Witam wszystkich potrzebuje szybkiej i fachowej rady
mój silnik zakończył życie. Panewki się rozsypały, a remont jest nie opłacalny.
Dlatego mam pytanie czy z mojego silnika 1.8 JN ( wielopunktowy mechaniczny wtrysk ) będą pasować wszystkie graty, bo mam zamiar kupić słupek 1.9 SD.Na forum widziałem kilka tematów ale nie były konkretne czy pasuje czy nie. chodzi mi o kolektor aparat zapłonowy itd może ktoś już to robił i wie co i jak bo silniki wyglądają bardzo podobnie
[B3 1.8 JN] zmiana silnika 1.8s JN 90 km na 1.9 SD 113 km
Na 99% słupek podpasuje pod resztę, będziesz miał wtedy SD z osprzętem JN, sam KE-Jetronic spokojnie da radę żeby było te 113km jak na K-Jetronicu. Same te silniki różniły się wtryskiem i np zaworami, wałkiem itd. Wejdź sobie np na stronę intercarsu i zobaczysz po numerach ze części są takie same np: uszczelka kolektora dol.
http://e-katalog.intercars.com.pl/#/pro ... erowa.html
Co do aparatu to wydaje mi się że też będzie ok, generalnie mało ludzi ma ten silnik i po katalogach częściej trafisz DZ niż SD
http://e-katalog.intercars.com.pl/#/pro ... erowa.html
Co do aparatu to wydaje mi się że też będzie ok, generalnie mało ludzi ma ten silnik i po katalogach częściej trafisz DZ niż SD
Dzięki za odp. Może ktoś jeszcze coś wie na ten temat. Na fotkach z 1.9 SD zauważyłem ze w okolicach cewki jest coś dziwnego jakieś podciśnienie czy coś.Może ktoś wie czy aparat zapłonowy jest taki jak 1.8 JN czyli z halla czy może jakiś podciśnieniowy
[ Dodano: 2016-02-16, 14:10 ]
Już jestem w trakcie zmiany silnika kolektory i cały osprzęt pasował. Ale niestety okazało się ze ktoś kiedyś zmienił dół silnika na 2.0 a głowica od 1.8 JN. Czekam na aparat zapłonowy bo nie pasował
[ Dodano: 2016-02-16, 14:10 ]
Już jestem w trakcie zmiany silnika kolektory i cały osprzęt pasował. Ale niestety okazało się ze ktoś kiedyś zmienił dół silnika na 2.0 a głowica od 1.8 JN. Czekam na aparat zapłonowy bo nie pasował
ja mam aparat tylko z 2.0 bez podciśnienia jest tylko czujnik Halla i kupiłem teraz bez podciśnienia do 1.8 i po problemiemaciek889 pisze:Jak miałeś aparat z mechaniczną regulacją kąta wyprzedzenia zapłonu (taki był w JN na mniejszą dziurę) to lepiej abyś dotoczył przejściówkę na ten z 1.8. Bo ze statycznym kątem będzie dużo palił albo słabo jechał (do wyboru)
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4736
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
To miałeś w tym JNie z dołem od 2.0 bez podciśnienia?
Tylko z tego co pamiętam w osprzęcie JNa powinien być aparat z mechaniczną regulacją. Chyba że wsadzisz ECU który posiada elektroniczną regulację kąta.
Bo bez tego będziesz tracił na mocy albo na ekonomice. Ale jak ustawisz na 10-15stopni to będzie tracił głównie na większym spalaniu i mniejszej mocy mocy przy końcu obrotomierza.
Tylko z tego co pamiętam w osprzęcie JNa powinien być aparat z mechaniczną regulacją. Chyba że wsadzisz ECU który posiada elektroniczną regulację kąta.
Bo bez tego będziesz tracił na mocy albo na ekonomice. Ale jak ustawisz na 10-15stopni to będzie tracił głównie na większym spalaniu i mniejszej mocy mocy przy końcu obrotomierza.
[B3 1.9 SD] silnik 1.9e 113km komputer pomocy
Witam robiłem ostatnio SWAPA. Z 1.8 jn który okazał się 2.0 blok i głowica od JN. Wszystkie sterowniki były od 2.0 komputer, aparat zapłonowy itd Czy powinienem zmienić komputer na ten do danego silnika 1.9E 113 km czy zostawić ten od 2.0 ? NR KOMPUTERA 0 261 200 220 Na co może wpłynąć zmiana komputera ?