Witam. Dzisiaj modzilem przy szyberdachu bo chodzil tak jak mu sie podoba. Raz dzialal raz nie dzialal. Dzisiaj zrobilem wstepny prosty test. Sprawdzilem czy po podaniu zasilania silnik pracuje. No i wszystko dziala. Wiec sprawdzilem kabel zasilajacy. No i tu jest problem. Raz podaje prad raz nie. Doszedlem po kablu az do rozdzielki pod kierownica i tam jest polaczony zielona kostka z innym kablem.
I teraz moje pytanie. Jakie moga byc przyczyny "skakania" zasilania" I gdzie ten kabel dalej idzie?
Dodatkowo pytanie. Mam wystajaca biala kostke z fioletowym kwadracikiem na niej ktora jest odlaczona. Do niej idzie czerwony kabel. Obok zas mam dluuugi czerwony kabel ktory najprawdopodobniej jest ze soba polaczony bo tworzy pentle ktory jest zaklejona tasma.
do airbagu ida czarme kabelki ten czerwony na zdjeciu wydaje sie jakby szedl do airbagu ale jest za nim. osobno
[B4 2.0 ABT] Zasilanie szyberdachu
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Jak jeszcze elektryczne szyby to zasilanie idzie z modułu szyb (moduł 3x9). Jeśli masz tylko dach to jest pojedyńczy sterownik z numerem 308. Zobacz czy bezpiecznik termiczny nie rozłącza (jest też pod deską takie coś wielkości zwykłego bezpiecznika tylko z metalową obudową).
A to od Airbagu to może być podłączenie rezystora oszukajuącego sterownik że połączenie elektryczne poduszki jest sprawne. Oczywiście podczas wypadku poduszka się nie otworzy. Może komuś po prostu zepsuł się tasiemka zwijaka na kierownicy.
A to od Airbagu to może być podłączenie rezystora oszukajuącego sterownik że połączenie elektryczne poduszki jest sprawne. Oczywiście podczas wypadku poduszka się nie otworzy. Może komuś po prostu zepsuł się tasiemka zwijaka na kierownicy.
- Piotrekdriver1
- Audi 80 Klub
- Posty: 826
- Rejestracja: 09 lut 2012, 10:01
- Lokalizacja: Białystok
Przelutowalem juz luty i nie pomoglo poniewaz sprawdzalem miernikiem i probowka po koleji kabel zasilajacy. Miedzy szyberdachem a rozdzielka pod kierownica kabel jest sprawny bo przerzucalem mu plus i wszystko dziala. W zielonej kostce w nogach gdzie on jest podlaczony pojawia sie raz plus a raz znika. Na razie mam przerzut na krotko staly zasilania i wszystko dziala ale zasilanie gubi ten glowny kabel zasilajacy. Powalcze z przekaznikami i postaram sie to zrobic ale tutaj przy rozbieraniu tego po prostu znalazlem ta biala kostke i ten czerwony kabel dlatego przy okazji zapytalem czy ktos z was moze wie co to jest i dlaczego kostka nie jest nigdzie podpieta a kabel czerwony jest taki dlugi i zrobiony w petle.
- Piotrekdriver1
- Audi 80 Klub
- Posty: 826
- Rejestracja: 09 lut 2012, 10:01
- Lokalizacja: Białystok
Ten kabel po rozebraniu jest zagiety i zaizolowany tak jak sie zostawia po glosnikach. Prawdopodobnie to glosnikowy kabel (choc bardzo lichy jak do glosnika) ktory idzie gdzies do tylu auta. Z tylu nie mam glosnikow ale moze ktos wozil kiedys tube lub glosniki i tak zostawil kabel po wymontowaniu. Jak bede mial czas to bede szedl po kablu az znajde drugi koniec i wtedy potwierdze na 100%.
Jednak nie wiem co to moze byc za kotska (biala nie podlaczona) nie ma na niej pradu ani nic. Sprawdzilem czujnik termiczny i dziala. Przerzucilem nawet chwilowo zamiast niego plus za pomoca bezpiecznika ktory pasuje w miejsce czujnika a zasilania dalej nie bylo na szyber. Z czujnika termicznego idzie do przekaznika 318 ktory wedlug moich wstepnych badan jest przyczyna niedzialajacego szyberdachu.
EDIT@@:
to jednak kabel od silnicczka anteny. Silniczek do wysuwania i chowania anteny mam spalony dlatego on byl zaslepiony
Jednak nie wiem co to moze byc za kotska (biala nie podlaczona) nie ma na niej pradu ani nic. Sprawdzilem czujnik termiczny i dziala. Przerzucilem nawet chwilowo zamiast niego plus za pomoca bezpiecznika ktory pasuje w miejsce czujnika a zasilania dalej nie bylo na szyber. Z czujnika termicznego idzie do przekaznika 318 ktory wedlug moich wstepnych badan jest przyczyna niedzialajacego szyberdachu.
EDIT@@:
to jednak kabel od silnicczka anteny. Silniczek do wysuwania i chowania anteny mam spalony dlatego on byl zaslepiony