[B4 1Z] wymiana pompy vacum
[B4 1Z] wymiana pompy vacum
Witam!
Od jakiegoś czasu obserwuje i dochodzę do wniosku, że nie domaga już powoli pompa vacum. I tu mam pytanie czy ktoś ją może już regenerował albo wymieniał i może powiedzieć czy da rade zregenerować, albo jak się wziąć za wymianę. Nie wygląda to na jakąś trudną sprawę z wymianą, ale może ktoś już to robił i może powiedzieć ile mu to zajęło i jak się za to wziąć :?:
Od jakiegoś czasu obserwuje i dochodzę do wniosku, że nie domaga już powoli pompa vacum. I tu mam pytanie czy ktoś ją może już regenerował albo wymieniał i może powiedzieć czy da rade zregenerować, albo jak się wziąć za wymianę. Nie wygląda to na jakąś trudną sprawę z wymianą, ale może ktoś już to robił i może powiedzieć ile mu to zajęło i jak się za to wziąć :?:
-
- Forum Audi 80
- Posty: 324
- Rejestracja: 02 lut 2010, 22:27
- Lokalizacja: jaroslaw/podkarpacie
Bardzo rzadko ale to bardzo rzadko :idea: w pompie psuje sie zaworek który jest w króćcu(na niego założony jest wąż) i można go wymienić z całą głowiczka pompy koszt około 100-150zł(kiedyś) :idea:
Ale na początek poszukał bym nieszczelności na wężykach idacych do serva :!:
Munior ma racje :idea: niesłyszałem żeby pompa komuś zdechła :idea:
Ale na początek poszukał bym nieszczelności na wężykach idacych do serva :!:
Munior ma racje :idea: niesłyszałem żeby pompa komuś zdechła :idea:
vacum pompa pada w mojej historii życiowej już na składzie leży 12szt. siada w nich zaworek lub po prostu się wyciera powodem uszkodzenia najczęściej jest albo jej duży przelot albo nieszczelności węzy zaworka czy uszkodzonej membrany w serwie , łatwo sprawdzić czy jest sprawna po prostu ma ssać , pompę wymienia się dość szybko jedna śrubka klucz 13mm i wyjęta , można taka pompę regenerować ale używana w dobrym stanie kupuje się w cenie 30-80zł pasuje od każdego 1.9 td i 1.9 tdi na pompie VP37.
Zauważyłem, że przy częstym hamowaniu np. w mieście najpierw pedał niżej "chwyta" a potem, już wyżej i trzeba mocniej wcisnąć hamulec, żeby hamował. Nadmienię, że płyn hamulcowy wymieniany był jesienią.MUNIOR pisze:A po czym wnosisz :?: bo to raczej nie spotykany przypadek :shock:Jelly pisze:Od jakiegoś czasu obserwuje i dochodzę do wniosku, że nie domaga już powoli pompa vacum.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Sprawdż szczelność ,bo moze ci podciśnienie gdzieś ucieka ,możliwe też że to pompa hydrauliczna hamulców niedomagaJelly pisze:Zauważyłem, że przy częstym hamowaniu np. w mieście najpierw pedał niżej "chwyta" a potem, już wyżej i trzeba mocniej wcisnąć hamulec, żeby hamował. Nadmienię, że płyn hamulcowy wymieniany był jesienią.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 96
- Rejestracja: 23 lis 2007, 09:42
- Lokalizacja: nowy sacz
http://allegro.pl/pompa-vacum-audi-a4-b ... 90491.html
Ta pompa ma być do 1Z
Ta pompa ma być do 1Z
Ciekawe, czy rozwiązaniem Twoich problemów nie byłby akumulator podciśnienia taki z a4 na przykład.Zauważyłem, że przy częstym hamowaniu np. w mieście najpierw pedał niżej "chwyta" a potem, już wyżej i trzeba mocniej wcisnąć hamulec, żeby hamował.
Co do pompy vacum to też kiedyś myślałem, że mam uszkodzoną ale po testach na wakuometrze okazało się, że ma parametry w normie.
W środku, jak zdejmiesz dekielek są 3 plastikowe (prawdopodobnie poliamid) łopatki, które obracając się trą o obudowe pompy, co powoduje rysy i wrzery na ich powierzchni. Ja u siebie wyczyściłem wnętrze obudowy i odwróciłem łopatki tak aby pracowały, ocierały drugą, nie zniszczoną stroną.
Operacja generalnie nic nie dała, ja przynajmniej żadnej różnicy nie odczułem. Biore się teraz za pompe hamulcową.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 37
- Rejestracja: 14 sty 2009, 02:34
- Imię: Marcin
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Siedlce
Ja u siebie pompę vacum założyłem z a4 są takie same tylko swój przewód zakładasz do serwa, zresztą wsadziłem też drugie serwo dwukomorowe z pompą hamulcową z a4 ale to delikatnie trzeba było przerobić(zmienić i wydłużyć cięgno do pedała hamulca) i trzeba nowe przewody od pompy hamulcowej do pompy ABS, i wydłużyć przewód do czujnika poziomu płynu. Teraz ma hamulce jak żyleta ( przód zaciski girling g60-dwutłoczkowe, tył girling 200 41x43 audi V8/s4/ tarcze wentylowane 270mm