Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 tdi 1Z]problem po zamontowaniu tarcz

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
BorysTDI
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 759
Rejestracja: 21 gru 2009, 13:51
Lokalizacja: Hrubieszów

Post autor: BorysTDI » 10 kwie 2016, 20:35

Prowadnice zacisku działają płynnie w całym zakresie?

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 10 kwie 2016, 22:12

Prowadnica? Chodzi ci o sworzeń jarzma zacisku? Czyli jeden sie porusza a drugi nie? Jeśli tak to musisz to rozebrać, przeczyścić i nasmarować + nowe gumki.
Po wciśnięciu sworznia ma on wysunąć sie samoczynnie przynajmniej z 0,5 cm
Druga sprawa to odpowietrz porządnie zacisk bo mały pęcherzyk powietrza może narobić nieźle bałaganu. Sam to ostatnio przerabiałem gdy mi zablokowało koło po kilku hamowaniach.

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 10 kwie 2016, 22:20

Tylko są wsuwane. Jak pociągniesz na zewnątrz to wyskoczy razem z gumką. Prowadnica ma sie wysuwać po jej wciśnięciu.
Jak wyjmiesz to dokładnie oczyść, i przesmaruj. Przeczyść także otwór w jarzmie gdzie wchodzi ten sworzeń.

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 10 kwie 2016, 22:28

Zestaw czego? Samych gumek na cały zacisk ( tam są tez te dwie na prowadnice) czy zestaw dwa sworznie + gumki? Moim zdaniem jeśli same sworznie nie mają wżerów i sa proste to nie musisz ich kupować. wystarczy przeczyścić drobnym papierkiem i nałożyć pasty do tłoczków.

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 10 kwie 2016, 22:44

No to jak masz te gumki to wymień na nowe bo te co masz muszą być gdzieś uszkodzone jeśli sworznie stoją w miejscu. Jak wyjmiesz to nie zapomnij wyczyścić gniazd w jarzmie bo tam syf też musiał się dostać. Jak nie chcesz smarować smarem do tłoczków to możesz miedziowym ale ja stosowałem i ten i ten i moim zdaniem ten do tłoczków jest lepszy. Mała tubka to koszt 3-5zł.

piter123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 40
Rejestracja: 21 gru 2014, 11:57

Post autor: piter123 » 12 kwie 2016, 18:25

Jeżeli prowadnica zardzewiała to znaczy że dostawała się tam woda/ wpływała wokoło gumek, czyli musi tam być jakiś wżer/rdza że woda tam podpływa. Wydaje mi się że smar miedziany z czasem jakby wysycha i robi taką gumowatą maź, prędzej użyłbym smaru grafitowego, a najlepiej jak hudy, polecił do tłoczków, ja też takiego używałem i jest ok.

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 15 cze 2016, 23:18

Kolega już sobie pewnie z problemem poradził ale zapomniałem napisać że powodem nie odbijania zacisku może być też przybrudzony tłoczek. Jak założyłeś nowe grubsze klocki, tłoczek wsunął sie głębiej i wżery, brud mogą skutecznie blokować jego cofanie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Hamulce tarczowe, bębnowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl