[B3 6A] Audi 80 Sport 2.0E 16V 137km
żadna wymiana przepływomierza czy rozdzielacza czy rozbiórka rozdzielacza - nigdy - te rzeczy jak nikt w nich nie kopie to są na ostatnim miejscu do sprawdzenia.
Jedyne co to spoczynkowe płożenie klapy przepływomierza sprawdź
Ke-Motronic idzie idealnie wyregulować tak że auto chodzi jak diesel !!!
Do poczytania jak ogarnąć Ke-Motronic
Numery i zamienniki potencjametów
https://audi80.pl/all-tabela-zamienn ... htm#579490
-
Ustawieni zapłonu silnik 6A
https://audi80.pl/b3-20-16v-6a-ustaw ... t20713.htm
-
Regulacja prądu nastawnika 0 - 5mA i podłączenie amperomierza i poniżej wykres oporności czujnika temperatury silnika z tyłu w bloku silnika - silnika 6A
https://audi80.pl/80-b3-20-3a-regula ... htm#314922
-
Wymiana potencjometru i wstępne ustawienie
https://audi80.pl/b3-20-6a-obroty-py ... 395,15.htm
-
Sonda lambda - zdjęcia - wykresy
https://audi80.pl/80-b3-20-3a-regula ... 045,90.htm
-
Rozrząd silnika 6A oraz ACE
https://audi80.pl/b3-6a-ace-quattro- ... t24688.htm
-
Wykres R do °C - czujnika temperatury silnika wkręconego z tyłu w blok silnika
https://audi80.pl/80-b3-20-3a-regula ... htm#358526
-
Dokładna regulacja potencjomeru
https://audi80.pl/20-6a-ustawienie-p ... ort#815975
Jak już wszystko to ogarniesz to pozostaje jeszcze jedna próba która nigdzie jeszcze nie została opisana na internecie - szukałem tego 4 lata i nic !!!
lata i nic !!!
Mianowicie - na jałowych obrotach prąd ustawiamy w zakresie od 0 to +5 mA - potem zwiększamy obroty powyżej 2500 i sprawdzamy prąd - jeśli nie oscyluje w zakresie od -2 do + 7 mA to należy go ustawić - sam to wyczaiłem po czterech latach - po krótce to reguluje się to śrubą torx która znajduje się pod żółtą śrubą na płaski śrubokręt widoczną na fotce poniżej
Przykład:
Jałowe obroty - prąd w zakresie 0 +5 mA
2500 obrotów i prąd w zakresie -5 -10 mA
W tym przypadku by skorygować prąd przy 2500 obrotów to należy przekręcić torx o około 1/2 obrotu w lewo - UWAGA po przestawieniu torxsa mocno zmieni się również prąd w zakresie 0-5mA !!! - należy to od razu skorygować wstępnie przekręcając o 1/4 obrotu inbus od regulacji składu mieszanki w prawo !!! - potem regulujemy dokładnie 0-5mA na jałowych obrotach inbusem - jak to ustawimy to potem znowu kontrola przy 2500 !!!
UWAGA - Śruba na płaski śrubokręt (ta żółta na fotce) ma aluminiową uszczelkę-podkładkę - tej śruby nie należy przykręcać zbyt mocno by nie urwać bardzo DROBNEGO gwintu !!!
Przekopałem cały net i nigdzie to nie jest opisane
Jak to wszystko wyregulujesz to zapewniam silnik chodzi jak wściekły !!! i wszelkie pomysły o wywaleniu Ke-Motronic'a nie będą potrzebne
Jedyne co to spoczynkowe płożenie klapy przepływomierza sprawdź
Ke-Motronic idzie idealnie wyregulować tak że auto chodzi jak diesel !!!
Do poczytania jak ogarnąć Ke-Motronic
Numery i zamienniki potencjametów
https://audi80.pl/all-tabela-zamienn ... htm#579490
-
Ustawieni zapłonu silnik 6A
https://audi80.pl/b3-20-16v-6a-ustaw ... t20713.htm
-
Regulacja prądu nastawnika 0 - 5mA i podłączenie amperomierza i poniżej wykres oporności czujnika temperatury silnika z tyłu w bloku silnika - silnika 6A
https://audi80.pl/80-b3-20-3a-regula ... htm#314922
-
Wymiana potencjometru i wstępne ustawienie
https://audi80.pl/b3-20-6a-obroty-py ... 395,15.htm
-
Sonda lambda - zdjęcia - wykresy
https://audi80.pl/80-b3-20-3a-regula ... 045,90.htm
-
Rozrząd silnika 6A oraz ACE
https://audi80.pl/b3-6a-ace-quattro- ... t24688.htm
-
Wykres R do °C - czujnika temperatury silnika wkręconego z tyłu w blok silnika
https://audi80.pl/80-b3-20-3a-regula ... htm#358526
-
Dokładna regulacja potencjomeru
https://audi80.pl/20-6a-ustawienie-p ... ort#815975
Jak już wszystko to ogarniesz to pozostaje jeszcze jedna próba która nigdzie jeszcze nie została opisana na internecie - szukałem tego 4 lata i nic !!!
lata i nic !!!
Mianowicie - na jałowych obrotach prąd ustawiamy w zakresie od 0 to +5 mA - potem zwiększamy obroty powyżej 2500 i sprawdzamy prąd - jeśli nie oscyluje w zakresie od -2 do + 7 mA to należy go ustawić - sam to wyczaiłem po czterech latach - po krótce to reguluje się to śrubą torx która znajduje się pod żółtą śrubą na płaski śrubokręt widoczną na fotce poniżej
Przykład:
Jałowe obroty - prąd w zakresie 0 +5 mA
2500 obrotów i prąd w zakresie -5 -10 mA
W tym przypadku by skorygować prąd przy 2500 obrotów to należy przekręcić torx o około 1/2 obrotu w lewo - UWAGA po przestawieniu torxsa mocno zmieni się również prąd w zakresie 0-5mA !!! - należy to od razu skorygować wstępnie przekręcając o 1/4 obrotu inbus od regulacji składu mieszanki w prawo !!! - potem regulujemy dokładnie 0-5mA na jałowych obrotach inbusem - jak to ustawimy to potem znowu kontrola przy 2500 !!!
UWAGA - Śruba na płaski śrubokręt (ta żółta na fotce) ma aluminiową uszczelkę-podkładkę - tej śruby nie należy przykręcać zbyt mocno by nie urwać bardzo DROBNEGO gwintu !!!
Przekopałem cały net i nigdzie to nie jest opisane
Jak to wszystko wyregulujesz to zapewniam silnik chodzi jak wściekły !!! i wszelkie pomysły o wywaleniu Ke-Motronic'a nie będą potrzebne
Ostatnio zmieniony 21 lis 2015, 09:49 przez ziemor, łącznie zmieniany 1 raz.
- mistrz ceremoni
- Forum Audi 80
- Posty: 47
- Rejestracja: 09 cze 2014, 11:49
- Lokalizacja: zmc
dzięki wielkie ziemor, szukałem tych informacji jak będę u siebie na warsztacie to wezmę się za to. W sumie to wtrysk to jedyna już bolączka mojej Wariatki. Póki co audi zaliczyło weekendowy wypad do Rzeszowa w ramach docierania. Póki co od remontu wybiło ponad 700km bez problemu... no prawie. Ale ocierająca obudowa rozrządu o wałek pośredni to nie był problem. Wariatka ma się dobrze.
podjąłem decyzje o wymianie tylnych tulei wahacza na poliuretany, miał ktoś z forumowiczów? jak to się sprawdza?
[ Dodano: 2015-11-17, 13:50 ]
Piątek 13 xd
Prezent od Kobity <mikolaj>
jeśli ktoś potrzebuje skanów proszę pisać
[ Dodano: 2015-11-28, 15:53 ]
Podłączajac amperomierz pod nastawnik jak napisał Ziemor nie pokazuje żadnego napięcia... Dziwne. Podlaczajac wtyczke ktora normalnie jest odłaczona silnik telepie sie jak głupi na ok 500 obrotach. Czy sprobowac podstawic drugi czujnik.? Albo regulowac tym imbusem przy rozdzielaczu...
[ Dodano: 2016-01-20, 12:05 ]
Audianna ma za sobą już ponad 2400km bez żadnych problemów więc jestem zadowolony
Ostatnio używając nawiewu zauważyłem dosyć sporo liści i kurzu wpadającego do środka więc korzystając z okazji sprawdziłem filtr kabinowy...
...a raczej jego brak, poprzedni właściciel widocznie go po prostu usunął xd
podjąłem decyzje o wymianie tylnych tulei wahacza na poliuretany, miał ktoś z forumowiczów? jak to się sprawdza?
[ Dodano: 2015-11-17, 13:50 ]
Piątek 13 xd
Prezent od Kobity <mikolaj>
jeśli ktoś potrzebuje skanów proszę pisać
[ Dodano: 2015-11-28, 15:53 ]
Podłączajac amperomierz pod nastawnik jak napisał Ziemor nie pokazuje żadnego napięcia... Dziwne. Podlaczajac wtyczke ktora normalnie jest odłaczona silnik telepie sie jak głupi na ok 500 obrotach. Czy sprobowac podstawic drugi czujnik.? Albo regulowac tym imbusem przy rozdzielaczu...
[ Dodano: 2016-01-20, 12:05 ]
Audianna ma za sobą już ponad 2400km bez żadnych problemów więc jestem zadowolony
Ostatnio używając nawiewu zauważyłem dosyć sporo liści i kurzu wpadającego do środka więc korzystając z okazji sprawdziłem filtr kabinowy...
...a raczej jego brak, poprzedni właściciel widocznie go po prostu usunął xd
Potwierdzam kuzyn kiedyś miał 90 szkoda że poszła do żyda,też nie było filtra pyłkowego nie szkodzi nic na przeszkodzie żeby dołożyć tylko chyba będzie trzeba inną obudowę na niego dać.Swoją drogą bardzo mi się podoba twoje autko był ostatnio u mnie na sell sport,w fajnym stanie za niewiele pieniędzy niestety kasy nie miałem :oops:GerB3 pisze:Chyba nie wszystkie B3 miały filtr kabinowy, ja mam tak samo jak Ty a wiem na 99% że nikt tam nie grzebałmistrz ceremoni pisze:a raczej jego brak, poprzedni właściciel widocznie go po prostu usunął xd
Na prawdę piekne i zadbane auto <ok>
Oj - poczytaj wszystkie linki co Ci posłałemmistrz ceremoni pisze:Podlaczajac wtyczke ktora normalnie jest odłaczona silnik telepie sie jak głupi na ok 500 obrotach
Nic nie podmieniaj tylko spróbuj wyregulować inbusem - max o jeden obrót w lewo bądź w prawo - minimalny obrót inbusa mocno zmienia dawkę paliwa
I pamiętaj by wrócić do pierwotnej nastawy jak by to nic nie dało !!!
- mistrz ceremoni
- Forum Audi 80
- Posty: 47
- Rejestracja: 09 cze 2014, 11:49
- Lokalizacja: zmc
już to zrobiłem ;dziemor pisze:Oj - poczytaj wszystkie linki co Ci posłałemmistrz ceremoni pisze:Podlaczajac wtyczke ktora normalnie jest odłaczona silnik telepie sie jak głupi na ok 500 obrotach
Nic nie podmieniaj tylko spróbuj wyregulować inbusem - max o jeden obrót w lewo bądź w prawo - minimalny obrót inbusa mocno zmienia dawkę paliwa
I pamiętaj by wrócić do pierwotnej nastawy jak by to nic nie dało !!!
wyregulowałem, pojedziłem - rozgrzała się i jak było nie tak to znów kręciłem
teraz jest ok.
ALE nadal jest odpięta ta wtyczka, gdy ją podłączam i reguluje nic się nie zmienia.
podczas jazdy nie ważne na jakich obrotach potrafi "odciąć" i obroty spadają mimo iż wciskam gaz. Za chwile wszystko wraca do normy a potem znów...
hm hm - dużo sprawdzania by dojść do tego co jest nie tak
Jak masz tę wtyczkę od nastawnika wypiętą to mieszanka jest ustalana wyłącznie przez mechanikę
Nastawnik dokładnie reguluje mieszanką na podstawie sondy lambda
Sprawdź może czujnik temp. silnika - on jest wkręcony z tyłu w blok silnika (uwaga na płyn chłodniczy)
Tego tam - jaką masz skrzynie ? 140 przy 3000 obr :shock:
Jak masz tę wtyczkę od nastawnika wypiętą to mieszanka jest ustalana wyłącznie przez mechanikę
Nastawnik dokładnie reguluje mieszanką na podstawie sondy lambda
Sprawdź może czujnik temp. silnika - on jest wkręcony z tyłu w blok silnika (uwaga na płyn chłodniczy)
Tego tam - jaką masz skrzynie ? 140 przy 3000 obr :shock:
- mistrz ceremoni
- Forum Audi 80
- Posty: 47
- Rejestracja: 09 cze 2014, 11:49
- Lokalizacja: zmc
bardzo możliwe że sonda nie trybi. kat wycięty i zastąpiony rurą.ziemor pisze:hm hm - dużo sprawdzania by dojść do tego co jest nie tak
Jak masz tę wtyczkę od nastawnika wypiętą to mieszanka jest ustalana wyłącznie przez mechanikę
Nastawnik dokładnie reguluje mieszanką na podstawie sondy lambda
Sprawdź może czujnik temp. silnika - on jest wkręcony z tyłu w blok silnika (uwaga na płyn chłodniczy)
Tego tam - jaką masz skrzynie ? 140 przy 3000 obr :shock:
G0C = Manualna 5-biegowa skrzynia b. (przelozenia sport.)
przy 2000obr mam 100km/h ^^
w mieście 3 nie wrzucam ;d
a czujnik postaram się jeszcze sprawdzić.
- mistrz ceremoni
- Forum Audi 80
- Posty: 47
- Rejestracja: 09 cze 2014, 11:49
- Lokalizacja: zmc
na "dwójce"ziemor pisze:To też możliwebardzo możliwe że sonda nie trybi. kat wycięty i zastąpiony rurą.
Sonda jest przed katem i wycięcie nie ma na nią wpływu (też mam wycięty kat)
Majster powiedz jak masz 3000 obr to ile pokazuje budzik na 2 biegu ???
[ Dodano: 2016-02-08, 18:32 ]
ostatnio trochę mi odwaliło więc postanowiłem trochę poszaleć - na szerokim odcinku na trasie bliżej nie określonej w warunkach kontrolowanych stwierdzam że przy 190 nic nie buja ani nie drga, kierownice trzyma się jedną ręką i nie ma mowy o żadnych dziwnych "zawirowaniach".
w drodze powrotnej niestety wpadłem w wyrwę po granacie ręcznym jakich pełno na naszych drogach i jadąc dalej słyszałem coraz to głośniejsze stuki z prawego phersona co później okazało się minimalnie luźną końcówką kierowniczą. zamówione obie - jutro montaż i zbieżność. Jako że jedno koło żyje własnym życiem a końcówki będą jutro postanowiłem zabrać się za nieszczelny bagażnik i trochę się pobawić ;d
:mrgreen:
- mistrz ceremoni
- Forum Audi 80
- Posty: 47
- Rejestracja: 09 cze 2014, 11:49
- Lokalizacja: zmc
postaram się jutro zrobić foto tabliczki na skrzyni.
[ Dodano: 2016-02-11, 19:31 ]
na skrzyni jest symbol: WD 12 301 103 h
dzisiaj po zrobieniu koncówek okazało się że tłucze jeszcze mocniej...
okazuje się że to poluzowała się śruba dociskająca amortyzator w kolumnie (sic!) :shock:
gdyby nie to że próbując odkręcić całą kolumnę połamałem klucz to pewnie jeszcze dzisiaj bym to złożył.
dodatkowo zgięty był gwint do ustalania odległości pomiędzy końcówką a drążkiem.
[ Dodano: 2016-02-11, 19:32 ]
[ Dodano: 2016-02-11, 19:31 ]
na skrzyni jest symbol: WD 12 301 103 h
dzisiaj po zrobieniu koncówek okazało się że tłucze jeszcze mocniej...
okazuje się że to poluzowała się śruba dociskająca amortyzator w kolumnie (sic!) :shock:
gdyby nie to że próbując odkręcić całą kolumnę połamałem klucz to pewnie jeszcze dzisiaj bym to złożył.
dodatkowo zgięty był gwint do ustalania odległości pomiędzy końcówką a drążkiem.
[ Dodano: 2016-02-11, 19:32 ]