[B4 2.0 ABT] Montaż AC BC lub MC BC 2.0 ABT z LPG
-
- Forum Audi 80
- Posty: 117
- Rejestracja: 14 sie 2014, 23:39
- Lokalizacja: Żywiec
[B4 2.0 ABT] Montaż AC BC lub MC BC 2.0 ABT z LPG
Witam zastanawiam się nad montażem modułu AC BC lub MC BC w B4 2.0 90km z LPG.
Czy ma to wgl sens jeśli chodzi o wskazania zużycia paliwa?; czy montaż jest problematyczny? i czy po prostu jest sens wywalić na to ok 400zł jak ma się silnik z gazem 2 generacji?
Proszę o poradę.
Pozdrawiam.
Czy ma to wgl sens jeśli chodzi o wskazania zużycia paliwa?; czy montaż jest problematyczny? i czy po prostu jest sens wywalić na to ok 400zł jak ma się silnik z gazem 2 generacji?
Proszę o poradę.
Pozdrawiam.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Są małe szanse że wskazania będę się pokrywać ze spalaniem gazu. Jak ECU benzyny przestanie wierzyć sondzie to będzie próbował podawać większe wskazanie paliwa co podniesie wskazanie na liczniku. Które może jakimś cudem zacząć się pokrywać ze spalaniem gazu.
Jeśli często hamujesz silnikiem to rozbieżności mogą się powiekszać, bo BC nie będzie nadal liczyć całkowite odcięcie paliwa przy hamowaniu silnikiem.
Jeśli często hamujesz silnikiem to rozbieżności mogą się powiekszać, bo BC nie będzie nadal liczyć całkowite odcięcie paliwa przy hamowaniu silnikiem.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 117
- Rejestracja: 14 sie 2014, 23:39
- Lokalizacja: Żywiec
-
- Forum Audi 80
- Posty: 117
- Rejestracja: 14 sie 2014, 23:39
- Lokalizacja: Żywiec
- Piotrekdriver1
- Audi 80 Klub
- Posty: 826
- Rejestracja: 09 lut 2012, 10:01
- Lokalizacja: Białystok
-
- Forum Audi 80
- Posty: 117
- Rejestracja: 14 sie 2014, 23:39
- Lokalizacja: Żywiec
- Piotrekdriver1
- Audi 80 Klub
- Posty: 826
- Rejestracja: 09 lut 2012, 10:01
- Lokalizacja: Białystok
-
- Forum Audi 80
- Posty: 117
- Rejestracja: 14 sie 2014, 23:39
- Lokalizacja: Żywiec
Mam jeszcze takie pytanie czy ten sygnał spalania z ECU jest to sygnał z sondy lambda?
I zastanawia mnie też to czy w przypadku gazu nie lepiej było by się wpiąć pod sygnał z sondy od sterownika gazu?
Jak uważacie koledzy? A może to to samo czy sygnał pójdzie z kompa benzyny czy gazu nawet jak auto jedzie na LPG?
Tu mam schemat sterownika i zastanawiam się czy nie wpiąć się pod przewód fioletowy od sondy.
http://oldwww.kme.eu/pdf/InstrukcjaBNGS-pl-1-4__A4.pdf
I zastanawia mnie też to czy w przypadku gazu nie lepiej było by się wpiąć pod sygnał z sondy od sterownika gazu?
Jak uważacie koledzy? A może to to samo czy sygnał pójdzie z kompa benzyny czy gazu nawet jak auto jedzie na LPG?
Tu mam schemat sterownika i zastanawiam się czy nie wpiąć się pod przewód fioletowy od sondy.
http://oldwww.kme.eu/pdf/InstrukcjaBNGS-pl-1-4__A4.pdf
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Nie to zupełnie inny sygnał i jest generowany w samym ECU. To jest sygnał podobny do sygnału sterującego wtryskiwaczem. Jest to po prostu coś w rodzaju sygnału PWM który jest taktowany od prędkości silnika i wypełnienie zmienia się wraz z dawką paliwa.Mateusz1994 pisze:Mam jeszcze takie pytanie czy ten sygnał spalania z ECU jest to sygnał z sondy lambda?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 117
- Rejestracja: 14 sie 2014, 23:39
- Lokalizacja: Żywiec
-
OnlineKrzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
- szymon_xd2
- Forum Audi 80
- Posty: 247
- Rejestracja: 13 sty 2013, 11:07
- Lokalizacja: Suwałki
Tak sie zapala . W AC/BC modul widzi z jaka predkoscia jedziesz. W pinach ktore wystaja jest podany sygnal wskazania pływaka z baku. PO podaniu sygnału spalania moduł oblicza wszystko. Spalanie zmioenia sie cyklicznie co 30 m. Na postojuy wskazuje ostatnia średnia lub max. czyli ok 54l Tak jest i tak ma byc. Przeprowadzasz kalibracje baku - instrukcja na forum. Jak jej nie bedzie bedziesz miał złe wskazania KM do przejechania na paliwie i kontrolka rezerwy zapali sie w złym momencie W module AC/BC jest osobny potencjometr i nim ustawiasz opcje Dla ogarnietych mozna nawet odczytac ilosc litrow w baku ( orientacyjnie ).Mateusz1994 pisze:Mam jeszcze pytanie od kontrolki rezerwy w AC; mianowicie czy ona faktycznie się zaświeca po podłączeniu całego modułu?
Znalazłem genialny opis całego montażu na forum ale nikt nie uwzględnił w jaki sposób działa rezerwa i czy wgl działa.
Polemizował bym Musisz skalibrowac go z tym co masz w baklu inaczej sie pogubimaciek889 pisze:Nie wymaga osobnego podłączenia po prostu bierze poziom paliwa prosto z licznika.
Chyba tym potencjometrem który jest na kablu AC można sobie ją regulować.
[ Dodano: 2016-01-24, 19:02 ]
krzych900 pisze:Ale wyświetli L gdy zostanie paliwa na 50 km. I tą wartość można chyba ustawiać w bc
Robisz kalibracje ale wartosc L chyba jest stała
Tu trochę o kalibracji w sposób trochę inny niż opisany na forum
A tu z forum naszego
https://audi80.pl/topics74/b4-1zreza ... t12677.htm
A tu z forum naszego
https://audi80.pl/topics74/b4-1zreza ... t12677.htm