[B4 2.3 NG] CABRIO SCHEMAT ZAMKÓW
[B4 2.3 NG] CABRIO SCHEMAT ZAMKÓW
Witam, umiałby może ktoś mi powiedzieć, który kabelek wychodzacy z zamku manualnego dachu jest od czego ? Mi poprzedni właściciel uciął kable i poprostu muszę dach otwierać śrubokrętem. Nr. zamka to 8g0825395d. Pozdrawiam.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Pewnie nawet jak podłączysz te kable to dach nie wystartuje, bo modułowi pewnie nie będzie się podobał jakiś sygnał (ręczny, zamknięcie bagażnika).
Możesz próbować obejść znajdując w tej wiązce kable od silniczka blokującego klapę i układ dwóch przekaźników i dwóch przycisków do odblokowywania, blokowania klapy.
Możesz próbować obejść znajdując w tej wiązce kable od silniczka blokującego klapę i układ dwóch przekaźników i dwóch przycisków do odblokowywania, blokowania klapy.
Ja w zasadzie nie mam tej wiązki tylko zamki z manualnego dachu bo reszta jest poucinana i zdekompletowana, a nie chce mi się chodzić na obkoło samochodu żeby otworzyć pokrywe dachu, więc wpadłem na pomysł, że zrobie nową wiązke ( przycisk, przekaźnik na powiedzmy 2ms żeby nie spalić zamków, i połączenie zamków) żeby klapa podczas wciśnięcia przycisku poprostu odskoczyła. Nie chce mi się bawić w odnawianie starej instalacji bo jest w niej masa czujniczków, które czytałem, że często się psują. Poprostu potrzebuje dowiedzieć się który kabel wychodzący z zamka jest od czego, a resztę już samemu sobie zrobię.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Mógłbym ci powiedzieć na których pinach kostki sterownika (wrzuciłem niżej "opis" kostki) dachu jest to otwieranie bo kiedyś tak przerabiałem. Tylko tam jest silniczek który trzeba cafnąć po otwarciu odwrotną polaryzacją aby dało się klapę zatrzasnąć później. Ja zrobiłem układ podobny do tego jaki jest używany do sterowania siłowników centralnego zamka:
Pewnie można by wykorzystać któryś z mikro-włączników tych zamków aby automatycznie się cofało ale też nie znalazłem żadnego schematu a to udało mi się znaleźć analizując budowę sterownika. Jeśli nie zależy ci na mikro włącznikach możesz próbować na chybił trafił szukać.
Albo jak jeszcze wiązkę sterownika to zobacz jakie kolory szły na białą kostkę sterownika to może znajdzie te które sterują silnikami zamka:
Teraz myślę że ograniczenie czasowe łatwo pewnie by było ogarnąć wstawiając we włączniki albo samo sterowanie kondensatory o odpowiedniej pojemności.
Pewnie można by wykorzystać któryś z mikro-włączników tych zamków aby automatycznie się cofało ale też nie znalazłem żadnego schematu a to udało mi się znaleźć analizując budowę sterownika. Jeśli nie zależy ci na mikro włącznikach możesz próbować na chybił trafił szukać.
Albo jak jeszcze wiązkę sterownika to zobacz jakie kolory szły na białą kostkę sterownika to może znajdzie te które sterują silnikami zamka:
Teraz myślę że ograniczenie czasowe łatwo pewnie by było ogarnąć wstawiając we włączniki albo samo sterowanie kondensatory o odpowiedniej pojemności.
maciek889, nie do końca się zrozumieliśmy... Ja nie mam instalacji... jakiś rzeźnik wszystko poucinał i poprostu zostały mi zamki w taki sposób :
Na który kabel trzeba nadać prąd aby zamek odskoczył ?
Auto mam wybebeszone do blachy mam kable ale sa poucinane i zdekompletowane czujniki są nie wszystkie i nie wiem czy dobre i poprostu chce zrobić tak:
Połączyć oby dwa zamki ze sobą puścic nowe kabelki do przełącznika we wnęce drzwi kierowcy i też do niego dać przyłącze plus i mały przekaźniczek. Chce poprostu aby podczas wciśnięcia przycisku zamki dostały małą ilość prądu na otwarcie klapy.
Takie jest moje założenie. Fabryczna instalacja ma dużo niedoskonałości więc nawet nie chce się bawić w jej odbudowę. A to co chce stworzyć ma poprostu zapobiec bieganiu w koło samochodu żeby otworzyć oba zamki z osobna. Do tej pory otwierałem za pomocą śrubokręta który wsadzałem do środka zamku.
Ma ktoś może schemat instalacji takiego manualnego dachu, który był montowany w cabrio przed liftem ? Mój model jest z 1992 roku.
Na który kabel trzeba nadać prąd aby zamek odskoczył ?
Auto mam wybebeszone do blachy mam kable ale sa poucinane i zdekompletowane czujniki są nie wszystkie i nie wiem czy dobre i poprostu chce zrobić tak:
Połączyć oby dwa zamki ze sobą puścic nowe kabelki do przełącznika we wnęce drzwi kierowcy i też do niego dać przyłącze plus i mały przekaźniczek. Chce poprostu aby podczas wciśnięcia przycisku zamki dostały małą ilość prądu na otwarcie klapy.
Takie jest moje założenie. Fabryczna instalacja ma dużo niedoskonałości więc nawet nie chce się bawić w jej odbudowę. A to co chce stworzyć ma poprostu zapobiec bieganiu w koło samochodu żeby otworzyć oba zamki z osobna. Do tej pory otwierałem za pomocą śrubokręta który wsadzałem do środka zamku.
Ma ktoś może schemat instalacji takiego manualnego dachu, który był montowany w cabrio przed liftem ? Mój model jest z 1992 roku.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Rozumiem ale napisałem to co mogłem pomóc jakbym wiedział, który to kable przy samym zamku to bym już dawno napisał.jolero pisze:maciek889, nie do końca się zrozumieliśmy... Ja nie mam instalacji... jakiś rzeźnik wszystko poucinał i poprostu zostały mi zamki w taki sposób :
Więc musisz poczekać aż:
1. znajdzie się ktoś kto napisze które to kable przy zamku (ale wątpię że ktoś się pojawi bo nawet na internecie polskim i angielskim nie ma schematów do tego dachu)
2. sam metodą prób i błędów znajdziesz kable od silniczków
3. znajdziesz podobne cabrio i sprawdzisz kolory na kablach, które wyżej opisałem tej białej wtyczki przy sterowniku i sprawdzisz czy się pokrywają z tymi przy zamkach.