[B4 all] Montaż tylnych zacisków hamulcowych od golfa
[B4 all] Montaż tylnych zacisków hamulcowych od golfa
A więc sprawa wygląda następująco, zrezygnowany probami regeneracji tylnych zacisków hamulcowych w mojej B4 1z postanowilem albo kupić nowe albo cos dopasować. Montaż nowych to wydatek okolo 350zl na strone (TRW) koszt profesjonalnie regenerowanych jest podobny.A wiec naporzyczalem od znajomych wiadro zacisków i zacząlem dopasowywac.
Moje obserwacje:
zacisk od golfa 4 i pokrewne, toledo, octavia itp
rozstaw srub pasuje, linke od recznego trzeba troche przerobic poniewaz uhwyt do mocowania pancerza linki niest polozony pod innym katem. przewod hamulcowy jest za krotki i ma inne przylacze(gwint) wiec albo inny przewod albo jakaś przejściówka dorobiona przez znajomego tokaza zalatwi sprawe. Klocki hamulcowe nie pasuja i trzeba zalozyc rownierz od golfa ( 2,3 lub 4 bo wszystkie mialy takie same)
zacisk od golfa 3 i pokrewne, golf2 gti, toledo itp (te montowalem)
rozstaw pasuje, linke od recznego przerabiamy bo ucho do mocowania pancerza linki jest inne, jest grubsze, a wiec odchudzamy je szlifierka. Jest tez pod innym katem i linka zaczyna zabardzo "wisiec" pod autem a wiec luzujemy uchwyt pancerza na belce i przesuwamy linke do przodu auta. Klocki jak wyzej trzeba zalozyc od golfa (mozna wyciac kawalek zacisku ale nie polecam tego sposobu. przewod hamulcowy na styk pasuje.
Zaciski od golfa 3 i 4 maja inna konstrukcje i nie ma (podobno) problemu z zacinajaca sie oską. Zdecydowanie lepsze sa zaciski od golfa 4 reczny zyleta (kolega monowal w corrado) sa ladniejsze, aluminiowe ale wiecej przerabiania. Ja montowalem od golfa 2 gti bo dostalem zadarmo, uszczelki tloczka i oslonka tloczka jest we wszystkich zaciskach taka sama ( golf 3,4 audi b4). Reczny mam teraz wzgledny(ciezko zablokowac kola na asfalcie, ale dziala z wystarczajaca sila zeby auto nie staczalo sie nawet na stromym podjezdzie. Ale za to nic nie cieknie i nie zacina sie.
Pozdrawiam, i polecam wymiane zaciskow zamias samodzielnej regeneracji <ok>
Moje obserwacje:
zacisk od golfa 4 i pokrewne, toledo, octavia itp
rozstaw srub pasuje, linke od recznego trzeba troche przerobic poniewaz uhwyt do mocowania pancerza linki niest polozony pod innym katem. przewod hamulcowy jest za krotki i ma inne przylacze(gwint) wiec albo inny przewod albo jakaś przejściówka dorobiona przez znajomego tokaza zalatwi sprawe. Klocki hamulcowe nie pasuja i trzeba zalozyc rownierz od golfa ( 2,3 lub 4 bo wszystkie mialy takie same)
zacisk od golfa 3 i pokrewne, golf2 gti, toledo itp (te montowalem)
rozstaw pasuje, linke od recznego przerabiamy bo ucho do mocowania pancerza linki jest inne, jest grubsze, a wiec odchudzamy je szlifierka. Jest tez pod innym katem i linka zaczyna zabardzo "wisiec" pod autem a wiec luzujemy uchwyt pancerza na belce i przesuwamy linke do przodu auta. Klocki jak wyzej trzeba zalozyc od golfa (mozna wyciac kawalek zacisku ale nie polecam tego sposobu. przewod hamulcowy na styk pasuje.
Zaciski od golfa 3 i 4 maja inna konstrukcje i nie ma (podobno) problemu z zacinajaca sie oską. Zdecydowanie lepsze sa zaciski od golfa 4 reczny zyleta (kolega monowal w corrado) sa ladniejsze, aluminiowe ale wiecej przerabiania. Ja montowalem od golfa 2 gti bo dostalem zadarmo, uszczelki tloczka i oslonka tloczka jest we wszystkich zaciskach taka sama ( golf 3,4 audi b4). Reczny mam teraz wzgledny(ciezko zablokowac kola na asfalcie, ale dziala z wystarczajaca sila zeby auto nie staczalo sie nawet na stromym podjezdzie. Ale za to nic nie cieknie i nie zacina sie.
Pozdrawiam, i polecam wymiane zaciskow zamias samodzielnej regeneracji <ok>
Trochę dodam od siebie.
Jestem właśnie po montażu zacisków z Golfa III GTI.
Kupiłem je po 80zł za szt świeżo po regeneracji wykonanej przez TRW, także cena myślę że okazyjna.
Chciałbym dodać, że przewód hamulcowy owszem pasuje na styk, jednak łamie się pod zbyt dużym kątem, co nie jest dobrym rozwiązaniem. Lepiej odkręcić jedną nakrętkę która trzyma uchwyt mocujący przewód elastyczny i odgiąć ten uchwyt, unosząc go do góry. Wtedy już wszystko jest w porządku.
Jestem właśnie po montażu zacisków z Golfa III GTI.
Kupiłem je po 80zł za szt świeżo po regeneracji wykonanej przez TRW, także cena myślę że okazyjna.
Chciałbym dodać, że przewód hamulcowy owszem pasuje na styk, jednak łamie się pod zbyt dużym kątem, co nie jest dobrym rozwiązaniem. Lepiej odkręcić jedną nakrętkę która trzyma uchwyt mocujący przewód elastyczny i odgiąć ten uchwyt, unosząc go do góry. Wtedy już wszystko jest w porządku.
- karolas123
- Forum Audi 80
- Posty: 1616
- Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
- Lokalizacja: Białystok
podłączę się do tematu bo w weekend zabrałem się za wymianę uszczelnień w tylnych zaciskach. Po rozebraniu zacisków okazało się że ośki są bardzo skorodowane. W tym temacie przeczytałem, że można zaciski wymienić na te od golfa IV tylko zastanawiam się jeszcze czy nie ma znaczenia że w golfie średnica tarczy hamulcowej to 232 (231,7) a w b4 średnica tarcz to 245, to daje 6,5 mm na stronę, nie ma z tym problemu? Druga sprawa bo w wątku jest wspomniane, że jest konieczna przejściówka w przewodzie hamulcowym ale jak patrzyłem na rozmiary gwintów w przewodach elastycznych w golfie IV to M10x1 czyli taki sam jak w audi 80. Pytam o te rzeczy bo nie chcę popełnić błędu i zostać z kompletem zacisków i kloców z gola IV
już wiem jaka jest różnica w przewodach, inny sposób montażu i końcówka przewodu. W gIV jest takie oczko i śruba mocująca.
Z tego co widzę na allegro to zaciski są raczej sprzedawane bez prowadnic. Zastanawiam się czy prowadnice będą pasowały od moich?
już wiem jaka jest różnica w przewodach, inny sposób montażu i końcówka przewodu. W gIV jest takie oczko i śruba mocująca.
Z tego co widzę na allegro to zaciski są raczej sprzedawane bez prowadnic. Zastanawiam się czy prowadnice będą pasowały od moich?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 13
- Rejestracja: 29 lip 2009, 22:15
- Lokalizacja: Kraków
-
- Forum Audi 80
- Posty: 13
- Rejestracja: 29 lip 2009, 22:15
- Lokalizacja: Kraków
-
- Forum Audi 80
- Posty: 13
- Rejestracja: 29 lip 2009, 22:15
- Lokalizacja: Kraków
-
- Forum Audi 80
- Posty: 13
- Rejestracja: 29 lip 2009, 22:15
- Lokalizacja: Kraków
Ja do swojego avanta założyłem niedawno zaciski na tył od audi A4 B6 aluminiowe i pasują tylko wężyki trzeba dokupić inne tj ze śrubą (koszt ok. 18 zł/szt) i klocki od a4 B6. Jarzma zostają stare. Linka pasuje, idzie od dołu, jedynie delikatnie trzeba ścisnąć mocowanie na zacisku bo "łeb" na zakończeniu linki ma mniejszą średnicę niż w B6. Średnica tłoczka jest taka sama jak w B4 tj. 38mm. Ręczny lepiej bierze, na roboczym nie widać większej różnicy w hamowaniu.