[B4 2.0 ABK] Ciągle paląca się kontrolka ciśnienia oleju
[B4 2.0 ABK] Ciągle paląca się kontrolka ciśnienia oleju
Witam wszystkich.
Mam problem, a mianowicie dzisiaj rano odpaliłem auto chwile postało odpalone, gry ruszyłem zaświeciła się prawdopodobnie kontrolka ciśnienia oleju (na górze), myślałem że może nie być oleju było wszystko w porządku. Po ponownym odpaleniu kontrolki nie było przez około 3-5s po czym się zapaliła ponownie, jest tak za każdym razem podczas jazdy nie gaśnie ni nic. Dodam też, że czujniki zostały wymienione a problem nie zniknął, mechanik stwierdził że można jeździć bo jakby coś było nie tak to byłby jeszcze sygnał dźwiękowy, a jego diagnoza to deska rozdzielcza do wymiany albo lutowania. Dodam także, że delikatnie prześwituje kontrolka temp. wody nad nią, być może ktoś z Was się spotkał z takim problemem i wie jak temu zaradzić, z góry dziękuje za pomoc i pozdrawiam
Mam problem, a mianowicie dzisiaj rano odpaliłem auto chwile postało odpalone, gry ruszyłem zaświeciła się prawdopodobnie kontrolka ciśnienia oleju (na górze), myślałem że może nie być oleju było wszystko w porządku. Po ponownym odpaleniu kontrolki nie było przez około 3-5s po czym się zapaliła ponownie, jest tak za każdym razem podczas jazdy nie gaśnie ni nic. Dodam też, że czujniki zostały wymienione a problem nie zniknął, mechanik stwierdził że można jeździć bo jakby coś było nie tak to byłby jeszcze sygnał dźwiękowy, a jego diagnoza to deska rozdzielcza do wymiany albo lutowania. Dodam także, że delikatnie prześwituje kontrolka temp. wody nad nią, być może ktoś z Was się spotkał z takim problemem i wie jak temu zaradzić, z góry dziękuje za pomoc i pozdrawiam
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4734
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Jak masz sprawne czujniki to dobrze by było spradzić bezpiśrednio na nich co pokazuje.
Wystarczy mała żarówka z kawałkiem kabla.
Jeśli czujniki będą OK to można wymieniać licznik albo sam moduł mini-check to taniej wyjdzie a jego wykrecenie to tylko 4 śrubki.
Tylko jak będziesz sprawdzał żarówką to pamiętaj że ten czujnik na dole załącza masę gdy jest ciśnienie oleju (żarówka zacznie świecić po odpaleniu) a ten na górze działa odwrotnie.
Wystarczy mała żarówka z kawałkiem kabla.
Jeśli czujniki będą OK to można wymieniać licznik albo sam moduł mini-check to taniej wyjdzie a jego wykrecenie to tylko 4 śrubki.
Tylko jak będziesz sprawdzał żarówką to pamiętaj że ten czujnik na dole załącza masę gdy jest ciśnienie oleju (żarówka zacznie świecić po odpaleniu) a ten na górze działa odwrotnie.
Pompy oleju nie wykluczam ale podobno jakby było za małe ciśnienie lub coś to stukały by hydropopychacze teraz nie wiem co robić czy wymieniać zegary czy czegoś innego się czepić, podpiąłem pod komputer wyskoczył błąd sondy lambda (wydłubanie kata) i jakiś czujnik tlenu może przez któryś z tych błędów świecić się "olej"?
A i jeszcze jedno mam wyciek ze skrzyni biegów, mechanik gdzieś zobaczył, że cieknie z jakiegoś uszczelniacza rzeczywiście w garażu zostaje codziennie plama, a ładowanie mówił że jest ok.
A i jeszcze jedno mam wyciek ze skrzyni biegów, mechanik gdzieś zobaczył, że cieknie z jakiegoś uszczelniacza rzeczywiście w garażu zostaje codziennie plama, a ładowanie mówił że jest ok.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4734
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Ten silnik nie ma sondy za katalizatorem, która sprawdza czy katalizator działa! Więc jeśli masz błąd sondy to masz ją uszkodzoną albo spowodowane jest tą instalacją LPG na mieszalniku albo źle wyregulowaną sekwencją LPG. Lub też kabel od sondy gdzieś się rozłączył.picek15 pisze:błąd sondy lambda (wydłubanie kata)
Sonda lambda i czujnik tlenu to to samo!picek15 pisze: jakiś czujnik tlenu
Ciśnienie oleju nie ma nic do ECU silnika. Czujniki ciśnienia są podłączone bezpośrednio do licznika. Licznik jest zbudowany topornie, więc nie zdiagnozujesz go komputerem.
Zrób tak jak poprzednio pisałem. Jak nie masz żarówki to kup sobie kontrolkę do 12V. np. taki tani zestaw: http://allegro.pl/bezpieczniki-samochod ... 80595.html . Podłącz zacisk kontrolki do plusa na akumulatorze a kontrolką dotykaj do wyjść obu czujników i sprawdź czy na górnym czujniku zgaśnie po odpaleniu a na dolnym zapali się po odpaleniu.
Jeśli na górnym zgaśnie a na dolnym zapali to wyjmuj licznik powtórz sprawdzanie na kablach mini-checka (aby upewnić się że kable są OK) a jak tam będzie dobrze to zostaje sam mini-check w licznikach.
Wszyscy tutaj dobrze Ci radzą, na forum masa tematów a i tak próbujesz diagnozować po swojemu co nie prowadzi do rozwiązania twojego problemu.
Ostatnio zmieniony 16 sty 2016, 10:21 przez maciek889, łącznie zmieniany 1 raz.
U mnie sonda jest wkręcona w obudowe katalizatora, kabel był sprawdany czy nie ma przetarć bądź się gdzies nie odlączył, ale falowanie na benzynie na wolnych obrotach może być jej sprawka?
Chciałem w miejsce kata wstawić strumiennicę bo jest brzydki odgłos jakby puszki ale wtedy nie byłoby sondy gdzie wkręcić i została pusta obudowa.
Rozumiem naprawdę, że każdy dobrze mi radzi doceniam to, ale ja jestem w tym zielony dla mnie elektryka to magia, a mechanik nadal sie upiera, że to wina deski że jakieś zimne luty itd. Spróbuje jeszcze z tą próbówką sprawdzić dla pewności i wtedy dam znać.
Chciałem w miejsce kata wstawić strumiennicę bo jest brzydki odgłos jakby puszki ale wtedy nie byłoby sondy gdzie wkręcić i została pusta obudowa.
Rozumiem naprawdę, że każdy dobrze mi radzi doceniam to, ale ja jestem w tym zielony dla mnie elektryka to magia, a mechanik nadal sie upiera, że to wina deski że jakieś zimne luty itd. Spróbuje jeszcze z tą próbówką sprawdzić dla pewności i wtedy dam znać.
Proponuję na początek wymienić pompę i zalać nowym olejem. Oczywiście nowa uszczelka miski do tego.
Nie koniecznie popychacze muszą klepac żeby swiadczylo jej uszkodzenie. Bratu rozsypalo kawałek plastiku z tej pompy, coś przytkalo i paliła się kontrolka. A innym razem gdy jechał w granicach 3tys obrotów i też była pompa walnieta. Wymieniał dosłownie wszystko, czujniki, sondę itd.
Nie koniecznie popychacze muszą klepac żeby swiadczylo jej uszkodzenie. Bratu rozsypalo kawałek plastiku z tej pompy, coś przytkalo i paliła się kontrolka. A innym razem gdy jechał w granicach 3tys obrotów i też była pompa walnieta. Wymieniał dosłownie wszystko, czujniki, sondę itd.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4734
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Ale sonda zamontowana w tym odczytuje spaliny przed wkładem katalizatora i nie bada jego sprawności.picek15 pisze:U mnie sonda jest wkręcona w obudowe katalizatora
Na strumienicy też nie będzie dużo lepszy. Najlepiej dać tłumik przelotowy a do sondy wspawać nakrętkę (idzie z drobnym gwintem).picek15 pisze:wstawić strumiennicę bo jest brzydki odgłos jakby puszki ale wtedy nie byłoby sondy gdzie wkręcić
Wymiana deski to też pomoże wykluczyć czy to wina deski czy coś pod maską. Ale to droższa opcja bo pewnie nie masz z zapasie wolnych sprawnych liczników. A mechanik pewnie i tak nie poniesie odpowiedzialności finansowej na pieniądze wydane na liczniki jeśli okazałoby się twoja jest sprawna.picek15 pisze:a mechanik nadal sie upiera, że to wina deski że jakieś zimne luty itd.
Dzięki za pomoc, niestety mam kolejny problem, wiem, że nie ten dział ale wydaje mi się, że z tym związane dzisiaj trochę go przycisnąłem zostawiłem za sb niebieską chmure dymu. Dojechałem do domu na te 12km wziął z 3"setki" oleju, pojawił się budyń po korkiem, natomiast po kolejnym odpaleniu kontrolka się nie pojawiła już przejechałem z 30km i nawet nie mrugnęła, nvm na co teraz stawiać jest to drugi silnik (3tys przejechane u mnie) dobrze jeździ mocy nie brakuje, mechanik mówi uszczelniacze zaworów albo głowica mi już ręce opadły. Pozdrawiam