Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1Z] wymiana pompy vacum

ODPOWIEDZ
Jelly
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 538
Rejestracja: 15 sty 2007, 10:09

[B4 1Z] wymiana pompy vacum

Post autor: Jelly » 26 sty 2011, 23:05

Witam!
Od jakiegoś czasu obserwuje i dochodzę do wniosku, że nie domaga już powoli pompa vacum. I tu mam pytanie czy ktoś ją może już regenerował albo wymieniał i może powiedzieć czy da rade zregenerować, albo jak się wziąć za wymianę. Nie wygląda to na jakąś trudną sprawę z wymianą, ale może ktoś już to robił i może powiedzieć ile mu to zajęło i jak się za to wziąć :?:

Awatar użytkownika
andi77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2114
Rejestracja: 03 lip 2010, 16:35
Lokalizacja: Lubelskie (LWL)

Post autor: andi77 » 26 sty 2011, 23:31

Nie pamiętam jak jest w 1Z... ale w AAZ jedna śruba zabezpiecza pompę vacum. Podejrzewam, że w 1Z jest podobnie.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 26 sty 2011, 23:36

Jelly pisze:Od jakiegoś czasu obserwuje i dochodzę do wniosku, że nie domaga już powoli pompa vacum.
A po czym wnosisz :?: bo to raczej nie spotykany przypadek :shock:

fredi99vv
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 324
Rejestracja: 02 lut 2010, 22:27
Lokalizacja: jaroslaw/podkarpacie

Post autor: fredi99vv » 27 sty 2011, 00:01

Bardzo rzadko ale to bardzo rzadko :idea: w pompie psuje sie zaworek który jest w króćcu(na niego założony jest wąż) i można go wymienić z całą głowiczka pompy koszt około 100-150zł(kiedyś) :idea:

Ale na początek poszukał bym nieszczelności na wężykach idacych do serva :!:

:arrow: Munior ma racje :idea: niesłyszałem żeby pompa komuś zdechła :idea:

Awatar użytkownika
kostrz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 365
Rejestracja: 06 maja 2009, 09:51
Lokalizacja: Parczew

Post autor: kostrz » 27 sty 2011, 10:41

vacum pompa pada w mojej historii życiowej już na składzie leży 12szt. siada w nich zaworek lub po prostu się wyciera powodem uszkodzenia najczęściej jest albo jej duży przelot albo nieszczelności węzy zaworka czy uszkodzonej membrany w serwie , łatwo sprawdzić czy jest sprawna po prostu ma ssać , pompę wymienia się dość szybko jedna śrubka klucz 13mm i wyjęta , można taka pompę regenerować ale używana w dobrym stanie kupuje się w cenie 30-80zł pasuje od każdego 1.9 td i 1.9 tdi na pompie VP37.

lukwoj21
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 617
Rejestracja: 29 lis 2008, 16:07
Lokalizacja: Żary

Post autor: lukwoj21 » 04 lut 2011, 13:45

a jakie sa objawy zepsutej pomy??

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 04 lut 2011, 14:01

lukwoj21 pisze:a jakie sa objawy zepsutej pomy??
Nie wytwarza podciśnienia ;-)

lukwoj21
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 617
Rejestracja: 29 lis 2008, 16:07
Lokalizacja: Żary

Post autor: lukwoj21 » 05 lut 2011, 12:50

tyle to ja wiem, ale sa jakies objawy konczacej sie pompy?? mój szfagier ma a4 AHH i tam jak sie lekko dotknie chamulca to auto staje jak wryte. u mnie trzeba mocniej cisnac, wiec mysle ze mompa moze dawac za małe podcisnienie.A jakie powinno byc prawidłowe??

Awatar użytkownika
andi77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2114
Rejestracja: 03 lip 2010, 16:35
Lokalizacja: Lubelskie (LWL)

Post autor: andi77 » 05 lut 2011, 14:25

lukwoj21, Kolego, kiedyś też musiałem mocno cisnąć, żeby auto hamowało. Wystarczyło wymienić płyn hamulcowy... teraz jest o niebo lepiej :idea:

Jelly
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 538
Rejestracja: 15 sty 2007, 10:09

Post autor: Jelly » 05 lut 2011, 20:01

MUNIOR pisze:
Jelly pisze:Od jakiegoś czasu obserwuje i dochodzę do wniosku, że nie domaga już powoli pompa vacum.
A po czym wnosisz :?: bo to raczej nie spotykany przypadek :shock:
Zauważyłem, że przy częstym hamowaniu np. w mieście najpierw pedał niżej "chwyta" a potem, już wyżej i trzeba mocniej wcisnąć hamulec, żeby hamował. Nadmienię, że płyn hamulcowy wymieniany był jesienią.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 06 lut 2011, 11:00

Jelly pisze:Zauważyłem, że przy częstym hamowaniu np. w mieście najpierw pedał niżej "chwyta" a potem, już wyżej i trzeba mocniej wcisnąć hamulec, żeby hamował. Nadmienię, że płyn hamulcowy wymieniany był jesienią.
Sprawdż szczelność ,bo moze ci podciśnienie gdzieś ucieka ,możliwe też że to pompa hydrauliczna hamulców niedomaga

kacperek285
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 96
Rejestracja: 23 lis 2007, 09:42
Lokalizacja: nowy sacz

Post autor: kacperek285 » 05 paź 2012, 10:11

MUNIOR pisze:
lukwoj21 pisze:a jakie sa objawy zepsutej pomy??
Nie wytwarza podciśnienia ;-)
WITAM
A jaka powinna byc wartośc tego podcisnienia?

Awatar użytkownika
bozmek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1107
Rejestracja: 31 sie 2010, 10:20
Lokalizacja: RBI

Post autor: bozmek » 02 sty 2016, 11:35


Awatar użytkownika
grig0ri
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 28
Rejestracja: 04 wrz 2014, 13:35
Lokalizacja: Kielce

Post autor: grig0ri » 22 lut 2016, 11:30

Zauważyłem, że przy częstym hamowaniu np. w mieście najpierw pedał niżej "chwyta" a potem, już wyżej i trzeba mocniej wcisnąć hamulec, żeby hamował.
Ciekawe, czy rozwiązaniem Twoich problemów nie byłby akumulator podciśnienia taki z a4 na przykład.

Co do pompy vacum to też kiedyś myślałem, że mam uszkodzoną ale po testach na wakuometrze okazało się, że ma parametry w normie.
W środku, jak zdejmiesz dekielek są 3 plastikowe (prawdopodobnie poliamid) łopatki, które obracając się trą o obudowe pompy, co powoduje rysy i wrzery na ich powierzchni. Ja u siebie wyczyściłem wnętrze obudowy i odwróciłem łopatki tak aby pracowały, ocierały drugą, nie zniszczoną stroną.
Operacja generalnie nic nie dała, ja przynajmniej żadnej różnicy nie odczułem. Biore się teraz za pompe hamulcową.

cinek29
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 37
Rejestracja: 14 sty 2009, 02:34
Imię: Marcin
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: cinek29 » 22 lut 2016, 16:16

Ja u siebie pompę vacum założyłem z a4 są takie same tylko swój przewód zakładasz do serwa, zresztą wsadziłem też drugie serwo dwukomorowe z pompą hamulcową z a4 ale to delikatnie trzeba było przerobić(zmienić i wydłużyć cięgno do pedała hamulca) i trzeba nowe przewody od pompy hamulcowej do pompy ABS, i wydłużyć przewód do czujnika poziomu płynu. Teraz ma hamulce jak żyleta :-) ( przód zaciski girling g60-dwutłoczkowe, tył girling 200 41x43 audi V8/s4/ tarcze wentylowane 270mm

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl