Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 1Z] Tłoczek przód nie cofa się pomimo wymiany

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
przemoO23
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 164
Rejestracja: 22 wrz 2011, 10:55
Lokalizacja: Gowarczów

[B4 1.9 1Z] Tłoczek przód nie cofa się pomimo wymiany

Post autor: przemoO23 » 29 gru 2015, 17:36

Ostatnio miałem trochę przygód z tym tłoczkiem (prawy przód) , tłoczek nie cofał i klocki były zaśnięto dość mocno ( koło po podniesieniu ciężko było przekręcić).

Poszła wymiana tłoczka, uszczelki wewnętrznej i zgarniacza(?), całość poskładana, odpowietrzona i już myślałem że po problemie a tu pupa.

Tłoczek dalej nie cofa, może nie tyle co poprzednio ale tarcza wciąż gorąca. Prowadnice posprawdzane, klocki jeszcze dość grube, suwadła zacisku chodzą lekko.

Gdzie może leżeć przyczyna? Słabo odpowietrzone czy jak?

rivolt
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 25 lis 2015, 21:33
Lokalizacja: PCT-landia

Post autor: rivolt » 29 gru 2015, 18:36

Przewód hamulcowy do wymiany, na 100% guma w środku się podwija i blokuje cofanie płynu.

Awatar użytkownika
tomek83
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 303
Rejestracja: 04 lis 2011, 09:53
Lokalizacja: Toruń

Post autor: tomek83 » 29 gru 2015, 20:56

Kilka pytań:
- cały zacisk był odpowiednio wyczyszczony i przesmarowany ?
- jak pracował tłoczek w zacisku gdy miałeś zacisk w ręce ?
- jak pracują klocki w prowadnicach zacisku ?

Jesteś na 100% pewien że to sam zacisk z tłoczkiem jest przyczyną ?
Sprawdż jeszcze mianowicie czy klocki są odpowiednie, kiedyś byłem świadkiem jak mechanik-gamoń wsadził "podobne" które jednak minimalnie się różniły i przez to blokowały w prowadnicach.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 29 gru 2015, 20:57

Łatwe do zdiagnozowania, podpompuj mocno ciśnij i szybko odkręć odpowietrznik jeżeli siknie i koło zrobi się luźne wina przewodu jeżeli nie siknie a nadal coś trzyma wina zacisku.

Awatar użytkownika
przemoO23
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 164
Rejestracja: 22 wrz 2011, 10:55
Lokalizacja: Gowarczów

Post autor: przemoO23 » 29 gru 2015, 21:14

- jak pracował tłoczek w zacisku gdy miałeś zacisk w ręce ?
Przed wymianą trudno go było wyciągnąć ale wyszedł. Nowy na początku stawiał opór, ale później można go było normalnie ręką do końca wepchnąć z użyciem średniej siły (oczywiście wszystko smarowane).
- jak pracują klocki w prowadnicach zacisku ?
Jeśli są równo ustawione to chodzą bez większych problemów, jeśli się skrzywią to się zacinają .

"Jesteś na 100% pewien że to sam zacisk z tłoczkiem jest przyczyną ? "

Nie, choć inne mechanizmy zacisku nie wykazują wad.



Jarewa, dzięki , jutro obczaję sprawę.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Hamulce tarczowe, bębnowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl