[B4 2.6 ABC] Swap silnika a zmiany w dowodzie rejestracyjnym
[B4 2.6 ABC] Swap silnika a zmiany w dowodzie rejestracyjnym
Witam, mam pytanie do tych co robili swap w swoich autach. Konkretnie mowiac seryjnie w moim audi bylo 2.0 a teraz siedzi silnik 2.6 v6. Jakie kroki musze podjac by zmienic dane w dowodzie rejestracyjnym ? Chyba nie wystarczy isc do wydzialu komunikacj i podac dane obecnego silnika i wg tego zmieniaja dane w dowodzie
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Najpierw musisz iść do stacji kontroli pojazdów. Tylko nie wiem czy podstawowa wystarczy czy musisz pojechać do okręgowej.
Chyba papier ze stacji kosztuje niecałe 200zł, a później do komunikacji aby wpisali w kartę pojazdu zmianę oraz zamówili nowy dowód rejestracyjny z który też oczywiście zapłacisz.
Tylko nie wiem w którym momencie należy pójść do ubezpieczyciela abyś mógł płacić większe składki OC.
Chyba papier ze stacji kosztuje niecałe 200zł, a później do komunikacji aby wpisali w kartę pojazdu zmianę oraz zamówili nowy dowód rejestracyjny z który też oczywiście zapłacisz.
Tylko nie wiem w którym momencie należy pójść do ubezpieczyciela abyś mógł płacić większe składki OC.
Witam. Po pierwsze i najważniejsze udajemy się do OSKP (Okręgowa Stacja Kontroli Pojazdów), gdzie zgłaszamy zmianę stanu faktycznego zawartego w dowodzie. W tym wypadku zmianę pojemności silnika i diagnosta wykonuje nam przegląd rozszerzony, po czym wystawia stosowny dokument dla Wydziału Komunikacji jeśli nie stwierdza żadnych uchybień. Później udajemy się do wydziału komunikacji. Warto mieć dla obu organów na podkładkę fvat na zakupiony silnik lub jakaś umowę kupna sprzedaży, gdyż takiej mogą wymagać. Na koniec warto zgłosić zmianę pojemności ubezpieczycielowi.
Pozdrawiam.
Pozdrawiam.
Rozszerzony to taki sam jakbyś chciał pierwszy raz zarejestrować sprowadzony samochód z zagranicy. Zasadniczo diagnosta będzie sprawdzał czy samochód po takiej operacji (wymianie silnika) nie będzie zagrożeniem w ruchu drogowym. Czyli jeśli skręcone tzw drutem wiazałkowym, ogólnie druciarstwo to ci nie podpisze papieru dla WK. A jeśli silnik został osadzony na starych mocowaniach to nie powinno być problemu. Jeżeli diagnosta nie kumaty i nie odróżnia 2.0 od 2.6 to podpisze ci bez zająknięcia przegląd, jeśli ogólny stan autka będzie ok. Gorzej jak ogarnie ze była jakaś zmiana to z przeglądem może być lipa, gdyż stwierdzi ze dane samochodu z dowodu rejestracyjnego nie pokrywają się z faktycznym stanem auta.
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Czekanie też wpływa na warunki umowy OC negatywnie w razie "w" odmówi wypłaceń odszkodowań i będą pozwy cywilne.kubica20 pisze:kolejne pytanie jest czy gdybym narazie nie zgłosił zmiany silnika i pojechał na przegląd okresowy ( w dowodzie dalej 2.0) czy diagnosta może nie podbić mi dalej przeglądu??
Jak nie ma nic do czego mógłby się przyczepić diagnosta to nie widzę problemu z wykonaniem przeglądu. Trochę papierologi, chodzenia z tym ale później o niebo lepszy sen . Tak jak pisze Jarewa w razie jakiejś "draki" nie wiadomo jak się zachowa ubezpieczyciel. Czy nie będzie chciał odstąpić od warunków zawartej umowy ubezpieczeniowej. Ja spotkałem się z opiniami ze tylko zrobi aneks do umowy i będzie dopłata do większej pojemności lub będzie kręcił z wypłata odszkodowania bo nie została zgłoszona zmiana. Wiec nie wiadomo jak to będzie.