Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 2.0 ABK] prawidlowa kompresja

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 14 mar 2016, 22:32

Raczej w głowicy i zaworach.

kho
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 74
Rejestracja: 15 mar 2009, 17:57
Lokalizacja: okolice Gdańska

Post autor: kho » 15 mar 2016, 00:02

Witaj Jarku.
Na czym się opierasz.?
Co prawda głowica przeszła generalny remont 9lat temu - trochę czasu upłynęło.
Auto mam 12 lat.
Jeżeli chodzi o samą kompresję to w sumie nie jest zła. Tyle że może uszczelniacze nie domagają.
Tylko dlaczego taka różnica pomiędzy normalnym pomiarem kompresji a ,,olejowym'' pomiarem.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4736
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 15 mar 2016, 14:47

Nie nalałeś za dużo oleju do tej próby olejowej? Bo jak za wlałeś dużo to zmniejszyłeś objętość komory spalania co spowodowało doprężenie silnika.

kho
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 74
Rejestracja: 15 mar 2009, 17:57
Lokalizacja: okolice Gdańska

Post autor: kho » 15 mar 2016, 15:45

Witaj.
Na każdy gar wlałem 5ml oleju.
I dziwi mnie takie wysokie ciśnienie.
Dla pewności robiłem dwa pomiary oczywiście bez i z olejem.
Zaznaczam że drugi pomiar był zrobiony po uruchomieniu silnika i wypaleniu oleju po pierwszym pomiarze kompresji.
Drugi pomiar wyszedł niemal identycznie co pierwszy.
Manometr nawet został sprawdzony, bo myślałem że jest walnięty ale okazuje się że jest ok.
Sam już nie wiem

aga
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 26 lut 2016, 19:31
Lokalizacja: przysucha

Post autor: aga » 15 mar 2016, 20:58

Podepnę się do tematu kompresji po wymianie uszczelki i uruchomieniu silnika strasznie nim telepie okazało się że brak kompresji na jednym cylindrze

kho
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 74
Rejestracja: 15 mar 2009, 17:57
Lokalizacja: okolice Gdańska

Post autor: kho » 15 mar 2016, 21:05

Witaj aga.
Sprawdź dobrze uszczelkę pod głowicą i gładź na bloku.
Kiedyś też miałem podobny przypadek i doszło do przedmuchu pomiędzy 1 a 2 cylindrem.
A jak się ma twój rozrząd - złożony i ustawiony prawidłowo.? Sprawdź znaki bo kto wie czy głowica nie dostała strzała.
Chociaż moim zdaniem w ABK głowica jest bezkolizyjna, chociaż niektórzy mówią co innego.
Na wszelki wypadek sprawdź znaki.
A na którym garze nie masz kompresji.?

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 15 mar 2016, 22:29

kho pisze:I dziwi mnie takie wysokie ciśnienie.
A dlaczego cię dziwi to normalne że doszczelniło a to abk ma większy stopień sprężania.
Witaj Jarku.

Na czym się opierasz.?
Na różnicy 2bar raczej mało prawdopodobne by pierścienie.
kho pisze:Co prawda głowica przeszła generalny remont 9lat temu - trochę czasu upłynęło.
Co znaczy generalny? wymiana tulei i zaworów? bo dla niektórych wymiana uszczelniaczy i docierka to już generalny remont.

kho
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 74
Rejestracja: 15 mar 2009, 17:57
Lokalizacja: okolice Gdańska

Post autor: kho » 15 mar 2016, 22:47

jeżeli chodzi o głowicę to tak jak wpisałem przeszła generalny remont.
- wymiana zaworów
- wymiana gniazd zaworowych
- wymiana tulei
- wiadomo uszczelniaczy
- no i hydraulicznych popychaczy.
Remontem zajął się serwis HRECKI-BOSCH.

Gdzieś na forum wyczytałem, że jeżeli przy próbie olejowej wzrośnie ciśnienie to prawdopodobnie padają pierścienie jeżeli ciśnienie nie wzrośnie to do remontu głowica.
Dziwne to dla mnie ale w ten sposób było to opisane.

Dzięki za zainteresowanie i pozdrawiam.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 15 mar 2016, 23:03

kho pisze:Gdzieś na forum wyczytałem, że jeżeli przy próbie olejowej wzrośnie ciśnienie to prawdopodobnie padają pierścienie jeżeli ciśnienie nie wzrośnie to do remontu głowica.
Nie czyta sie czasami co piszą:P Na takie rady co powiem ja mam inne bezpieczniejsze metody i sprawdzone bo próba olejowa praktycznie o niczym nie świadczy olej uszczelnia wszystko jedynie dziury w tłoku albo zaworze nie uszczelni. A lepszy test to sprawdzenie szczelności powietrzem sprawdzany cylinder w GMP blokujemy wał odkręcamy świece i zamiast świecy mam przyłącze powietrza i dmuchamy do środka i nasłuchujemy gdzie ucieka najbardziej. Mam jeszcze taki stary manometr szkolny z dwoma zegarami ustawiam cisnienie a drugi mówi o przepływie ucieku.

kho
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 74
Rejestracja: 15 mar 2009, 17:57
Lokalizacja: okolice Gdańska

Post autor: kho » 15 mar 2016, 23:26

Jarewa pisze: Nie czyta sie czasami co piszą:P Na takie rady co powiem ja mam inne bezpieczniejsze metody i sprawdzone bo próba olejowa praktycznie o niczym nie świadczy olej uszczelnia wszystko jedynie dziury w tłoku albo zaworze nie uszczelni
I to chciałem usłyszeć.
Muszę spróbować Twojej metody.
Znajdę chwilkę wolnego to wpakuję trochę powietrza w te moje gary.

Tylko czemu miałem ten lekki nagar na świecach 2 i 3 cylindra.
Tak jak wspomniałem nagar typowy dla spalania oleju - co może świadczyć o mniejszej już kondycji głowicy, skoro po części pierścienie zostały odsunięte na drugi plan.
No chyba że problem nagaru leży gdzieś indziej.
Pozdrawiam.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4736
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 15 mar 2016, 23:53

Jarewa pisze:Mam jeszcze taki stary manometr szkolny z dwoma zegarami ustawiam cisnienie a drugi mówi o przepływie ucieku.
Do tej pory można kupić: http://allegro.pl/listing/listing.php?o ... NDR%C3%93W

kho
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 74
Rejestracja: 15 mar 2009, 17:57
Lokalizacja: okolice Gdańska

Post autor: kho » 16 mar 2016, 05:42

maciek889 pisze:Do tej pory można kupić: http://allegro.pl/listing...0CYLINDR%C3%93W
Dzięki Maciek.

Może trochę głupie pytanie mój kompresor nabija max 7 bar czy to nie będzie mało żeby wykonać w ten sposób badanie na szczelność.? ;-)

Pozdrawiam.

aga
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 26 lut 2016, 19:31
Lokalizacja: przysucha

Post autor: aga » 16 mar 2016, 07:35

Witaj Karol , rozrząd ustawiłem na zero jak opisane na forum przed uruchomieniem silnika obracałem wałem znaki się pokrywały , przywiozłem mechanika stwierdził że rozrząd przestawiony o jeden ząbek , posprawdzał kompresje na trzecim nie pokazywało nic po próbie olejowej też nie było ciśnienia dodam że po wykręceniu świec ta na trzecim cylindrze zalana paliwem reszta sucha , zdjąłem głowice zawory są w porządku , blok wydaje się ok

kho
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 74
Rejestracja: 15 mar 2009, 17:57
Lokalizacja: okolice Gdańska

Post autor: kho » 16 mar 2016, 19:21

Witaj aga.
A zalałeś tłok naftą.? tylko po to żeby sprawdzić szczelność.?
Dziwi trochę brak ciśnienia na tym cylindrze.
Może masz pęknięte gniazdo zaworowe.?
Sprawdzałeś głowicę na szczelność.?

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4736
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 16 mar 2016, 20:07

kho pisze: Może trochę głupie pytanie mój kompresor nabija max 7 bar czy to nie będzie mało żeby wykonać w ten sposób badanie na szczelność.? ;-)
Wg. mnie powinno wystarczyć. Jak filmy z obsługi tego urządzenia to nigdy nie trzeba było więcej niż 7-8Barów.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl