[B4 2.3 NG] Bardzo ciężko odpala na benzynie i gazie.
- darekmalickiwp
- Forum Audi 80
- Posty: 181
- Rejestracja: 26 kwie 2014, 20:00
- Imię: Darek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Wilkołaz woj. lubelskie
[B4 2.3 NG] Bardzo ciężko odpala na benzynie i gazie.
Nie mam kompletnie pojęcia o tym silnikua mechanicy jak na razie nie dają rady. Pomocy. Co może być przyczyną tak ciężkiego odpalania. Nie ma różnicy czy silnik zimny czy ciepły. Co trzeba posprawdzać? Pompa paliwowa, przewody, świece, kopułka, palec nowe. Pomóżcie proszę.
- darekmalickiwp
- Forum Audi 80
- Posty: 181
- Rejestracja: 26 kwie 2014, 20:00
- Imię: Darek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Wilkołaz woj. lubelskie
Po ciężkim odpaleniu na benzynie przełącza się na gaz bo na benzynie nie chce chodzić. Po przełączeniu na gaz nawet nieżle chodzi. Ten czujnik dwupinowy daje odczyt temp. co powoduje zwiększenie dawki rozruchowej? Ciężko pali również na ciepłym. Przepraszam za te wątpliwości ale kompletnie nie znam tego silnika.
Tak, i podczas rozruchu zimnego silnika uruchamia wtrysk rozruchowy. Można go na próbę całkiem odpiąć na ciepłym silniku i wtedy sprawdzić jak odpala.
Ale znając życie problem bedzie większy. Pewnie samochód był kupiony z ta usterka i się to ciągnie nie wiadomo od kiedy. Najgorzej jak ktoś niefachowymi łapami wziął się za regulację dawki paliwa.
Proponuję zdjąć gumę przepływomierza i sprawdzić klapę czy nie wygięta, czy chodzi bez zacięć itp
Ale znając życie problem bedzie większy. Pewnie samochód był kupiony z ta usterka i się to ciągnie nie wiadomo od kiedy. Najgorzej jak ktoś niefachowymi łapami wziął się za regulację dawki paliwa.
Proponuję zdjąć gumę przepływomierza i sprawdzić klapę czy nie wygięta, czy chodzi bez zacięć itp
- Aleksander_PL
- Forum Audi 80
- Posty: 130
- Rejestracja: 10 lis 2015, 21:16
- Lokalizacja: Elbląg
Witam,
Zacznij od rzeczy tych najprostszych,-a bardzo istotnych dla tego silnika. Zdejmij gumę przepływomierza i sprawdź czy gdzieś nie pękła. Korzystając z okazji obejrzyj klapkę czy nie pogięta i czy lekko pracuje góra/dół. Zdejmij wszystkie przewody gumowe dolotu i obejrzyj czy któryś nie pękł,-także te przy silniczku krokowym. Potem sprawdź,-jest cała masa rzeczy do sprawdzenia i nikt nie napiszę i nie trafi w przyczynę,-bo nikt nie jest wróżką..,-a tak w ogóle było o tych usterkach setki razy i Ty pomimo prawie dwuletniego stażu na forum nie szukasz w wyszukiwarce tylko po raz kolejny pytasz...
Jest też doskonały poradnik od forumowicza Sagem...Nic dodać nic ująć...
https://audi80.pl/topics78/faq-silni ... t82686.htm
Pozdrawiam.
Zacznij od rzeczy tych najprostszych,-a bardzo istotnych dla tego silnika. Zdejmij gumę przepływomierza i sprawdź czy gdzieś nie pękła. Korzystając z okazji obejrzyj klapkę czy nie pogięta i czy lekko pracuje góra/dół. Zdejmij wszystkie przewody gumowe dolotu i obejrzyj czy któryś nie pękł,-także te przy silniczku krokowym. Potem sprawdź,-jest cała masa rzeczy do sprawdzenia i nikt nie napiszę i nie trafi w przyczynę,-bo nikt nie jest wróżką..,-a tak w ogóle było o tych usterkach setki razy i Ty pomimo prawie dwuletniego stażu na forum nie szukasz w wyszukiwarce tylko po raz kolejny pytasz...
Jest też doskonały poradnik od forumowicza Sagem...Nic dodać nic ująć...
https://audi80.pl/topics78/faq-silni ... t82686.htm
Pozdrawiam.
- darekmalickiwp
- Forum Audi 80
- Posty: 181
- Rejestracja: 26 kwie 2014, 20:00
- Imię: Darek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Wilkołaz woj. lubelskie