Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABK] IAT Problem z falujacymi obrotami

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
bac-12
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 08 mar 2016, 16:50

[B4 2.0 ABK] IAT Problem z falujacymi obrotami

Post autor: bac-12 » 08 mar 2016, 17:01

Witam. Mam problem z falujacymi obrotami. Jak mam podłączony wtyk od silniczka krokowego to obroty spadaja i gasnie, natomiast jak mam odlaczony to sa duze obroty. Po podlaczeniu do vaga wyszedł błąd:

00523 - Intake Air Temp Sensor (G42)
30-00 - Open or Short to Plus

Gdzie znajduję się ten czujnik bo nie moge go znaleźć. Najlepiej jak by było zdjęcie.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4736
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 08 mar 2016, 18:07

Jest on w przepływomierzu. Jak masz vaga to zobacz w blokach pomiarowych jaką temperaturę widzi a nie będziesz dłubał w nim w ciemno.
Przy okazji zobacz resztę wskazań (temp silnika, stopien otwarcia przepływomierza, stopien otwarcia zaworu stabilizacji obrotów).

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 08 mar 2016, 18:23

bac-12, hmm, czujnik czujnikiem ale raczej nie będzie on powodem falowania ;-)

bac-12
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 08 mar 2016, 16:50

Post autor: bac-12 » 08 mar 2016, 20:13

maciek889, a w którym bloku mogę to sprawdzić?

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 08 mar 2016, 20:20

bac-12 pisze:maciek889, a w którym bloku mogę to sprawdzić?
najpierw to musiałbyś podać rocznik auta ;-)

ps jest do pobrania tu proszę https://audi80.pl/dload.htm?action=category&id=12

kasowałeś ten błąd :?:

bac-12
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 08 mar 2016, 16:50

Post autor: bac-12 » 08 mar 2016, 21:45

95r.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 09 mar 2016, 07:09

bac-12, grupa 2 blok 4

bac-12
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 08 mar 2016, 16:50

Post autor: bac-12 » 19 mar 2016, 20:51

PieterB, cały czas pokazuje temperature -40 stopni C

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 20 mar 2016, 07:31

bac-12, no to czujnik kibel

bac-12
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 08 mar 2016, 16:50

Post autor: bac-12 » 20 mar 2016, 09:46

PieterB, a da się go samego wymienić czy trzeba przepływke cała?

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 20 mar 2016, 09:53

bac-12, osobiście tego nie wymieniałem ale koledzy tu na forum pisali że się da więc możesz spróbować poszukać tematu

bac-12
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 08 mar 2016, 16:50

Post autor: bac-12 » 20 mar 2016, 10:08

A które kable są od tego czujnika w pinie do przeplywki, bo może po prostu nie dochodzi prąd

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 20 mar 2016, 10:59

bac-12, gdzieś mam rozpiskę jak znajdę zapodam lub szukaj na forum bo ja tu znalazłem, z drugiej strony moim zdaniem że gdyby nie było zasilania to nic by nie pokazywał

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4736
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 22 mar 2016, 10:01

Wyście wyjście temperatury jest na pinie 1 a masę bierze wspólną z samym przepływomierzem. Możesz zmierzyć napięcie na podłączonej kostce i wł zapłonie na pinie 1 jak będzie 5V to obwód czujnika jest rozwarty. Możesz też zewrzeć ten pin z masą przez żarówkę i obserwować czy zmieni się odczyt.

bac-12
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 08 mar 2016, 16:50

Post autor: bac-12 » 05 kwie 2016, 20:49

A orientuje się ktoś jaki termistor jest w czujniku zasysanego powietrza g42 w przeplywce? Termistor ntc 2,2k ohm czy 22k ohm?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl