Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B3 1.6D] Ciśnienie w układzie chłodzenia i wycieki

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
krzychufmx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 28
Rejestracja: 06 gru 2015, 13:25

[80 B3 1.6D] Ciśnienie w układzie chłodzenia i wycieki

Post autor: krzychufmx » 15 gru 2015, 14:31

Witam, otóż w mojej 80 b3 1.6 d pojawił się problem. Otóż już po kupnie zauważyłem wysokie ciśnienie w układzie chłodzenia. Węże tak twarde że nie do sciśnięcia przy 90 stopniach. Wiedziałem też o delikatnym pęknieciu na kanale wodnym w głowicy, które to pęknięcie zakleiłem poxyliną i się jakoś trzyma. W każdym bądź razie samochód śmiga normalnie, nagrzewa się, termostat otwiera, wentylator działa. Jednakże niedawno zauważyłem ubytek delikatny płynu i wyciek z pod uszczelki. Czy to duże cisnienie i wyciek spowodowane są przez uszkodzoną uszczelkę pod głowicą? Jeżeli tak to lepiej mi szukać gotowej i naprawionej głowicy czy tą dadzą radę mi jeszcze poddawać ten kanał i ewentualnie zrobić? I ostatnie pytanie, czy to głowice w 1.6d wszystkie były takie same? Czy będzie problem z doborem innej głowicy? Pozdrawiam :)

marlac25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 41
Rejestracja: 23 lis 2015, 20:34
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: marlac25 » 15 gru 2015, 14:36

Najprawdopodobniej uszczelka pod głowicą. nie grzeje się podczas mocniejszej jazdy?
Co do głowicy to pasują od 1.9D i 1.9TD aaz.

Awatar użytkownika
krzychufmx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 28
Rejestracja: 06 gru 2015, 13:25

Post autor: krzychufmx » 15 gru 2015, 15:19

Nie grzeje się, jeździ normalnie, nawet nie ma oleju w układzie chleb chlodniczym. Głowica pasuje naprawdę nawet od większej pojemności? A od 1.6td? Też będzie pasować? A i jeszcze ktoś mi mówił ze to wina korka, tylko że on chyba powinien otworzyć zawór ciśnienia jak cisnienie przekroczy 1,5 atm, to chyba raczej nie korek.

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 17 gru 2015, 21:26

krzychufmx pisze: tylko że on chyba powinien otworzyć zawór ciśnienia
Powinien jak jest sprawny. Sprawdź czy nie śmierdzi ze zbiorniczka spalinami i czy przy dodawaniu gazu nie pojawiają się w zbiorniczku bąbelki. Możesz też podjechać do jakiegoś zakładu i zrobić test co2 koszt ok 40 - 50zł...

Awatar użytkownika
krzychufmx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 28
Rejestracja: 06 gru 2015, 13:25

Post autor: krzychufmx » 19 gru 2015, 22:20

Robiłem test CO2 w zbiorniczku i nie wykazał uszkodzenia, jednakże płyn ucieka z pod uszczelki i ciśnienie jest bardzo wysokie. A czy korek zbiorniczka na bieżąco zmniejsza ciśnienie w układzie, czy tylko w razie bardzo skrajnego ciśnienia otwiera zawór? Bo jeżeli tak by było że on na bieżąco upuszcza ciśnienie to może sam korek jest uszkodzony.

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 19 gru 2015, 23:00

Korek z tego co wiem upuszcza ciśnienie jeśli przekroczy wartość przy której zawór w nim ma się otworzyć. Jest to coś ok 1,5 - 1,7bara powinno pisać na korku ale nie wiem czy pisze. Jeśli nie puszcza przy takim ciśnieniu to musi wywalic płyn w innym miejscu np przy krućcach przy korku...

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 20 gru 2015, 07:11

hudy pisze: Jest to coś ok 1,5 - 1,7bara
jest ciut mniej bo od 1,2-1,5 bara
krzychufmx pisze:jednakże płyn ucieka z pod uszczelki
spod której :?:
WRC is for boys.
Group B was for men.

Awatar użytkownika
krzychufmx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 28
Rejestracja: 06 gru 2015, 13:25

Post autor: krzychufmx » 20 gru 2015, 11:09

Wyrzuca płyn z pod głowicy, jednakże układ się nie zapowietrza, a w płynie nie ma ani plam oleju, ani Co2 w zbiorniczku.

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 20 gru 2015, 11:11

Pewnie z pod głowicy. Miałem kiedyś tak w innym samochodzie. Uszkodzony korek i wyciek z pod uszczelki głowicy. Nie dostawał się płyn do oleju ani spaliny do płynu tylko płyn wywalało albo przez korek albo przez uszczelkę. Podmieniłem korek od kumpla i wszystko przeszło. Ja bym koledze radził popuścić korek prze zbiorniku i pojeździć trochę. Zobaczysz czy dalej wywala płyn.

Awatar użytkownika
krzychufmx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 28
Rejestracja: 06 gru 2015, 13:25

Post autor: krzychufmx » 20 gru 2015, 11:53

Zamówiłem już nowy, tam grosze jakieś bo 30zł więc można to dla spokoju zrobić ;) Mam nadzieje że przyjdzie jeszcze przed świętami. Jeszcze napiszę czy coś to pomogło. Kurczę bo byłaby lipa jeżeli okaże się że to uszczelka pod głowicą, bo dopiero co wymieniałem rozrząd, paski pk i nawet udało mi się dorwać ładny zderzak bo mój był pomalowany pędzlem na czarno a pod spodem biały. Uszczelniłem nawet wszystkie połączenia wodne połączone z głowicą i właśnie jedyny wyciek teraz jest z pod samej głowicy. Jak uporam się z wyciekami to będę musiał zrobić alternator bo wszystkie światła przygasają w aucie podczas pracy, więc pewnie regulator napięcia ma problemy ;) Ale to jest akurat sprawa na drugi plan ;)

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 20 gru 2015, 13:09

krzychufmx pisze:Wyrzuca płyn z pod głowicy,
spod głowicy :-/ a daj fotkę jak możesz
WRC is for boys.
Group B was for men.

Awatar użytkownika
krzychufmx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 28
Rejestracja: 06 gru 2015, 13:25

Post autor: krzychufmx » 20 gru 2015, 23:28

Postaram się wrzucić w najbliższym czasie, tylko w sumie nie wiem po co ;) Wyciek jest definitywnie z pomiędzy głowicy, a bloku. I jest to w 100% płyn chłodniczy ponieważ zbiera się w rowkach bloku, ma kolor i smak płynu chłodniczego ;) Domyślam się że chodziło o ustalenie czy odróżniam głowicę od np. pokrywy zaworów, ale spokojnie wiem co i jak ;) I generalnie pracuję jako mechanik samochodowy, chociaż głównie specjalizuję się w turbosprężarkach samochodowych. Jednak nie miałem jeszcze takiego przypadku żeby po prostu płyn uciekał spod głowicy. Zawsze jak pojawiał się problem z uszczelką lub samą głowicą, to albo ciśnienia gubił, albo wciągał płyn do komory spalania, tracił moc czy właśnie w zbiorniczku pojawiały się spaliny albo też olej w płynie i na odwrót. Takie oznaki pozwalają od razu stwierdzić co jest nie tak. W tym przypadku jest inaczej, wszystko jest w jak największym porządku, auto jeździ, nie traci mocy, nie kopci, nie pojawia się olej w zbiorniczku, CO2 też nie ma. Układ się nie zapowietrza, termostat otwiera, wentylator się załącza. To tak jakby właśnie ciśnienie byłoby za duże i po prostu wybrało najsłabszy punkt czyli dawno już nie wymienianą uszczelkę pod głowicą, chodź teoretycznie to połączenie głowicy z blokiem jest w samochodzie najmocniej skręcone. Dlatego zgłupiałem i piszę tutaj bo może ktoś miał już taką sytuacje i wynika ona z jakiejś pierdoły ;)

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 21 gru 2015, 16:09

krzychufmx, chciałem fotkę bo chciałem to zobaczyć bo bardzo prawdopodobne że wali Ci któregoś króćców i tylko wydaje ci się że z pod głowicy.
WRC is for boys.
Group B was for men.

Awatar użytkownika
GerB3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3094
Rejestracja: 20 maja 2008, 22:11
Lokalizacja: KRK

Post autor: GerB3 » 21 gru 2015, 19:53

Może lac płyn spod głowicy na zewnatrz, podobnie jak i olej, nie zawsze musi dostawać sie do komory spalania. W benzynach często leci z kanału wodnego na środku głowicy

Awatar użytkownika
krzychufmx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 28
Rejestracja: 06 gru 2015, 13:25

Post autor: krzychufmx » 02 sty 2016, 11:00

W postach wyżej napisałem że uszczelniłem wszystkie połączenia wodne z głowicą, wszystko złożone na nowych uszczelkach i szczeliwie DP300. Zresztą wyciek jest definitywny na całej szerokości głowicy, tuż spod głowicy.

[ Dodano: 2016-01-02, 11:00 ]
Po wymianie korka tak jakby poprawiło się, lecz pogadałem z paroma osobami, które stwierdziły że pęknięcie na głowicy, które zakleiłem nigdy nie będzie do końca szczelne i przez to pęknięcie może dostawać się do układu powietrze z zewnątrz, a to ma ponoć powodować wzrost ciśnienia w układzie. W każdym bądź razie wszystko się sprowadza do zdjęcia głowicy, zrobienia jej i wymiany uszczelki. Ale myślę że przeczekam do wakacji, bo ubytki płynu nie są aż tak straszne żeby robić to teraz ;) Tak więc póki co temat zostawiam, ale jeszcze kiedyś do niego wrócę ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TD”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga