Witam panowie dzisiaj po powrocie z pracy postawiłem samochód na parę minut po czym ponownie odpaliłem i usłyszałem dziwne stuki z przodu silnika tak jak bym wrzucił jakieś śrubki do silnika. Przejechałem kilka kilometrów gdy stanołem na światłach samochód zaczoł szybko nabierać temperatury od razu zjechałem na pobocze machę do góry i odchyliłem obudowę rozrządu co się okazało pasek był lekko zsunięty z kół zębatych jakieś 3-4 mm i co gorsza jest cały luźny no i ocierał pewnie o obudowe gdyż jest pełno wiórów tak jakby od paska.Na dodatek delikatnie coś parowało.
No i teraz pytanie czy pompa wody może się aż tak rozpaść by od tego poluzował się cały pasek ? Czy zepsuta pompa może wydawać takie dzwięki jak by tam śrubek nawrzucał ?
I czy poskładać teraz rozrząd na nowo i odpalać samochód czy rozbierać cały silnik i sprawdzać czy wszystko jest całe czy nie pogieło zaworów. Może jakieś inne sposoby zeby zobaczyć bez rozbierania w silniku czy się tam coś uszkodziło w razie gdy by rozrząd przeskoczył.
Z góry dzięki za pomoc i rady.
[B4 2.6 V6 ABC] Poluzowany pasek rozrządu, grzeje się
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Zdejmij całkiem pasek i wtedy sprawdź czy pompa albo rolka napinacza nie mają luzów i nie hałasują przy szybszym pokręceniu. Jak już tak grzechotało to powinno się bez problemu wyczuć. A sprawdzić zawory można po naprawie badając ciśnienie sprężania albo można nawet odpalić na chwilę ale w abc jest plastikowy kolektor i trochę strach aby gazy wydostające się spod zaworu go nie rozwaliły.
No i po rozebraniu rozrządu okazało się że gdy jakies 25 000 km temu panowie zmieniali rozrząd nie wymienili pompy wody która teraz sie zatarła i do tego były pęknięte łopatki. Zastanawie mnie tylko czemu w Audi zastosowano pompę z plastikowymi lopatkami a byla to pompa oryginalna z logo Audi.No i jestem szczęśliwym posiadaczem nowego rozrządu ale przynajmniej wiem ze teraz na pewno jest dobrze ustawiony gdyż wcześnie nie zgadzal o będę ząbek
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Większość dobrych firm tak stosuje bo to zabezpiecza przed urwaniem paska w zimę gdyby zamarzło płyn/woda. A logiczne lepiej wymienić pompę niż silnik a szczególności przy V6 jakby ci przyszło robić dwie głowice.Mieszek pisze:Zastanawie mnie tylko czemu w Audi zastosowano pompę z plastikowymi lopatkami a byla to pompa oryginalna z logo Audi.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 2
- Rejestracja: 24 lut 2013, 17:55
- Lokalizacja: warmia-mazury
Jestem teraz pewien co do ustawienia rozrządu bo właśnie tak jak mówisz i użyłem specjalnego przyrządu to znaczy listwy którą wypożyczyłem u siebie w Warszawie za 30 zł.
Co do łopatek można sie z tobą zgodzić ale teraz założyłem pompę firmy Ruville ktora cieszy sie dobrymi opiniami i ma właśnie metalowe łopatki.
Co do łopatek można sie z tobą zgodzić ale teraz założyłem pompę firmy Ruville ktora cieszy sie dobrymi opiniami i ma właśnie metalowe łopatki.