[B4] Pompka zamka centralnego - naprawa
Dzięki Conectic za pomoc, dzisiaj po powrocie z pracy postaram się prześwietlić kabelki od drzwi. Jeśli to byłaby wina braku komunikacji na otwarcie to w obydwu drzwiach. A czy kabelki od otwierania od obydwu drzwi wchodzą do pompki osobno czy są połączone gdzieś (zmostkowane) i wchodzi jeden? I która to kostka 6, 12 czy 16 pinowa?
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Ori fabryczny.Conectic pisze:Pytanie czy to alarm dokładany
Nie patrz co tu mówią bo podają do zwykłego centralnego ty masz całkiem inny.
Masz uszkodzoną wkładkę drzwi elektrycznie lub ułamaną wiązkę drzwi kierowcy. Zobacz czy z pozycji pasażera działa wszystko prawidłowo.
Pamiętaj o jednym w dziwach masz dwa czujniki POZYCJA RYGLA i POZYCJA WKŁADKI są na osobnych kablach a pompka nie dział na zasadzie +- jak w zwykłym
Tak, alarm jest fabryczny. W tym tygodniu nie uda mi się nic sprawdzić, bo auto zaprowadziłem do mechanika na remont przedniego zawieszenia. Wczoraj po podłączeniu pompki pompka zaczęła pompować na pusto, kiedy zatkałem króciec to się wyłączyła, następnie założyłem gumowy wężyk na ten właśnie króciec i po przekręceniu kluczykiem zamku drzwi kierowcy na zamknięcie wszystkie drzwi się zamknęły, następnie przekręciłem kluczyk na otwarcie i otworzyły się tylko jedne drzwi, te które przekręcałem. Kiedy je otworzyłem to zadziałała krańcówka w drzwiach i alarm zaczął wyć oraz zaczęły migać kierunkowskazy. Włożyłem kluczyk do stacyjki i przekręciłem na zapłon, kontrolki się zapaliły a alarm wył dalej, po chwili się wyłączyła sama syrena a kierunki migały cały czas. Przekręciłem jeszcze raz kluczyk w stacyjce na zapłon i znowu syrena się załączyła, powyła z minutę i się wyłączyła ale kierunki migały nadal. Kręciłem kluczykiem w zamku drzwi przednich prawych ale też to nic nie dało, więc wypiąłem wszystkie 3 kostki z pompki i wszystko ucichło, syrena oraz kierunkowskazy, po podłączeniu kostki środkowej 6 pinowej słychać jak przekaźnik w pompce stuknie a po podłączeniu drugiej kostki, nie pamiętam ale wydaje mi się że 16 pinowej alarm z powrotem wyje i migają kierunki, niezależnie od tego czy auto jest otwarte czy zamknięte. Wygląda to tak jakby pompka zablokowała się na zamknięcie lub w jej pamięci pozostał ostatni manewr, tj. zamykanie, po każdym odłączeniu i podłączeniu kostek załączała alarm. Dzisiaj rano przed pracą podłączyłem wszystkie kostki, alarm się załączył, próbowałem zamykać i otwierać każdy zamek, tzn. przekręcałem kluczyk w drzwiach kierowcy, pasażera oraz w klapie bagażnika i zero reakcji. Wczoraj zakupiłem tą właśnie pompkę na allegro i martwi mnie, czy aby czasami nie ma jakiegoś zwarcia w instalacji, co by mogło skutkować uszkodzeniem sprawnej nowo kupionej pompki
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
No to ci pisałem uszkodzony czujnik wkładki zamka w drzwiach lub przerwa w kabelkach.
Alarm nie widzi otwierania z kluczyka a to jedyna możliwość zdeaktywacji tego alarmu.
Poszukaj na forum są schematy komuś dawałem pod hasłem "centralny na pilota podczerwień " to to samo tylko u ciebie brak podczerwieni (no chyba ze jest) a reszta się zgadza.
Tak na skróty wtyczka 12pin, pin 3 sygnał masowy aktywacja (zamykanie) pin 4 sygnał masowy dezaktywacja ( otwieranie) lub obrotnie.
Tak wygląda to często ludzie mylą się z tym że to podgrzewane wkładki przy sprzedaży.
Alarm nie widzi otwierania z kluczyka a to jedyna możliwość zdeaktywacji tego alarmu.
Poszukaj na forum są schematy komuś dawałem pod hasłem "centralny na pilota podczerwień " to to samo tylko u ciebie brak podczerwieni (no chyba ze jest) a reszta się zgadza.
Tak na skróty wtyczka 12pin, pin 3 sygnał masowy aktywacja (zamykanie) pin 4 sygnał masowy dezaktywacja ( otwieranie) lub obrotnie.
Tak wygląda to często ludzie mylą się z tym że to podgrzewane wkładki przy sprzedaży.
Dzięki serdeczne Jarewa za pomoc, jak tylko odbiorę auto z naprawy wszystko przejrzę dokładnie. Dobrze by było gdyby były uszkodzone tylko te czujki w drzwiach, bo sam bym to sobie wymienił w przeciwnym wypadku będę zmuszony podjechać do jakiegoś dobrego elektryka o ile ktoś taki w moich okolicach istnieje
- Piotrekdriver1
- Audi 80 Klub
- Posty: 826
- Rejestracja: 09 lut 2012, 10:01
- Lokalizacja: Białystok
Ok, dzięki wszystkim Zapodam masę jak tylko odbiorę auto ale być może jeszcze będę potrzebował pomocy w sprawie tego zamka centralnego, bo z elektroniki jestem zielony
[ Dodano: 2016-02-11, 10:23 ]
Wczoraj odebrałem auto do mechanika a dzisiaj wziąłem się za centralny i okazało się, że pompka jest sprawna tylko jeden kabelek (brązowo zielony) idący od zamka drzwi do pompki jest gdzieś przecięty. Na szybko puściłem osobny kabel i okazało się, że drzwi prawe i lewe działają bez zarzutu, więc podejrzewam iż te drzwi muszą być gdzieś zmostkowane i kabelek brązowo zielony przerwany jest gdzieś pomiędzy mostkiem a pompką. Centralny zamyka i otwiera pięknie ale teraz mam taki problem, że oświetlenie wnętrza świeci cały czas, krańcówki wszystkie sprawne, czyli tak jakby one nie rozłączały. Teraz myślę nad przerobieniem centralnego na pilota, tylko nie wiem co mam dokupić i gdzie się wpiąć, zastanawiam się też nad kluczykiem w który wbudowany jest pilot tzw. scyzoryk. Dzięki wszystkim za pomoc a w szczególności Jarewa i Piotrekdriver1 Pozdrawiam
[ Dodano: 2016-02-11, 10:23 ]
Wczoraj odebrałem auto do mechanika a dzisiaj wziąłem się za centralny i okazało się, że pompka jest sprawna tylko jeden kabelek (brązowo zielony) idący od zamka drzwi do pompki jest gdzieś przecięty. Na szybko puściłem osobny kabel i okazało się, że drzwi prawe i lewe działają bez zarzutu, więc podejrzewam iż te drzwi muszą być gdzieś zmostkowane i kabelek brązowo zielony przerwany jest gdzieś pomiędzy mostkiem a pompką. Centralny zamyka i otwiera pięknie ale teraz mam taki problem, że oświetlenie wnętrza świeci cały czas, krańcówki wszystkie sprawne, czyli tak jakby one nie rozłączały. Teraz myślę nad przerobieniem centralnego na pilota, tylko nie wiem co mam dokupić i gdzie się wpiąć, zastanawiam się też nad kluczykiem w który wbudowany jest pilot tzw. scyzoryk. Dzięki wszystkim za pomoc a w szczególności Jarewa i Piotrekdriver1 Pozdrawiam
- Piotrekdriver1
- Audi 80 Klub
- Posty: 826
- Rejestracja: 09 lut 2012, 10:01
- Lokalizacja: Białystok
Z oświetleniem już się uporałem, okazało się, że ktoś prawdopodobnie podłączył jakiś kabelek do lampki bagażnika, nie wiem jeszcze do czego on miał służyć ale po jego odłączeniu wszystko zaczęło działać poprawnie, przy czym przy zamykaniu i otwieraniu drzwi kluczykiem nie migają kierunki oraz pompa kiedy zamyka to po zamknięciu zamków zachowuje się tak jakby miała ciężko i wyłącza się, tzn. kiedy przekręcę kluczykiem na zamknięcie to słychać jak pompka pracuje bardzo szybko i kiedy zamykają się drzwi zaczyna zwalniać a po zamknięciu dosłownie przez max 2 sekundy pracuje wolno i się wyłącza. Być może ten cały mechanizm centralnego właśnie tak powinien działać.