[B4] pompa hamulcowa
-
- Forum Audi 80
- Posty: 143
- Rejestracja: 29 lip 2010, 19:22
- Lokalizacja: Labiszyn/Bydgoszcz
A ja byłem dzisiaj na przeglądzie i mam pewien problem z pompą hamulcową. Diagnosta to dobry znajomy mojego ojca, dlatego poprosiłem go, żeby przyjrzał się dobrze, co może wymagać poprawy i rzeczywiście postarał się w miarę swoich możliwości. Wyszło, że pompa hamulcowa się kończy, prawdopodobnie któraś sekcja puszcza, bo pedał przy mocnym naciśnięciu nisko opada. Koledzy i koleżanki, ktoś z Was tę pompę regenerował, opłaca się to robić w ogóle?
Przegląd oczywiście zaliczony, bo siła hamowania prawidłowa na wszystkich kołach. Wie ktoś gdzie można zrobić pełną geometrię w okolicy Bydgoszczy? Wymieniłem sworzeń i niestety poleciała... A nie chcę za miesiąc zmieniać opon:P
Przegląd oczywiście zaliczony, bo siła hamowania prawidłowa na wszystkich kołach. Wie ktoś gdzie można zrobić pełną geometrię w okolicy Bydgoszczy? Wymieniłem sworzeń i niestety poleciała... A nie chcę za miesiąc zmieniać opon:P
Szkoda ze nikt nie pisze ze do wersji z ABS w t4 wystepowaly z gwintem m12, a nie tak jak w naszych m10. ETKA tak samo nie przewiduje wiekszych pomp niz 23, nawet w c4 chyba ze moja etka jest zakłamana ale znalezc pompe z ABS + gwint M10 to chyba cud <ok> bo nie wiem jak z zaslepianiem tych wyjsc prz m10 bez absu...
Patrze ze jedyną 25.4 przy m10 to jest pompa z S2... chyba ze etka sie myli tak jak pisze...
Patrze ze jedyną 25.4 przy m10 to jest pompa z S2... chyba ze etka sie myli tak jak pisze...
Kolego z audi s4 c4 szukaj pompyParzo pisze:Szkoda ze nikt nie pisze ze do wersji z ABS w t4 wystepowaly z gwintem m12, a nie tak jak w naszych m10. ETKA tak samo nie przewiduje wiekszych pomp niz 23, nawet w c4 chyba ze moja etka jest zakłamana ale znalezc pompe z ABS + gwint M10 to chyba cud <ok> bo nie wiem jak z zaslepianiem tych wyjsc prz m10 bez absu...
Patrze ze jedyną 25.4 przy m10 to jest pompa z S2... chyba ze etka sie myli tak jak pisze...
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
Samko P30005 bez ABSParzo pisze:
Patrze ze jedyną 25.4 przy m10 to jest pompa z S2... chyba ze etka sie myli tak jak pisze...
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
Pytanie odnośnie tego ABS pompy mają tylko dwa wyjscia z prawej strony a z pompy ABS z lewej strony i inny gwint czy wystarczy że zaslepię te z lewej strony śrubami i bedzie dobrze? Czy macie inne pomysły?
Znalazłem ale cena już niezła
http://www.autoczesci.autosowa.pl/czesc ... pe-80.html
Tu trochę mniejsza
http://autowanda.pl/?page=catalog/produ ... t=0&sort=1
Znalazłem ale cena już niezła
http://www.autoczesci.autosowa.pl/czesc ... pe-80.html
Tu trochę mniejsza
http://autowanda.pl/?page=catalog/produ ... t=0&sort=1
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Fizyki nie oszukasz. Powierzchnia tłoczenia jest bardzo istotna im mniejsza tym mniej siły trzeba użyć by na wyjściu uzyskać te same ciśnienie. Z zaciskiem jest podobnie tylko odwrotnie im większa średnica tym większa siła nacisku tłoczka przy tym samym ciśnieniu.joandaw pisze:Czemu będą słabsze hamulce?
Jak bardzo nie wierzysz zrób sobie test z dwoma strzykawkami jedna 5ml druga 15ml napełnij jedną wodą i połącz rurka i przepompuj z jednej do drugiej i na odwrót i sprawdź przy której jest łatwiej mniej siły trzeba użyć.
Gdyby użyć takiej pompy i zwiększyć średnice tłoczka zacisku by było jak w starej wymiana 1:1 to nie było by różnicy.