Audi 90 quattro 2.2 20v turbo AAN od Sleeper Garage&Clea
Audi 90 quattro 2.2 20v turbo AAN od Sleeper Garage&Clea
Siema
Od dawna jestem fanem turboquattro i po srednio udanej przygodzie z autem z klatką, kubłami, brakiem wygłuszeń itp chciałem mieć coś, co będzie nadawało się jako daily Zupełnie przypadkowo i z mega fartem (bo 30km od domu) trafiło się ładne, zgodne z vinem i nie szczepione Audi 90 quattro z 1987 roku. Auto oryginalnie wyposażone było w znane 2.3 10v NG, pare dni po kupnie dostało pod maskę 2.2 20v turbo AAN z Audi S6 C4 i podstawowy pakiet w postaci: wydech, kompletny dolot, TIP, heble, zawieszenie, napęd itp. Aktualnie jeździ na sofcie MTM303, plan jest na zrobienie dobrze wstającego i w miarę bezawaryjnego 400@500 i wożenie dupy na co dzień. Wiem, ze teraz na nikim nie robi wrażenia 300 czy 400KM jednak mi styka żeby cieszyć się jazdą sleeperem, przyczepnością quattro, dźwiękiem 5ciu garków i objeżdżać wiele fur śmigających po ulicach Do śledzenia modów, updateów i innych starszych fur zapraszam na moją stonkę na FB: https://www.facebook.com/SleeperGarage/?ref=ts&fref=ts
A do śledzenia mojej codziennej pracy - detailingu - zapraszam na FB:
https://www.facebook.com/CleanboyWroclaw/?fref=ts
Tu podstawowe dane:
MODEL: Audi 90 quattro 1987
Silnik: 2.2 20v turbo AAN z Audi S6 C4
Seria. W planie szpilki ARP, kute korby i porting głowicy.
Układ dolotowy:
Kolektor ssący przerobiony z Audi 200 20v (obrócony o 180 stopni + wycięte kanały serwisowe) by Sleeper Garage. Wykonane w BATALION / Zabkowice Śląskie: duzy intercooler czołowy z FMIC.pl, przerobiona przednia belka z B4 V6, customowe rury. TIP silikonowy, customowy airbox + adapter, filtr Pipercross
Układ wydechowy:
2.5 cala od turbo do końca na jednym tłumiku by Klinton / BATALION (pięknie brzmi, wali marchewy na serii i nie męczy ucha)
Układ hamulcowy:
Przód- tarcza 300mm, zacisk 4o tłoczkowy Brembo Renault RS, adapter by Sleeper Garage
Tył – tarcze 280mm, zacisk tylny Lucas 43 z Audi S8 D2
Elektronika:
Seria Motronic Audi S6 + uniwersalny komputer pokładowy Telvis (temperatury, napięcia, spalanie itp.)
Układ chłodzenia:
seryjna chłodnica wody i oleju, w planie większa chłodnica oleju.
Układ napędowy:
Sprzęgło Audi S2 3B, Skrzynia 01E CBD 5b. z Audi S4 C4, łapy RS2, wał b2 quattro (dzięki quattro-service), customowy wybierak by Klinton / BATALION
Zawieszenie:
sprężyny AP Sportfahrwerke – 30mm, amory nowe Sachs
Alufelgi ATS 6 Star 7,5x16, opony 205/40/17 Pirelli P Zero Nero
BODY KIT: seria, może dokładka z przodu
WNETRZE: seria, kierownica Audi Sport Italy SP4, w planach Recaro S2 lub podobne i czarna podsufitka. Wskaźnik boost, komputer UKP Telwis
Plany:
Zawieszenie gwintowane, przejście na standalone, zabezpieczenie silnika mocniejszymi szpilkami i może korbami, ewentualnie przejście na 10v turbo (marzy mi się „szybsze” 10vt, tu link do fajnego projektu: quattro10vt.qordpress.com).
Założenie na przód dokładki, zrobienie otworów w zderzaku żeby wykorzystać całą powierzchnię coolera.
Bardziej kubełkowe fotele w stylu recaro z Audi S2
Montaż skrzyni 6b żeby w trasie nie męczyć siebie i silnika
Detale w stylu nowa (nie wisząca) podsufitka i inne pierdoły zmęczonego życiem 28-letniego wozu.
Foto po kupnie
Stary silnik w aucie:
Pusta komora, czeka na AANa:
I wjechał, przed wyjazdem do Ząbkowic:
Silnik przed:
I po ogarnięciu:
Auto u Chłopaków z BATALIONu, dolot:
Wydech:
Marchewka na serii:
Heble przód:
Heble tył (przymiarka bez klocków):
Foto spod maski:
Grupowe foto w BATALIONie z 80 v8 biturbo Kuby
Trochę dźwięku:
Podziekowania:
Żonie - za cierpliwość, wsparcie w modach i porady
Wojtkowi – ojcu chrzestnemu projektu
BATALION – za dolot, wydech, kable i ogarnięcie chorób wieku dziecięcego. Chłopaki jak zwykle wykonali robotę na najwyższym poziomie, chyba nie ma zadania któremu by nie podołali! Bardzo bardzo polecam Klintona i Kube - BATALION na FB: https://m.facebook.com/profile.php?id=781720551862848
Na razie auto czasem służy jako daily, wyjazd na spota i niedzielne wieczorne ściganki. Z założenia mało być sleeperem, daily driverem z pełnym wnętrzem, wygłuszeniem, elektryką, skórka itp i spełnia te założenia w 100%.
Od dawna jestem fanem turboquattro i po srednio udanej przygodzie z autem z klatką, kubłami, brakiem wygłuszeń itp chciałem mieć coś, co będzie nadawało się jako daily Zupełnie przypadkowo i z mega fartem (bo 30km od domu) trafiło się ładne, zgodne z vinem i nie szczepione Audi 90 quattro z 1987 roku. Auto oryginalnie wyposażone było w znane 2.3 10v NG, pare dni po kupnie dostało pod maskę 2.2 20v turbo AAN z Audi S6 C4 i podstawowy pakiet w postaci: wydech, kompletny dolot, TIP, heble, zawieszenie, napęd itp. Aktualnie jeździ na sofcie MTM303, plan jest na zrobienie dobrze wstającego i w miarę bezawaryjnego 400@500 i wożenie dupy na co dzień. Wiem, ze teraz na nikim nie robi wrażenia 300 czy 400KM jednak mi styka żeby cieszyć się jazdą sleeperem, przyczepnością quattro, dźwiękiem 5ciu garków i objeżdżać wiele fur śmigających po ulicach Do śledzenia modów, updateów i innych starszych fur zapraszam na moją stonkę na FB: https://www.facebook.com/SleeperGarage/?ref=ts&fref=ts
A do śledzenia mojej codziennej pracy - detailingu - zapraszam na FB:
https://www.facebook.com/CleanboyWroclaw/?fref=ts
Tu podstawowe dane:
MODEL: Audi 90 quattro 1987
Silnik: 2.2 20v turbo AAN z Audi S6 C4
Seria. W planie szpilki ARP, kute korby i porting głowicy.
Układ dolotowy:
Kolektor ssący przerobiony z Audi 200 20v (obrócony o 180 stopni + wycięte kanały serwisowe) by Sleeper Garage. Wykonane w BATALION / Zabkowice Śląskie: duzy intercooler czołowy z FMIC.pl, przerobiona przednia belka z B4 V6, customowe rury. TIP silikonowy, customowy airbox + adapter, filtr Pipercross
Układ wydechowy:
2.5 cala od turbo do końca na jednym tłumiku by Klinton / BATALION (pięknie brzmi, wali marchewy na serii i nie męczy ucha)
Układ hamulcowy:
Przód- tarcza 300mm, zacisk 4o tłoczkowy Brembo Renault RS, adapter by Sleeper Garage
Tył – tarcze 280mm, zacisk tylny Lucas 43 z Audi S8 D2
Elektronika:
Seria Motronic Audi S6 + uniwersalny komputer pokładowy Telvis (temperatury, napięcia, spalanie itp.)
Układ chłodzenia:
seryjna chłodnica wody i oleju, w planie większa chłodnica oleju.
Układ napędowy:
Sprzęgło Audi S2 3B, Skrzynia 01E CBD 5b. z Audi S4 C4, łapy RS2, wał b2 quattro (dzięki quattro-service), customowy wybierak by Klinton / BATALION
Zawieszenie:
sprężyny AP Sportfahrwerke – 30mm, amory nowe Sachs
Alufelgi ATS 6 Star 7,5x16, opony 205/40/17 Pirelli P Zero Nero
BODY KIT: seria, może dokładka z przodu
WNETRZE: seria, kierownica Audi Sport Italy SP4, w planach Recaro S2 lub podobne i czarna podsufitka. Wskaźnik boost, komputer UKP Telwis
Plany:
Zawieszenie gwintowane, przejście na standalone, zabezpieczenie silnika mocniejszymi szpilkami i może korbami, ewentualnie przejście na 10v turbo (marzy mi się „szybsze” 10vt, tu link do fajnego projektu: quattro10vt.qordpress.com).
Założenie na przód dokładki, zrobienie otworów w zderzaku żeby wykorzystać całą powierzchnię coolera.
Bardziej kubełkowe fotele w stylu recaro z Audi S2
Montaż skrzyni 6b żeby w trasie nie męczyć siebie i silnika
Detale w stylu nowa (nie wisząca) podsufitka i inne pierdoły zmęczonego życiem 28-letniego wozu.
Foto po kupnie
Stary silnik w aucie:
Pusta komora, czeka na AANa:
I wjechał, przed wyjazdem do Ząbkowic:
Silnik przed:
I po ogarnięciu:
Auto u Chłopaków z BATALIONu, dolot:
Wydech:
Marchewka na serii:
Heble przód:
Heble tył (przymiarka bez klocków):
Foto spod maski:
Grupowe foto w BATALIONie z 80 v8 biturbo Kuby
Trochę dźwięku:
Podziekowania:
Żonie - za cierpliwość, wsparcie w modach i porady
Wojtkowi – ojcu chrzestnemu projektu
BATALION – za dolot, wydech, kable i ogarnięcie chorób wieku dziecięcego. Chłopaki jak zwykle wykonali robotę na najwyższym poziomie, chyba nie ma zadania któremu by nie podołali! Bardzo bardzo polecam Klintona i Kube - BATALION na FB: https://m.facebook.com/profile.php?id=781720551862848
Na razie auto czasem służy jako daily, wyjazd na spota i niedzielne wieczorne ściganki. Z założenia mało być sleeperem, daily driverem z pełnym wnętrzem, wygłuszeniem, elektryką, skórka itp i spełnia te założenia w 100%.
Śmigacz - na razie zostaje tak, jak jest Plan z hybrydowym K26 jest jak najbardziej aktualny i powolutku zbieram graty ale nie mam na to mega ciśnienia Zwłaszcza, że jest jeszcze jeden klasyk, który wymaga inwestycji
Jesli chodzi o czas to własnie nie zeszło tak dużo. Wcześniej miałem B2Q z AAN i ten projekt zajął na prawde długo bo wszystkiego uczyłem się od postaw (chyba 2,5 roku od zakupu budy do wyjechania o wlasnych siłach z 2.2T:). W lutym 2015 kupiłem 90tke, w marcu przyjechał swap a całe auto jeździło już chyba w maju - poprzednie doświadczenia pozwoliły dość szybko ogarnąć auto Nie wspomne o jak zawsze szybkiej pracy BATALIONu z Ząbkowic - im do dopiero robota pali się w rękach
Jest jeszcze sporo do zrobienia w 90tce typu kompletna nowa podsufitka, ogarnięcie odprysków i pare pierdół ale nie ma to jak dźwięk 5ciu cyców
Jesli chodzi o czas to własnie nie zeszło tak dużo. Wcześniej miałem B2Q z AAN i ten projekt zajął na prawde długo bo wszystkiego uczyłem się od postaw (chyba 2,5 roku od zakupu budy do wyjechania o wlasnych siłach z 2.2T:). W lutym 2015 kupiłem 90tke, w marcu przyjechał swap a całe auto jeździło już chyba w maju - poprzednie doświadczenia pozwoliły dość szybko ogarnąć auto Nie wspomne o jak zawsze szybkiej pracy BATALIONu z Ząbkowic - im do dopiero robota pali się w rękach
Jest jeszcze sporo do zrobienia w 90tce typu kompletna nowa podsufitka, ogarnięcie odprysków i pare pierdół ale nie ma to jak dźwięk 5ciu cyców
-
- Forum Audi 80
- Posty: 40
- Rejestracja: 06 cze 2013, 02:27
- Lokalizacja: EPI
- quattroBandit
- Audi 80 Klub
- Posty: 903
- Rejestracja: 18 lip 2013, 15:10