Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABT] Geometria kół, przeskakują koła.

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 18 paź 2015, 18:19

Nie robiłeś ostatnio wahaczy lub swożni wahacza?

hubert26w
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 405
Rejestracja: 25 sty 2013, 11:34
Imię: Hubert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Szydłowiec/Maz.

Post autor: hubert26w » 18 paź 2015, 19:02

Witam! U mnie mam to samo z przeskakiwaniem kół :-/ Zauważyłem to po zmianie z 15 na 16. Po zmianie geometrie robiłem bo zmieniałem drążek z końcówką i tuleje na wahaczach. Ciekaw jestem jak założę stalówki czy się coś zmieni?

Davvvid

Post autor: Davvvid » 18 paź 2015, 20:25

z przodu robiłem w zeszła zime :( i zrobione zbieżnosć i kąty i nic sie nie działo.
teraz jakoś z tydzien temu zauważyłem to z tym scinaniem .. :(

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 18 paź 2015, 20:59

Teraz zobaczyłeś ale tak zjechane opon musiało ścinać od dłuższego czasu. Podjedziesz na zbieżność to może się coś wyjaśni.

Awatar użytkownika
Dynia1990
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 73
Rejestracja: 12 wrz 2009, 09:58

Post autor: Dynia1990 » 18 paź 2015, 22:31

Nie wiem czy coś to wniesie, ale miałem jeszcze do ubiegłej soboty podobny problem. Otóż auto po geometrii i ustawieniach kątów jeździło jak chciało. Pojechałem do znajomego mechanika, bo też wszystko było na sztywno, poduszki amortyzatorów, nowe końcówki drążków, sworznie dobre. Okazało się, że śruba łącząca maglownice z drążkiem kierowniczym była poluzowana i przy każdym ruchu zmieniała zbieżność. Także polecam sprawdzić to miejsce - nie zaszkodzi a może pomoże :)

Davvvid

Post autor: Davvvid » 26 paź 2015, 18:27

Dynia1990, " jeździło jak chciało." a mi wszystko ok nawet nie sciaga. :) i sprawdziałem maglownice, nie ma luzów, ale..
drążek prawy jest :krzywy: fabrycznie?


Obrazek


Obrazek


Obrazek

takie coś, zdjecia jakosci telefonu:)
dodam jeszcze ze poduszki sanek nie wymieniałem i w weekend zmieniłem koła z przodu na tył a z tyłu na przód.

mam zamiar w tym tyg zobazyc na poduszki amortyzatorów..

oby to były opony wadliwe.. bo coraz mniej pomysłów.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8384
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 26 paź 2015, 18:30

Davvvid pisze:ale..

drążek prawy jest :krzywy: fabrycznie?
Niom

Davvvid

Post autor: Davvvid » 26 paź 2015, 18:33

czyli taki orginalny jest?? noto kolejene Swiatełko zgasło :) hehe

ale dziękuje. <ok>

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8384
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 26 paź 2015, 19:10

Dobrze ze nie prostowałeś co niektórym przyszło do głowy :)

Davvvid

Post autor: Davvvid » 26 paź 2015, 19:27

hehe nio no bez przesady młodym ale nie głupim :) :mrgreen:

Awatar użytkownika
Dynia1990
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 73
Rejestracja: 12 wrz 2009, 09:58

Post autor: Dynia1990 » 27 paź 2015, 15:38

Tak na logikę, to jeżeli tak Ci ścina opony, a nie ściąga Ci auta i zachowuje się w miarę stabilnie, to ja bym obstawiał, że coś z tymi kontami musisz mieć nie tak. Tak jakbyś miał obie strony idealnie tak samo źle ustawione :) Ale mogę się mylić...

Bo jeszcze myślałem o tym, że sworznie może masz prawy na lewy założony, ale to chyba w naszych autkach jest nie możliwe, bo jak dobrze kojarzę to nie pozwala na to rozstaw śrub.

Davvvid

Post autor: Davvvid » 03 lis 2015, 19:10

Dynia1990 pisze: Bo jeszcze myślałem o tym, że sworznie może masz prawy na lewy założony, ale to chyba w naszych autkach jest nie możliwe, bo jak dobrze kojarzę to nie pozwala na to rozstaw śrub.
swożnie raczej sa na swoim miejscu:)
przełożyłem opony zrobiłem z 600km i narazie jest ok zobaczymy jak bedzie dalej. patrzyłem na zimowe i sa ok (mierzyłem suwmiarką). ale nie miałem problemu z scinaniem opon, wydaje mi sie ze to wina OPON. (znajomy tak samo w peugeot dosłownie). ja robiłem z 3 razy zbierzosc i nie miałem problemu ponad dwa lata. tylko na tych Oponach. zobaczymy.... oby

GTDQ142
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 75
Rejestracja: 03 sie 2015, 23:20
Lokalizacja: Gutersloh
Kontakt:

Post autor: GTDQ142 » 06 lis 2015, 12:19

Czasem sie tak trafi jak opony są słabszej jakości

hubert26w
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 405
Rejestracja: 25 sty 2013, 11:34
Imię: Hubert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Szydłowiec/Maz.

Post autor: hubert26w » 07 kwie 2016, 22:01

Jeżdżę już ponad miesiąc na zimówkach na stali i problem z przeskakiwaniem znikł wina opon czy co? Jest w ogóle znaczenie na jakich kołach robi się geometrię? Miałem robioną latem na 16.

[ Dodano: 2016-02-01, 18:05 ]
Miał ktoś podobne doświadczenie bo nie wiem gdzie dokładnie szukać. Zauważyłem , że któryś przegub zew zaczyna grać...

[ Dodano: 2016-04-07, 22:01 ]
Problem rozwiązany :-) Przyczyną były opony :-/

ODPOWIEDZ

Wróć do „Maglownice, końcówki drążków, geometria.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga