a co płacisz za próbę czy co :?: teoretycznie powinien działać ale musisz mieć jeszcze przejściówkę na obd I bo takiego złącza (obd II)a 80 nie maGrześ77 pisze:Wolałbym wiedzieć od razu bez niepotrzebnych prób.
[B3/B4 ALL] Diagnostyka VAG
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4740
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
A OBDII z ELM to dopiero mniej więcej od 2000 roku (w niektórych samochodach wcześniej). W Europie dopiero od tego roku unia wymagała aby wszystkie samochody można było zdiagnozować jednym uniwersalnym narzędziem. Ale z tym też różnie, bo przez ten uniwersalny protokół producent czasem pozwoli na wyświetlania kilku kodów usterek od emisji spalin i podstawowe parametry. Bo i tak głównym punktem tego protokołu jest sprawdzenie statusu działania podzespołów wpływających na emisję zanieczyszczeń.
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Ten co mam elm bt łyka auta A4 od 95r i reszta rynku tak 80% aut ale to bardzo biedne podstawy, błędy kasowanie i czasami to nie za bardzo pokazuje numer błędu (w postaci P0??)
Jest specjalny ivag od vakena i oprogramowanie dość ciekawe, jak by ktoś chciał testować za 200zł niby od 92r. V-scan oprogramowanie nie współpracuje z ELM BT innym niz od vakena.
Jest jeszcze vag-com ale interfejs nie dostępny w Polsce.
Jest specjalny ivag od vakena i oprogramowanie dość ciekawe, jak by ktoś chciał testować za 200zł niby od 92r. V-scan oprogramowanie nie współpracuje z ELM BT innym niz od vakena.
Jest jeszcze vag-com ale interfejs nie dostępny w Polsce.
Ogrzewam troche kotleta.
chce kupic to OBD SCAN
i to Przejsciówka
do tego na tablecie pobrac Torque + RacingMeter i sprawdzic co i jak bedzie smigać.
Czy cos takiego w moim ABT sie uda i jak to bedzie dzialac. Czy odczyta tez bledy?
chce kupic to OBD SCAN
i to Przejsciówka
do tego na tablecie pobrac Torque + RacingMeter i sprawdzic co i jak bedzie smigać.
Czy cos takiego w moim ABT sie uda i jak to bedzie dzialac. Czy odczyta tez bledy?
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
http://viaken.pl/pl/vag-usb-kkl-line-ka ... -piny.htmlCzy cos takiego w moim ABT sie uda i jak to bedzie dzialac. Czy odczyta tez bledy?
plus vag 3.11
i wtedy odczyta napewno.
- Piotrekdriver1
- Audi 80 Klub
- Posty: 826
- Rejestracja: 09 lut 2012, 10:01
- Lokalizacja: Białystok
-
- Forum Audi 80
- Posty: 11
- Rejestracja: 23 mar 2015, 17:51
Odpaliłem VAG-COM 3.11 na laptopie z Windows 7 64-bit + Interfejs Viaken KKL i odczytałem info z Audi 80 B4 2.0 ABK. Sposób wydaje mi się że będzie działał na każdym systemie do 10 włącznie na którym będą działać sterowniki od interfejsu. Oto co robiłem i jakie były problemy:
1. Instalacja sterowników do viakena, zmiana portu com na jakiś wolny z zakresu 1-9
2. VirtualBox i postawienie na nim Windowsa XP 32-bit - https://www.virtualbox.org/
3. Przekierowanie portu COM na XP w VirtualBox.
4. Instalacja VagCom 3.11
5. Profit!
Problemy jakie napotkałem to:
Brak połączenia, niestabilne połączenie gdy laptop nie był w trybie "wysokiej wydajności" - Lenovo X220 - nie doszedłem czego to wina - prawdopodobnie power manager od lenovo coś wyłącza za dużo przy innych planach zasilania. Po przełączeniu w "maximum performance" działa malina.
Żeby się połączyć musiałem zewrzeć linie sygnałowe. W interfejsie viakena mamy dwie wtyczki - czarną - od zasilania i białą - sygnałową. I podłączamy je odpowiednio kolorami w złącza w skrzynce bezpieczników. Ja to rozwiązałem w ten sposób że zrobiłem sobie zworkę na białym gnieździe w aucie na stałe i śmiga.
Może ktoś podpowiedzieć jakie są najlepsze ustawienia opcji protokołu w vag-com i opcje portu com w windowsie ? W sumie na domyślnych działa - ale pewnie można ustawić lepiej
1. Instalacja sterowników do viakena, zmiana portu com na jakiś wolny z zakresu 1-9
2. VirtualBox i postawienie na nim Windowsa XP 32-bit - https://www.virtualbox.org/
3. Przekierowanie portu COM na XP w VirtualBox.
4. Instalacja VagCom 3.11
5. Profit!
Problemy jakie napotkałem to:
Brak połączenia, niestabilne połączenie gdy laptop nie był w trybie "wysokiej wydajności" - Lenovo X220 - nie doszedłem czego to wina - prawdopodobnie power manager od lenovo coś wyłącza za dużo przy innych planach zasilania. Po przełączeniu w "maximum performance" działa malina.
Żeby się połączyć musiałem zewrzeć linie sygnałowe. W interfejsie viakena mamy dwie wtyczki - czarną - od zasilania i białą - sygnałową. I podłączamy je odpowiednio kolorami w złącza w skrzynce bezpieczników. Ja to rozwiązałem w ten sposób że zrobiłem sobie zworkę na białym gnieździe w aucie na stałe i śmiga.
Może ktoś podpowiedzieć jakie są najlepsze ustawienia opcji protokołu w vag-com i opcje portu com w windowsie ? W sumie na domyślnych działa - ale pewnie można ustawić lepiej