[B3 1.6 PP] Zmiana gaznika na bezposredni wtrysk elektryczny
Czy ktoś wie co wystarczy podpiąć pod sam sterownik, żeby krokowiec regulował obroty we wtrysku jednopunktowym? Założyłem sam wtrysk. Wiązki kompletnej z audi nie mogę do dzisiaj znaleźć. Posiadam instalacje z Pierburga 2EE. Jeżdżę na samym gazie, więc benzyna mnie nie interesuje. Chce tylko żeby krokowiec regulował obroty jak silnik jest zimny. Chciałbym zimę tak przejeździć do czasu aż znajdę kompletną wiązkę. Schematy posiadam do B4(nowszy i starszy wtrysk), Golf II. Nie mam tylko od B3, ale chyba nie było różnicy B3 a Golf II.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Pewnie czujnik temperatury wody, powietrza i sygnał obrotów.lascik pisze:Czy ktoś wie co wystarczy podpiąć pod sam sterownik
Jeśli w schemacie ilość pinów na sterowniku się zgadza to powinien być OK. Wczesne PM miały 25 pinowy (stałe zasilanie pin 4, masy 5,6,11,25) późniejszy 35 pinowy (stałe zasilanie 2, masy 1,11,18) i taki był też we wczesnych B4.
[ Dodano: 2015-12-22, 17:07 ]
Napisz ilo pinowy masz sterownik to dam listę pinów.
Aktualnie interesuje mnie jak najłatwiejsze podłączenie, jak najmniejsza ilość rzeczy do podłączenia. Krokowiec mam na 4 piny. Sterownik kupić to akurat problemu nie będzie. Mogę wybrać jaki mi się podoba. A więc wystarczy podpiąć czujnik temp wody, powietrza i sygnał obrotów? Powinno to wystarczyć do sterowania krokowcem? W sterownikach B4 starszy jest na 35 pinów, a nowszy na 38 lub więcej? Schematy posiadam, więc dojdę który pin do czego. Byłbym jednak zainteresowany gdzie podpiąć sygnał obrotów i skąd.
Ostatnio zmieniony 22 gru 2015, 19:05 przez lascik, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Nie wiem czy też TPSu z wtrysku też nie trzeba będzie. Do tego masy, stały plus i plus po zapłonie.lascik pisze:A więc wystarczy podpiąć czujnik temp wody, powietrza i sygnał obrotów? Powinno to wystarczyć do sterowania krokowcem?
Sygnał obrotów możesz wziąć prosto z halla, dopięcie dodatkowego kabla nie powinno go spalić.
Nie wiem czy ten sterownik 35 pinów nie miał już elektronicznej regulacji wyprzedzenia zapłonu. Ale to musiałbyś już jeszcze wrzucić aparat zapłonowy bez mechanicznej regulacji kąta wyprzedzenia zapłonu.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Właśnie jakbyś był na schemacie zawór podciśnieniowy sterujący podciśnieniem do gruszki na aparacie to jeszcze nie było w 100% elektronicznej regulacji kąta, bo tylko ten zaworek odcinał podciśnienie przy puszczonym gazie.lascik pisze:Na schemacie nie widzę nic związanego z regulacją kąta zapłonu, więc może nie było jeszcze.
A jeśli chodzi i elektroniczną regulacje wyprzedzenia zapłonu to od którejś wersji wtrysku szybka stabilizacja obrotów była przeprowadzana przez zmiany kąta wyprzedzenia zapłonu.
Zmieniłem wiązkę silnika z PP na jednopunkt z PM z początku lat produkcji bo jeszcze jest na zwykłej cewce jak w PP. Mam problem z obrotosciomierzem, który nic nie wskazuje. Na kablu zielono niebieskim od obrotosciomierza pokazuje 0.7v bez znaczenia na obroty silnika. Ma ktoś pomysł gdzie szukać przyczyny?
Z braku czasu nic nie zrobiłem jeszcze w sprawie obrotomierza. Dziś jednak sprawdziłem piny obrotomierza i powinny być dwie masy na dwóch skrajnych pinach. Masę miałem tylko na pinie dolnym, a na górnym miałem taką samą wartość jak na pinie sygnałowym. Czy to oznacza, że coś jest pomieszane w kablach wiązki silnika i wystarczy przeciąć kabel z pinu 23 żółtej kostki i podać tam masę? Czy może ta druga masa działa na innej zasadzie? Nie ukrywam, że chciałbym to zrobić tak jak powinno być, zamiast robić obejścia.
EDIT:
Znalazłem czas i problem rozwiązany. maciek889 miał dobry pomysł z tym kablem, ale poprowadziłem go z przekaźnika do kostki z wiązki, która idzie na kokpit. Obrotomierz wstał i sterownik wyregulował obroty. Wynika z tego, że gdzieś jest kabel załamany idący z przekaźnika do modułu lub z modułu do kostki kokpitu i już sygnał nie docierał taki jaki powinien być. "Oscyloskop" z arduino sygnał wyłapywał, ale najwidoczniej był za słaby.
EDIT:
Znalazłem czas i problem rozwiązany. maciek889 miał dobry pomysł z tym kablem, ale poprowadziłem go z przekaźnika do kostki z wiązki, która idzie na kokpit. Obrotomierz wstał i sterownik wyregulował obroty. Wynika z tego, że gdzieś jest kabel załamany idący z przekaźnika do modułu lub z modułu do kostki kokpitu i już sygnał nie docierał taki jaki powinien być. "Oscyloskop" z arduino sygnał wyłapywał, ale najwidoczniej był za słaby.