B4 2,0 ABT--->>spooch --->> reanimacja
B4 2,0 ABT--->>spooch --->> reanimacja
Cześć
W temacie widać czego będzie dotyczyć galeria. W zwyczaju mam, że jak już coś kupię to ma mi sprawiać przyjemność a pierwszym elementem w dążeniu do tego jest sprawny samochód. Kupione z przebiegiem lekko ponad 297000km
Audi miało być zwykłym samochodem do codziennej jazdy. Będę starał się żeby tak było i iść w stronę serii. Silnik jest najsłabszy z możliwych, co nie skłania do jakichkolwiek szaleństw na drodze i tego się trzymajmy.
Ciężko było mi się na początku przyzwyczaić bo jest to mój najsłabszy samochód od ponad 10 lat.
Będę tu zamieszczał foto i opisy z przebiegu wszystkich prac związanych z samochodem. Będzie to swoisty dziennik pokładowy
Dlaczego tak? Sprawa jest prosta, sprawia mi to przyjemność. Odszczurzanie samochodu i bezawaryjna jazda samochodem z lat 90 to jest to co lubię
Napiszcie jakie foty mogę tu wrzucać, w jakiej rozdziałce bo w regulaminie jest mowa tylko o linkach zewnętrznych.
Kilka faktów:
Audi 80 B4 2,0 ABT 90 KM
Nadwozie avant
Kolor biały, malowany przedni zderzak, maska, prwy przedni błotnik i prawe przednie drzwi. Lakier średnio ok 200mikronów. Reszta oryginał w granicach 100-130mikronów
Przebieg dopiszę później bo zapomniałem ale niecałe 300kkm
Wyposażenie powiedzmy, że najuboższe optymalne czyli
-ogrzewanie, światła i pięć biegów do przodu i jeden do tyłu
-elektrycznie sterowane lusterka i przednie szyby
To wszystko z wyposażenia.
Pierwsze foto całości samochodu odkąd kupiłem
pozdro
W temacie widać czego będzie dotyczyć galeria. W zwyczaju mam, że jak już coś kupię to ma mi sprawiać przyjemność a pierwszym elementem w dążeniu do tego jest sprawny samochód. Kupione z przebiegiem lekko ponad 297000km
Audi miało być zwykłym samochodem do codziennej jazdy. Będę starał się żeby tak było i iść w stronę serii. Silnik jest najsłabszy z możliwych, co nie skłania do jakichkolwiek szaleństw na drodze i tego się trzymajmy.
Ciężko było mi się na początku przyzwyczaić bo jest to mój najsłabszy samochód od ponad 10 lat.
Będę tu zamieszczał foto i opisy z przebiegu wszystkich prac związanych z samochodem. Będzie to swoisty dziennik pokładowy
Dlaczego tak? Sprawa jest prosta, sprawia mi to przyjemność. Odszczurzanie samochodu i bezawaryjna jazda samochodem z lat 90 to jest to co lubię
Napiszcie jakie foty mogę tu wrzucać, w jakiej rozdziałce bo w regulaminie jest mowa tylko o linkach zewnętrznych.
Kilka faktów:
Audi 80 B4 2,0 ABT 90 KM
Nadwozie avant
Kolor biały, malowany przedni zderzak, maska, prwy przedni błotnik i prawe przednie drzwi. Lakier średnio ok 200mikronów. Reszta oryginał w granicach 100-130mikronów
Przebieg dopiszę później bo zapomniałem ale niecałe 300kkm
Wyposażenie powiedzmy, że najuboższe optymalne czyli
-ogrzewanie, światła i pięć biegów do przodu i jeden do tyłu
-elektrycznie sterowane lusterka i przednie szyby
To wszystko z wyposażenia.
Pierwsze foto całości samochodu odkąd kupiłem
pozdro
Ostatnio zmieniony 24 sty 2016, 14:19 przez spooch, łącznie zmieniany 2 razy.
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
a jakie chcesz w końcu to twój temat zerknij do tematów innych kolegów to będziesz wiedział o co kamanspooch pisze:Napiszcie jakie foty mogę tu wrzucać,
chyba nie zrozumiałeś bo to dotyczy autogiełdy i linków z olx npspooch pisze:w jakiej rozdziałce bo w regulaminie jest mowa tylko o linkach zewnętrznych.
jak i sporej grupie nas tu dlatego tu jesteśmy <ok>spooch pisze:Będę tu zamieszczał foto i opisy z przebiegu wszystkich prac związanych z samochodem. Będzie to swoisty dziennik pokładowy
Dlaczego tak? Sprawa jest prosta, sprawia mi to przyjemność. Odszczurzanie samochodu i bezawaryjna jazda samochodem z lat 90 to jest to co lubię
Powitać i dawaj fotki
PieterB, edytowałem post i dałem choć jedno zdjęcie a będzie ich więcej
W samochodzie jest trochę roboty ale powoli będę działał.
Na tą chwilę jest wymieniony rozrząd, pompa wody i olej z filtrem.
Olej motul 6100 10W-40, filtr knecht
Przed wymianą rozrządu i pompy zrobiłem płukankę 30minutową zarówno w układzie chłodzenia jak i smarowania. Płukanki liqui molly.
Z rozpędu przelałem trochę stan oleju przy wlewaniu i musiałem zlewać korkiem spustowym ale jak spuszczałem to leciał czysty jak z butelki a silnik pracował kilka minut na wolnych więc się wymieszał i rozszedł po silniku. Płukanka pomogła. Stosowałem w innych samochodach.
Po zalaniu płukanki do układu chłodzenia i spuszczeniu wody był mega syf. Woda była w kolorze rdzawym.
Teraz zalany jest układ wodą destylowaną. Po płukance trzeba to zrobić żeby wypłukać wszystko.
Poprawiło się ogrzewanie
Pozdro
W samochodzie jest trochę roboty ale powoli będę działał.
Na tą chwilę jest wymieniony rozrząd, pompa wody i olej z filtrem.
Olej motul 6100 10W-40, filtr knecht
Przed wymianą rozrządu i pompy zrobiłem płukankę 30minutową zarówno w układzie chłodzenia jak i smarowania. Płukanki liqui molly.
Z rozpędu przelałem trochę stan oleju przy wlewaniu i musiałem zlewać korkiem spustowym ale jak spuszczałem to leciał czysty jak z butelki a silnik pracował kilka minut na wolnych więc się wymieszał i rozszedł po silniku. Płukanka pomogła. Stosowałem w innych samochodach.
Po zalaniu płukanki do układu chłodzenia i spuszczeniu wody był mega syf. Woda była w kolorze rdzawym.
Teraz zalany jest układ wodą destylowaną. Po płukance trzeba to zrobić żeby wypłukać wszystko.
Poprawiło się ogrzewanie
Pozdro
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
Re: B4 2,0 ABT--->>spooch --->> reanimacja
Tego drugiego - to moja audi nawet nie widziała, więc nie ma aż tak źle , ładnie że od razu coś się dzieje, powodzeniaspooch pisze: Wyposażenie powiedzmy, że najuboższe optymalne czyli
-ogrzewanie, światła i pięć biegów do przodu i jeden do tyłu
-elektrycznie sterowane lusterka i przednie szyby
Dziś oglądałem, ładna jest jeśli przyjdzie mi przy niej pracować to będzie jeszcze ładniejszaKrzysiek 84 pisze:Po Mrągowie już jeden Czarny Avant jeździ na 2.2T.
Zapewne kiedyś Cię po trasie pogania <ok>
tak to już jest Dziś wyjechałem w końcu bez czkawkiszaraf pisze:ładnie że od razu coś się dzieje, powodzenia
nad tym jeszcze trochę trzeba popracować ale dzięki 8-)paweloli pisze:bezawaryjnosci życzę
Kilka foto z ostatnich prac, przebieg 297500km
Nowa rolka na rozrządzie
Stare paski, na wspomaganie i alternator mam zamówione na czwartek
Stara pompa hepu i nowa ruville
Do wymiany osłony górne rozrządu, są w słabym stanie i na pewno tak tego nie zostawię.
Przewód zasilający od LPG jest tak twardy, że drewno ma większą elastyczność. Jest nieszczelny i śmierdzi, nie używam póki co LPG. Na jutro zamówiony nowy. Gaziarze już takich przekrojów nie mają bo praktycznie wszystko na sekwencji się robi.
Pobojowisko
Rozebrałem a w zasadzie zdjąłem cały układ wtryskowy. Do wymiany jest podstawa gumowa. Jest już stara i pewnie przez to są problemy z nierówną pracą silnika. Ciągnie lewe powietrze.
Jak będą foty napiszę co dziś zrobiłem
pozdro
[ Dodano: 2016-01-06, 13:45 ]
Wszyscy śpią na tym forum? Nie do tego się przyzwyczaiłem na innych
Małą aktualizacja.
W wolnych chwilach coś dłubię
Podstawa układu wtryskowego. Stara po prawej, jak widać nie nadawała się już do użytku. Można oczywiście lepić silikonem ale to pozostawmy rodzimym druciarzom
Tu widać jak oring uszczelniający jest popękany i przez to ciągnęło lewe powietrze co powodowało nierówną pracę silnika, w zasadzie jego falowanie.
Wpadł też nowy palec zapłonowy i rozdzielacz. Komplet beru, dobre produkty.
Stare łączniki stabilizatora TRW. Nie mają luzu, jak są wyjęte ale w samochodzie trochę stukały. Teraz jest ciszej ale jeszcze coś się odzywa. Sprawdzę to w wolnym czasie
Zdjęcie starego palca, rozdzielacza. Komplet BOSCH.
Swoje lata świetności ma już za sobą.
Na zdjęciu nie widać w jakim agonalnym stanie to było wcześniej. Zanim zamówiłem nową, oczyściłem to bo jeździć sięnie dało. Trochę szarpało silnikiem.
Na zdjęciu prawy przód z nowym łącznikiem.
Miejsce styku tarczy jak zwykle oczyściłem i zabezpieczyłem smarem miedziowym. Jak się tego nie zrobi może telepać samochodem i ciężko później ściągnąć koło.
Lewa strona. Widać, że przednie amortyzatory musiały być niedawno wymieniane
Nowe linki ręcznego hamulca i nowe gumu przedniego stabilizatora na 26mm
Poprzednie zamówione febi były na 25mm. Okazuje się, że mam grubszy stabilizator dostosowany do trudniejszych warunków drogowych. Pocieszający fakt
Im grubsze stabilizatory, tym mniejszy przechył w zakręcie a co za tym idzie stabilniejsze prowadzenie i lepsza kontrola nad samochodem
Można jeszcze zamiast gum dać poliuretany ale cena w tym przypadku 20x większa w przypadku powerflexa.
Nowe linki na pokładzie, mechanizm ręcznego rozruszany i psiknięty smarem miedziowym.
Lewy tył, wygląda na to, że niedawno ktoś wymieniał łożysko?
Amorki są świeże, wymienione przed sprzedażą
Z braku czasu nie wyczyściłem osłon tłumika.
Przeważnie wszystko co zdjemę czyszczę ale będzie motywacja na następny raz jak zabiorę się za wydech bo ma kilka nieszczelności ( w sumie 3).
Skrzynia mokra, jak wyczyszczę to się sprawdzi gdzie leci.
Tak wyglądała osłona przegubu zewnętrznego lewego. Przegum wyjęty, wyczyszczony i gotowy do montażu. Jak hałasuje to do wymiany. Tu nie było potrzeby.
Półoś bez przegubu.
Przegub z osłoną na miejscu
Pierwsze mycie samochodu odkąd kupiłem
Jest potencjał na poprawę wizualną
Przy ściąganiu dekielka odpadł emblemat. Ktoś to przyklejił chyba na klej polimerowy. W każdym razie zbyt mało elastyczny klej.
To tyle na tą chwilę, samochód nie jeździ. Wyjechałem i przy próbie ruszenia do przodu samochód nie pojechał Chyba wypadła półoś z przegubu wewnętrznego bo nic innego nie przychodzi mi do głowy. Ale to teoretycznie raczej nie jest możliwe jak przegub zewnętrzny jest na miejscu, przykręcony i zabezpieczony? Dziś kumple pomogą wepchnąć samochód to się podniesie jedno koło i zakręci. Zobaczymy...
pozdro
[ Dodano: 2016-01-09, 11:49 ]
Jak się o coś zapytam to będziecie w stanie odpowiedzieć, tak, nie, nie wiem???
Więc, pytanie.
Czy jest opcja dowiedzieć się jakie miałem lampy przednie? Prawa jest hella a lewa bosch. Kierunki są nieoryginalne białe jak widać na foto. Chciałbym żeby były albo bosch albo hella, w zależności od tego jakie były seryjnie. Prawdopodobnie były boscha, bo prawy błotnik i drzwi były malowane i tam siedzi hella.
Czy kierunki powinny być białe czy pomarańczowe?
Co może być przyczyną, że silnik dławi się czasami jak ma ok 1500-2000obr kiedy mu wcisnę do oporu?
Tak jest na Pb, nie wiem jak jest na gazie bo nie używam (jest do wymiany membrana najprawdopodobniej, mam już nowy zestaw ale nie mam kiedy wymienić)
Ma ktoś tylną lewą lampę w klapę? Moja jest pęknięta i ktoś ją naprawiał.
Jest opcja żeby rozkodować vin i dowiedzieć się czegoś o aucie?
pozdro
Ostatnio zmieniony 24 sty 2016, 14:20 przez spooch, łącznie zmieniany 1 raz.
Lampy czy hella czy bosch to akurat jedna i druga była montowana ori więc twój wybór,kierunki raczej miałeś białe z przodu,z vinu to niezbyt się dowiesz za to z wlepy z kodami wyposażenia będziesz mieć pełny obraz auta.Naklejka ta jest w książce serwisowej oczywiście prawdziwej od twojego egzemplarza,na pierwszej stronie lub w bagażniku przy kole zapasowym <ok> Na tył szukaj może blendy od 90 u mnie możesz zobaczyć jak to wygląda
Przemas80, dzięki za podpowiedź
Książki nie mam a naklejkę sprawdzę.
Wczoraj miałem nieprzyjemna przygodę. Złapałem kapcia. Pierwszy raz w historii hehe.
Najgorsze, że opony nie mają nawet dwóch tygodni. Szybka decyzja, telefon do przyjaciela i w tygodniu wpada nowa opona a "stara" idzie na zapas. Stal z zapasu idzie do piaskowania i w proszek
W przyszły weekend jak czas pozwoli wymienię resztę kupionych części.
Zdaje się, że dojdzie do listy prawy przegub zewnętrzny i filtr paliwa.
Pozdro
Książki nie mam a naklejkę sprawdzę.
Wczoraj miałem nieprzyjemna przygodę. Złapałem kapcia. Pierwszy raz w historii hehe.
Najgorsze, że opony nie mają nawet dwóch tygodni. Szybka decyzja, telefon do przyjaciela i w tygodniu wpada nowa opona a "stara" idzie na zapas. Stal z zapasu idzie do piaskowania i w proszek
W przyszły weekend jak czas pozwoli wymienię resztę kupionych części.
Zdaje się, że dojdzie do listy prawy przegub zewnętrzny i filtr paliwa.
Pozdro
- Piotrekdriver1
- Audi 80 Klub
- Posty: 826
- Rejestracja: 09 lut 2012, 10:01
- Lokalizacja: Białystok
- Piotrekdriver1
- Audi 80 Klub
- Posty: 826
- Rejestracja: 09 lut 2012, 10:01
- Lokalizacja: Białystok
Dziwne.
Dziś miałem taki przypadek, że żarzyła mi się kontrolka oleju. Na różnych obrotach, migała czasami na niskich, czasem na wyższych (ok 3000), pojawiały się kontrolki temperatury i tej obok (nie wiem jak nazwać) do tego jakiś dziwny dźwięk z zegarów (tak mi się wydaje). Ponad to od zakupu cały czas po osiągnięciu normalnej temperatury wskazówka pokazuje 110 stopni. Wszystko działa poprawnie, wentylator załącza się, nic się nie gotuje. Termostat i czujniki musiały być wymienione przez poprzedniego właściciela niedawno bo świecą się jak nowe. Mogą świrować zegary?
pozdro
Dziś miałem taki przypadek, że żarzyła mi się kontrolka oleju. Na różnych obrotach, migała czasami na niskich, czasem na wyższych (ok 3000), pojawiały się kontrolki temperatury i tej obok (nie wiem jak nazwać) do tego jakiś dziwny dźwięk z zegarów (tak mi się wydaje). Ponad to od zakupu cały czas po osiągnięciu normalnej temperatury wskazówka pokazuje 110 stopni. Wszystko działa poprawnie, wentylator załącza się, nic się nie gotuje. Termostat i czujniki musiały być wymienione przez poprzedniego właściciela niedawno bo świecą się jak nowe. Mogą świrować zegary?
pozdro