[ B3 2.0 16V ] wysokie obroty na zimnym silniku
[ B3 2.0 16V ] wysokie obroty na zimnym silniku
Witam. Posiadam Audi 80 B3 z silnikiem 2.0 16 zaworów o mocy 137KM. Jest to bardzo rzadki silnik w tym modelu auta. Od jakiegoś czasu po uruchomieniu zimnego silnika, obroty skaczą do 3-3,5tys. obrotów, zarówno na benzynie, jak i na gazie. Gdy silnik się trochę zagrzeje, to obroty są równomiernene i już nie skaczą. Jeżeli ktoś z Was wie, co to może być za usterka, to bardzo proszę o informację.
Bron cie Panie Boze regulowac mechaniczny wtrysk, jak na moje oko to pewnie cos z silniczkiem krokowym jest nie tak, sprobuj cofnac taka srubke na przepustnicy ktora odpowiada za jej polozenie na biegu jałowym, jest zabezpieczona kontra bodajrze M8, jest kolo miejsca zapiecia linki od gazu tylko troche blizej pasa przedniego, zapamietaj ile ja przekreciles zeby w razie czego wrucic do stanu poprzedniego, jak wiesz co robisz to mozesz wyjac i wyczyscic przepustnice.Jak nie wiezs co robisz to sie nie dotykaj bo mozesz tylko zaszkodzic, tylko szukaj kogos kto sie zna na wtryskach mechanicznych, tylko nie jakiegos pseudo fachowca!
- pawelbicz
- Forum Audi 80
- Posty: 377
- Rejestracja: 05 sty 2007, 03:35
- Lokalizacja: Katowice/Krzeszowice
Tu masz telefon do magików od wtrysków i gaźników 032 241 43 78. Ten warsztat jest w Starym Chorzowie (zabij mnie nie pamiętam ulicy), może nie należą do tanich, ale gwarantuję Ci, że nie poznasz samochodu kiedy od nich wyjedziesz.. (w pozytywnym tego słowa znaczeniu oczywiście <ok> )
Dali sobie radę z moim Pierburgiem 2E to ze wszystkim sobie poradzą <mikolaj>
Dali sobie radę z moim Pierburgiem 2E to ze wszystkim sobie poradzą <mikolaj>
Trunks099
Bardzo dziękuję za informację. Chcę jeszcze dodać, że ten problem z wysokimi obrotami przy zimnym silniku zaczął się, gdy dałem auto do znajomego, aby uszczelnił silnik. Zostały w samochodzie wymienione zimeringi na wale korbowym i wałku rozrządu. Podejrzewam, że mój znajomy musiał coś naruszyć w aucie, że teraz tak się dzieje z obrotami przy zimnym silniku. Proszę jeszcze o informację, gdzie znajduje się silnik krokowy w moim modelu. Za informacje z góry dziękuję. Pozdrawiam
Słonik, bron Cie Panie boze dotykac tej sruby!!! To jest tak zwane zerowe polozenie malej przepustnicy. Regulowane jest tylko w procesie produkcyjnym, do tego ustawienia ustawia sie pozniej srubke (zalakowanego imbusa) na silniczku krokowym. Mozesz ewentualnie sprawdzic, czy stycznik biegu jakowego Ci sie zalacza.
Trunks099, najpierw sprawdz czy zalacza Ci sie stycznik biegu jalowego. dwa - czy linka gazu nie jest za mocno naprezona. Byc moze silniczek krokowy masz w polozeniu "otwarty". Byc moze Twoj mechanik odpalal auto bez podlaczonych jakichs czujnikow i komp nalapal bledow. skasuj bledy w kompie. wyjmij krokowca, wymocz w nafcie, podlacz go kilka razy zmieniajac biegunowosc do zailacza 5V, zeby gwaltownie sie otwieral i zamykal.
Trunks099, najpierw sprawdz czy zalacza Ci sie stycznik biegu jalowego. dwa - czy linka gazu nie jest za mocno naprezona. Byc moze silniczek krokowy masz w polozeniu "otwarty". Byc moze Twoj mechanik odpalal auto bez podlaczonych jakichs czujnikow i komp nalapal bledow. skasuj bledy w kompie. wyjmij krokowca, wymocz w nafcie, podlacz go kilka razy zmieniajac biegunowosc do zailacza 5V, zeby gwaltownie sie otwieral i zamykal.
k44761, Uuuuuu to nie wiedzialem, ale u siebie jak mialem problem podobny tyle ze trzymal obroty1200 to cofnalem ta srubke o jeden obrot i pomoglo, dlatego napisalem zeby nie krecil na pałe tylko zapamietał ile dokladnie przekrecił ale moze lepiej niech nie kreci ani on ani ja. Tak sobie mysle ze skoro po mechaniku tak sie stalo to nasuwa mi sie mysl ze moze byc zle ustawiony rozrzad i zaplon
Jak sprawdzic stycznik biegu jałowego i gdzie on dokladnie jest bo tez nie wiem
Tak nawiasem mowiac to ja przestalem juz wierzyc mechanikom w mojej okolicy bo kilkukrotnie juz udowodnili ze nie maja pojecia co robia
Przyklad:
Odbieram auto po wymianie rozrzadu i kilku uszczelek. Wszystko ok ale pytam goscia czy sprawdzal ustawienie zaplonu? Tak sprawdzałem. A czy kat wyprzedzenia byl/jest ustawiony na 6stopni? A przy jakich obrotach tak powinno byc?
Rece opadaja!
Jak sprawdzic stycznik biegu jałowego i gdzie on dokladnie jest bo tez nie wiem
Tak nawiasem mowiac to ja przestalem juz wierzyc mechanikom w mojej okolicy bo kilkukrotnie juz udowodnili ze nie maja pojecia co robia
Przyklad:
Odbieram auto po wymianie rozrzadu i kilku uszczelek. Wszystko ok ale pytam goscia czy sprawdzal ustawienie zaplonu? Tak sprawdzałem. A czy kat wyprzedzenia byl/jest ustawiony na 6stopni? A przy jakich obrotach tak powinno byc?
Rece opadaja!