Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9TDI 1Z] Sprzęgło po wtryskach AFN i sofcie

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
Awatar użytkownika
Kolczat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7532
Rejestracja: 07 kwie 2009, 23:11
Imię: Marcin
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG+lpg
Lokalizacja: Lędziny
Kontakt:

[1.9TDI 1Z] Sprzęgło po wtryskach AFN i sofcie

Post autor: Kolczat » 16 wrz 2015, 07:34

Siema, nie dawno wymieniłem wtryski na afn'y, do tego Kostrzu zrobił mi najmocniejszy program, niestety po którymś ostrzejszym przejeździe zaczęło mi się ślizgać sprzęgło, za mojej kadencji go nie wymieniałem a do tej pory autem zrobiłem prawie 50tys km i mam go 6 rok. Nie wiem czy jest to jeszcze orginał, ale dużo za mojej jazdy to sprzęgło przeżyło... może dlatego się sypło. Jednak nie wiem co przyniesie przyszłość (czy nie będzie się dalej modził silnika), więc chciałbym wiedzieć od czego mocniejszego opłaca się montować sprzęgło, ile przeróbek za tym idzie?
Pomijam opinie, że seryjne sprzęgło wytrzymuje około 140KM

Awatar użytkownika
_Dave
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 502
Rejestracja: 13 lut 2011, 21:36
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: _Dave » 16 wrz 2015, 09:25

znam zdanie ze to nie koniecznie musi byc sprzeglo ;) T15'tka jak sie bujnie to troche za duzy gnój robi z momentem jak na takie stare sprzeglo

o ile sie dowiadywalem przerobek nie ma wielkich, sachs kpl jakies 350-500zl, sprzeglo do tjunigu to juz troche grubiej, 600-800zl (bez montazu)

zapytan w bizon garage (fb) o cene dokladna

PS. na "afn'ach" to za wielkiego tuningu nie zrobisz :p

Awatar użytkownika
Kolczat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7532
Rejestracja: 07 kwie 2009, 23:11
Imię: Marcin
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG+lpg
Lokalizacja: Lędziny
Kontakt:

Post autor: Kolczat » 16 wrz 2015, 12:45

afny juz mam, wiem ze to nie duży tuning, ale tez dlatego się na niego zdecydowałem, jednak gdybym poszedł za ciosem i zaczął inne rzeczy grzebać to nie chciałbym znowu stawać przed sytuacja kupowania inne lepszego sprzęgła, a od razu już się zabezpieczyć, chociażby na taką ewentualność o jakiej piszesz, że to turbo czasami mocno się rozbuja

Awatar użytkownika
_Dave
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 502
Rejestracja: 13 lut 2011, 21:36
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: _Dave » 16 wrz 2015, 14:19

to tylko moje zdanie ALE uwazam ze nie ma sensu pakowac "ostrych" programów np od kostrza, warto dla paru km / nM (podejzewam ze sie roznicy nie odczuje) mordowac motor, sprzeglo, skrzynie?!
im lzejszy program tym spokojniej narasta moment i sprzeglo nie cierpi, jak tak dalej bedzie to je ukatrupisz, jestes 2ga osoba ktora znam i ma ten sam problem, w chorzowie jezdzi avant na wiekrzych wtryskach i t15tce i ma to samo

chwilowo to mozna bylo by sztange od gruchy dlubnac zebyto zalagodzic ale to wiele nie pomoze

moglbym referat napisac albo epopeje, ale podam dalej to co sam kiedys uslyszalem od mojego mentora;

zaluz sobie jakis cel na moc, limit i dopiero w tedy kompletuj, montuj graty, zaoszczedzis na kasie.

przy lekkim programie nawet i nowe zdrowe sprzeglo by dalo rade, problemem jest duzy moment na niskich obrotach (w rejonie 2000rpm)

-Dave.

ps. w niedziele mozliwe ze bedzie zlot w rejonach Bytomia / Piekar Śl. jak jestes zainteresowany.

ps2. ad ceny "tuningowego" sprzegla - pomylilem sie z cena, np BizonGarage - ponad tysiac

Awatar użytkownika
Ganimadeus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 726
Rejestracja: 17 lut 2012, 11:17
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Ganimadeus » 16 wrz 2015, 14:34

Hmmm dziwne rzeczy ;d Ja mam t15 afny itp. auto zhamowane na 129//308 sprzęgła jak kupiłem nie wymieniałem, zrobiłem na modach już 40tysi i nic - jak brało wysoko tak dalej bierze, ale ślizgać się nie ślizga jeszcze. W zanadrzu kupione ori sachsa w razie W. A nie powiem też zdarza mi się ruszać dynamicznie. Musiałeś mieć już je wcześniej na wykończeniu - a program je tylko dobił. Ale nie ma co się załamywać prędzej czy później i tak by się to stało nawet na serii. A serią jak wiadomo nie da się jeździć w tej budzie.

Nie wiem na ile ja mam stary soft od kostrza, a na ile Ty nowy bo u mnie jest dowalone strasznie momentem z dołu.

Do tego auta na prawie seryjnych rzeczach te 130 to i tak aż nadto - więcej nie widzę sensu tam robić.

Ładuj sachsa ori i będzie ok. Chyba, że naprawdę chcesz ciskać więcej. Wtedy tak jak dave radzi oszacuj w jaką moc celujesz i pod to rób sprzęgło.

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5476
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 16 wrz 2015, 16:09

Bizon Ma mocne sprzegła do 200 km i 500 Nm
Starczy napewno pod mody jakie byś chciał tam sobie różne zrobić
Potem mozesz spokojnie mysleć nad wtryskimi 216-tkami,
zmodzic pompę wtryskową,
Turbo możesz podpatrzeć w temacie u Filipa, napewno bedzie lepiej niż na T15
I w ostateczności na koniec zostanie FMIC.

Awatar użytkownika
kamsta
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 664
Rejestracja: 25 sty 2013, 11:05
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: kamsta » 16 wrz 2015, 21:39

Powiem krótko panowie. T15 generuje dużo momentu w okolicach 2000 obr. Sprzęgło dostaje w ten czas nieźle w kość. Ja nie hamowałem audi ale 130 km i 300 nm napewno jest. I na 4 czy też 5 biegu trzeba uważać jak budzi się turbo. Powiem tak ze sachs to nie sachs i wątpię aby dało one sobie radę z 400 nm. Zwłaszcza w silniku turbo gdzie wzrost momentu jest dość mocny w pewnym momencie. Co do sportowego sprzęgła to jest one dość twarde więc na codzień to będzie ciężko z nim dac rady.

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5476
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 16 wrz 2015, 21:54

kamsta pisze:Co do sportowego sprzęgła to jest one dość twarde więc na codzień to będzie ciężko z nim dac rady.
Do wszystkiego można przyzwyczaić się 8-)

oOo

Post autor: oOo » 17 wrz 2015, 00:09

Moze uszczelniacz walu poszedl jak u mnie. Mimo to po samym programie sprzeglo sie nie slizgalo chciaz bylo cale uwalone w oleju, gdybym wtedy wrzucil wieksze wtryski to przypuszczam, ze mialo by dosc jak i u Ciebie. Po wymianie wyraznie czuc jak "gryzie" przy ruszaniu gdzie wczesniej po prostu trzymalo bez tego efektu.

Awatar użytkownika
Kolczat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7532
Rejestracja: 07 kwie 2009, 23:11
Imię: Marcin
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG+lpg
Lokalizacja: Lędziny
Kontakt:

Post autor: Kolczat » 19 wrz 2015, 08:04

Dzięki wielkie za rady panowie, przeszukując ceny sportowych sprzęgieł trochę zbladłem, dodatkowo jak sobie przypomnę moje poprzednie customowe modyfikacje przy których się nadenerwowałem, postanowiłem że kupuję seryjne sprzęgło, w bagieru leży już nowy kompletny LUK. Uznałem też, że tak jak piszecie, sprzęgło już było zmęczone i prędzej czy później i tak by padło, mam tylko nadzieję, że nie padnie mi w najbliższym czasie bo wtedy to już chyba nerwy mi nie wytrzymają

[ Dodano: 2015-09-19, 08:04 ]
oOo, dokładnie tak, uszczelnienie poszło, cała skrzynia wewnarz uwalona olejem, sprzęgło musiało dostać smaru i przy większym momencie zaczęło je instnsywniej spalać, mam nadzieję że dziś wyjadę autem, jeszcze okres dotarcia sprzęgła a później powinnienem móc się cieszyć większą mocą, chyba że znowu się coś wysra :/

Wodz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 25 paź 2015, 23:12
Lokalizacja: Rzeszów,UK

Post autor: Wodz » 25 paź 2015, 23:58

Ori sprzęgło obij tarczą z dodatkiem kewlaru i spokój na wieki. U mnie taki zestaw na co dzień dzwiga 450NM. Przy 2000/obr 330NM,przy 2200/obr przekracza 400NM.

Awatar użytkownika
Kolczat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7532
Rejestracja: 07 kwie 2009, 23:11
Imię: Marcin
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG+lpg
Lokalizacja: Lędziny
Kontakt:

Post autor: Kolczat » 12 mar 2016, 09:15

szkoda, że nie pisałeś o tym jak wymieniałem sprzęgło, powiedz mi jaki jest koszt takiego obicia? i jakie są skutki uboczne? w sensie, czy sprzęgło jest bardziej twarde.
kolejna kwestia, czy jest sens teraz ściągać tą tarcze i obijać ją, dużo przebiegu nie zrobiłem bo pojawił się kolejny problem i auto postawiłem w garażu na zimę

sylar
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 85
Rejestracja: 28 mar 2013, 10:36
Imię: Szymon
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Szczecin/Koszalin

Post autor: sylar » 12 mar 2016, 10:56

W firmach zajmujących się regeneracją sprzęgła koszt kewlaru to 350 zł dla porównania koszt LUK 250 zł Oczywiście regeneracja dotyczy to tarczy i docisku.

Awatar użytkownika
brabus124
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 926
Rejestracja: 25 lip 2011, 11:15
Lokalizacja: Bielsk P

Post autor: brabus124 » 14 wrz 2016, 19:02

Jeśli ktoś planuje większą moc to najlepiej zaopatrzyć się w sprzęgło 240mm ;-) + ewentualnie tarcza obita kevlarem oklasky Ja zapakowałem takie coś i spokojna głowa jest. ;-)

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4733
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 14 wrz 2016, 20:21

brabus124 pisze:Jeśli ktoś planuje większą moc to najlepiej zaopatrzyć się w sprzęgło 240mm ;-)
Da się od czegoś w miarę taniego wsadzić takie sprzęgło? Bo chyba te od 4 cylindrowych Audi/VW w większości przypadków kończą się na 228mm.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl