Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 1.8 PM] Podcisnienia idące do aparatu zapłonowego

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 06 sty 2016, 10:45

Proszę "przedmuchać" ten zaworek aby było wiadomo na czym stoimy.

Piotrek_łódź
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 166
Rejestracja: 22 lis 2015, 08:26

Post autor: Piotrek_łódź » 06 sty 2016, 11:18

czyli mam wykrecić ten zaworek i przemuchac go spręzonym powietrzem czy moze jeszcze go psiknać jakimś preparatem aby go w środku umył

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 07 sty 2016, 21:47

Przedmuchać - czyli sprawdzić jak działa. Czy i jak przepływa przez niego powietrze?

Piotrek_łódź
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 166
Rejestracja: 22 lis 2015, 08:26

Post autor: Piotrek_łódź » 13 sty 2016, 21:40

sprawdzałem ten zaworek czy przepływa przez niego powietrze ale własnie z tym ma problem mozna powiedzieć że prawie niec nie przepływa prubowałem go jeszcze raz dokładnie w srodku przemyc ale nic po tym zabiegu jest to samo.

Kolego maciek powiedz mi czy bez problemu moge brać ten zaworek o tym numerze co podałes bo na zdjeciu kolegi na pierwsześ stronie które wstawił z programu etka po powiększeniu fotki tam jest numer zaworka taki sam lecz na końcu jest inna literka zamiast H to J i nie wiem właśnie

[ Dodano: 2016-01-13, 21:40 ]
koledzy dzisiaj zamontowałem w miejsce niesprawnego zaworka drugi uzywany o numerach podanych przez macka wraz z kostką i sprawdziłem ten element biało-czarny przy aparacie i on też był odwrotnie bo nie mozna było zaciagnąc powietrza tylko dmuchać i po zmianie że teraz czarny kolor jest po stronie aparatu jak się zdejmie weżyk z gruszki i doda gazu to czuć na palcu jak zaciąga powietrze i działa za każdym razem nie zacina się tylko teraz pytanie czy wszystko jest ok bo na obrotach jałowych z tego co zauważyłem zaworek nie daje podcisnienia dopiero po dodaniu lekko gazu i jak go trzymam czy gazuję coraz bardziej to jest podcisnienie a przy puszczeniu gazu już nie ma podcisnienia i nie wiem czy to tak ma być czy może teraz jest cos innego nie sprawne.

teraz jeszcze mam tylko do was kilka pitań dlaczego tak może się zachowywac auto jak na poniższych filmikach

Auto jedzie na benzynie lecz podczas jazdy jak wcisnę sprzegło to obroty zachowują się tak jak na filmiku i podczas jazdy jak sie wcisnie pedał gazu jakos mocniej to auto minimalnie poszarpuje tak jak by się dusił na LPG nie ma tego efektu z duszeniem jak mu sie wcisnie do podłogi gaz to idzie normalnie


Auto pracuje na LPG na postoju i przy dodawaniu gazu i puszczaniu obroty delikatnie spadaja


Auto pracuje na postoju na benzynie i przy dodawaniu gazu i puszczaniu zachowuje się tak jak na filmie

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4737
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 13 sty 2016, 21:54

Piotrek_łódź pisze: ten element biało-czarny przy aparacie i on też był odwrotnie bo nie mozna było zaciagnąc powietrza tylko dmuchać i po zmianie że teraz czarny
Tego nie powinno tam być. Przynajmniej ja na żadnych opisach nic nie widziałem. Ma iść po prosty podciśnienie z tego zaworka który wymieniłeś prosto do aparatu.

Co do problemów z obrotamia na benzynie to może być wina rozstrojenia ECU po jeździe na gazie. Jak nie szkoda ci paliwa to pojeździj trochę na benzynie albo zresetuj ECU + zostaw samochód na wolnych obrotach to rozgrzania.

Piotrek_łódź
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 166
Rejestracja: 22 lis 2015, 08:26

Post autor: Piotrek_łódź » 15 sty 2016, 22:49

ok jutro zdemontuję ten element w podcisnienia i odłaczę aku na około 15 minut i później pozwolę się mu rozgrzać do temperatury roboczej na postoju i zobaczę czy bedzie ok

[ Dodano: 2016-01-15, 22:49 ]
dzisiaj odłączyłem aku na 15 minut i w tym czasie zdemontowałem to ustrojstwo które jest nie potrzebne na podciśnieniu i powiem tak jest poprawa ale wydaje mi się że chyba jest walniety czujnik temperatury bo nie raz po zapaleniu tak jak by zalewało silnik bo nawet widać że jak mu się da pedał w podłogę to jest takie kopcenie jak na zabogatą mieszankę.
Gdy przejechałem się troszkę na gazie to po tym juz na benzynie gorzej chodził czyli wychodzi na to że gaz musi być za bogato pewnie ustawiony ale do regulacji gazu chciałem najpierw unormować pracę silnika na benzynie i teraz przy tym sprawnym zaworku wypadało by sprawdzić kat wyprzedzenia tylko jak to dokładnie zrobić bo w necie jedni piszą że z podcisnieniem a drudzy że trzeba podcisnienie zdjąć i jaki kąt najlepszy by był do mojego silnika z LPG

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4737
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 16 sty 2016, 10:30

Piotrek_łódź pisze: jedni piszą że z podcisnieniem a drudzy że trzeba podcisnienie zdjąć i jaki kąt najlepszy by był do mojego silnika z LPG
Jak teraz masz podłączone poprawnie to nie powinno być różnicy przy zdejmowaniu podciśnienia bo i tak na wolnych obrotach powinno być odcięte przez ten zaworek.

Masz coś wpięte w przewód sondy? Może emulacja na zwykłym przekaźniku załatwiłaby sprawę.

Piotrek_łódź
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 166
Rejestracja: 22 lis 2015, 08:26

Post autor: Piotrek_łódź » 16 sty 2016, 17:01

wiesz że nawet nie wiem czy mam coś wpięte w przewód sondy ale jakoś na dniach będę wkładał nowy zestaw sterownika Stag 100 zamiast obecnego bingo-m to wtedy się dowiem.
Dzisiaj odpialem jeszcze raz aku aby zresetować kompa i pojechałem na ustawienie kata zapłonu i powiem tak że przez zmianę zaworka kąt był opóźniony i teraz gdy jest ustawiony na około 10 stopni na wyprzedzony to autko jeździ jak szalone i nie ma już efektu mulenia czy cos w tym stylu reaguje na pedał gazu od razu

[ Dodano: 2016-01-16, 17:01 ]
maciek889 pisze:
Piotrek_łódź pisze: jedni piszą że z podcisnieniem a drudzy że trzeba podcisnienie zdjąć i jaki kąt najlepszy by był do mojego silnika z LPG
Jak teraz masz podłączone poprawnie to nie powinno być różnicy przy zdejmowaniu podciśnienia bo i tak na wolnych obrotach powinno być odcięte przez ten zaworek.

Masz coś wpięte w przewód sondy? Może emulacja na zwykłym przekaźniku załatwiłaby sprawę.
Podcisnienie tak jak mówisz na jałowych nie ma podcisnienia dlatego nie ma żadnego zaburzenia pracy silnika gdy sie ściągnie wężyk i nie wiem czy dobrze zrobiłem ale kąt wyprzedzenia zapłonu był ustawiany na podłaczonym wężyku bo skoro podcisnienia i tak nie ma uznałem że po co zdejmować

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4737
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 16 sty 2016, 20:37

Piotrek_łódź pisze: bo skoro podcisnienia i tak nie ma uznałem że po co zdejmować
Jak piszesz. Jak nie ma podciśnienia na wolnych obrotach to nie ma potrzeby zdejmowania.

Piotrek_łódź
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 166
Rejestracja: 22 lis 2015, 08:26

Post autor: Piotrek_łódź » 16 sty 2016, 23:01

dzieki za pomoc z tym tematem bo udało się go ogarnąć i teraz jest tak jak powinno być

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl