Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 NG] sprawdzenie czujnika temp.cieczy/2piny ECU/

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
ODPOWIEDZ
arecki802300

[B4 NG] sprawdzenie czujnika temp.cieczy/2piny ECU/

Post autor: arecki802300 » 05 mar 2010, 22:22

Witam wszystkich ,pisalem juz o tym ale nie zyskalem odpowiedzi :-( :

mianowicie mam problem z obrotami na biegu jałowym w mojej B4 2.3 ,przeczytalem sporo postow ale pomimo tego potrzebuje wsparcia od posiadaczy silników NG
Prosze kolegow o zmierzenie napiecia we wtyczce od czujnika temp. silnika(ECU 2piny) i opornosci czujnika miedzy pin a pin oraz pin a masa.

Z gory bardzo dziekuje posiadaczom silników \NG i pozdrawiam. <piwo>

Awatar użytkownika
Multifonika
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Motostacja
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Multifonika » 06 mar 2010, 00:30

Wykres rezystancji między pinami czujnika w zależności od temperatury:
Obrazek
Części samochodowe online - Motostacja

Padre (LDZ)
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 173
Rejestracja: 23 lip 2008, 21:40
Lokalizacja: Hollyłódź

Post autor: Padre (LDZ) » 06 mar 2010, 10:34

aldi pisze:Wykres rezystancji między pinami czujnika w zależności od temperatury:
Nie jestem pewien na 100%, ale wydaje mi się że jest to wykres rezystancji pomiedzy pinem (obojętnie którym), a masą.
Jak już jesteśmy przy tym wykresie, to czy mógłby ktoś na nim dopisać pośrednie wartości rezystancji? Podziałka temperatury jest liniowa (równe odstępy), natomiast rezystancji nie i przyznam się, że mam problem z określeniem na tym wykresie swoich wyników.

Awatar użytkownika
Multifonika
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Motostacja
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Multifonika » 06 mar 2010, 10:57

Miałem identyczny czujnik przy silniku PP i tam wskazania na wykresie zgadzały się z oporem między tymi dwoma pinami a nie masą jak pisze w poradniku Kornela dot. falowania obrotów. Sam nie wiem jak powinno się mierzyć poprawnie.
Jeśli ktoś nie chce się wczytywać w ten wykres to w innej książce mam napisane że przy 20°C powinno być 2000-3000&#937; a przy 80°C 280-360&#937;.
Części samochodowe online - Motostacja

arecki802300

Post autor: arecki802300 » 06 mar 2010, 15:09

dzieki za wykres ale nie do konca o to mi chodzilo. :roll: Zalezalo mi, zeby ktos zmierzyl u siebie w samochodzie . Przeciez to chyba nie klopot zejdzie moze 5min a mi duzo to pomoze.

Padre (LDZ)
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 173
Rejestracja: 23 lip 2008, 21:40
Lokalizacja: Hollyłódź

Post autor: Padre (LDZ) » 06 mar 2010, 19:22

jutro po południu sprawdzę, i napiszę. Teraz jest ciemno, a rano do pracy...
Będziesz miał jutro po południu, ok?

Przy temperaturze ok 90 st. mam ok 240 i 220 między pinem i masą. Między pinami jest ok 460st. Teraz ktoś, kto się zna na tym wykresie mógłby te wartości zaznaczyć na nim, bo pewności nie mam, że mój czujnik jest 100% sprawny

Pozdrawiam

arecki802300

Post autor: arecki802300 » 09 mar 2010, 21:56

dzieki Padre o to mi chodzilo ;-) u mnie jest podobnie +/- kilka ohmow
wiec czujnik ok . jeszcze raz dzieki

malutki83
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 34
Rejestracja: 14 paź 2013, 18:29

Post autor: malutki83 » 08 gru 2013, 11:53

u mnie przy ok 10-15 stopniach jest 8260 OHM między pinami,

audi 90 2,3 ng quattro pali powyżej 20 litrów na 100, czego dalej szukać bo to aż niemożliwe, jak go kupiłem to 400kilometrów do domu zrobiłem za 200 PLN, a teraz robię 70 kilometrów za 80 pln.


masakra jakaś

Awatar użytkownika
IGSMan
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 87
Rejestracja: 17 lis 2013, 16:51

Re: [B4 NG] sprawdzenie czujnika temp.cieczy/2piny ECU/

Post autor: IGSMan » 08 gru 2013, 16:55

arecki802300 pisze:Witam wszystkich ,pisalem juz o tym ale nie zyskalem odpowiedzi :-( :

mianowicie mam problem z obrotami na biegu jałowym w mojej B4 2.3 ,przeczytalem sporo postow ale pomimo tego potrzebuje wsparcia od posiadaczy silników NG
Prosze kolegow o zmierzenie napiecia we wtyczce od czujnika temp. silnika(ECU 2piny) i opornosci czujnika miedzy pin a pin oraz pin a masa.

Z gory bardzo dziekuje posiadaczom silników \NG i pozdrawiam. <piwo>
Rezystencje mierzysz pomiedzy kazdym z pinow a masa. Dlatego, ze z jednego pina idzie sygnal do sterownika ecu a z drugiego do sterownika vez. Temperaturami posrednimi sie nie przejmuj. Zmierz dla 0 stopni i 90. Rano mozesz zalozyc ze jest 0 stopni a po rozgrzaniu 90. Dla 0 jest (miedzy 6000 a 10000) i 90 ( 120 a 300). Potem wskazania dla kazdego z pinow musza byc niemal identyczne.

zukreator

Post autor: zukreator » 09 gru 2013, 01:00

Padre (LDZ) pisze:
aldi pisze:Wykres rezystancji między pinami czujnika w zależności od temperatury:
Nie jestem pewien na 100%, ale wydaje mi się że jest to wykres rezystancji pomiedzy pinem (obojętnie którym), a masą.
Jak już jesteśmy przy tym wykresie, to czy mógłby ktoś na nim dopisać pośrednie wartości rezystancji? Podziałka temperatury jest liniowa (równe odstępy), natomiast rezystancji nie i przyznam się, że mam problem z określeniem na tym wykresie swoich wyników.
prosze bardzo.

każdy jeden wykres z niepodpisanymi wartościami przy poszczególnych działkach będzie się dzielił na równe wartosci odpowiadające dolnej i górnej granicy, o ile nie jest podpisana wartość do każdej z osobna. inaczej taki wykres byłby bezwartościowy, ale to tak nawiasem mówiąc

Awatar użytkownika
krisf1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 162
Rejestracja: 13 lip 2012, 00:19
Lokalizacja: Kłodzko/Dolnośląskie

Post autor: krisf1 » 21 mar 2016, 16:43

Witam! Mam następujący problem, Autko po wymianie chłodnicy i płynu chłodzącego zaczęło się dziwnie zachowywać w temacie temperatury. Podczas jazdy wszystko jest ok i na zegarze jest pokazane 90 stopni w granicach akceptowalnego błędu, ale schody zaczynają się podczas postoju, temperatura rośnie tak do 100* i trzyma się 95-100*. Mierzyłem rezystancję czujnika i przy zegarowych 90* na czujniku jest 170 Omów, czy możliwym jest że czujnik się że tak to ujmę "rozkalibrował" i zawyża temperaturę?

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4673
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 22 mar 2016, 09:58

Chłodznicę wsadziłeś nową czy używaną. Widziałem przypadki gdy chłodnica była zakamieniona i były takie objawy a po wsadzeniu nawet taniego zamiennika silnik zaczął trzymać niższe temperatury.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

Awatar użytkownika
krisf1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 162
Rejestracja: 13 lip 2012, 00:19
Lokalizacja: Kłodzko/Dolnośląskie

Post autor: krisf1 » 22 mar 2016, 18:54

Nowa, oryginalna Behr Hella.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga