Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0E] Drgania w czasie jazdy - co jeszcze sprawdzić

Awatar użytkownika
goldi j51
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3625
Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
Imię: Robert
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: goldi j51 » 20 paź 2009, 16:05

djandres pisze:koledzy zapomnialem dopowiedziec ze te wibracje kierownicy pojawiaja sie kiedy puszczam gaz a kiedy dodaje gazu wibracje sa mniej wyczuwalne i co z tym zrobic .
Dokręciłeś wahacze jak auto stało na kołach oczywiście.Powodem drgan mogą być nie wyważone koła krzywa tarcza hamulcowa tu szczególnie bije przy hamowaniu uszkodzona opona,przeguby wewnętrzne tak miał kolega w B3 nie szło jechać tak drgało wszystko ;-)

Awatar użytkownika
djandres
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 182
Rejestracja: 24 sty 2009, 18:47
Lokalizacja: Łęczyca,Centrum

Post autor: djandres » 21 paź 2009, 10:53

goldi j51 pisze:
djandres pisze:koledzy zapomnialem dopowiedziec ze te wibracje kierownicy pojawiaja sie kiedy puszczam gaz a kiedy dodaje gazu wibracje sa mniej wyczuwalne i co z tym zrobic .
Dokręciłeś wahacze jak auto stało na kołach oczywiście.Powodem drgan mogą być nie wyważone koła krzywa tarcza hamulcowa tu szczególnie bije przy hamowaniu uszkodzona opona,przeguby wewnętrzne tak miał kolega w B3 nie szło jechać tak drgało wszystko ;-)
kolego golgij51 a co ??? wachacze dokreca sie na opuszczonym samochodzie ja dokrecalem tzn w taki sposob ze zalozylem je i wbilem sworzen wachacza i dopiero dokrecalem wachacze

lukasek40
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 21
Rejestracja: 29 lip 2008, 18:42
Lokalizacja: Lublin

Post autor: lukasek40 » 21 paź 2009, 14:03

Czytałem wszystkie powyższe posty i coś mi się przypomniało. Miałem kiedyś fordzika fiestę. Objawy były takie jak wyżej opisane. Przy małych prędkościach wszystko OK. Powyżej 90 km/h wyczuwalne drgania na kierownicy które zlewały się przy ponad 120. Przejrzałem wszystko. Nic nie znalazłem. W tym czasie koła były wyważane kilkakrotnie. I pewnego dnia pojechałem na wymianę opon. Zdjęli letnie, założyli zimowe i na auto. Już były przykręcone i nagle mechanik mówi. "Wiesz pan co? Może to koło z zapasu założymy na prawy przód bo tamta felga ma bicie" Nikt się tym wcześniej nie przejmował. Zakładali jak leci. Oczywiście zgodziłem się. I co ? Jak ręką odjął. Jeśli mieliście podobnych wyważaczy to i problem może być ten sam. Pozdrawiam

roger2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1
Rejestracja: 13 wrz 2009, 13:50

Post autor: roger2 » 22 paź 2009, 08:42

koledzy jak macie takie drgania a już wymieniliście prawie wszystko to trzeba zobaczyć średnicę osadzenia felgi na kołnierzu piasty i zobaczyć czy nie ma luzu jak jest to założyć pierścienie centrujące i powinno ustać tak było u mnie bo miałem założone felgi nie oryginalne więc zacznijcie od sprawdzenia średnic POWODZENIA ;-)

And-sto

Post autor: And-sto » 22 paź 2009, 09:49

U mnie też drga kierownica w takim przedziale prędkości, samodzielnie szukałem i
"na oko" było wszystko oki , ale los skierował mnie do pracy do zakładu w którym była
stacja diagnostyczna :mrgreen:
Jakież wielkie było moje zdziwienie jak zobaczyłem opłakany stan
sworzni wahacza i tulei gumowo-metalowych (tuleje wymieniałem 1.5 roku temu) .
Dzisiaj jadę wymieniać i jestem w 100% pewien ,że po wymianie drgania znikną.

Awatar użytkownika
djandres
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 182
Rejestracja: 24 sty 2009, 18:47
Lokalizacja: Łęczyca,Centrum

Post autor: djandres » 22 paź 2009, 12:46

kolego ja wlasnie wymienilem tuleje wachaczy i okazalo sie jednak ze drgania dopiero sie zaczely kiedy tuleje zostaly wymienione

JacoP
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 30 maja 2009, 18:41
Lokalizacja: Zawoja

Post autor: JacoP » 04 sty 2010, 22:35

ja również mam problem z wibrująca kierownicą, drgania zaczynają się na poziomie 80km/h
co dziwne wibracje ujawniły się dzisiejszego dnia po ustawieniu zbieżności i pochylenia kół przednich. Wcześniej ani nie szarpło tylko ściągało ciut jak to zwykle bywa, teraz autko leci idealnie prosto ale wibruje. Ponadto dodam że tarcze mam nowiutkie wraz z klockami, nowe sworznie i końcówki drążków opony tez są nowe i wcześniej nie wibrowały.

kho
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 74
Rejestracja: 15 mar 2009, 17:57
Lokalizacja: okolice Gdańska

Post autor: kho » 20 gru 2015, 21:04

Po długiej nieobecności witam Wszystkich.
Chciałbym odświeżyć temat gdyż też mam problem z drganiem podczas jazdy.
Na sam początek przedstawię co jest w tym temacie zrobione:
- wymienione końcówki drążka ( prawa była zużyta )
- wymienione tuleje wahacza ( jedna była zerwana - wymienione wszystkie )
- tarcze hamulcowe wymienione
- przeguby zew i wew wymienione na nowe
- koła wyważone ( stan idealny, opony nie są przyhamowane )
- felgi oryginalne ( stan idealny)
- świece zapłonowe wymienione
- przewody WN wymienione
- kopułka plus palec wymienione
- cewka zapłonowa wymieniona w ubiegłym roku na BERU - nowa
- zbieżność ok ( stwierdzona w serwisie VW )
- autem nigdzie nie najechałem, w nic nie wpadłem
- problem jest na bazie i benzynie
Dziwne że te drgania powstają przy prędkości pow 50km/h i po przejechaniu kilku kilometrów. Wcześniej takiego problemu nie miałem dopiero gdy zrobiłem przegląd okresowy i stwierdzono że muszę wymienić tuleje wahacza i końcówkę drążka kierowniczego. Więc to zrobiłem a tu ZONK zaczęło się drganie.

Już nie wiem gdzie szukać problemu , może w skrzyni biegów, może w dole silnika.
Metodą prób i błędów mogę wymieniać i wymieniać

Awatar użytkownika
jmuhha
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 44
Rejestracja: 09 maja 2009, 20:12

Post autor: jmuhha » 29 gru 2015, 13:55

Witam panowie
Mam problem w 1,6 b4 avant. (Siostry)
Problemy zaczynają się juz od małych prędkości, kierownica drga dość poważnie, a na dodatek auto zjeżdża w lewo. Przy skręcaniu słychać coś takiego jakby wpadło acoś pod kierownicę i ,,chrupało,, cichy dźwięk. Również przy skrecaniu na postoju odzywa się przekładnia która robi taki pusty dźwięk.

Koła wyważone, jedno koło biło prawe z przodu, jednak to chyba nie możliwe, żeby opony miały taki wpływ na prowadzenie już przy 40 km.h.

Dodaj, że niedługo pewnie padnie wspomaganie, bo kierownica działa juz dość topornie, jednak czy to miałoby jakiś wpływ ?

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 29 gru 2015, 17:27

jmuhha pisze:Koła wyważone, jedno koło biło prawe z przodu, jednak to chyba nie możliwe, żeby opony miały taki wpływ na prowadzenie już przy 40 km.h.
z mojego doświadczenia Ci powiem że maja największe znaczenia
Dodatkowo sprawdzić przeguby wewnętrzne i zewnętrzne po obu stronach i półosie. No i oczywiście luzów w zawieszeniu ma nie być.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl