Projekt B3 ZAKOŃCZONY - wstępnie ;))))
Projekt B3 ZAKOŃCZONY - wstępnie ;))))
Witajcie
Audi towarzyszyły mi od dawna. Ojciec w latach 90 miał 100. Audi 80 B4 2.6 było moim drugim samochodem jak zrobiłem prawko, więc pewnie z tych powodów mam sentyment.
To spowodowało, że kupiłem żonie Audi A6 C4 oczywiście avant V6 o którym to ja
marzyłem i wraz z bratem zająłem się renowacją B3 po zmarłym ojcu...
Założenie jest dosyć kompleksowe i niestety kosztowne bo auto w większości zostało rozłożone.
Na chwilę obecną samochód ma wymontowaną i wypiaskowaną zawiechę.
Dodatkowo głowica poszła do sprawdzenia i o ile wystąpi potrzeba regeneracji w co
wątpię bo samochód na raczej symboliczny przebieg 150 tyś..
Co do garażu. Jestem fanem motoryzacji więc sporo samochodów przeszło przez moje ręce.
Niektórymi się tylko pobawiłem inne gościły długo i były również poddawane modyfikacjom.
Jeśli jest ktoś na forum zainteresowany tematami nie związanymi z Audi to chętnie pokażę
co gościło i gości w moim garażu......
Poniżej kila fotek z prac.
Audi towarzyszyły mi od dawna. Ojciec w latach 90 miał 100. Audi 80 B4 2.6 było moim drugim samochodem jak zrobiłem prawko, więc pewnie z tych powodów mam sentyment.
To spowodowało, że kupiłem żonie Audi A6 C4 oczywiście avant V6 o którym to ja
marzyłem i wraz z bratem zająłem się renowacją B3 po zmarłym ojcu...
Założenie jest dosyć kompleksowe i niestety kosztowne bo auto w większości zostało rozłożone.
Na chwilę obecną samochód ma wymontowaną i wypiaskowaną zawiechę.
Dodatkowo głowica poszła do sprawdzenia i o ile wystąpi potrzeba regeneracji w co
wątpię bo samochód na raczej symboliczny przebieg 150 tyś..
Co do garażu. Jestem fanem motoryzacji więc sporo samochodów przeszło przez moje ręce.
Niektórymi się tylko pobawiłem inne gościły długo i były również poddawane modyfikacjom.
Jeśli jest ktoś na forum zainteresowany tematami nie związanymi z Audi to chętnie pokażę
co gościło i gości w moim garażu......
Poniżej kila fotek z prac.
Ostatnio zmieniony 03 lip 2016, 09:31 przez Sarin, łącznie zmieniany 4 razy.
Silnik zostanie ponieważ swap jaki mnie interesował to wydatek 15 tyś.
Sprężyny miały już posypaną nawierzchnię więc nic by im nie pomogło.
Zawieszenie jest już wypiaskowanie i idzie do cynkowania a potem proszek.
Całość części już kupiona. Wszystko z tulei na poliuretanie, amory Kayaba, tarcze TWR. klocki i zaciski Girling, łożyska SKF. Rurki wężyki nowy OEM lub dobre zamienniki.
Generalnie wszystko NOWE.
Sprężyny miały już posypaną nawierzchnię więc nic by im nie pomogło.
Zawieszenie jest już wypiaskowanie i idzie do cynkowania a potem proszek.
Całość części już kupiona. Wszystko z tulei na poliuretanie, amory Kayaba, tarcze TWR. klocki i zaciski Girling, łożyska SKF. Rurki wężyki nowy OEM lub dobre zamienniki.
Generalnie wszystko NOWE.
Samochód jest fabrycznie obniżony i tak miał w dokumentach za niemca.
Nie będę pogłębiał stanu ponieważ z wywalonym zawieszeniem prowadził się
świetnie to teraz będzie malina
Plan:
Wszystko co dostanę z części i nie będzie zabijało ceną - nowe.
Bardziej szczegółowy:
Mechanika
- renowacja zawieszenia - całkowita plus ocynk i malowanie
- wszystkie tuleje poliuretan
- amory Kayaba
- nowe tarcze i klocki
- nowy układ hamulcowy ( linki, przewody, oploty ) wraz z zaciskami
- nowe wszystkie przeguby
- silnik rozdrobniony i poskładany na nowo eliminują niedociągnięcia
- podobnie dolot, układ wtryskowy itd
- wymiana wszystkich węży i pierdolników
- komora silnika, urządzenia, wiązki wyczyszczone suchym lodem
- skrzynia na stół i podobnie jak silnik
- zdemontowany i wyczyszczony kolektor
- dedykowany układ wydechowy - tu czekam na jakieś polecenia ponieważ
chciałbym zrobić coś sensownego beż wieś-tuningu
- nowy ręczny
- płyny ustrojowe, oleje Motul, smar molibden na tuleje - generalnie bez kompromisów
- przegląd wszystkiego co ruchome i ewentualne naprawy
Kosmetyka
- lakierowanie na na taki sam kolor
- wstawienie zdobycznego grilla Kamei
- malowanie zderzaków ( tu mam zgryz czy w całości czy częściowo bez listew )
- renowacja lamp lub nowe
- może jakieś dyskretne oklejenie
- renowacja felg ( odbieram we wtorek ), polerowanie rantów
- wymiana wnętrza oryginalne kubełki ( fotele, kanapa, boczki welur z B4 )
- wymiana podsufitki - tu postaram się uszyć coś ekstra w iluminacją LED
- wyciszenia i tapicerowanie elementów które uznam za potrzebne np: bagażnik
- montaż kierownicy ( chętnie kupię jakąś kultową
- montaż jakiegoś radia i głośników
- ogólnie kosmetyka
Podsumowanie:
Samochód ma być stonowany. Liczę na nowoczesny efekt z zachowaniem
właściwego dla tego pięknego samochodu klasycznego charakteru.
Mam nadzieję, że wyjcie coś co będzie cieszyć oko i niczym nie ustąpi w prowadzeniu
innym droższym samochodom.
[ Dodano: 2016-04-12, 00:51 ]
Felgi wróciły z renowacji.
Efekt całkiem ładny.
Dodatkowo głowica do sprawdzenia i ocena stanu silnika.
Dół wygląda ładnie.
Kolejne w kolejce elementy zawieszenia.
Już gotowe do montażu. W najbliższym czasie fotki.
Nie będę pogłębiał stanu ponieważ z wywalonym zawieszeniem prowadził się
świetnie to teraz będzie malina
Plan:
Wszystko co dostanę z części i nie będzie zabijało ceną - nowe.
Bardziej szczegółowy:
Mechanika
- renowacja zawieszenia - całkowita plus ocynk i malowanie
- wszystkie tuleje poliuretan
- amory Kayaba
- nowe tarcze i klocki
- nowy układ hamulcowy ( linki, przewody, oploty ) wraz z zaciskami
- nowe wszystkie przeguby
- silnik rozdrobniony i poskładany na nowo eliminują niedociągnięcia
- podobnie dolot, układ wtryskowy itd
- wymiana wszystkich węży i pierdolników
- komora silnika, urządzenia, wiązki wyczyszczone suchym lodem
- skrzynia na stół i podobnie jak silnik
- zdemontowany i wyczyszczony kolektor
- dedykowany układ wydechowy - tu czekam na jakieś polecenia ponieważ
chciałbym zrobić coś sensownego beż wieś-tuningu
- nowy ręczny
- płyny ustrojowe, oleje Motul, smar molibden na tuleje - generalnie bez kompromisów
- przegląd wszystkiego co ruchome i ewentualne naprawy
Kosmetyka
- lakierowanie na na taki sam kolor
- wstawienie zdobycznego grilla Kamei
- malowanie zderzaków ( tu mam zgryz czy w całości czy częściowo bez listew )
- renowacja lamp lub nowe
- może jakieś dyskretne oklejenie
- renowacja felg ( odbieram we wtorek ), polerowanie rantów
- wymiana wnętrza oryginalne kubełki ( fotele, kanapa, boczki welur z B4 )
- wymiana podsufitki - tu postaram się uszyć coś ekstra w iluminacją LED
- wyciszenia i tapicerowanie elementów które uznam za potrzebne np: bagażnik
- montaż kierownicy ( chętnie kupię jakąś kultową
- montaż jakiegoś radia i głośników
- ogólnie kosmetyka
Podsumowanie:
Samochód ma być stonowany. Liczę na nowoczesny efekt z zachowaniem
właściwego dla tego pięknego samochodu klasycznego charakteru.
Mam nadzieję, że wyjcie coś co będzie cieszyć oko i niczym nie ustąpi w prowadzeniu
innym droższym samochodom.
[ Dodano: 2016-04-12, 00:51 ]
Felgi wróciły z renowacji.
Efekt całkiem ładny.
Dodatkowo głowica do sprawdzenia i ocena stanu silnika.
Dół wygląda ładnie.
Kolejne w kolejce elementy zawieszenia.
Już gotowe do montażu. W najbliższym czasie fotki.
GerB3 pisze:Felgi wyszły piękne
Mam prośbę, dodawaj te zdjęcia tak jak teraz ale w większej rozdzielczości bo otwierają się takie miniaturki jak na forum
Nie ma problemu koleje będą większe
Swoją drogą felgi były w strassssznym stanie.
Nie wiem czy będą dawał dekle czy właduje polery śruby i zaślepki OOOO
Dziś już zakułem w oponki 205x50x15 - i wyglądają godnie
Przy okazji zapraszam zobaczyć
https://audi80.pl/topics132/audi-a6- ... tm#1013310
Ta Audika w miarę ogarnięta....