Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABK] Częsty brak mocy, szarpanie.

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
bzt

[B4 2.0 ABK] Częsty brak mocy, szarpanie.

Post autor: bzt » 18 gru 2015, 23:33

Witam wszystkich forumowiczów.
Zwracam się z ogromną prośbą w rozwiązaniu problemu z którym mam już od ponad roku. Wymieniłem, przeczyściłem przetestowałem i nic. Byłem u 4 czy nawet 5 mechaników "specjalistów" typu... Panie to na pewno to. No i niestety zostałem z problemem.
Problem jest z mocą. Odpalam silnik wszystko jest ok, obroty stabilne nie falują. Problem występuje niespodziewanie, czasem można zrobić spokojnie 15-20km a kolejne np 5km już jest problem obroty zaczynają lekko falować, spada moc silnika do tego stopnia że wydaje się że zaraz zgaśnie, obroty na poziomie 300-400, lub moc jest tylko zaczyna go dławić, ma czkawkę, ale trochę się go przegazuję obroty 4500-5000 i chwilkę spokoju i odnowa to samo.
Elementy wymienione lub przeczyszczone i sprawdzone niestety nie w kolejności: (od razu nadmienię że nic nie było kupowane po kosztach tylko lepszej kakości zamienniki lub oryginały)
1. Zawór wolnych obrotów(lub silniczek krokowy) NOWY zamiennik,
2. Przeczyszczona przepływka (część mechaniczna jak i elektroniczna),
3. Sonda lambda NOWA,
4. Czujnik spalania stukowego NOWY oryginalny Bosh,
5. Komputer (sterownik) używany "Zaprogramowany", ustawiony zapłon i wszystko inne co mechanik zrobił,
6. czujniki szary i niebieski NOWE,
7. Pompa paliwa NOWA,
8. Filtr Paliwa NOWY,
9. Przewody wysokiego napięcia i świece NOWE,
10. Kopułka rozdzielacza NOWA,
11. Palec rozdzielacza NOWY,
12. Aparat zapłonowy NOWY Bosh,

staram się jak mogę, chciałbym wsiąść i jechać bez problemu. Byłem u kolejnego mechanika speca i zalecił wymianę Czujnika Wałka Rozrządu.

I tutaj Bardzo proszę o pomoc i radę co zrobić. Mam kabel VAG podpinałem ale niestety żadnych błędów.

Czekam z niecierpliwością na jakąkolwiek odpowiedź/ pomoc lub doradzenie co dalej mam zrobić.

Krzychu01021994
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 10 lip 2013, 12:08
Lokalizacja: Wola Żelechowska WG

Post autor: Krzychu01021994 » 19 gru 2015, 04:34

Sprawdz/przelutuj/podmien przekaznik nr.30 znajdujacy sie nad nogami kierowcy, musisz zdemontowac polke zeby sie dostac. Odpowiada za zasilanie ECU.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 19 gru 2015, 07:17

bzt, jak masz vag'a to możesz luknąć w okienko gdzie pokazuje napięcie - sorawdź czy jest stabilne. bo może to być ten przekaźnik o którym wspomniał kolega Krzychu01021994,
Sprawdź tez czy sonda pracuje bo nowa nie zawsze znaczy dobra i do tego sprawdź i podaj jaki jest engine load.
Lpg nie masz :?:
bzt pisze: Byłem u kolejnego mechanika speca i zalecił wymianę Czujnika Wałka Rozrządu.
w sumie też jest taka możliwość + do tego cewka zapłonowa


A ten mechanik ciekawe czy poprawnie ustawił Ci ten zapłon w ABK nie jest to takie proste ;-)

bzt

Post autor: bzt » 19 gru 2015, 23:35

Jak narazie przelutowałem przekaźnik (miał zimne luty, było widać jak cewką ruszałem to się wszystko ruszało). Zamontowałem i automatycznie jest efekt, 900 obrotów i wskazówka jak przyklejona. Jutro jadę w trasę więc wieczorem napisze czy wszystko jest ok. A w tygodniu podepnę go do komputera i tak czy owak sprawdzę jak kolega PieterB napisał engine load.

Audi jest bez gazu i nigdy nie miało zamontowanego. Co do cewki, na pierwszy rzut oka ani nie "błyska" i nie iskrzy więc przebić nie ma. Odnośnie sondy lambda, była zamontowana made in italy za ok 100zł.

Jest jeszcze jedna sprawa, słyszałem że jest jakiś czujnik koło koła zamachowego lub w jego okolicach co rzekomo też możę się psuć. Prosiłbym o informację czy rzeczywiście takowy jest.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 20 gru 2015, 07:03

bzt pisze:Jest jeszcze jedna sprawa, słyszałem że jest jakiś czujnik koło koła zamachowego lub w jego okolicach co rzekomo też możę się psuć. Prosiłbym o informację czy rzeczywiście takowy jest.
mnie nic o tym nie wiadomo
Sprawdź też sondę w blokach pomiarowych czy oscyluje.

bzt

Post autor: bzt » 21 gru 2015, 17:45

Jak na razie wszystko ok. Nic nie szarpie i nie brakuje mu mocy.
Co do Engine load to wartość 041, a sondy lambdy o dziwo 000. Niezbyt się znam ale czy przy takiej wartości nie powinno być jakiegoś problemu?
Zgadza się nie ma tam żadnego czujnika. Jeszcze jedno pytanie odności przekaźnika nr 30 czy warto kupować marki MEYLE ?

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 21 gru 2015, 18:05

bzt pisze:Jeszcze jedno pytanie odności przekaźnika nr 30 czy warto kupować marki MEYLE ?
nie wiem ja mam ori tylko poprawione luty \
Engine load ciut za dużo chodź to tez nie reguła, fabryczne dane to ok 35 nie wiem tylko czy tam 0 z przodu pokazuje więc nie wiem czy w dobre okienko zerknąłeś z sondą coś nie halo bo powinno oscylować pomiędzy 230 a 80

ps a najlepiej zerknij w grupę 1 i 2 bo tych danych z gr 0 nie che mi się przeliczać ;-)

bzt

Post autor: bzt » 21 gru 2015, 21:50

Jak na razie chodzi i nic mu się nie dzieje. Czas pokaże, czy coś mu będzie dolegać.
Engine load w okienku nr 4 , a sonda lambda nr 5.
Bardo dziękuje za pomoc, jak coś się zmieni napisze.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl