. Przerywany minus pojawi się dopiero gdy silnik będzie pracował i tego nie zmierzy się miernikiem bo za wolno on reaguje na zmiany napięcia. Zostaje sprawdzenie małą żarówką albo oscyloskopem.

dudi753
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 35
Rejestracja: 24 sie 2015, 20:07
Lokalizacja: Zamość

Post autor: dudi753 » 21 gru 2015, 18:10

Przewod idacy do zacisku 15 mial peknieta. Izolacje i zwarl sie.z komora silnika co doprowadzilo do uszkodzenia cewki.Wymiana cewki pomogla

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 21 gru 2015, 18:32

Raczej zwarty zacisk 1 cewki mógłby spowodować jej uszkodzenie bo przez cewkę płynął by cały czas prąd na włączonym zapłonie. A 15 spaliłby bezpiecznik albo przewody i cewka nie miałaby wcale zasilania.

dudi753
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 35
Rejestracja: 24 sie 2015, 20:07
Lokalizacja: Zamość

Post autor: dudi753 » 21 gru 2015, 19:56

W takim razie elektryk który mi to stwierdził pomylił sie w zaciskach albo niema pojecia.Chyba ze ja zle zrozumialem

ODPOWIEDZ

Wróć do „Komora silnika”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl