[B4 2.0 ABT] Problem po wymianie łożyska oporowego
[B4 2.0 ABT] Problem po wymianie łożyska oporowego
Witam mam mały problem, wczoraj wziąłem się żeby zdjąć skrzynię biegów żeby wymienić łożysko oporowe bo mi trochę tarło, no i dzisiaj już złożyłem, wszystko okej olej do skrzyni dodałem, na zgaszonym silniku biegi chodzą elegancko, ale jak już odpale żeby wbić bieg muszę naprawdę mocno wcisnąć gałke, układ odpowietrzyłem, troszkę to pomogło ale nadal biegi ciężko wchodzą, znajomy mechanik mi powiedziała żebym wykręcił tą dzwigienke przy pedale sprzęgła, też to zrobiłem, również troszkę dało to efekt ale to nie jest to... Może ktoś mi powie co może być przyczyną bo kurde znowu będzie trzeba wyciągać skrzynie a to niestety bardzo dużo rozbierania. Proszę o jak najszybszą odpowiedź.
- elektronic
- Forum Audi 80
- Posty: 530
- Rejestracja: 22 mar 2009, 21:03
- Imię: Wiesław
- Lokalizacja: Turek
- elektronic
- Forum Audi 80
- Posty: 530
- Rejestracja: 22 mar 2009, 21:03
- Imię: Wiesław
- Lokalizacja: Turek
jak masz pedał sprzegła i tam masz tą pompeczke no nie? i to trzymają takie widełki i właśnie te widełki odkręcałem żeby pompka sprzęgła mocniej wtłaczała płyn, jakieś tam minimalne efekty są. Ale jutro będę starał się odpowietrzać kilka razy, bo mi dobrze nie wysprzęgla i to jest powodem tego że biegi cieżko wchodzą.
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Czeka cie demontaż skrzyni cos musiałeś źle zrobić pominąć może łożysko krótsze, jak wygląda jabłuszko i prowadnica plastikowa.
Dźwignie raczej wróć do pierwotnego stanu bo w pompce są kanały odpowietrzające i pompka musi być w miejscu neutralnym. Ja zdejmując sporo skrzyń rozłaczajac nawet wysprzeglik nigdy mi się nie zdarzyło by był zapowietrzony system jest samo odpowietrzający tylko z początku troszkę po rozłączeniu trzeba pomóc.
Dźwignie raczej wróć do pierwotnego stanu bo w pompce są kanały odpowietrzające i pompka musi być w miejscu neutralnym. Ja zdejmując sporo skrzyń rozłaczajac nawet wysprzeglik nigdy mi się nie zdarzyło by był zapowietrzony system jest samo odpowietrzający tylko z początku troszkę po rozłączeniu trzeba pomóc.
Łożysko było zbyt krótkie, i dobrze nie wysprzęglało ale zamiast wyciągać poraz kolejny skrzynię postanowiłem wyciągnąć wysprzęglik no i dospawałem 4mm, założyłem, odpowietrzyłem cały układ i jak nowe ale okazało się że łożysko oporowe te co wymieniłem jest jeszcze w idealnym stanie, a to co mi chuczy w środku to łożysko wałka sprzęgłowego, niepotrzebnie wymieniałem ale coś. Na razie nie mam zamiaru tego robić, jeszcze trochę będę jeździł aż się całkiem posypie bo pisząc na forum uzyskałem tylko odpowiedź że to na pewno łożysko oporowe, ale już mniejsza z tym, przyjedzie pora to i tamto łożysko wymienię. Dzięki za pomoc i może komuś trafi się taki sam przypadek to naprawdę polecam migomatem dostawać, ładnie oszlifować i efekt jest naprawdę 👍Pozdrawiam.