Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9 TDI 1z] mocniejsze turbo-jakie kupic?

ODPOWIEDZ
wronek1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 38
Rejestracja: 12 maja 2012, 09:38

Post autor: wronek1 » 23 lut 2016, 00:37

no to masz 270kg nadwagi , jakieś ponad 20% w stosunku do Toledo , teraz musiałbyś mieć te 20%mocy więcej aby jechały porównywalnie , dlatego ja zrzuciłem ze swojego auta 70kg w stosunku do serii bo zbicie masy to najtańsze "konie mechaniczne".

Awatar użytkownika
brabus124
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 926
Rejestracja: 25 lip 2011, 11:15
Lokalizacja: Bielsk P

Post autor: brabus124 » 23 lut 2016, 07:34

wronek1, Dokładnie, przy lekkim auci nie trzeba mieć aż takiej dużej mocy. Ale u mnie to auto "rodzinne" więc o pozbywaniu się zbędnej masy nawet nie myślę. :-P
Kiedy zamierzasz robic program ? ;-)

wronek1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 38
Rejestracja: 12 maja 2012, 09:38

Post autor: wronek1 » 23 lut 2016, 09:00

raczej w kwietniu :) jak już będzie fajna pogoda.

cinek29
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 37
Rejestracja: 14 sty 2009, 02:34
Imię: Marcin
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: cinek29 » 02 mar 2016, 22:49

Witam zamontowałem drugi silnik AHU (przebieg niecałe 200.000km, głowica po planowaniu, nowe prowadnice, szlifowanie zaworów, nowe szklanki i uszczelniacze) choć poprzedni chodził ładniej, tak mi się wydaje. W silniku wymienione wszystkie uszczelniacze, nowy rozrząd, silnik myty w środku . Pompa AFN z głowiczką 11mm-Munior, wtryski 216 WZM-Cowboy, nowe sprzęgło LUK-a+zabielenie koła zamachowego, Kolektor ssący BLS z flanszą Aditech. Skrzynia biegów FHN(audi a4 b5) Ic z Saaba 2.0T. Audi oryginalnie na osprzęcie Pierburga z kompem 16bit i mocnym programem -Kostrz, pierwsza turbina T15- ładnie na niej przyspieszał ale przy wyższej prędkości dławiło ją, Później zamontowane T2 z dołu słabsza od poprzedniczki ale w górnych partiach ciagneła lepiej od T15. Obecnie zamontowana Turbina GT1549s z flanszą z nierdzewki Aditech, Silnik na tej turbinie przyspiesza dużo lepiej Jak na T2 myślę że z dołu też jest lepsza jak T15 Jestem zadowolony z niej na razie nie butowałem na niej i nie sprawdziłem max. możliwości (niech się sprzęgło ułoży -bo są uślizgi) Polecam tą turbinę dla nieedowiarków ;-)

Awatar użytkownika
rodzynek87
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 382
Rejestracja: 10 paź 2010, 16:06
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: rodzynek87 » 02 mar 2016, 23:33

cinek29 pisze:Witam zamontowałem drugi silnik AHU (przebieg niecałe 200.000km, głowica po planowaniu, nowe prowadnice, szlifowanie zaworów, nowe szklanki i uszczelniacze) choć poprzedni chodził ładniej, tak mi się wydaje. W silniku wymienione wszystkie uszczelniacze, nowy rozrząd, silnik myty w środku . Pompa AFN z głowiczką 11mm-Munior, wtryski 216 WZM-Cowboy, nowe sprzęgło LUK-a+zabielenie koła zamachowego, Kolektor ssący BLS z flanszą Aditech. Skrzynia biegów FHN(audi a4 b5) Ic z Saaba 2.0T. Audi oryginalnie na osprzęcie Pierburga z kompem 16bit i mocnym programem -Kostrz, pierwsza turbina T15- ładnie na niej przyspieszał ale przy wyższej prędkości dławiło ją, Później zamontowane T2 z dołu słabsza od poprzedniczki ale w górnych partiach ciagneła lepiej od T15. Obecnie zamontowana Turbina GT1549s z flanszą z nierdzewki Aditech, Silnik na tej turbinie przyspiesza dużo lepiej Jak na T2 myślę że z dołu też jest lepsza jak T15 Jestem zadowolony z niej na razie nie butowałem na niej i nie sprawdziłem max. możliwości (niech się sprzęgło ułoży -bo są uślizgi) Polecam tą turbinę dla nieedowiarków ;-)
Do mnie właśnie od Filipa taka jedzie <piwo> ciesze się, że jes kolejna osoba, która mnie utwierdza w zmianie turbo <piwo>

Pawlik1993
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 26
Rejestracja: 12 sty 2016, 10:53

Post autor: Pawlik1993 » 08 mar 2016, 10:45

Panowie bo tak czytam i czytam i wole sie zapytac w prost i miec pewnosc. Posiadam Audi 1.9 TDI 1z na elektr przepływce. rocznik 94 koncowka i mam m in Klime. Wiec jakie turbo moge do niej wsadzic zeby uzyskac te 150-160 KM ale zeby w miare je zmiescic bez wiekszej rzezby pod maske, Bo np z Awx tak oo nie wejdzie zbyt łatwo wiec pytanie czy ta gt1549s wejdzie jakos??
Ps nie denerwujcie sie ze temat wałkowany po prostu chce miec odpowiedz na swoje pytanko:P
Pozdrawiam :)

I czy to jest ta? http://allegro.pl/turbina-turbosprezark ... 68932.html

Awatar użytkownika
brabus124
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 926
Rejestracja: 25 lip 2011, 11:15
Lokalizacja: Bielsk P

Post autor: brabus124 » 08 mar 2016, 15:31

Pawlik1993 pisze:Panowie bo tak czytam i czytam i wole sie zapytac w prost i miec pewnosc. Posiadam Audi 1.9 TDI 1z na elektr przepływce. rocznik 94 koncowka i mam m in Klime. Wiec jakie turbo moge do niej wsadzic zeby uzyskac te 150-160 KM ale zeby w miare je zmiescic bez wiekszej rzezby pod maske, Bo np z Awx tak oo nie wejdzie zbyt łatwo wiec pytanie czy ta gt1549s wejdzie jakos??
Ps nie denerwujcie sie ze temat wałkowany po prostu chce miec odpowiedz na swoje pytanko:P
Pozdrawiam :)

I czy to jest ta? http://allegro.pl/turbina-turbosprezark ... 68932.html
Klima nie ma tu nic do rzeczy. Te Turbo mieści się spokojnie, nawet z kolektorem ssącym AWX/ASZ. Gabarytowo to tylko muszla zimna jest większa, poza tym nie ma większych zmian z zewnątrz. Ta turbosprężarka pozwoli przekroczyć 170KM ale na odpowiednim osprzęcie (same turbo mocy nie daje :-P )
Tak, to jest taka turbina jak w linku. ;-)

Pawlik1993
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 26
Rejestracja: 12 sty 2016, 10:53

Post autor: Pawlik1993 » 08 mar 2016, 15:42

wiem wiem ze sama turbawka nie da nic ale mam juz załozone wtryski 216 teraz wraz z rozrzadem zmienie pompe na afn załozył bym to turbo i programikiem tez dysponuje oraz jego korekta ewentualna :)
Powiedz mi jeszcze na ile z takiego zestawu moge liczyc i jak ona wstaje?:)

Awatar użytkownika
brabus124
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 926
Rejestracja: 25 lip 2011, 11:15
Lokalizacja: Bielsk P

Post autor: brabus124 » 08 mar 2016, 15:57

Pawlik1993, Nie do końca tak jest. Nawet sama zmiana z ori. t15 (gt1544s) na gt1549s da odczuwalny przyrost mocy ale będzie to mała różnica ( chodzi o lepszą wydajność) Jeśli podniesiesz ciśnienie doładowania i dostosujesz mapę pod te turbo - dopiero wtedy będzie oczekiwany przyrost mocy. Na takim zestawie może przekroczysz 150KM - pompa afn Ci tu szału nie zrobi, a do tego wnioskuję że masz ori smic.

O wstawaniu już było pisane- minimalnie gorzej niż t15

Pawlik1993
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 26
Rejestracja: 12 sty 2016, 10:53

Post autor: Pawlik1993 » 08 mar 2016, 16:06

poki co jest orginalny ale tez bedzie zmiana tylko powiedz mi z czego mozna by spasowac i gdzie włozyc, mam zderzak kamei ale za nim sie nie zmiesci wiec planuje zmiane na s2 bo ponoc za niego wchodzi ładnie

Ps turbo zamowione :D a powiedz mi jeszcze jak wyglada sprawa zywotnosci tych turbin

Awatar użytkownika
brabus124
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 926
Rejestracja: 25 lip 2011, 11:15
Lokalizacja: Bielsk P

Post autor: brabus124 » 08 mar 2016, 22:33

Pawlik1993, Pod zderzak s2 łatwiej cokolwiek upchać, a pod ori to ciężki temat.

Żywotność turbin ?? Zależy tylko od użytkowania, w odpowiednich warunkach turbo przeżyje auto ;-) w nieodpowiednich warunkach można je zajechać po 5km jazdy - tyle w temacie żywotności :mrgreen:

Pawlik1993
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 26
Rejestracja: 12 sty 2016, 10:53

Post autor: Pawlik1993 » 10 mar 2016, 14:46

ale powiedz mi co bede musiał przerabiac zeby weszło na cacy pod moj silnik?:P
I czy nie dławi jej przy wiekszej mocy bo wydech ma chyba taki sam jak t15 wiec temperatura bedzie tam zaj....cie wysoka :)

[ Dodano: 2016-03-10, 14:46 ]
Spox juz ogarnałem ;)

[ Komentarz dodany przez: PieterB: 2016-03-10, 17:53 ]
Pamiętaj że jest zakaz używania wulgaryzmów i jak dla mnie to są wulgaryzmy :!:
Ostatnio zmieniony 10 mar 2016, 17:51 przez Pawlik1993, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
brabus124
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 926
Rejestracja: 25 lip 2011, 11:15
Lokalizacja: Bielsk P

Post autor: brabus124 » 10 mar 2016, 15:52

Pawlik1993, Co trzeba przerobić, to wszystko masz opisane na poprzednich stronach, Wydech jest zdecydowanie inny niż w t15, jest wyższe A/R gorącej muszli (t15- 0,34 gt1549s- 0.40) jest całkiem inny wirnik. Więc owszem dławić będzie wydech ale przy większej już mocy 170KM+ a do tego to Ci jeszcze brakuje osprzętu wydajnego. Jeśli już chcesz żeby nie dławiło Ci góry to zawsze można jeszcze założyć gorącą muszlę A/R - 0,47

Ps. Nie używaj wulgaryzmów - są na to paragrafy :-P

Pawlik1993
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 26
Rejestracja: 12 sty 2016, 10:53

Post autor: Pawlik1993 » 10 mar 2016, 17:49

juz wczoraj wiekszosc sam ogarnałem :P dzis jeszcze musze rozfrezowac własnie otwory pod kolektor :) czyli mowisz ze z dołu ma wstawac mniej wiecej tak samo płynnie jak T15? moj kuzyn co tez jest dobry maher od turbin i mechaniki jakos nie moze uwierzyc w ta turbine i te 160 Km szczerze mowiac ja troche tez :D
Ps to nie był wulgaryzm :D

Awatar użytkownika
brabus124
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 926
Rejestracja: 25 lip 2011, 11:15
Lokalizacja: Bielsk P

Post autor: brabus124 » 10 mar 2016, 18:16

Pawlik1993, Żeby nie wierzyć to trzeba mieć przynajmniej jakieś argumenty :-P Cokolwiek. Ja Napiszę Ci, że gdyby gorąca strona miała taką przepustowość jak turbosprężarka ARL ( co ciężko jest zmierzyć i porównać) To na tej turbinie można byłoby przekroczyć 190KM a nie tylko 160KM :-P (oczywiście zawsze dodaję - na odpowiednim/ wydajnym osprzęcie)

[ Dodano: 2016-03-10, 18:10 ]
Gt1549s wstaje podobnie jak ori. t15, może czasem jest trochę bardziej odczuwalny lag, ale jest to mała różnica. Same wstawanie jest też mocno zależne od układu paliwowego i programu a nawet tego jak wydajny masz IC. - Co zaobserwowałem u siebie (jak zakryłem całkiem FMIC to turbo szybciej się bujało, ale kopa takiego nie było) i zauważyłem że u kolegi który ma praktycznie identyczny osprzęt jak ja- gt1549s wstaje mu jeszcze lepiej ale ma fmic od saaba ( niestety cała powierzchnia jest schowana za wzmocnieniem ori. przedniego zderzaka - więc chłodzenie niezbyt zadowalające) Przy ruszaniu turbo tak szybko mu wstało że podwiesiło zawory. :->

[ Dodano: 2016-03-10, 18:16 ]


Tu masz 176KM i 390Nm w 1.9Mtdi na muszli gorącej a/r 0.35 :-P

ODPOWIEDZ

Wróć do „Turbiny i układ dolotowy”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl