Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABT] Stuki silnika, popychacze czy panewki?

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
adam10072
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 09 lut 2016, 17:45

Post autor: adam10072 » 12 lut 2016, 21:08

Piotrekdriver1 pisze:U kolegi jak panewka się obróciła to stukało tylko na wyższych obrotach i nie był to regularny stukot.Jak dla mnie to popychacze są.
Obyś miał rację.

Czy jest na forum ktoś ze Śląska, kto mógłby się podjąć wymiany popychaczy i uszczelniaczy?

Awatar użytkownika
Piotrekdriver1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 826
Rejestracja: 09 lut 2012, 10:01
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Piotrekdriver1 » 12 lut 2016, 21:28

U żony w ibizie tak stuka ale tylko na wolnych obrotach.Obstawiam popychacze ale najpierw sprawdzę ciśnienie oleju.Dźwięk jakby taki sam jak u Ciebie.Chodzi jak diesel.Jak zrobiłem płukankę silnika to pare minut chodził cicho.

Awatar użytkownika
STROKE
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 166
Rejestracja: 19 lut 2008, 10:31
Lokalizacja: inąd

Post autor: STROKE » 13 lut 2016, 21:19

Przede wszystkim sprawdź ciśnienie oleju na max rozgrzanym silniku przy temp oleju ok ~90 stopni a z opiłkami na bagnecie raczej nie zobaczysz musiał byś odciągnąć strzykawką olej z miski albo spuścić i obejrzeć . Sprawdź czy stuka pod obciążeniem np 5 pod górkę przy 70-80ikm\h Panewki jeżeli w porę się zauważy i wymieni to obejdzie się bez szlifu nawet wg książki Korpa Tak więc najpierw sprawdź manometrem ciśnienie oleju.

adam10072
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 09 lut 2016, 17:45

Post autor: adam10072 » 14 lut 2016, 11:12

STROKE pisze:Przede wszystkim sprawdź ciśnienie oleju na max rozgrzanym silniku przy temp oleju ok ~90 stopni a z opiłkami na bagnecie raczej nie zobaczysz musiał byś odciągnąć strzykawką olej z miski albo spuścić i obejrzeć . Sprawdź czy stuka pod obciążeniem np 5 pod górkę przy 70-80ikm\h Panewki jeżeli w porę się zauważy i wymieni to obejdzie się bez szlifu nawet wg książki Korpa Tak więc najpierw sprawdź manometrem ciśnienie oleju.
Podczas jazdy wygląda to tak, że właśnie pod obciążeniem stuka, ale jak już się jedzie z większą prędkością, to nie słychać tego stukania. Tylko właśnie pod obciążeniem, np. przyspieszając czy też jadąc na biegu zbyt wysokim dla danej prędkości, zwłaszcza na zimnym silniku. Gdyby nie te stuki, to bym nie pomyślał, że coś jest nie tak, bo auto zachowuje się normalnie. Jakie powinno być prawidłowe ciśnienie oleju dla tego silnika?

Awatar użytkownika
STROKE
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 166
Rejestracja: 19 lut 2008, 10:31
Lokalizacja: inąd

Post autor: STROKE » 14 lut 2016, 12:27

Jeśli nie masz manometru, to sprawdzenie ciśnienia u mechanika nie powinno być żadnym problemem no chyba ,ze masz dodatkowe zegary. Na max rozgrzanym silniku (to ważne!) czyli olej musi mieć min. 80 stopni powinno być ok 1,8- 2 barów i przy 850-900 obr/min w zdrowym silniku. To oczywiście tez nie gwarantuje niczego ale daje pewien pogląd.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl