[B4 NG] sprawdzenie czujnika temp.cieczy/2piny ECU/
[B4 NG] sprawdzenie czujnika temp.cieczy/2piny ECU/
Witam wszystkich ,pisalem juz o tym ale nie zyskalem odpowiedzi :
mianowicie mam problem z obrotami na biegu jałowym w mojej B4 2.3 ,przeczytalem sporo postow ale pomimo tego potrzebuje wsparcia od posiadaczy silników NG
Prosze kolegow o zmierzenie napiecia we wtyczce od czujnika temp. silnika(ECU 2piny) i opornosci czujnika miedzy pin a pin oraz pin a masa.
Z gory bardzo dziekuje posiadaczom silników \NG i pozdrawiam.
mianowicie mam problem z obrotami na biegu jałowym w mojej B4 2.3 ,przeczytalem sporo postow ale pomimo tego potrzebuje wsparcia od posiadaczy silników NG
Prosze kolegow o zmierzenie napiecia we wtyczce od czujnika temp. silnika(ECU 2piny) i opornosci czujnika miedzy pin a pin oraz pin a masa.
Z gory bardzo dziekuje posiadaczom silników \NG i pozdrawiam.
- Multifonika
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Motostacja
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
-
- Forum Audi 80
- Posty: 173
- Rejestracja: 23 lip 2008, 21:40
- Lokalizacja: Hollyłódź
Nie jestem pewien na 100%, ale wydaje mi się że jest to wykres rezystancji pomiedzy pinem (obojętnie którym), a masą.aldi pisze:Wykres rezystancji między pinami czujnika w zależności od temperatury:
Jak już jesteśmy przy tym wykresie, to czy mógłby ktoś na nim dopisać pośrednie wartości rezystancji? Podziałka temperatury jest liniowa (równe odstępy), natomiast rezystancji nie i przyznam się, że mam problem z określeniem na tym wykresie swoich wyników.
- Multifonika
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Motostacja
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Miałem identyczny czujnik przy silniku PP i tam wskazania na wykresie zgadzały się z oporem między tymi dwoma pinami a nie masą jak pisze w poradniku Kornela dot. falowania obrotów. Sam nie wiem jak powinno się mierzyć poprawnie.
Jeśli ktoś nie chce się wczytywać w ten wykres to w innej książce mam napisane że przy 20°C powinno być 2000-3000Ω a przy 80°C 280-360Ω.
Jeśli ktoś nie chce się wczytywać w ten wykres to w innej książce mam napisane że przy 20°C powinno być 2000-3000Ω a przy 80°C 280-360Ω.
Części samochodowe online - Motostacja
-
- Forum Audi 80
- Posty: 173
- Rejestracja: 23 lip 2008, 21:40
- Lokalizacja: Hollyłódź
jutro po południu sprawdzę, i napiszę. Teraz jest ciemno, a rano do pracy...
Będziesz miał jutro po południu, ok?
Przy temperaturze ok 90 st. mam ok 240 i 220 między pinem i masą. Między pinami jest ok 460st. Teraz ktoś, kto się zna na tym wykresie mógłby te wartości zaznaczyć na nim, bo pewności nie mam, że mój czujnik jest 100% sprawny
Pozdrawiam
Będziesz miał jutro po południu, ok?
Przy temperaturze ok 90 st. mam ok 240 i 220 między pinem i masą. Między pinami jest ok 460st. Teraz ktoś, kto się zna na tym wykresie mógłby te wartości zaznaczyć na nim, bo pewności nie mam, że mój czujnik jest 100% sprawny
Pozdrawiam
Re: [B4 NG] sprawdzenie czujnika temp.cieczy/2piny ECU/
Rezystencje mierzysz pomiedzy kazdym z pinow a masa. Dlatego, ze z jednego pina idzie sygnal do sterownika ecu a z drugiego do sterownika vez. Temperaturami posrednimi sie nie przejmuj. Zmierz dla 0 stopni i 90. Rano mozesz zalozyc ze jest 0 stopni a po rozgrzaniu 90. Dla 0 jest (miedzy 6000 a 10000) i 90 ( 120 a 300). Potem wskazania dla kazdego z pinow musza byc niemal identyczne.arecki802300 pisze:Witam wszystkich ,pisalem juz o tym ale nie zyskalem odpowiedzi :
mianowicie mam problem z obrotami na biegu jałowym w mojej B4 2.3 ,przeczytalem sporo postow ale pomimo tego potrzebuje wsparcia od posiadaczy silników NG
Prosze kolegow o zmierzenie napiecia we wtyczce od czujnika temp. silnika(ECU 2piny) i opornosci czujnika miedzy pin a pin oraz pin a masa.
Z gory bardzo dziekuje posiadaczom silników \NG i pozdrawiam.
prosze bardzo.Padre (LDZ) pisze:Nie jestem pewien na 100%, ale wydaje mi się że jest to wykres rezystancji pomiedzy pinem (obojętnie którym), a masą.aldi pisze:Wykres rezystancji między pinami czujnika w zależności od temperatury:
Jak już jesteśmy przy tym wykresie, to czy mógłby ktoś na nim dopisać pośrednie wartości rezystancji? Podziałka temperatury jest liniowa (równe odstępy), natomiast rezystancji nie i przyznam się, że mam problem z określeniem na tym wykresie swoich wyników.
każdy jeden wykres z niepodpisanymi wartościami przy poszczególnych działkach będzie się dzielił na równe wartosci odpowiadające dolnej i górnej granicy, o ile nie jest podpisana wartość do każdej z osobna. inaczej taki wykres byłby bezwartościowy, ale to tak nawiasem mówiąc
Witam! Mam następujący problem, Autko po wymianie chłodnicy i płynu chłodzącego zaczęło się dziwnie zachowywać w temacie temperatury. Podczas jazdy wszystko jest ok i na zegarze jest pokazane 90 stopni w granicach akceptowalnego błędu, ale schody zaczynają się podczas postoju, temperatura rośnie tak do 100* i trzyma się 95-100*. Mierzyłem rezystancję czujnika i przy zegarowych 90* na czujniku jest 170 Omów, czy możliwym jest że czujnik się że tak to ujmę "rozkalibrował" i zawyża temperaturę?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4673
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Chłodznicę wsadziłeś nową czy używaną. Widziałem przypadki gdy chłodnica była zakamieniona i były takie objawy a po wsadzeniu nawet taniego zamiennika silnik zaczął trzymać niższe temperatury.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.
Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.
Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga