Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

B4 2,0 ABT--->>spooch --->> reanimacja

Zamknięte ale dostępne tematy, własnych zdjęć samochodów do obejrzenia.
spooch
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 03 sty 2016, 16:40

B4 2,0 ABT--->>spooch --->> reanimacja

Post autor: spooch » 03 sty 2016, 17:21

Cześć
W temacie widać czego będzie dotyczyć galeria. W zwyczaju mam, że jak już coś kupię to ma mi sprawiać przyjemność a pierwszym elementem w dążeniu do tego jest sprawny samochód. Kupione z przebiegiem lekko ponad 297000km ;)
Audi miało być zwykłym samochodem do codziennej jazdy. Będę starał się żeby tak było i iść w stronę serii. Silnik jest najsłabszy z możliwych, co nie skłania do jakichkolwiek szaleństw na drodze i tego się trzymajmy.
Ciężko było mi się na początku przyzwyczaić bo jest to mój najsłabszy samochód od ponad 10 lat.
Będę tu zamieszczał foto i opisy z przebiegu wszystkich prac związanych z samochodem. Będzie to swoisty dziennik pokładowy :)
Dlaczego tak? Sprawa jest prosta, sprawia mi to przyjemność. Odszczurzanie samochodu i bezawaryjna jazda samochodem z lat 90 to jest to co lubię :)

Napiszcie jakie foty mogę tu wrzucać, w jakiej rozdziałce bo w regulaminie jest mowa tylko o linkach zewnętrznych.
Kilka faktów:
Audi 80 B4 2,0 ABT 90 KM
Nadwozie avant
Kolor biały, malowany przedni zderzak, maska, prwy przedni błotnik i prawe przednie drzwi. Lakier średnio ok 200mikronów. Reszta oryginał w granicach 100-130mikronów :)
Przebieg dopiszę później bo zapomniałem ale niecałe 300kkm
Wyposażenie powiedzmy, że najuboższe optymalne czyli
-ogrzewanie, światła i pięć biegów do przodu i jeden do tyłu :P
-elektrycznie sterowane lusterka i przednie szyby

To wszystko z wyposażenia.

Pierwsze foto całości samochodu odkąd kupiłem :)

Obrazek

pozdro
Ostatnio zmieniony 24 sty 2016, 14:19 przez spooch, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 03 sty 2016, 17:26

spooch pisze:Napiszcie jakie foty mogę tu wrzucać,
a jakie chcesz w końcu to twój temat :-P zerknij do tematów innych kolegów to będziesz wiedział o co kaman
spooch pisze:w jakiej rozdziałce bo w regulaminie jest mowa tylko o linkach zewnętrznych.
chyba nie zrozumiałeś bo to dotyczy autogiełdy i linków z olx np ;-)
spooch pisze:Będę tu zamieszczał foto i opisy z przebiegu wszystkich prac związanych z samochodem. Będzie to swoisty dziennik pokładowy :)
Dlaczego tak? Sprawa jest prosta, sprawia mi to przyjemność. Odszczurzanie samochodu i bezawaryjna jazda samochodem z lat 90 to jest to co lubię :)
jak i sporej grupie nas tu dlatego tu jesteśmy <ok>


Powitać i dawaj fotki <piwo>

spooch
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 03 sty 2016, 16:40

Post autor: spooch » 03 sty 2016, 23:47

PieterB, edytowałem post i dałem choć jedno zdjęcie a będzie ich więcej :)
W samochodzie jest trochę roboty ale powoli będę działał.
Na tą chwilę jest wymieniony rozrząd, pompa wody i olej z filtrem.
Olej motul 6100 10W-40, filtr knecht
Przed wymianą rozrządu i pompy zrobiłem płukankę 30minutową zarówno w układzie chłodzenia jak i smarowania. Płukanki liqui molly.
Z rozpędu przelałem trochę stan oleju przy wlewaniu i musiałem zlewać korkiem spustowym ale jak spuszczałem to leciał czysty jak z butelki a silnik pracował kilka minut na wolnych więc się wymieszał i rozszedł po silniku. Płukanka pomogła. Stosowałem w innych samochodach.
Po zalaniu płukanki do układu chłodzenia i spuszczeniu wody był mega syf. Woda była w kolorze rdzawym.
Teraz zalany jest układ wodą destylowaną. Po płukance trzeba to zrobić żeby wypłukać wszystko.
Poprawiło się ogrzewanie :)
Pozdro

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 04 sty 2016, 11:12

Po Mrągowie już jeden Czarny Avant jeździ na 2.2T.
Zapewne kiedyś Cię po trasie pogania <ok>

szaraf
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 54
Rejestracja: 02 kwie 2013, 14:09

Re: B4 2,0 ABT--->>spooch --->> reanimacja

Post autor: szaraf » 04 sty 2016, 12:00

spooch pisze: Wyposażenie powiedzmy, że najuboższe optymalne czyli
-ogrzewanie, światła i pięć biegów do przodu i jeden do tyłu :P
-elektrycznie sterowane lusterka i przednie szyby
Tego drugiego - to moja audi nawet nie widziała, więc nie ma aż tak źle :D, ładnie że od razu coś się dzieje, powodzenia

Awatar użytkownika
paweloli
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 309
Rejestracja: 08 kwie 2011, 19:07
Lokalizacja: Płock Mazowieckie

Post autor: paweloli » 04 sty 2016, 12:10

fajna sztuka :) u mnie tez wersja wyposażenia jest bieda edition ale daje radę :D bezawaryjnosci życzę :)

spooch
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 03 sty 2016, 16:40

Post autor: spooch » 09 sty 2016, 11:49

Krzysiek 84 pisze:Po Mrągowie już jeden Czarny Avant jeździ na 2.2T.
Zapewne kiedyś Cię po trasie pogania <ok>
Dziś oglądałem, ładna jest :) jeśli przyjdzie mi przy niej pracować to będzie jeszcze ładniejsza ;)
szaraf pisze:ładnie że od razu coś się dzieje, powodzenia
tak to już jest :) Dziś wyjechałem w końcu bez czkawki :D
paweloli pisze:bezawaryjnosci życzę :)
nad tym jeszcze trochę trzeba popracować :) ale dzięki 8-)

Kilka foto z ostatnich prac, przebieg 297500km

Nowa rolka na rozrządzie

Obrazek

Stare paski, na wspomaganie i alternator mam zamówione na czwartek ;)

Obrazek

Stara pompa hepu i nowa ruville

Obrazek

Do wymiany osłony górne rozrządu, są w słabym stanie i na pewno tak tego nie zostawię.
Przewód zasilający od LPG jest tak twardy, że drewno ma większą elastyczność. Jest nieszczelny i śmierdzi, nie używam póki co LPG. Na jutro zamówiony nowy. Gaziarze już takich przekrojów nie mają bo praktycznie wszystko na sekwencji się robi.

Obrazek

Pobojowisko ;)

Obrazek

Rozebrałem a w zasadzie zdjąłem cały układ wtryskowy. Do wymiany jest podstawa gumowa. Jest już stara i pewnie przez to są problemy z nierówną pracą silnika. Ciągnie lewe powietrze.

Obrazek

Jak będą foty napiszę co dziś zrobiłem ;)
pozdro

[ Dodano: 2016-01-06, 13:45 ]
Wszyscy śpią na tym forum? :) Nie do tego się przyzwyczaiłem na innych :)

Małą aktualizacja.
W wolnych chwilach coś dłubię ;)

Podstawa układu wtryskowego. Stara po prawej, jak widać nie nadawała się już do użytku. Można oczywiście lepić silikonem ale to pozostawmy rodzimym druciarzom :)

Obrazek

Tu widać jak oring uszczelniający jest popękany i przez to ciągnęło lewe powietrze co powodowało nierówną pracę silnika, w zasadzie jego falowanie.

Obrazek

Wpadł też nowy palec zapłonowy i rozdzielacz. Komplet beru, dobre produkty.

Obrazek


Stare łączniki stabilizatora TRW. Nie mają luzu, jak są wyjęte ale w samochodzie trochę stukały. Teraz jest ciszej ale jeszcze coś się odzywa. Sprawdzę to w wolnym czasie

Obrazek

Zdjęcie starego palca, rozdzielacza. Komplet BOSCH.

Obrazek

Swoje lata świetności ma już za sobą.

Obrazek


Na zdjęciu nie widać w jakim agonalnym stanie to było wcześniej. Zanim zamówiłem nową, oczyściłem to bo jeździć sięnie dało. Trochę szarpało silnikiem.

Obrazek


Na zdjęciu prawy przód z nowym łącznikiem.
Miejsce styku tarczy jak zwykle oczyściłem i zabezpieczyłem smarem miedziowym. Jak się tego nie zrobi może telepać samochodem i ciężko później ściągnąć koło.

Obrazek


Lewa strona. Widać, że przednie amortyzatory musiały być niedawno wymieniane ;-)

Obrazek

Nowe linki ręcznego hamulca i nowe gumu przedniego stabilizatora na 26mm
Poprzednie zamówione febi były na 25mm. Okazuje się, że mam grubszy stabilizator dostosowany do trudniejszych warunków drogowych. Pocieszający fakt :)
Im grubsze stabilizatory, tym mniejszy przechył w zakręcie a co za tym idzie stabilniejsze prowadzenie i lepsza kontrola nad samochodem :)
Można jeszcze zamiast gum dać poliuretany ale cena w tym przypadku 20x większa w przypadku powerflexa.

Obrazek


Nowe linki na pokładzie, mechanizm ręcznego rozruszany i psiknięty smarem miedziowym.

Obrazek


Lewy tył, wygląda na to, że niedawno ktoś wymieniał łożysko?
Amorki są świeże, wymienione przed sprzedażą :)

Obrazek

Z braku czasu nie wyczyściłem osłon tłumika.
Przeważnie wszystko co zdjemę czyszczę ale będzie motywacja na następny raz jak zabiorę się za wydech bo ma kilka nieszczelności ( w sumie 3).

Obrazek

Skrzynia mokra, jak wyczyszczę to się sprawdzi gdzie leci.

Obrazek

Tak wyglądała osłona przegubu zewnętrznego lewego. Przegum wyjęty, wyczyszczony i gotowy do montażu. Jak hałasuje to do wymiany. Tu nie było potrzeby.

Obrazek

Półoś bez przegubu.

Obrazek

Przegub z osłoną na miejscu

Obrazek


Pierwsze mycie samochodu odkąd kupiłem :)
Jest potencjał na poprawę wizualną

Obrazek

Przy ściąganiu dekielka odpadł emblemat. Ktoś to przyklejił chyba na klej polimerowy. W każdym razie zbyt mało elastyczny klej.

Obrazek

To tyle na tą chwilę, samochód nie jeździ. Wyjechałem i przy próbie ruszenia do przodu samochód nie pojechał :-/ Chyba wypadła półoś z przegubu wewnętrznego bo nic innego nie przychodzi mi do głowy. Ale to teoretycznie raczej nie jest możliwe jak przegub zewnętrzny jest na miejscu, przykręcony i zabezpieczony? Dziś kumple pomogą wepchnąć samochód to się podniesie jedno koło i zakręci. Zobaczymy...
pozdro

[ Dodano: 2016-01-09, 11:49 ]
Jak się o coś zapytam to będziecie w stanie odpowiedzieć, tak, nie, nie wiem??? :)
Więc, pytanie.
Czy jest opcja dowiedzieć się jakie miałem lampy przednie? Prawa jest hella a lewa bosch. Kierunki są nieoryginalne białe jak widać na foto. Chciałbym żeby były albo bosch albo hella, w zależności od tego jakie były seryjnie. Prawdopodobnie były boscha, bo prawy błotnik i drzwi były malowane i tam siedzi hella.
Czy kierunki powinny być białe czy pomarańczowe?
Co może być przyczyną, że silnik dławi się czasami jak ma ok 1500-2000obr kiedy mu wcisnę do oporu?
Tak jest na Pb, nie wiem jak jest na gazie bo nie używam (jest do wymiany membrana najprawdopodobniej, mam już nowy zestaw ale nie mam kiedy wymienić)
Ma ktoś tylną lewą lampę w klapę? Moja jest pęknięta i ktoś ją naprawiał.
Jest opcja żeby rozkodować vin i dowiedzieć się czegoś o aucie?
pozdro
Ostatnio zmieniony 24 sty 2016, 14:20 przez spooch, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Przemas80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1876
Rejestracja: 26 lut 2011, 09:59
Lokalizacja: Radom

Post autor: Przemas80 » 09 sty 2016, 12:24

Lampy czy hella czy bosch to akurat jedna i druga była montowana ori więc twój wybór,kierunki raczej miałeś białe z przodu,z vinu to niezbyt się dowiesz za to z wlepy z kodami wyposażenia będziesz mieć pełny obraz auta.Naklejka ta jest w książce serwisowej oczywiście prawdziwej od twojego egzemplarza,na pierwszej stronie lub w bagażniku przy kole zapasowym <ok> Na tył szukaj może blendy od 90 u mnie możesz zobaczyć jak to wygląda <piwo>

spooch
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 03 sty 2016, 16:40

Post autor: spooch » 10 sty 2016, 11:14

Przemas80, dzięki za podpowiedź :)
Książki nie mam a naklejkę sprawdzę.
Wczoraj miałem nieprzyjemna przygodę. Złapałem kapcia. Pierwszy raz w historii hehe.
Najgorsze, że opony nie mają nawet dwóch tygodni. Szybka decyzja, telefon do przyjaciela i w tygodniu wpada nowa opona a "stara" idzie na zapas. Stal z zapasu idzie do piaskowania i w proszek :)
W przyszły weekend jak czas pozwoli wymienię resztę kupionych części.
Zdaje się, że dojdzie do listy prawy przegub zewnętrzny i filtr paliwa.
Pozdro

Awatar użytkownika
Piotrekdriver1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 826
Rejestracja: 09 lut 2012, 10:01
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Piotrekdriver1 » 10 sty 2016, 20:32

Hej.I co?wypadła półośka z przegubu?

spooch
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 03 sty 2016, 16:40

Post autor: spooch » 10 sty 2016, 21:42

Piotrekdriver1 pisze:Hej.I co?wypadła półośka z przegubu?
Nie, fizycznie jest to niemożliwe. Sypnal się przegub wewnętrzny. Wymieniłem ale jeszcze relacji nie zdałem :lol:

Awatar użytkownika
Piotrekdriver1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 826
Rejestracja: 09 lut 2012, 10:01
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Piotrekdriver1 » 11 sty 2016, 06:45

Możliwe bo ja miałem taki przypadek tylko że po przejechaniu kilku km.

spooch
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 03 sty 2016, 16:40

Post autor: spooch » 11 sty 2016, 09:57

Dziwne.
Dziś miałem taki przypadek, że żarzyła mi się kontrolka oleju. Na różnych obrotach, migała czasami na niskich, czasem na wyższych (ok 3000), pojawiały się kontrolki temperatury i tej obok (nie wiem jak nazwać) do tego jakiś dziwny dźwięk z zegarów (tak mi się wydaje). Ponad to od zakupu cały czas po osiągnięciu normalnej temperatury wskazówka pokazuje 110 stopni. Wszystko działa poprawnie, wentylator załącza się, nic się nie gotuje. Termostat i czujniki musiały być wymienione przez poprzedniego właściciela niedawno bo świecą się jak nowe. Mogą świrować zegary?
pozdro

Awatar użytkownika
petel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 241
Rejestracja: 22 lut 2013, 17:57
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC
Lokalizacja: Kielce

Post autor: petel » 11 sty 2016, 10:44

to że czujnik wygląda jak nowy to i tak może być popsuty.

spooch
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 03 sty 2016, 16:40

Post autor: spooch » 11 sty 2016, 10:54

Zgadza się. Może też źle pokazywać jak jest zamiennikiem. Dlatego jestem za ASO w kwestii czujników tego typu.
Prośba do tych co mają ABT pod maską. Możecie zmierzyć rezystancję na czujniku na rozgrzanym silniku?
pozdro

Zablokowany

Wróć do „Archiwum starych zdjęć.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl