Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.6 ABC] Urwana śruba napinacza paska wielorowkowego

Wszystko co tyczy się silników V6
ODPOWIEDZ
daniello_16
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 03 cze 2013, 17:14

[B4 2.6 ABC] Urwana śruba napinacza paska wielorowkowego

Post autor: daniello_16 » 13 sty 2016, 09:24

Witam :-)
Wczoraj pod czas gwałtownego hamowania zaświeciły się trzy kontrolki na desce rozdzielczej
aku, płynu oraz wykrzyknik.
Pomyślałem sobie pewnie zerwany pasek, późno było więc tylko zajrzałem pod maska sprawdzić co się dzieje.
Pasek leżał sobie luzem czyli do wymiana sklepy po zamykane były więc wróciłem do domu zostawiłem to na dziś.
Niestety okazało się ze cały napinacz leży luzem z urwaną śrubą :shock: pierwszy raz się spotkałem z takim czymś. :shock:
Wyjąłem wszystko i tak pasek cały napinacz też szkód (chyba) nie wyrządzili żadnych.

Moje Pytania brzmią do Was drodzy użytkownicy :
1. czemu mi się tak zrobiło?? że urwała mi się śruba w bloku trochę zostało załączam zdj
2. jak mam wykręcić tą śrubkę...
|Takiego tematu nie znalazłem więc założyłem nowy...
Jeśli coś źle napisałem proszę o skorygowanie admina tematu
Pozdrawiam Wszystkich daniel
Obrazek

mayster750
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 121
Rejestracja: 07 gru 2011, 17:22
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: mayster750 » 13 sty 2016, 09:54

Kolego są dwie opcje nawiercić małym wiertłem i wykrętakami próbować wykręcić a druga to rozwiercić śrubę i przegwintować.

daniello_16
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 03 cze 2013, 17:14

Post autor: daniello_16 » 13 sty 2016, 10:03

Gdzieś czytałem że robią to na klej dwuskładnikowy tzn do klejają śrubkę i kluczem próbują wykręcać.
hmn głęboko mogę to nawiercić?
pech niesamowity

Usio20vt
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 27 lis 2015, 23:25

Post autor: Usio20vt » 13 sty 2016, 10:10

daniello_16, na spokojnie wszystko sie da ;-)


ja wykrecałem 3 urwane szpilki z głowicy od strony wydechowego w swoim 20v .


potrzebne: młotek ,punktak ślusarski, DOBRE wiertło 3",wykrętak .


1) punktujesz
2) nawiercasz
3) wykrecasz ( wkrecajac wkrętak wykrecasz urwaną śrubę) .


Miałem taki przypadek kiedys urwanej śruby( w ładowarce od łapy alternatora)że nawet wykretak nie byl potrzebny . Śruba nie była wkrecona do końca i jak wierciłem wiertarką to kreciła mi sie dalej tym samym zluzowała sie.Poźniej mały torx i poslzło jak po masle .

Cierpliwosci i wykrecisz .

Pamietaj dobrze walnij młotkiem żeby ją "odbić"

daniello_16
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 03 cze 2013, 17:14

Post autor: daniello_16 » 13 sty 2016, 10:20

będę próbował tylko to pewnie cały przód trzeba demontować:/ a czemu mi się tak zrobiło jakieś pomysły?

Usio20vt
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 27 lis 2015, 23:25

Post autor: Usio20vt » 13 sty 2016, 10:23

1)niedokrecona śruba?
2) za mocno naciagniety pasek ?


przewaznie takie sa powody

Slawo777
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 711
Rejestracja: 22 wrz 2011, 22:02
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: Slawo777 » 13 sty 2016, 10:31

Cześć :-) Tak jak chłopaki radzą nie inaczej.Punktak,wiertło,wykrętak.Ostatnio miałem taką akcję ale w innym miejscu i z mniejszą śrubą więc się trochę pociesz zawsze może być gorzej.Śruba napinacza powinna być dociągana z siłą 55 Nm i najlepiej na niebieskim kleju do śrub.Raczej za mocno dokręcona nie pierwszy raz,zmęczenie materiału i pękła. Pozdrawiam :-)

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4674
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 13 sty 2016, 11:00

Tu jest poglądowe wideo z metodami usuwanie urwanej śruby:
Tu drugi:

[ Dodano: 2016-01-13, 11:00 ]
daniello_16 pisze:będę próbował tylko to pewnie cały przód trzeba demontować:/ a czemu mi się tak zrobiło jakieś pomysły?
Może wystarczy wyjęcie samej chłodnicy.

daniello_16
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 03 cze 2013, 17:14

Post autor: daniello_16 » 13 sty 2016, 23:39

dopiero skończyłem wkrętak dał rady trochę ciężko było ale na szczęście obyło się bez żadnych szkód wymieniłem cały napinacz zakręciłem jak na razie śmiga tak tylko chłodnice trzeba było zdemontować przy okazji termostat wymieniłem nawet nie musiałem odkręcać chłodniczki klimatyzacji na szczęście
jupi jupi jestem ciekaw czy znów mi się nic nie zrobi w tym stylu


Pozdrawiam wszystkich dzięki za odp do następnego

Sylwinka szpeszal for juu AJ LOW JUUUU

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki V6”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga