Witam kolegów
Czy ktoś z Was używa blokad przy wymianie rozrządu ?
Ja chciałbym sprawić sobie taki zestawik, jednakże przeżyłem dziś rozczarowanie, gdy obejrzałem ofertę takich narzędzi. Jest cała masa np. na allegro, ale w żadnym opisie nie ma nic o możliwości zastosowania w silniku 1Z. Co sądzicie np. o poniższym zestawie? Czy do naszych TDI podejdzie coś takiego?
http://allegro.pl/blokada-rozrzadu-blok ... 65471.html
[B4 1.9 TDI] Zestaw blokady rozrządu
Do 1Z i AHU pasuje ta http://allegro.pl/blokada-rozrzadu-vw-s ... 76966.html
- Sagitari
- Forum Audi 80
- Posty: 220
- Rejestracja: 08 wrz 2011, 09:07
- Imię: Krzysztof
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
Z tym wiertłem to słyszałam już, że się da, ale o tej suwmiarce to ciekawy pomysł.
Co do samej pompy wtryskowej to blokowałem kiedyś w silniku ASV grubym drutem aluminiowym, tzn. przekładałem jeden koniec druta przez otwór koła zębatego pompy, potem drugi koniec druta przez otwór łapy silnika (jest wystarczająco blisko pompy) i tak zrobioną pętlę skręcałem kombinerkami, co powodowało bardzo skuteczne usztywnienie koła - można rzec druciarska robota
Obecnie zależy mi na zablokowaniu również koła wału korbowego za pomocą specjalnego grzebienia, ale nie wiem, czy te oferowane na aukcjach będą pasować.
Chodzi o to, że przy okazji wymiany rozrządu będę chciał również wymienić popychacze z uszczelniaczami i chciałbym się zabezpieczyć w możliwie najlepszy sposób
Co do samej pompy wtryskowej to blokowałem kiedyś w silniku ASV grubym drutem aluminiowym, tzn. przekładałem jeden koniec druta przez otwór koła zębatego pompy, potem drugi koniec druta przez otwór łapy silnika (jest wystarczająco blisko pompy) i tak zrobioną pętlę skręcałem kombinerkami, co powodowało bardzo skuteczne usztywnienie koła - można rzec druciarska robota
Obecnie zależy mi na zablokowaniu również koła wału korbowego za pomocą specjalnego grzebienia, ale nie wiem, czy te oferowane na aukcjach będą pasować.
Chodzi o to, że przy okazji wymiany rozrządu będę chciał również wymienić popychacze z uszczelniaczami i chciałbym się zabezpieczyć w możliwie najlepszy sposób
-
- Forum Audi 80
- Posty: 37
- Rejestracja: 14 sty 2009, 02:34
- Imię: Marcin
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Siedlce
To jest tak prosty silnik że nie trzeba blokad, jedynie pompa wtryskowa otwór coś ok. 16mm, wałek rozrządu zdjęcie pokrywy i suwmiarka z tyłu wałka albo kątownik(mam do tego dorobiony) Wał ma znak( 0 ) na kole zamachowym w okienku. Co do wymiany uszczelniaczy i popychaczy nie musisz nic blokować, wykręcasz świece żarowe wpuszczasz w otwór drut patrzysz położenie GMP (przed tym ściągasz pasek, wałek rozrządu zawory na wymienianym cylindrze podpierasz tłokiem-żeby nie wpadły do cylindra. 1-4 tłok wychodzą razem, więc zrobisz dwa na raz, póżniej obracasz o 180 stopni i wymieniasz na 2-3. Po wymianie uszczelniaczy i szklanek zaworowych(popychaczy) Potem wał ustawiasz na znak na kole zamachowym w okienku skrzyni biegów. Następnie montujesz wałek rozrządu i ustawiasz na znak - z tyłu silnika na wałku wycięcie(rowek) wkładasz w rowek np. suwmiarkę, kątownik, płaskownik. zakładasz pasek, napinacz, przykręcasz małą rolkę. Napinacz ustawiasz na znak dokręcasz rolkę. Zdejmujesz blokadę z wałka i pompy wtryskowej. Zakładasz klucz 19mm (12kątny) obracasz wałem 2-3 razy w kierunku pompy wtryskowej(w kierunku wskazówek zegara) sprawdzasz znaki czy nic się nie zmieniło na napinaczu paska. sprawdzasz dokręcenie śrub Zakładasz górną pokrywę. Podłączasz VAG-a ustawiasz zapłon, montujesz osłonę I zrobione p.s chyba o niczym nie zamomniałem