Tu nie ma żadnych tajemnic ,wszystko jest proste i jedno wynika z drugiego . Wartości osiągane ,muszą pokrywać się z żądanymi przez ECU i tyle .. n108 wysterowany prawie na maxa ,świadczy tylko o tym, że ECU " widząc "że kąt niewyrabia ,próbuje go usilnie podciągnąc ...ale n108 nie ma "czym " tego zrobic ,bo ciśnienie wewnetrzne w pompie za małe zeby przyspieszyć kąt o tyle ile żąda ECU .A za cisnienie wewnetrzne odpowiada glównie króciec powrotny w nastawniku i zaworek obok wejscia paliwarodzynek87 pisze:Jaka powinna być jego wartość bo pewnie po tym stwierdziłe że coś nie gra - jesli to nie tajemnica
[1.9TDI 1Z] Diagnostyka VAG.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
- rodzynek87
- Forum Audi 80
- Posty: 382
- Rejestracja: 10 paź 2010, 16:06
- Lokalizacja: Gdynia
No tak to rozumiem że ciągnie na maxa ale bardziej mi chodzi ile % powinnobyć gdy oba parametry są oki nie umiem tego lepiej wytłumaczycnp.
obr/min map aktual n108%
1000 7 7 ?%
1500 10 10 ?
2000 12 12 ?
2500 14 14
3000 16 16
3500 18 18
4000 18 18
Bo ogólnie to co napisałeś jest dla mnie bardzo zrozumiałem a nawet było już wczoraj tylko chodzi mi bardzo ile dobrze powinno być % wysterowane w logach aby stwierdzić że jest okey 80%? i oba parametry identyczne plus minus 0,1? tam niby jest 3-70% tak ma być? może masz jakiś idealny log grupy 04 wtedy może sam sobie odpowiem na moje zawiłe pytanie bo am zaczynam wątpić czy je dobrze zadaje i czy mnie ktoś skuma o co mi chodzi hehe
obr/min map aktual n108%
1000 7 7 ?%
1500 10 10 ?
2000 12 12 ?
2500 14 14
3000 16 16
3500 18 18
4000 18 18
Bo ogólnie to co napisałeś jest dla mnie bardzo zrozumiałem a nawet było już wczoraj tylko chodzi mi bardzo ile dobrze powinno być % wysterowane w logach aby stwierdzić że jest okey 80%? i oba parametry identyczne plus minus 0,1? tam niby jest 3-70% tak ma być? może masz jakiś idealny log grupy 04 wtedy może sam sobie odpowiem na moje zawiłe pytanie bo am zaczynam wątpić czy je dobrze zadaje i czy mnie ktoś skuma o co mi chodzi hehe
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Nie ma takiej zależności. Równie dobrze może być przy wysterowniu na 80% jak i na 90 % ,wartość aktualne mają doganiać specyfikację i tyle ...a na zakres wysterowania od 3-70% nie patrz ,bo jest tak samo "sensowny" ,jak zakres dawki na vagu 3-9mg ,czy korekcji wtryskiwaczy 2-3 ,bzdurne wartosci :roll: .Zobacz sobie w miarę prawidłowe logi dynamiczne 004 <ok> http://vaglog.pl/log_115107.htmlrodzynek87 pisze:No tak to rozumiem że ciągnie na maxa ale bardziej mi chodzi ile % powinnobyć gdy oba parametry są oki
- rodzynek87
- Forum Audi 80
- Posty: 382
- Rejestracja: 10 paź 2010, 16:06
- Lokalizacja: Gdynia
- rodzynek87
- Forum Audi 80
- Posty: 382
- Rejestracja: 10 paź 2010, 16:06
- Lokalizacja: Gdynia
[B4 AHU] Prośba o analizę logów
Witam,
Po zimie wyprowadziłem auto na spacer i zaczęło mi łapać tryby awaryjne.
W sterowniku silnika był błąd 575, zgłaszający problem N75.
Zimą przy przy turlaniu się po garażu dawałem mu poklepać na jałowym
Czyżby ten silnik nie butowany też miał problemy z sadzą jak AFN?
Poniżej logi dynamiczne 3 i 11 grupy:
Przed logowaniem łapał jeszcze notlaufy, gdy podpiąłem kompa i pocisnąłem logi już mu przeszło. Wszelkie sugestie mile widzane
Po zimie wyprowadziłem auto na spacer i zaczęło mi łapać tryby awaryjne.
W sterowniku silnika był błąd 575, zgłaszający problem N75.
Zimą przy przy turlaniu się po garażu dawałem mu poklepać na jałowym
Czyżby ten silnik nie butowany też miał problemy z sadzą jak AFN?
Poniżej logi dynamiczne 3 i 11 grupy:
Przed logowaniem łapał jeszcze notlaufy, gdy podpiąłem kompa i pocisnąłem logi już mu przeszło. Wszelkie sugestie mile widzane
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Wyciągasz jakieś dziwne wnioski :roll: Jaka sadza :?: gdzie i co miała by ta sadza blokować w zwykłej turbinie :?: Masz przeladowanie ,wiec albo nieszczelnośc na węzykaach do n75 ,albo niesprawny n75 ,albo zacinającą się gruchę WG ,albo do n75 dostał się olej i fiksuje ...ot i wszystkie możliwe przyczyny.Takie rzeczy dzieją się również jak auto jest rzadko uzywane ,jeżdzi niedogrzane ,na krótkich odcinkach i stoi w wilgotnym pomieszczeniu,wtedy korozja (a może nawet do spółki z wspomnianą przez ciebie sadzą ) potrafi "złapać " cieglo WG w wydechu...ale to bardzo rzadkie przypadki,i mozna to rozruszac z zewnatrz ,niczego nie rozkręcajacdyras pisze:Po zimie wyprowadziłem auto na spacer i zaczęło mi łapać tryby awaryjne.
W sterowniku silnika był błąd 575, zgłaszający problem N75.
Zimą przy przy turlaniu się po garażu dawałem mu poklepać na jałowym
Czyżby ten silnik nie butowany też miał problemy z sadzą jak AFN?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 54
- Rejestracja: 27 paź 2015, 19:41
- Lokalizacja: Żory
Sprawdziłem cały układ "przed" turbiną i nie stwierdziłem żadnych widocznych lub wyczuwalnych pęknięć czy przetarć, natomiast zauważyłem że poci się miejsce, w którym wąż od odmy wchodzi do bloku silnika (po prawej stronie). Prawdopodobnie przez to mam również uświnioną miskę olejową. Dziś nie zdążyłem tego dokładnie sprawdzić, spróbuję jutro. Zapytam przy okazji o to w jakim stopniu jest dopuszczalne zaolejenie układu dolotowego ? Wąż między przepływką, a turbo był dość mocno tłusty (nie wiem czy ktoś go kiedykolwiek czyścił), natomiast gumowy łącznik między IC a kolektorem wyczyściłem parę dni temu do suchości, a dziś już był trochę wilgotny. Czy to powody do niepokoju ?MUNIOR pisze:albo nieszczelność miedzy przepływką a wejsciem do turbiny ...chocby przetartym wężem od odmy ,co by mogło powodować widoczne w logach ,wyrazne zanizanie wskazań przez przepływomierz
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Jedyny pewny sposób że dolot jest szczelny ,to wpompowanie weń cisnienia koło 2 barów ,po wczesniejszym przygotowaniu odpowiednich zaślepek ...ogladajac wzrokowo ,nigdy nie masz pewnosci,oko ludzkie nie jest doskonałe :roll:rademenes91 pisze:Sprawdziłem cały układ "przed" turbiną i nie stwierdziłem żadnych widocznych lub wyczuwalnych pęknięć czy przetarć
W takim ze nie wylewasz z tamtąd szklanki oleju Raczej nie znajdziesz zadnego nastoletniego tdi , żeby miał zupełnie sucho w dolocie 8-)rademenes91 pisze:w jakim stopniu jest dopuszczalne zaolejenie układu dolotowego ?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 54
- Rejestracja: 27 paź 2015, 19:41
- Lokalizacja: Żory
No to pod tym względem mnie uspokoiłeś Z innej beczki... zauważyłem, że od czasu zrobienia logów dynamicznych, silnik ciężej odpala gdy jest zimny... Przy temperaturze ok. -1 kręci tak jakby było conajmniej -10, a świece na 100% są sprawne. Dziś przy +5 stopniach i podgrzaniu świec (przez komputer rzecz jasna) i tak trzeba było "przytrzymać" rozrusznik, a wcześniej w takich warunkach palił od strzała. Czyżby coś niedobrego stało się z wtryskami ? Miał ktoś podobną sytuację ? Jeśli wogóle może to mieć znaczenie to dodam, że napięcie zasilania w trakcie grzania świec wynosi 11,6V.MUNIOR pisze:W takim ze nie wylewasz z tamtąd szklanki oleju
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Wtryski pojone normalnym paliwem ,nigdy nie padają z dnia na dzień,tym bardziej nagle ..sprawdż przed odpaleniem czy w przezroczystych przewodach paliwowych ,nie widać powietrza ...dwa ,trzy cm powietrza i nie ma opcji żeby odpalał od strzała.A powietrze to dość częsta przypadlość ,przy ori fitrze paliwa z "podgrzewaczem -zapowietrzaczem " w głowiczce do ktorej ten filtr jest dokręcanyrademenes91 pisze: zauważyłem, że od czasu zrobienia logów dynamicznych, silnik ciężej odpala gdy jest zimny... Przy temperaturze ok. -1 kręci tak jakby było conajmniej -10, a świece na 100% są sprawne. Dziś przy +5 stopniach i podgrzaniu świec (przez komputer rzecz jasna) i tak trzeba było "przytrzymać" rozrusznik, a wcześniej w takich warunkach palił od strzała. Czyżby coś niedobrego stało się z wtryskami ?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 54
- Rejestracja: 27 paź 2015, 19:41
- Lokalizacja: Żory
Możliwe jest, że świeca pobiera prąd, a grzeje nie tak jak trzeba ? U mnie dwie pobierają około 17A, a dwie kolejne ponad 20A. Powietrza w wężykach z ropą nie zauważyłem, natomiast zwróciło moją uwagę to, że po zgaśnięciu kontrolki świec żarowych, przekaźnik od grzania świec trzyma jeszcze 5-7 sekund. Wynika z tego, że odpalając silnik od razu po zgaśnięciu kontrolki, akumulator obciążamy i rozrusznikiem i nadal świecami. Nie za duże to obciążenie ?
W kwestii ubrudzenia silnika olejem, to prawdopodobnie poci się uszczelka miski olejowej, a przy końcówce odmy to jedynie stary brud po wymianie filtra oleju
W kwestii ubrudzenia silnika olejem, to prawdopodobnie poci się uszczelka miski olejowej, a przy końcówce odmy to jedynie stary brud po wymianie filtra oleju
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Oczywiscierademenes91 pisze:Możliwe jest, że świeca pobiera prąd, a grzeje nie tak jak trzeba ?
Też możliwe ,choc jak świece jednakowe ,to raczej dziwne i nie swiadczy to dobrze o ich jakościrademenes91 pisze: U mnie dwie pobierają około 17A, a dwie kolejne ponad 20A.
Jak najbardziej normalne ,i to praktycznie w kazdym dieslu ,ale nie kazdy o tym wie 8-)rademenes91 pisze: natomiast zwróciło moją uwagę to, że po zgaśnięciu kontrolki świec żarowych, przekaźnik od grzania świec trzyma jeszcze 5-7 sekund.