Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 6A] Audi 80 Sport 2.0E 16V 137km

Prezentacja w/w od 1986 do 1991.
Awatar użytkownika
Lukas624
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 219
Rejestracja: 10 maja 2013, 20:40
Lokalizacja: Konarzew/Krotoszyn

Post autor: Lukas624 » 08 lis 2015, 19:55

Ładna B-trójka, bardzo mnie cieszy, jak widzę, że ktoś wkłada tyle serca i kasy w takie auto jak 80-tka <ok>

Awatar użytkownika
ziemor
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1456
Rejestracja: 12 paź 2007, 00:19
Lokalizacja: Bielsko

Post autor: ziemor » 11 lis 2015, 00:30

żadna wymiana przepływomierza czy rozdzielacza czy rozbiórka rozdzielacza - nigdy - te rzeczy jak nikt w nich nie kopie to są na ostatnim miejscu do sprawdzenia.
Jedyne co to spoczynkowe płożenie klapy przepływomierza sprawdź

Ke-Motronic idzie idealnie wyregulować tak że auto chodzi jak diesel !!!

Do poczytania jak ogarnąć Ke-Motronic

Numery i zamienniki potencjametów
https://audi80.pl/all-tabela-zamienn ... htm#579490
-
Ustawieni zapłonu silnik 6A
https://audi80.pl/b3-20-16v-6a-ustaw ... t20713.htm
-
Regulacja prądu nastawnika 0 - 5mA i podłączenie amperomierza i poniżej wykres oporności czujnika temperatury silnika z tyłu w bloku silnika - silnika 6A
https://audi80.pl/80-b3-20-3a-regula ... htm#314922
-
Wymiana potencjometru i wstępne ustawienie
https://audi80.pl/b3-20-6a-obroty-py ... 395,15.htm
-
Sonda lambda - zdjęcia - wykresy
https://audi80.pl/80-b3-20-3a-regula ... 045,90.htm
-
Rozrząd silnika 6A oraz ACE
https://audi80.pl/b3-6a-ace-quattro- ... t24688.htm
-
Wykres R do °C - czujnika temperatury silnika wkręconego z tyłu w blok silnika
https://audi80.pl/80-b3-20-3a-regula ... htm#358526
-
Dokładna regulacja potencjomeru
https://audi80.pl/20-6a-ustawienie-p ... ort#815975

Jak już wszystko to ogarniesz to pozostaje jeszcze jedna próba która nigdzie jeszcze nie została opisana na internecie - szukałem tego 4 lata i nic !!!
lata i nic !!!
Mianowicie - na jałowych obrotach prąd ustawiamy w zakresie od 0 to +5 mA - potem zwiększamy obroty powyżej 2500 i sprawdzamy prąd - jeśli nie oscyluje w zakresie od -2 do + 7 mA to należy go ustawić - sam to wyczaiłem po czterech latach - po krótce to reguluje się to śrubą torx która znajduje się pod żółtą śrubą na płaski śrubokręt widoczną na fotce poniżej
Przykład:
Jałowe obroty - prąd w zakresie 0 +5 mA
2500 obrotów i prąd w zakresie -5 -10 mA
W tym przypadku by skorygować prąd przy 2500 obrotów to należy przekręcić torx o około 1/2 obrotu w lewo - UWAGA po przestawieniu torxsa mocno zmieni się również prąd w zakresie 0-5mA !!! - należy to od razu skorygować wstępnie przekręcając o 1/4 obrotu inbus od regulacji składu mieszanki w prawo !!! - potem regulujemy dokładnie 0-5mA na jałowych obrotach inbusem - jak to ustawimy to potem znowu kontrola przy 2500 !!!

UWAGA - Śruba na płaski śrubokręt (ta żółta na fotce) ma aluminiową uszczelkę-podkładkę - tej śruby nie należy przykręcać zbyt mocno by nie urwać bardzo DROBNEGO gwintu !!!

Obrazek

Przekopałem cały net i nigdzie to nie jest opisane

Jak to wszystko wyregulujesz to zapewniam silnik chodzi jak wściekły !!! i wszelkie pomysły o wywaleniu Ke-Motronic'a nie będą potrzebne
Ostatnio zmieniony 21 lis 2015, 09:49 przez ziemor, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
mistrz ceremoni
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 47
Rejestracja: 09 cze 2014, 11:49
Lokalizacja: zmc

Post autor: mistrz ceremoni » 20 sty 2016, 12:05

dzięki wielkie ziemor, szukałem tych informacji ;) jak będę u siebie na warsztacie to wezmę się za to. W sumie to wtrysk to jedyna już bolączka mojej Wariatki. Póki co audi zaliczyło weekendowy wypad do Rzeszowa w ramach docierania. Póki co od remontu wybiło ponad 700km bez problemu... no prawie. Ale ocierająca obudowa rozrządu o wałek pośredni to nie był problem. Wariatka ma się dobrze.
podjąłem decyzje o wymianie tylnych tulei wahacza na poliuretany, miał ktoś z forumowiczów? jak to się sprawdza?

[ Dodano: 2015-11-17, 13:50 ]
Obrazek
Piątek 13 xd
Obrazek

Prezent od Kobity <mikolaj>
Obrazek
jeśli ktoś potrzebuje skanów proszę pisać :)

[ Dodano: 2015-11-28, 15:53 ]
Podłączajac amperomierz pod nastawnik jak napisał Ziemor nie pokazuje żadnego napięcia... Dziwne. Podlaczajac wtyczke ktora normalnie jest odłaczona silnik telepie sie jak głupi na ok 500 obrotach. Czy sprobowac podstawic drugi czujnik.? Albo regulowac tym imbusem przy rozdzielaczu...

Obrazek

[ Dodano: 2016-01-20, 12:05 ]
Obrazek

Obrazek

Audianna ma za sobą już ponad 2400km bez żadnych problemów więc jestem zadowolony :)


Ostatnio używając nawiewu zauważyłem dosyć sporo liści i kurzu wpadającego do środka więc korzystając z okazji sprawdziłem filtr kabinowy...

Obrazek

...a raczej jego brak, poprzedni właściciel widocznie go po prostu usunął xd

Awatar użytkownika
GerB3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3096
Rejestracja: 20 maja 2008, 22:11
Lokalizacja: KRK

Post autor: GerB3 » 20 sty 2016, 21:33

mistrz ceremoni pisze:a raczej jego brak, poprzedni właściciel widocznie go po prostu usunął xd
Chyba nie wszystkie B3 miały filtr kabinowy, ja mam tak samo jak Ty a wiem na 99% że nikt tam nie grzebał :)

Na prawdę piekne i zadbane auto <ok>

Awatar użytkownika
Przemas80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1876
Rejestracja: 26 lut 2011, 09:59
Lokalizacja: Radom

Post autor: Przemas80 » 21 sty 2016, 13:32

GerB3 pisze:
mistrz ceremoni pisze:a raczej jego brak, poprzedni właściciel widocznie go po prostu usunął xd
Chyba nie wszystkie B3 miały filtr kabinowy, ja mam tak samo jak Ty a wiem na 99% że nikt tam nie grzebał :)

Na prawdę piekne i zadbane auto <ok>
Potwierdzam kuzyn kiedyś miał 90 szkoda że poszła do żyda,też nie było filtra pyłkowego nie szkodzi nic na przeszkodzie żeby dołożyć tylko chyba będzie trzeba inną obudowę na niego dać.Swoją drogą bardzo mi się podoba twoje autko był ostatnio u mnie na sell sport,w fajnym stanie za niewiele pieniędzy niestety kasy nie miałem :oops:

Awatar użytkownika
ziemor
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1456
Rejestracja: 12 paź 2007, 00:19
Lokalizacja: Bielsko

Post autor: ziemor » 22 sty 2016, 19:32

mistrz ceremoni pisze:Podlaczajac wtyczke ktora normalnie jest odłaczona silnik telepie sie jak głupi na ok 500 obrotach
Oj - poczytaj wszystkie linki co Ci posłałem
Nic nie podmieniaj tylko spróbuj wyregulować inbusem - max o jeden obrót w lewo bądź w prawo - minimalny obrót inbusa mocno zmienia dawkę paliwa
I pamiętaj by wrócić do pierwotnej nastawy jak by to nic nie dało !!!

Awatar użytkownika
kangol666
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 389
Rejestracja: 22 sie 2010, 23:46
Lokalizacja: LZA / WU

Post autor: kangol666 » 22 sty 2016, 19:57

mistrz ceremoni, ja dolozylem do swojej obudowę i filtr z b4 pasuje idealnie

Awatar użytkownika
mistrz ceremoni
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 47
Rejestracja: 09 cze 2014, 11:49
Lokalizacja: zmc

Post autor: mistrz ceremoni » 22 sty 2016, 20:43

ziemor pisze:
mistrz ceremoni pisze:Podlaczajac wtyczke ktora normalnie jest odłaczona silnik telepie sie jak głupi na ok 500 obrotach
Oj - poczytaj wszystkie linki co Ci posłałem
Nic nie podmieniaj tylko spróbuj wyregulować inbusem - max o jeden obrót w lewo bądź w prawo - minimalny obrót inbusa mocno zmienia dawkę paliwa
I pamiętaj by wrócić do pierwotnej nastawy jak by to nic nie dało !!!
już to zrobiłem ;d
wyregulowałem, pojedziłem - rozgrzała się i jak było nie tak to znów kręciłem
teraz jest ok.
ALE nadal jest odpięta ta wtyczka, gdy ją podłączam i reguluje nic się nie zmienia.
podczas jazdy nie ważne na jakich obrotach potrafi "odciąć" i obroty spadają mimo iż wciskam gaz. Za chwile wszystko wraca do normy a potem znów...

Awatar użytkownika
ziemor
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1456
Rejestracja: 12 paź 2007, 00:19
Lokalizacja: Bielsko

Post autor: ziemor » 23 sty 2016, 15:21

hm hm - dużo sprawdzania by dojść do tego co jest nie tak
Jak masz tę wtyczkę od nastawnika wypiętą to mieszanka jest ustalana wyłącznie przez mechanikę
Nastawnik dokładnie reguluje mieszanką na podstawie sondy lambda

Sprawdź może czujnik temp. silnika - on jest wkręcony z tyłu w blok silnika (uwaga na płyn chłodniczy)

Tego tam - jaką masz skrzynie ? 140 przy 3000 obr :shock:

Awatar użytkownika
mistrz ceremoni
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 47
Rejestracja: 09 cze 2014, 11:49
Lokalizacja: zmc

Post autor: mistrz ceremoni » 23 sty 2016, 15:47

ziemor pisze:hm hm - dużo sprawdzania by dojść do tego co jest nie tak
Jak masz tę wtyczkę od nastawnika wypiętą to mieszanka jest ustalana wyłącznie przez mechanikę
Nastawnik dokładnie reguluje mieszanką na podstawie sondy lambda

Sprawdź może czujnik temp. silnika - on jest wkręcony z tyłu w blok silnika (uwaga na płyn chłodniczy)

Tego tam - jaką masz skrzynie ? 140 przy 3000 obr :shock:
bardzo możliwe że sonda nie trybi. kat wycięty i zastąpiony rurą.

G0C = Manualna 5-biegowa skrzynia b. (przelozenia sport.)
przy 2000obr mam 100km/h ^^
w mieście 3 nie wrzucam ;d

a czujnik postaram się jeszcze sprawdzić.

Awatar użytkownika
ziemor
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1456
Rejestracja: 12 paź 2007, 00:19
Lokalizacja: Bielsko

Post autor: ziemor » 23 sty 2016, 16:15

bardzo możliwe że sonda nie trybi. kat wycięty i zastąpiony rurą.
To też możliwe
Sonda jest przed katem i wycięcie nie ma na nią wpływu (też mam wycięty kat)
Majster powiedz jak masz 3000 obr to ile pokazuje budzik na 2 biegu ???

Awatar użytkownika
mistrz ceremoni
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 47
Rejestracja: 09 cze 2014, 11:49
Lokalizacja: zmc

Post autor: mistrz ceremoni » 08 lut 2016, 18:32

ziemor pisze:
bardzo możliwe że sonda nie trybi. kat wycięty i zastąpiony rurą.
To też możliwe
Sonda jest przed katem i wycięcie nie ma na nią wpływu (też mam wycięty kat)
Majster powiedz jak masz 3000 obr to ile pokazuje budzik na 2 biegu ???
na "dwójce"

Obrazek

[ Dodano: 2016-02-08, 18:32 ]
ostatnio trochę mi odwaliło więc postanowiłem trochę poszaleć - na szerokim odcinku na trasie bliżej nie określonej w warunkach kontrolowanych ;) stwierdzam że przy 190 nic nie buja ani nie drga, kierownice trzyma się jedną ręką i nie ma mowy o żadnych dziwnych "zawirowaniach".

w drodze powrotnej niestety wpadłem w wyrwę po granacie ręcznym jakich pełno na naszych drogach i jadąc dalej słyszałem coraz to głośniejsze stuki z prawego phersona co później okazało się minimalnie luźną końcówką kierowniczą. zamówione obie - jutro montaż i zbieżność. Jako że jedno koło żyje własnym życiem a końcówki będą jutro postanowiłem zabrać się za nieszczelny bagażnik i trochę się pobawić ;d



:-P :mrgreen:

Awatar użytkownika
śmigacz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 266
Rejestracja: 11 sty 2010, 20:43
Lokalizacja: zamość

Post autor: śmigacz » 10 lut 2016, 16:22

Jakaś fajna skrzynia :-)
U mnie przy 100 mam 2600 na 5 biegu i niby według wlepy też przełożenie sport

Awatar użytkownika
ziemor
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1456
Rejestracja: 12 paź 2007, 00:19
Lokalizacja: Bielsko

Post autor: ziemor » 10 lut 2016, 17:15

Mi to też coś nie pasi - ja mam przy 3000 45 na godzinę (2.0 16V)

Awatar użytkownika
mistrz ceremoni
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 47
Rejestracja: 09 cze 2014, 11:49
Lokalizacja: zmc

Post autor: mistrz ceremoni » 11 lut 2016, 19:32

postaram się jutro zrobić foto tabliczki na skrzyni.

[ Dodano: 2016-02-11, 19:31 ]
na skrzyni jest symbol: WD 12 301 103 h

dzisiaj po zrobieniu koncówek okazało się że tłucze jeszcze mocniej...
okazuje się że to poluzowała się śruba dociskająca amortyzator w kolumnie (sic!) :shock:
gdyby nie to że próbując odkręcić całą kolumnę połamałem klucz to pewnie jeszcze dzisiaj bym to złożył.
dodatkowo zgięty był gwint do ustalania odległości pomiędzy końcówką a drążkiem.

[ Dodano: 2016-02-11, 19:32 ]
Obrazek



Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Audi 80/90 - B3.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl