Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3/B4 2.3 NG] problem z odpaleniem

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
Awatar użytkownika
k44761
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 684
Rejestracja: 16 kwie 2007, 21:41
Lokalizacja: DLU / DKA

Post autor: k44761 » 19 gru 2007, 19:11

KorNoLio, mozesz robic ale nie musisz. Poprostu komp bedzie troszeczke przelewal paliwa na wolnych obrotach, zanim sonda nie zacznie probkowac i komp nie nauczy sie, ze punkt "zero" na TPSie to taki a taki czas wtrysku.
minerek, prawidłowe ustawienie talerzyka jest BARDZO WAZNE. Aby go poprawnie ustawic, musisz miec glebokosciomierz, suwmiarke lub na "oko". Chodzi o to zeby ustawic tarcze w jej płytszym położeniu dokladnie 1,9mm poniżej granicy gardzieli przeywomierza. Na tarczy masz dokładny rysunek. To jest regulacja zgrubna. Dokładna jest za pomocą miernika i ja juz wczesniej opisałem.

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 19 gru 2007, 22:38

k44761, więc nie pisz proszę, że to mit i nic nie daje :-), bo ktoś to przeczyta i "zgłupieje".
Ponowne dostosowanie zawartości RAM-u do nowych wskazań czujników trochę trwa :-) A w ABT jest już Mono-Motronic. Mono-Jetronic był w PM.

minerek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 08 gru 2007, 13:09

Post autor: minerek » 21 gru 2007, 15:05

dziś troszkę grzebałem ustawiałem talerzyk spiętrzający 1,9mm od górnej płaszczyzny talerzyka do początku stożka bynajmniej tak zrozumiałem ten rysunek talerzyk ma 1,1m nie wiem czy dobrze to zrobiłem
i obroty falują aha i jest tez taka sprawa ze nie dam rady ustawić za pomocą miernika i tej śrubki bo jak podepnę nastawnik ciśnienia podczas pracy silnika to auto gaśnie
no i co robić już naprawdę mam dość tego auta jak było wszystko ok to śmigało jak tralala i moc była okropna a teraz pucha :(

Awatar użytkownika
k44761
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 684
Rejestracja: 16 kwie 2007, 21:41
Lokalizacja: DLU / DKA

Post autor: k44761 » 22 gru 2007, 16:24

minerek, ok. jak masz juz talerzyk ustawiony tak jak trzeba pora zabrac sie za ustawienie mieszanki, czyli wysokosci tloczka w rozdzielaczu.
Jesli auto Ci gasnie, nie ma problemu, zasymulujemy elektrozawor opornikiem o wartosci 200ohm, tolerancji 1% i mocy 1W. Podpinasz taki opornik na rozgrzanym silniku w miejsce elektrozaworu i regulujesz srubka w przeplywomierzu (ta od gory) tak aby prad byl jak najblizej 0mA. ma troszeczke pulsowac. Jak juz wyregulujesz, gasisz auto, podlaczasz elektrozawor i regulujesz go dokladnie ta sama metoda.

[ Dodano: 2007-12-22, 16:29 ]
Danek, mono-Motronic rozni sie tylko tym od mono-jetronica, ze ten pierwszy steruje sobie za pomoca komputera zaplonem - a nie jak jetronic - mechanicznie.

Co do adaptacji - fakt - nie zaszkodzi a moze pomoc. ale ja i tak jestem sceptycznie nastawiony do tego typu zabiegow i uwazam je za wymysl ludzi poprzedniej epoki, ktorzy slyszac slowo "komputer" w samochodzie wyganiali klientele z warsztatu :)

minerek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 08 gru 2007, 13:09

Post autor: minerek » 27 gru 2007, 17:32

witam
po świętach postanowiłem trochę poszperać ale niestety skutki marne
odpaliłem auto bez podpiętego nastawnika zagrzało sie (momentami włączał sie wentylator) podpiąłem rezystor 200ohm zamiast nastawnika i zmierzyłem na wolnych obrotach prąd i wahał sie w granicach 15,3-15,7mA wiec kręciłem ta śrubka od góry w lewo w prawo za każdym razem auto gasło odpuściłem sobie mierzyłem tez napięcie na sondzie (masa silnika-sonda czarny przewód) wynosiło 0,79-0,81V według mnie to jeszcze nie to co powinno być z tego co wiem najlepiej żeby było 1V
no i co czynić dalej?
aha jeszcze jedna rzecz kiedyś miałem inny rozdzielacz bo myślałem ze to jego wina i jak odkręcałem od niego nastawnik ciśnienia to musialem przykryć szmata bo było takie ciśnienie ze pryskało prosto w oczy teraz na tym rozdzielaczu co mam jak odkręcałem nie było takiego ciśnienia prawie ze wcale a może ta śrubka na imbus pokręcić co jest pod zaślepką w nastawniku ciśnienia? może to coś zmieni?

Awatar użytkownika
nowy200
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 239
Rejestracja: 24 wrz 2007, 21:08
Lokalizacja: Jawor/Dolny Śląsk

Post autor: nowy200 » 30 gru 2008, 15:48

Sorry za odgrzanie kotleta ale nie bardzo się orientuje który to nastawnik a który to potencjometr(czy to ten z 3pinową wtyczką?).

Awatar użytkownika
czester-11
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 479
Rejestracja: 15 mar 2007, 23:09
Lokalizacja: Olsztyn/Gdańsk

Post autor: czester-11 » 30 gru 2008, 17:19

potencjometr masz na stale wbudowany w przeplywomierz znajduje sie z lewej strony przy samym blotniku
nastawnik jest po prawej stronie rozdzielacza przykrecony na 2srubki z kostka 2 pinowa


minerek i co znalazles przyczyne bo u mnie to samo jest,

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl