Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABT] Montaż AC BC lub MC BC 2.0 ABT z LPG

Mateusz1994
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 117
Rejestracja: 14 sie 2014, 23:39
Lokalizacja: Żywiec

[B4 2.0 ABT] Montaż AC BC lub MC BC 2.0 ABT z LPG

Post autor: Mateusz1994 » 12 sty 2016, 23:39

Witam zastanawiam się nad montażem modułu AC BC lub MC BC w B4 2.0 90km z LPG.
Czy ma to wgl sens jeśli chodzi o wskazania zużycia paliwa?; czy montaż jest problematyczny? i czy po prostu jest sens wywalić na to ok 400zł jak ma się silnik z gazem 2 generacji?
Proszę o poradę.
Pozdrawiam.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 13 sty 2016, 21:46

Są małe szanse że wskazania będę się pokrywać ze spalaniem gazu. Jak ECU benzyny przestanie wierzyć sondzie to będzie próbował podawać większe wskazanie paliwa co podniesie wskazanie na liczniku. Które może jakimś cudem zacząć się pokrywać ze spalaniem gazu.
Jeśli często hamujesz silnikiem to rozbieżności mogą się powiekszać, bo BC nie będzie nadal liczyć całkowite odcięcie paliwa przy hamowaniu silnikiem.

Mateusz1994
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 117
Rejestracja: 14 sie 2014, 23:39
Lokalizacja: Żywiec

Post autor: Mateusz1994 » 20 sty 2016, 13:33

Mam jeszcze pytanie od kontrolki rezerwy w AC; mianowicie czy ona faktycznie się zaświeca po podłączeniu całego modułu?
Znalazłem genialny opis całego montażu na forum ale nikt nie uwzględnił w jaki sposób działa rezerwa i czy wgl działa.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 20 sty 2016, 15:20

Nie wymaga osobnego podłączenia po prostu bierze poziom paliwa prosto z licznika.
Chyba tym potencjometrem który jest na kablu AC można sobie ją regulować.

Mateusz1994
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 117
Rejestracja: 14 sie 2014, 23:39
Lokalizacja: Żywiec

Post autor: Mateusz1994 » 20 sty 2016, 15:30

Bardzo dziękuję Ci kolego za konkretną odpowiedź :-) .

Awatar użytkownika
Piotrekdriver1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 826
Rejestracja: 09 lut 2012, 10:01
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Piotrekdriver1 » 20 sty 2016, 18:56

U mnie w AC nie ma potencjometru od rezerwy jedynie to co jest w zegarach oryginalnie.

Mateusz1994
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 117
Rejestracja: 14 sie 2014, 23:39
Lokalizacja: Żywiec

Post autor: Mateusz1994 » 20 sty 2016, 19:15

Piotrekdriver1, A zapala Ci się kontrolka rezerwy?

Awatar użytkownika
Piotrekdriver1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 826
Rejestracja: 09 lut 2012, 10:01
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Piotrekdriver1 » 21 sty 2016, 10:35

Żadko dopuszczam do rezerwy ale dwa razy zapaliła się odkąd wstawiłem jak wskazówka była na grubej kresce.No i zapala się jak stoje pod górkę z przechyłem na prawo.

Mateusz1994
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 117
Rejestracja: 14 sie 2014, 23:39
Lokalizacja: Żywiec

Post autor: Mateusz1994 » 21 sty 2016, 15:40

Mam jeszcze takie pytanie czy ten sygnał spalania z ECU jest to sygnał z sondy lambda?
I zastanawia mnie też to czy w przypadku gazu nie lepiej było by się wpiąć pod sygnał z sondy od sterownika gazu?
Jak uważacie koledzy? A może to to samo czy sygnał pójdzie z kompa benzyny czy gazu nawet jak auto jedzie na LPG?
Tu mam schemat sterownika i zastanawiam się czy nie wpiąć się pod przewód fioletowy od sondy.
http://oldwww.kme.eu/pdf/InstrukcjaBNGS-pl-1-4__A4.pdf

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 21 sty 2016, 16:29

Mateusz1994 pisze:Mam jeszcze takie pytanie czy ten sygnał spalania z ECU jest to sygnał z sondy lambda?
Nie to zupełnie inny sygnał i jest generowany w samym ECU. To jest sygnał podobny do sygnału sterującego wtryskiwaczem. Jest to po prostu coś w rodzaju sygnału PWM który jest taktowany od prędkości silnika i wypełnienie zmienia się wraz z dawką paliwa.

Mateusz1994
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 117
Rejestracja: 14 sie 2014, 23:39
Lokalizacja: Żywiec

Post autor: Mateusz1994 » 24 sty 2016, 13:58

maciek889, Ok. Dzięki Kolego.

[ Dodano: 2016-01-24, 13:58 ]
A czy w przypadku MC BC występuje kontrolka rezerwy?

Online
Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 24 sty 2016, 14:46

Mateusz1994 pisze:A czy w przypadku MC BC występuje kontrolka rezerwy?
BC tylko spalanie pokazuje i nie bedzie rezerwy.

Awatar użytkownika
krzych900
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 411
Rejestracja: 20 cze 2013, 23:21
Lokalizacja: PKN

Post autor: krzych900 » 24 sty 2016, 16:19

Ale wyświetli L gdy zostanie paliwa na 50 km. I tą wartość można chyba ustawiać w bc

Awatar użytkownika
szymon_xd2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 247
Rejestracja: 13 sty 2013, 11:07
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: szymon_xd2 » 24 sty 2016, 19:02

Mateusz1994 pisze:Mam jeszcze pytanie od kontrolki rezerwy w AC; mianowicie czy ona faktycznie się zaświeca po podłączeniu całego modułu?
Znalazłem genialny opis całego montażu na forum ale nikt nie uwzględnił w jaki sposób działa rezerwa i czy wgl działa.
Tak sie zapala . W AC/BC modul widzi z jaka predkoscia jedziesz. W pinach ktore wystaja jest podany sygnal wskazania pływaka z baku. PO podaniu sygnału spalania moduł oblicza wszystko. Spalanie zmioenia sie cyklicznie co 30 m. Na postojuy wskazuje ostatnia średnia lub max. czyli ok 54l :) Tak jest i tak ma byc. Przeprowadzasz kalibracje baku - instrukcja na forum. Jak jej nie bedzie bedziesz miał złe wskazania KM do przejechania na paliwie i kontrolka rezerwy zapali sie w złym momencie :) W module AC/BC jest osobny potencjometr i nim ustawiasz opcje :) Dla ogarnietych mozna nawet odczytac ilosc litrow w baku ( orientacyjnie ).
maciek889 pisze:Nie wymaga osobnego podłączenia po prostu bierze poziom paliwa prosto z licznika.
Chyba tym potencjometrem który jest na kablu AC można sobie ją regulować.
Polemizował bym :) Musisz skalibrowac go z tym co masz w baklu inaczej sie pogubi :)

[ Dodano: 2016-01-24, 19:02 ]
krzych900 pisze:Ale wyświetli L gdy zostanie paliwa na 50 km. I tą wartość można chyba ustawiać w bc

Robisz kalibracje ale wartosc L chyba jest stała

Awatar użytkownika
krzych900
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 411
Rejestracja: 20 cze 2013, 23:21
Lokalizacja: PKN

Post autor: krzych900 » 24 sty 2016, 20:47

Tu trochę o kalibracji w sposób trochę inny niż opisany na forum

A tu z forum naszego
https://audi80.pl/topics74/b4-1zreza ... t12677.htm

ODPOWIEDZ

Wróć do „Przełączniki zespolone, zegary, stacyjka.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl