Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 TDI] Zestaw blokady rozrządu

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Sagitari
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 220
Rejestracja: 08 wrz 2011, 09:07
Imię: Krzysztof
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z

[B4 1.9 TDI] Zestaw blokady rozrządu

Post autor: Sagitari » 03 mar 2016, 00:24

Witam kolegów

Czy ktoś z Was używa blokad przy wymianie rozrządu ?
Ja chciałbym sprawić sobie taki zestawik, jednakże przeżyłem dziś rozczarowanie, gdy obejrzałem ofertę takich narzędzi. Jest cała masa np. na allegro, ale w żadnym opisie nie ma nic o możliwości zastosowania w silniku 1Z. Co sądzicie np. o poniższym zestawie? Czy do naszych TDI podejdzie coś takiego?

http://allegro.pl/blokada-rozrzadu-blok ... 65471.html

Awatar użytkownika
Kolczat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7532
Rejestracja: 07 kwie 2009, 23:11
Imię: Marcin
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG+lpg
Lokalizacja: Lędziny
Kontakt:

Post autor: Kolczat » 03 mar 2016, 07:09

do naszych tdi 1z to podchodzi wiertło, chyba o rozmiarze 7 :mrgreen:

Awatar użytkownika
Arti_77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 101
Rejestracja: 18 mar 2007, 13:46
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Arti_77 » 03 mar 2016, 13:25

potwierdzam wystarczy wiertło do zablokowania pompy wtryskowej i np suwmiarka do zablokowania wałka rozrządu w tylnej pozycji.

bogus508
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 76
Rejestracja: 31 gru 2008, 17:58
Lokalizacja: Skępe(CLI)

Post autor: bogus508 » 03 mar 2016, 14:07


Awatar użytkownika
Sagitari
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 220
Rejestracja: 08 wrz 2011, 09:07
Imię: Krzysztof
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z

Post autor: Sagitari » 03 mar 2016, 16:20

Z tym wiertłem to słyszałam już, że się da, ale o tej suwmiarce to ciekawy pomysł.
Co do samej pompy wtryskowej to blokowałem kiedyś w silniku ASV grubym drutem aluminiowym, tzn. przekładałem jeden koniec druta przez otwór koła zębatego pompy, potem drugi koniec druta przez otwór łapy silnika (jest wystarczająco blisko pompy) i tak zrobioną pętlę skręcałem kombinerkami, co powodowało bardzo skuteczne usztywnienie koła - można rzec druciarska robota :)
Obecnie zależy mi na zablokowaniu również koła wału korbowego za pomocą specjalnego grzebienia, ale nie wiem, czy te oferowane na aukcjach będą pasować.
Chodzi o to, że przy okazji wymiany rozrządu będę chciał również wymienić popychacze z uszczelniaczami i chciałbym się zabezpieczyć w możliwie najlepszy sposób

cinek29
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 37
Rejestracja: 14 sty 2009, 02:34
Imię: Marcin
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: cinek29 » 04 mar 2016, 20:35

To jest tak prosty silnik że nie trzeba blokad, jedynie pompa wtryskowa otwór coś ok. 16mm, wałek rozrządu zdjęcie pokrywy i suwmiarka z tyłu wałka albo kątownik(mam do tego dorobiony) Wał ma znak( 0 ) na kole zamachowym w okienku. Co do wymiany uszczelniaczy i popychaczy nie musisz nic blokować, wykręcasz świece żarowe wpuszczasz w otwór drut patrzysz położenie GMP (przed tym ściągasz pasek, wałek rozrządu zawory na wymienianym cylindrze podpierasz tłokiem-żeby nie wpadły do cylindra. 1-4 tłok wychodzą razem, więc zrobisz dwa na raz, póżniej obracasz o 180 stopni i wymieniasz na 2-3. Po wymianie uszczelniaczy i szklanek zaworowych(popychaczy) Potem wał ustawiasz na znak na kole zamachowym w okienku skrzyni biegów. Następnie montujesz wałek rozrządu i ustawiasz na znak - z tyłu silnika na wałku wycięcie(rowek) wkładasz w rowek np. suwmiarkę, kątownik, płaskownik. zakładasz pasek, napinacz, przykręcasz małą rolkę. Napinacz ustawiasz na znak dokręcasz rolkę. Zdejmujesz blokadę z wałka i pompy wtryskowej. Zakładasz klucz 19mm (12kątny) obracasz wałem 2-3 razy w kierunku pompy wtryskowej(w kierunku wskazówek zegara) sprawdzasz znaki czy nic się nie zmieniło na napinaczu paska. sprawdzasz dokręcenie śrub Zakładasz górną pokrywę. Podłączasz VAG-a ustawiasz zapłon, montujesz osłonę I zrobione p.s chyba o niczym nie zamomniałem ;-)

Awatar użytkownika
Sagitari
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 220
Rejestracja: 08 wrz 2011, 09:07
Imię: Krzysztof
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z

Post autor: Sagitari » 09 mar 2016, 22:54

Cinek29, ależ porcja informacji :-) , dzięki. Takie streszczenie sprawy z pewnością mi pomoże. Czy możesz napisać, jakie wymiary ma ten dorobiony kątownik ?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl