Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.6 V6 ABC] Poluzowany pasek rozrządu, grzeje się

Wszystko co tyczy się silników V6
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Mieszek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 80
Rejestracja: 10 cze 2012, 21:39
Lokalizacja: Warszawa

[B4 2.6 V6 ABC] Poluzowany pasek rozrządu, grzeje się

Post autor: Mieszek » 05 lut 2016, 23:25

Witam panowie dzisiaj po powrocie z pracy postawiłem samochód na parę minut po czym ponownie odpaliłem i usłyszałem dziwne stuki z przodu silnika tak jak bym wrzucił jakieś śrubki do silnika. Przejechałem kilka kilometrów gdy stanołem na światłach samochód zaczoł szybko nabierać temperatury od razu zjechałem na pobocze machę do góry i odchyliłem obudowę rozrządu co się okazało pasek był lekko zsunięty z kół zębatych jakieś 3-4 mm i co gorsza jest cały luźny no i ocierał pewnie o obudowe gdyż jest pełno wiórów tak jakby od paska.Na dodatek delikatnie coś parowało.

No i teraz pytanie czy pompa wody może się aż tak rozpaść by od tego poluzował się cały pasek ? Czy zepsuta pompa może wydawać takie dzwięki jak by tam śrubek nawrzucał ?
I czy poskładać teraz rozrząd na nowo i odpalać samochód czy rozbierać cały silnik i sprawdzać czy wszystko jest całe czy nie pogieło zaworów. Może jakieś inne sposoby zeby zobaczyć bez rozbierania w silniku czy się tam coś uszkodziło w razie gdy by rozrząd przeskoczył.

Z góry dzięki za pomoc i rady.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 06 lut 2016, 06:04

Zdejmij całkiem pasek i wtedy sprawdź czy pompa albo rolka napinacza nie mają luzów i nie hałasują przy szybszym pokręceniu. Jak już tak grzechotało to powinno się bez problemu wyczuć. A sprawdzić zawory można po naprawie badając ciśnienie sprężania albo można nawet odpalić na chwilę ale w abc jest plastikowy kolektor i trochę strach aby gazy wydostające się spod zaworu go nie rozwaliły.

Awatar użytkownika
Mieszek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 80
Rejestracja: 10 cze 2012, 21:39
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Mieszek » 07 lut 2016, 10:11

No i po rozebraniu rozrządu okazało się że gdy jakies 25 000 km temu panowie zmieniali rozrząd nie wymienili pompy wody która teraz sie zatarła i do tego były pęknięte łopatki. Zastanawie mnie tylko czemu w Audi zastosowano pompę z plastikowymi lopatkami a byla to pompa oryginalna z logo Audi.No i jestem szczęśliwym posiadaczem nowego rozrządu ale przynajmniej wiem ze teraz na pewno jest dobrze ustawiony gdyż wcześnie nie zgadzal o będę ząbek

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 07 lut 2016, 10:28

Mieszek pisze:wiem ze teraz na pewno jest dobrze ustawiony
Będziesz wiedział na pewno jak użyjesz blokad bo pewnie ustawiałeś na znaki zrobione przez poprzednich majstrów.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 07 lut 2016, 12:09

Mieszek pisze:Zastanawie mnie tylko czemu w Audi zastosowano pompę z plastikowymi lopatkami a byla to pompa oryginalna z logo Audi.
Większość dobrych firm tak stosuje bo to zabezpiecza przed urwaniem paska w zimę gdyby zamarzło płyn/woda. A logiczne lepiej wymienić pompę niż silnik a szczególności przy V6 jakby ci przyszło robić dwie głowice.

pawel-mg-car
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2
Rejestracja: 24 lut 2013, 17:55
Lokalizacja: warmia-mazury

Post autor: pawel-mg-car » 07 lut 2016, 12:47

sprawdz pompe wody moglo sie rozleciec smigło od strony bloku silnika.

Awatar użytkownika
Mieszek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 80
Rejestracja: 10 cze 2012, 21:39
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Mieszek » 07 lut 2016, 13:05

Jestem teraz pewien co do ustawienia rozrządu bo właśnie tak jak mówisz i użyłem specjalnego przyrządu to znaczy listwy którą wypożyczyłem u siebie w Warszawie za 30 zł.

Co do łopatek można sie z tobą zgodzić ale teraz założyłem pompę firmy Ruville ktora cieszy sie dobrymi opiniami i ma właśnie metalowe łopatki.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 07 lut 2016, 17:08

Te opinie tyczą się tego że nie rozlatują się szybko i nie ciekną. Jeden producent myśli o tym drugi nie a po drugie ruville jest w 60% podrabiany i pudełko nie zawsze oznacza w środku ich produkt bo przeważnie można spotkać w środku noname a ich produkt ma logo na odlewie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki V6”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl