Audi 80 [1Z] Szerszeń 950kkm
Audi 80 [1Z] Szerszeń 950kkm
Czołem
Mam na imię Bartek mam 24 lata i jestem posiadaczem srebrnej strzały od 3 lat.
Szerszeń
80 b4 1.9 TDI 1Z+ soft Muniora
rok : 93
przebieg : uwaga ~ 950 tyś
Wyposażenie : Wspomaganie kierownicy, centralny zamek, hak i tyle.
Autko w rodzinie 13 lat
2002-2013
Miałem 11 lat jak go mój ojciec zakupił. Pojechał pksem do Garwolina i wrócił Audikiem o wałsnych kołach, pamiętam ten dzień jak zajechał na osiedle i zachwycałem się nim niesamowicie a najbardziej moją uwagę zwróciło radio CD (no cóż kiedyś to było coś). Sprowadzony z Holandii przebieg około 250 tys km (nie wiemy czy był kręcony czy nie). Ojciec pokonywał nim 60-70 tys rocznie służył mu na dojazdy do pracy( 32km w jedną strone) + jeżdzenie z autoszybami, przejechał też Włochy, Słowację, Austrie i tak kilometry stukały, stukały aż przy około 500 tysiącach licznikach przestał nabijać km (był to rok 2005-2006), wymienił na używany i cofnał licznik, że miał jakieś około 20-50 tyś (nie pamiętamy dokładnie).
Po tych 500 tysiącach koledzy zrobili mu próbę olejową, bo każdy był ciekawy jakie sprężanie ma po połowie miliona . Wszyscy byli w szoku bo prawie jak fabryka.
Jeśli chodzi o mechanikę to cały czas oleje, paski rozrządu, kiedyś tam była wymiana sprzęgła,turbina, to uszczelkę pod głowicą wydmuchało, ale autko i tak dalej hulało.
Blacharka ? Prawe przednie i tylne drzwi pasażera były wymieniane, bo pijany kierowca wpierniczył się w bok jak wyjeżdżał ze sklepu ( do dziś mam popękane plastiki nad progami), a reszta ORI
Rok 2012-2013
Bardzo podobały mi się 80tki b4, ale nie było mnie stać więc kupiłem B3 1.6d JK ( szalone 54km ale dawało radę). Było jak oczko w głowie, wymieniałem wszystko, ale pasek rozrządu strzelił mi po 20 tysiącach km, a wymieniłem. Byłem tak wściekły i żałuję tego co zrobiłem do dnia dzisijeszego pluje sobie w brodę, bo sprzedałem je za 500 zł, a tydzień później znalazłem na allegro bo sprzedałem to handlarzynie, który ją zrobił :cry: .
No dobra było mineło.
2013 - 2014
Po paru namowach ojciec dał się przekonać , żebym jego audika odkupił.
I tak zaczałem powoli sobie modzić .
Pierwsze co zrobiłem to zmieniłem radyjko, wymieniłem seryjne głośniki.
Zamówiłem dymione kierunkowskazy i pomalowałem obramówki reflektorów w czarnym kolorze
Nie mogłem już patrzeć na te zżarte stalówki, a jestem pracownikiem lakierni proszkowej, która specjalizuje się głównie w felgach postanowiłem je wypiaskować i pomalować w czarnym super połysku;świecą się lepiej niż alusy
ROK 2014
Wiosna na dworze, wszystko kwitnie, a ja zostaje z kwestią alufelg. Czy kupić 15' speedliny 10cio ramienne czy pchać się w 16' z Audi Quattro Competition. No i dziwnym trafem udało mi się dorwać 5szt od Quattro Competition za 300 zł
Porozmawiałem z szefem, żeby je wypiaskować i pomalować .
Felgi zostały wypiaskowane, wyszlifowałem ją, zniwelowalłem wszystkie dziury, a następnie zapodkładowane specjalną farbą antykorozyjną.
I teraz był dylemat jaki kolor...
Fele zapodkładowane, ale jest bubel bo dekielki są plastikowe i proszkiem nie pomaluje.
Zostały pomalowane na mokro specjalną farbą piecową (kolor chyba z palety BMW).Efekt przedstawiam wam na dole
Z racji tego, że zakład, w którym pracuję prężnie się rozwija szef zakupił specjalną maszyne CNC do toczenia frontów felg (ta maszynka robi cuda). Wzieliśmy moje felgi i ztoczyliśmy rant. Zrobiłem mała cenzure może kolega nie chce być uwieczniony na forum.
W fazie końcowej felgi zostaje pomalowane/zabezpieczone lakierem bezbarwny proszkowym ,do tego kupiłem nowki opony BARUM 205/55/16
Zdemontowałem emblematy z tyłu na klapie i przedni znaczek z maski .
Pomalowaliśmy je w kolorze alufelg.
Zdjęcia świeżo po założeniu alusów.
I tak zdjęcia nie odzwierciedlają tego co jest na żywo. Fele tak zwracją uwagę ludzi, że masakra .
Wszystko fajnie pięknie.W listopadzie Jechałem z Warszawy do Chełma i raptem zaczął mi sie gotować. Temperatura skoczyła 110 stopni płyn chłodniczy wywaliło, myślałem, że termostat się zawiesił bo dolny wąż zimny jak lód. No ale grzanie wziałem na full i jakoś się dotoczyłem.
Zostawiłem go w Chełmie i okazało się, że uszczelka pod głowicą padła i że trzeba rozbierać głowicę itd, więć doszliśmy do wniosku, że jak ma już ponad 900 tys to może jakiś remont .
Głowice zregenorwałem, wyminiłem uszczelniacze trzonków zaworów, rozrząd i tak powoli docierałem nowy silniczek.
Wiosna 2015
Zaczął niesamowicie kopcić.... okazało się, że turbina ciągneła olej. Jadło około 1l/1000 km.
Zamówiłem używana turbinę z gwarancją rozruchową, ale okazało się, że miała gorszy luz niż moja... masakra. Odesłałem człowiekowi turbo, oddał kase i postanowiłem swoją zregenrować.
Po tygodniu zaczeła mi pompa wtryskowa sączyć i to dość ostro.
Skontaktowałem się z Muniorem, że zrobi mi to na miejscu. W drodze powrotnej na święta zawitałem do Lubartowa. Munior dosłownie w 20 min wymienił wszystkie uszczeleczki.
Gadu gadu tralala i zaproponował mi zmianę softu, bez dwóch zdań byłem na tak .
@Munior
Munior jeżeli to czytasz ten samochód nie ma teraz 110km, chyba dużo więcej , bo pan z Audi A4 b5 1.9tdi AFN nie mógł mnie dogonić na obwodnicy w Piaskach. Dzięki soft jest mega BA! Spalanie spadło co mnie to bardzo dziwi
Dobra jest godzina 02:25 wiglia dokończę reszte poźniej.
MIłego czytania pozdrawiam
Bartek.
Mam na imię Bartek mam 24 lata i jestem posiadaczem srebrnej strzały od 3 lat.
Szerszeń
80 b4 1.9 TDI 1Z+ soft Muniora
rok : 93
przebieg : uwaga ~ 950 tyś
Wyposażenie : Wspomaganie kierownicy, centralny zamek, hak i tyle.
Autko w rodzinie 13 lat
2002-2013
Miałem 11 lat jak go mój ojciec zakupił. Pojechał pksem do Garwolina i wrócił Audikiem o wałsnych kołach, pamiętam ten dzień jak zajechał na osiedle i zachwycałem się nim niesamowicie a najbardziej moją uwagę zwróciło radio CD (no cóż kiedyś to było coś). Sprowadzony z Holandii przebieg około 250 tys km (nie wiemy czy był kręcony czy nie). Ojciec pokonywał nim 60-70 tys rocznie służył mu na dojazdy do pracy( 32km w jedną strone) + jeżdzenie z autoszybami, przejechał też Włochy, Słowację, Austrie i tak kilometry stukały, stukały aż przy około 500 tysiącach licznikach przestał nabijać km (był to rok 2005-2006), wymienił na używany i cofnał licznik, że miał jakieś około 20-50 tyś (nie pamiętamy dokładnie).
Po tych 500 tysiącach koledzy zrobili mu próbę olejową, bo każdy był ciekawy jakie sprężanie ma po połowie miliona . Wszyscy byli w szoku bo prawie jak fabryka.
Jeśli chodzi o mechanikę to cały czas oleje, paski rozrządu, kiedyś tam była wymiana sprzęgła,turbina, to uszczelkę pod głowicą wydmuchało, ale autko i tak dalej hulało.
Blacharka ? Prawe przednie i tylne drzwi pasażera były wymieniane, bo pijany kierowca wpierniczył się w bok jak wyjeżdżał ze sklepu ( do dziś mam popękane plastiki nad progami), a reszta ORI
Rok 2012-2013
Bardzo podobały mi się 80tki b4, ale nie było mnie stać więc kupiłem B3 1.6d JK ( szalone 54km ale dawało radę). Było jak oczko w głowie, wymieniałem wszystko, ale pasek rozrządu strzelił mi po 20 tysiącach km, a wymieniłem. Byłem tak wściekły i żałuję tego co zrobiłem do dnia dzisijeszego pluje sobie w brodę, bo sprzedałem je za 500 zł, a tydzień później znalazłem na allegro bo sprzedałem to handlarzynie, który ją zrobił :cry: .
No dobra było mineło.
2013 - 2014
Po paru namowach ojciec dał się przekonać , żebym jego audika odkupił.
I tak zaczałem powoli sobie modzić .
Pierwsze co zrobiłem to zmieniłem radyjko, wymieniłem seryjne głośniki.
Zamówiłem dymione kierunkowskazy i pomalowałem obramówki reflektorów w czarnym kolorze
Nie mogłem już patrzeć na te zżarte stalówki, a jestem pracownikiem lakierni proszkowej, która specjalizuje się głównie w felgach postanowiłem je wypiaskować i pomalować w czarnym super połysku;świecą się lepiej niż alusy
ROK 2014
Wiosna na dworze, wszystko kwitnie, a ja zostaje z kwestią alufelg. Czy kupić 15' speedliny 10cio ramienne czy pchać się w 16' z Audi Quattro Competition. No i dziwnym trafem udało mi się dorwać 5szt od Quattro Competition za 300 zł
Porozmawiałem z szefem, żeby je wypiaskować i pomalować .
Felgi zostały wypiaskowane, wyszlifowałem ją, zniwelowalłem wszystkie dziury, a następnie zapodkładowane specjalną farbą antykorozyjną.
I teraz był dylemat jaki kolor...
Fele zapodkładowane, ale jest bubel bo dekielki są plastikowe i proszkiem nie pomaluje.
Zostały pomalowane na mokro specjalną farbą piecową (kolor chyba z palety BMW).Efekt przedstawiam wam na dole
Z racji tego, że zakład, w którym pracuję prężnie się rozwija szef zakupił specjalną maszyne CNC do toczenia frontów felg (ta maszynka robi cuda). Wzieliśmy moje felgi i ztoczyliśmy rant. Zrobiłem mała cenzure może kolega nie chce być uwieczniony na forum.
W fazie końcowej felgi zostaje pomalowane/zabezpieczone lakierem bezbarwny proszkowym ,do tego kupiłem nowki opony BARUM 205/55/16
Zdemontowałem emblematy z tyłu na klapie i przedni znaczek z maski .
Pomalowaliśmy je w kolorze alufelg.
Zdjęcia świeżo po założeniu alusów.
I tak zdjęcia nie odzwierciedlają tego co jest na żywo. Fele tak zwracją uwagę ludzi, że masakra .
Wszystko fajnie pięknie.W listopadzie Jechałem z Warszawy do Chełma i raptem zaczął mi sie gotować. Temperatura skoczyła 110 stopni płyn chłodniczy wywaliło, myślałem, że termostat się zawiesił bo dolny wąż zimny jak lód. No ale grzanie wziałem na full i jakoś się dotoczyłem.
Zostawiłem go w Chełmie i okazało się, że uszczelka pod głowicą padła i że trzeba rozbierać głowicę itd, więć doszliśmy do wniosku, że jak ma już ponad 900 tys to może jakiś remont .
Głowice zregenorwałem, wyminiłem uszczelniacze trzonków zaworów, rozrząd i tak powoli docierałem nowy silniczek.
Wiosna 2015
Zaczął niesamowicie kopcić.... okazało się, że turbina ciągneła olej. Jadło około 1l/1000 km.
Zamówiłem używana turbinę z gwarancją rozruchową, ale okazało się, że miała gorszy luz niż moja... masakra. Odesłałem człowiekowi turbo, oddał kase i postanowiłem swoją zregenrować.
Po tygodniu zaczeła mi pompa wtryskowa sączyć i to dość ostro.
Skontaktowałem się z Muniorem, że zrobi mi to na miejscu. W drodze powrotnej na święta zawitałem do Lubartowa. Munior dosłownie w 20 min wymienił wszystkie uszczeleczki.
Gadu gadu tralala i zaproponował mi zmianę softu, bez dwóch zdań byłem na tak .
@Munior
Munior jeżeli to czytasz ten samochód nie ma teraz 110km, chyba dużo więcej , bo pan z Audi A4 b5 1.9tdi AFN nie mógł mnie dogonić na obwodnicy w Piaskach. Dzięki soft jest mega BA! Spalanie spadło co mnie to bardzo dziwi
Dobra jest godzina 02:25 wiglia dokończę reszte poźniej.
MIłego czytania pozdrawiam
Bartek.
Lubię takie tematy! :)Opisane z pasją, a nie wklejone zdjęcia, napisane wyposażenie i czekasz na masę komentarzyByrto pisze:jest godzina 02:25 wiglia dokończę reszte poźniej
Bardzo podoba mi się historia auta - przebieg zbiera swoje żniwo, ale mimo wszystko prawie milion km robi wrażenie <ok>
a toczone ranty felg - coś pięknego! Jak wygląda sprawa z wnękami? Da radę to też zrobić, czy jedynie płaskie powierzchnie można taką metodą zrobić?
@Hexman
Masz rację przebieg żniwo zbiera, wszystko wyłazi z biegiem czasu, ale jak mam czas i pieniądze to staram się to robić wszystko na bierząco
Co do toczonych felg to można spolerować/stoczyć jeśli kształt na to pozwala.
Na dole zamieszczam zdjęcie starych felg z VW chyba mk2 jak się nie myle.
A tu zdjęcie z mietka . Robi robote
@Przemas
Z niecierpliwością czekam na efekt twoich felg z competition
@
Co do moich przyszłych planów zamierzam obniżyć autko o 4 centy + założyć dystanse na competitiony żeby ładnie wszystko było spasowane. W maju żenię się i zamierzam szerszeniem pojechać do ślubu, a nie BMW jak typowy polak
Masz rację przebieg żniwo zbiera, wszystko wyłazi z biegiem czasu, ale jak mam czas i pieniądze to staram się to robić wszystko na bierząco
Co do toczonych felg to można spolerować/stoczyć jeśli kształt na to pozwala.
Na dole zamieszczam zdjęcie starych felg z VW chyba mk2 jak się nie myle.
A tu zdjęcie z mietka . Robi robote
@Przemas
Z niecierpliwością czekam na efekt twoich felg z competition
@
Co do moich przyszłych planów zamierzam obniżyć autko o 4 centy + założyć dystanse na competitiony żeby ładnie wszystko było spasowane. W maju żenię się i zamierzam szerszeniem pojechać do ślubu, a nie BMW jak typowy polak