Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.3 NG] CABRIO SCHEMAT ZAMKÓW

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
jolero
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 37
Rejestracja: 01 cze 2015, 23:12
Lokalizacja: Czewa

[B4 2.3 NG] CABRIO SCHEMAT ZAMKÓW

Post autor: jolero » 25 gru 2015, 13:49

Witam, umiałby może ktoś mi powiedzieć, który kabelek wychodzacy z zamku manualnego dachu jest od czego ? Mi poprzedni właściciel uciął kable i poprostu muszę dach otwierać śrubokrętem. Nr. zamka to 8g0825395d. Pozdrawiam.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4674
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 25 gru 2015, 17:30

Pewnie nawet jak podłączysz te kable to dach nie wystartuje, bo modułowi pewnie nie będzie się podobał jakiś sygnał (ręczny, zamknięcie bagażnika).

Możesz próbować obejść znajdując w tej wiązce kable od silniczka blokującego klapę i układ dwóch przekaźników i dwóch przycisków do odblokowywania, blokowania klapy.

Awatar użytkownika
jolero
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 37
Rejestracja: 01 cze 2015, 23:12
Lokalizacja: Czewa

Post autor: jolero » 25 gru 2015, 18:01

Ja w zasadzie nie mam tej wiązki tylko zamki z manualnego dachu bo reszta jest poucinana i zdekompletowana, a nie chce mi się chodzić na obkoło samochodu żeby otworzyć pokrywe dachu, więc wpadłem na pomysł, że zrobie nową wiązke ( przycisk, przekaźnik na powiedzmy 2ms żeby nie spalić zamków, i połączenie zamków) żeby klapa podczas wciśnięcia przycisku poprostu odskoczyła. Nie chce mi się bawić w odnawianie starej instalacji bo jest w niej masa czujniczków, które czytałem, że często się psują. Poprostu potrzebuje dowiedzieć się który kabel wychodzący z zamka jest od czego, a resztę już samemu sobie zrobię.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4674
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 25 gru 2015, 18:53

Mógłbym ci powiedzieć na których pinach kostki sterownika (wrzuciłem niżej "opis" kostki) dachu jest to otwieranie bo kiedyś tak przerabiałem. Tylko tam jest silniczek który trzeba cafnąć po otwarciu odwrotną polaryzacją aby dało się klapę zatrzasnąć później. Ja zrobiłem układ podobny do tego jaki jest używany do sterowania siłowników centralnego zamka:
Obrazek

Pewnie można by wykorzystać któryś z mikro-włączników tych zamków aby automatycznie się cofało ale też nie znalazłem żadnego schematu a to udało mi się znaleźć analizując budowę sterownika. Jeśli nie zależy ci na mikro włącznikach możesz próbować na chybił trafił szukać.

Albo jak jeszcze wiązkę sterownika to zobacz jakie kolory szły na białą kostkę sterownika to może znajdzie te które sterują silnikami zamka:
Obrazek

Teraz myślę że ograniczenie czasowe łatwo pewnie by było ogarnąć wstawiając we włączniki albo samo sterowanie kondensatory o odpowiedniej pojemności.

Awatar użytkownika
jolero
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 37
Rejestracja: 01 cze 2015, 23:12
Lokalizacja: Czewa

Post autor: jolero » 31 gru 2015, 16:42

maciek889, nie do końca się zrozumieliśmy... Ja nie mam instalacji... jakiś rzeźnik wszystko poucinał i poprostu zostały mi zamki w taki sposób :

Obrazek

Na który kabel trzeba nadać prąd aby zamek odskoczył ?

Auto mam wybebeszone do blachy mam kable ale sa poucinane i zdekompletowane czujniki są nie wszystkie i nie wiem czy dobre i poprostu chce zrobić tak:

Połączyć oby dwa zamki ze sobą puścic nowe kabelki do przełącznika we wnęce drzwi kierowcy i też do niego dać przyłącze plus i mały przekaźniczek. Chce poprostu aby podczas wciśnięcia przycisku zamki dostały małą ilość prądu na otwarcie klapy.

Takie jest moje założenie. Fabryczna instalacja ma dużo niedoskonałości więc nawet nie chce się bawić w jej odbudowę. A to co chce stworzyć ma poprostu zapobiec bieganiu w koło samochodu żeby otworzyć oba zamki z osobna. Do tej pory otwierałem za pomocą śrubokręta który wsadzałem do środka zamku.

Ma ktoś może schemat instalacji takiego manualnego dachu, który był montowany w cabrio przed liftem ? Mój model jest z 1992 roku.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4674
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 01 sty 2016, 13:56

jolero pisze:maciek889, nie do końca się zrozumieliśmy... Ja nie mam instalacji... jakiś rzeźnik wszystko poucinał i poprostu zostały mi zamki w taki sposób :
Rozumiem ale napisałem to co mogłem pomóc jakbym wiedział, który to kable przy samym zamku to bym już dawno napisał.

Więc musisz poczekać aż:
1. znajdzie się ktoś kto napisze które to kable przy zamku (ale wątpię że ktoś się pojawi bo nawet na internecie polskim i angielskim nie ma schematów do tego dachu)
2. sam metodą prób i błędów znajdziesz kable od silniczków
3. znajdziesz podobne cabrio i sprawdzisz kolory na kablach, które wyżej opisałem tej białej wtyczki przy sterowniku i sprawdzisz czy się pokrywają z tymi przy zamkach.

Awatar użytkownika
jolero
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 37
Rejestracja: 01 cze 2015, 23:12
Lokalizacja: Czewa

Post autor: jolero » 01 sty 2016, 17:06

dzięki wielkie za pomoc, będę metodą prób i błędów starał się to zrobić najwyżej kupię kolejny zamek jak spale <mikolaj> <mikolaj>

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga