Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 1.9TDI 1Z] Problem z ukł.chłodzenia!

Cyryl1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 22 cze 2007, 15:45

[80 B4 1.9TDI 1Z] Problem z ukł.chłodzenia!

Post autor: Cyryl1 » 20 gru 2007, 18:20

Co może być przyczyną takiego stanu. Otóż zanim otworzy się termostat przewody twardnieją, a ze zbiorniczka wywala płyn. Temperatura utrzymuje się ok 92-95 stopni. Nie można dokręcić korka całkowicie bo przewody twardnieją zanim złapie temperaturę i kiedy już ją osiągnie?
Termostat wymieniony tydzień temu.

Nie mogłem znaleźć takiego tematu na forum, jeśli już był to sorki i proszę o namiar!

Awatar użytkownika
RaKo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 674
Rejestracja: 11 paź 2007, 17:44
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Kraśnik

Post autor: RaKo » 20 gru 2007, 18:32

Może termostat otwiera nie przy takiej temperaturze,może uszkodzony :?: To ,że nowy to wcale nie musi oznaczać ,że dobry :-/ Przewody zawsze twardnieją jak silnik osiągnie temp.bo z temperaturą wzrasta ciśnienie w układzie a układ jest zamknięty.
Podobnąsytuację miałem w golfie GTD,a przyczyna była w pękniętej głowicy czego nie życzę :mrgreen:

Marcin D
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 105
Rejestracja: 17 cze 2007, 08:49
Imię: Marcin
Lokalizacja: Wałbrzych

Post autor: Marcin D » 20 gru 2007, 20:37

kolego jezeli bardzo szybko ci twardnieja weze i wywala plyn przez korek to nie koniecznie mosi byc glowica.najprawdopodobniej masz walnieta uszczelke pod glowica z powodu przegrzania silnika,to dlatego chyba wymieniales termostat ze sie grzal,zobacz tez czy nie masz plynu w oleju albo odwrotnie,moze tez plynu ubywac przez to,podaj wiecej szczegulow.

Awatar użytkownika
pafko
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 81
Rejestracja: 21 gru 2006, 08:13
Lokalizacja: Oleśnica

Post autor: pafko » 20 gru 2007, 21:11

Cyryl,zmień korek zbiorniczka wyrównawczego.Stawiasz piwo... :-D

Cyryl1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 22 cze 2007, 15:45

[80 B4 1.9TDI 1Z] Problem z ukł.chłodzenia!

Post autor: Cyryl1 » 20 gru 2007, 23:14

Jeśli chodzi o uszczelkę pod głowicą to wydaje mi się, że jeśli była by "walnięta" to ze zbiorniczka czuć by było zapach spalin.Termostat był walnięty bo autko nie nabierało temperatury, więc wymieniłem. I przez jakiś czas (niedługi) było ok . Oleju w płynie nie widać (ani odwrotnie). Pafko jeśli chodzi o korek to mam już dwie sztuki, korek odpowietrza dobrze, aż piszczy ;-) . Aha jeszcze dodam, że przewody nie twardieją jak "normalnie" powinny, są tak "ubite", że pewnie gdybym całkowicie dokręcił korek od zbiorniczka to by mi węża rozsadziło. Kombinuję już na wiele sposobów i spotkałem sie z "dodatkową pompą wody", może wiecie jaką ona pełni funkcję?
P.S. Byłbym wdzięczny za jakąś instrukcję do A80 B4 TDI, wszędzie tylko benzynowe znajduję.

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 21 gru 2007, 09:20

Jednak myślę, że to uszczelka pod głowicą. Spalin możesz nie czuć bo nieszczelność jest na tyle mała, że nawet jeśli się przedostają spaliny to w tak niewielkich ilościach, że ich nie czuć. Natomiast bardzo szybkie twardnienie przewodów (przed rozgrzaniem się ich) i wywalanie płynu mocno wskazuje na "dobijanie" powietrza do układu. Może masz pękniętą głowicę :-( , oby nie. Sprawdź kompresję na cylindrach to prawdopodobnie się okaże czy uszczelka poszła do lasu.

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 21 gru 2007, 09:25

Cyryl1, Mówisz ze nie czuć zapachu spalni z płynu, a zwróć uwage czy nie ida bombelki powietrza, jak bedzie bomblowało to albo walnieta uszczlka lub peknieta głowica.
Cyryl1 pisze:Byłbym wdzięczny za jakąś instrukcję do A80 B4 TDI, wszędzie tylko benzynowe znajduję.
daj @ to Ci podeśle instrukcje napraw silnka 1Y AAZ 1Z z tym że na podstawie silnków w autach vw golf III ale silnka w 99% wygląda wszystko tak samo, w końciu vw audi <ok>

Cyryl1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 22 cze 2007, 15:45

Post autor: Cyryl1 » 21 gru 2007, 15:55

Jaki jest najlepszy sposób na odpowietrzenie całego ukł? Też mi chodzi po głowie cały czas głowica, ale chyba były by jakieś problemy z odpalaniem, gdyby była "walnięta", nie sądzicie? Solskier - żadnych bąbelków nie widać, mój mail- cyryl1@poczta.onet.pl
Ponawiam zapytanie o "pompę obiegu wody", jaką ona pełni funkcję?

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 21 gru 2007, 16:05

Cyryl1, Instrukcja już do Ciebie idzie. Co do pompy wody, ma za zadanie utrzymwać chłodziwo w ciągłym biegu po układzie chłodzenia (pompowac płyn). Co do walnietej głowicy nie koniecznie bedzie działo sie coś w stylu problemy z paleniem auta, takie rzeczy to juz powazny problem. Kiedyś miałem podobny problem w MK3 po przygodach z głowica i jej planowaniem, kiedy wszystko poskładałem, weże były o wiele twardsze niż przed naprawami, auto zrobiło tak poand 100tys km i nadal jedzi i nikt nie wie co mogło byc przyczyna.

Cyryl1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 22 cze 2007, 15:45

Post autor: Cyryl1 » 21 gru 2007, 17:07

Solskier wielkie dzięki za instrukcję! Jeśli chodzi o pompę to chodzi mi o "dodatkową pompę wody"(podaje link do zdjęcia takiej pompy, znalazłem na allegro). Jestem ciekawy jaką funkcję ona pełni?

[ Dodano: 2007-12-21, 17:08 ]
No tak tylko zapomniałem go wkleić ;-)
oto on http://www.allegro.pl/item284282072_dod ... vw_t4.html

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 21 gru 2007, 17:20

Z tego co widzie i co pamietam z budowy silnka SB to taka lub bardzo podoban pompa jest zastosowana do tłoczenia wody do Turbo sprezarki, chłodzonej wodą. Wiec ta pompa raczej nic Ci nie da.

Cyryl1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 22 cze 2007, 15:45

Post autor: Cyryl1 » 21 gru 2007, 17:23

Nie, no turbosprężarka jest chłodzona olejem i od razu smarowanie ma :-/

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 21 gru 2007, 17:27

W 1.6 SB i RA chłodzona jest woda!!! W AAZecie też trafiały sie chłodzone woda natomiast w 1Z już tego nie stosowano. Pozatym pytałeś tylko o tą pompe to powiedziałem Ci do czego jest, a wcale nie powiedziałem że tak jest u Ciebie, bo w Avancie napewno nie było SB, jak juz to AAZ albo 1Z wiecej opcji nie ma. Wiec raczej u Ciebie mało prawdopodobne zebyś zoabczył tubine chłodzoną wodą, co nie zmnienia faktu że ta pompa własnie do tego jest stworzona.

Awatar użytkownika
kyjo
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 877
Rejestracja: 23 wrz 2007, 11:01
Lokalizacja: RKR

Post autor: kyjo » 23 gru 2007, 12:57

Solskier miałbym prośbe o przesłanie mi też instrukcji do 1Z bardzo by sie przydała
meil kyjo50@wp.pl

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 23 gru 2007, 13:03

kyjo pisze:Solskier miałbym prośbe o przesłanie mi też instrukcji do 1Z bardzo by sie przydała
meil kyjo50@wp.pl
Prosze bardzo, instukcja w już w drodze. <ok>

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl