[B4 NG] sprawdzenie czujnika temp.cieczy/2piny ECU/
[B4 NG] sprawdzenie czujnika temp.cieczy/2piny ECU/
Witam wszystkich ,pisalem juz o tym ale nie zyskalem odpowiedzi :
mianowicie mam problem z obrotami na biegu jałowym w mojej B4 2.3 ,przeczytalem sporo postow ale pomimo tego potrzebuje wsparcia od posiadaczy silników NG
Prosze kolegow o zmierzenie napiecia we wtyczce od czujnika temp. silnika(ECU 2piny) i opornosci czujnika miedzy pin a pin oraz pin a masa.
Z gory bardzo dziekuje posiadaczom silników \NG i pozdrawiam.
mianowicie mam problem z obrotami na biegu jałowym w mojej B4 2.3 ,przeczytalem sporo postow ale pomimo tego potrzebuje wsparcia od posiadaczy silników NG
Prosze kolegow o zmierzenie napiecia we wtyczce od czujnika temp. silnika(ECU 2piny) i opornosci czujnika miedzy pin a pin oraz pin a masa.
Z gory bardzo dziekuje posiadaczom silników \NG i pozdrawiam.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
-
- Forum Audi 80
- Posty: 173
- Rejestracja: 23 lip 2008, 21:40
- Lokalizacja: Hollyłódź
Nie jestem pewien na 100%, ale wydaje mi się że jest to wykres rezystancji pomiedzy pinem (obojętnie którym), a masą.aldi pisze:Wykres rezystancji między pinami czujnika w zależności od temperatury:
Jak już jesteśmy przy tym wykresie, to czy mógłby ktoś na nim dopisać pośrednie wartości rezystancji? Podziałka temperatury jest liniowa (równe odstępy), natomiast rezystancji nie i przyznam się, że mam problem z określeniem na tym wykresie swoich wyników.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Miałem identyczny czujnik przy silniku PP i tam wskazania na wykresie zgadzały się z oporem między tymi dwoma pinami a nie masą jak pisze w poradniku Kornela dot. falowania obrotów. Sam nie wiem jak powinno się mierzyć poprawnie.
Jeśli ktoś nie chce się wczytywać w ten wykres to w innej książce mam napisane że przy 20°C powinno być 2000-3000Ω a przy 80°C 280-360Ω.
Jeśli ktoś nie chce się wczytywać w ten wykres to w innej książce mam napisane że przy 20°C powinno być 2000-3000Ω a przy 80°C 280-360Ω.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 173
- Rejestracja: 23 lip 2008, 21:40
- Lokalizacja: Hollyłódź
jutro po południu sprawdzę, i napiszę. Teraz jest ciemno, a rano do pracy...
Będziesz miał jutro po południu, ok?
Przy temperaturze ok 90 st. mam ok 240 i 220 między pinem i masą. Między pinami jest ok 460st. Teraz ktoś, kto się zna na tym wykresie mógłby te wartości zaznaczyć na nim, bo pewności nie mam, że mój czujnik jest 100% sprawny
Pozdrawiam
Będziesz miał jutro po południu, ok?
Przy temperaturze ok 90 st. mam ok 240 i 220 między pinem i masą. Między pinami jest ok 460st. Teraz ktoś, kto się zna na tym wykresie mógłby te wartości zaznaczyć na nim, bo pewności nie mam, że mój czujnik jest 100% sprawny
Pozdrawiam
Re: [B4 NG] sprawdzenie czujnika temp.cieczy/2piny ECU/
Rezystencje mierzysz pomiedzy kazdym z pinow a masa. Dlatego, ze z jednego pina idzie sygnal do sterownika ecu a z drugiego do sterownika vez. Temperaturami posrednimi sie nie przejmuj. Zmierz dla 0 stopni i 90. Rano mozesz zalozyc ze jest 0 stopni a po rozgrzaniu 90. Dla 0 jest (miedzy 6000 a 10000) i 90 ( 120 a 300). Potem wskazania dla kazdego z pinow musza byc niemal identyczne.arecki802300 pisze:Witam wszystkich ,pisalem juz o tym ale nie zyskalem odpowiedzi :
mianowicie mam problem z obrotami na biegu jałowym w mojej B4 2.3 ,przeczytalem sporo postow ale pomimo tego potrzebuje wsparcia od posiadaczy silników NG
Prosze kolegow o zmierzenie napiecia we wtyczce od czujnika temp. silnika(ECU 2piny) i opornosci czujnika miedzy pin a pin oraz pin a masa.
Z gory bardzo dziekuje posiadaczom silników \NG i pozdrawiam.
prosze bardzo.Padre (LDZ) pisze:Nie jestem pewien na 100%, ale wydaje mi się że jest to wykres rezystancji pomiedzy pinem (obojętnie którym), a masą.aldi pisze:Wykres rezystancji między pinami czujnika w zależności od temperatury:
Jak już jesteśmy przy tym wykresie, to czy mógłby ktoś na nim dopisać pośrednie wartości rezystancji? Podziałka temperatury jest liniowa (równe odstępy), natomiast rezystancji nie i przyznam się, że mam problem z określeniem na tym wykresie swoich wyników.
każdy jeden wykres z niepodpisanymi wartościami przy poszczególnych działkach będzie się dzielił na równe wartosci odpowiadające dolnej i górnej granicy, o ile nie jest podpisana wartość do każdej z osobna. inaczej taki wykres byłby bezwartościowy, ale to tak nawiasem mówiąc
Witam! Mam następujący problem, Autko po wymianie chłodnicy i płynu chłodzącego zaczęło się dziwnie zachowywać w temacie temperatury. Podczas jazdy wszystko jest ok i na zegarze jest pokazane 90 stopni w granicach akceptowalnego błędu, ale schody zaczynają się podczas postoju, temperatura rośnie tak do 100* i trzyma się 95-100*. Mierzyłem rezystancję czujnika i przy zegarowych 90* na czujniku jest 170 Omów, czy możliwym jest że czujnik się że tak to ujmę "rozkalibrował" i zawyża temperaturę?