Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 2.0 ABT] Nierówna praca silnika, dławi się, gaśnie

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
AlphaLoop
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 12
Rejestracja: 28 mar 2016, 17:48

[80 2.0 ABT] Nierówna praca silnika, dławi się, gaśnie

Post autor: AlphaLoop » 04 kwie 2016, 22:59

Witam serdecznie

Mam następujący problem. Przy ściąganiu nogi z gazu moja 80 się jakby dławi, rwie, nie wytrąca prędkości płynnie. Dzieje się tak przy niskich prędkościach, na dwójce, trójce i na rozgrzanym silniku. Nie jest za gazowana.

Przykład z dziś, jechałem w miasto załatwiać sprawy, bank, urzędy duperele. Żadnych problemów. Zostawiam auto na parkingu w mieście, załatwiam sprawy 30 min i w drodze powrotnej do domu dzieje się ww problem. Nie mogę zlokalizować przyczyny, może Wy macie jakieś pomysły?
Ostatnio zmieniony 11 kwie 2016, 20:39 przez AlphaLoop, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 04 kwie 2016, 23:48

Sprzęgło lub amortyzator przepustnicy.

AlphaLoop
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 12
Rejestracja: 28 mar 2016, 17:48

Post autor: AlphaLoop » 11 kwie 2016, 20:36

Niestety wymieniłem przepustnicę, problem nie zniknął. Auto postało tydzień (wyjazd) i jest coraz gorzej.

Odpalał ładnie ale zaraz potem wchodził na dziwne obroty, falował, dławił się i gasł ( tak jakby paliwa brakowało). Za 4 razem odpalił prawidłowo, jednak podczas jazdy pracuje nierówno, rwie, zaniki mocy, dławi się, głównie bieg 1-3 chociaż na już 4, 5też. Gaśnie w nieoczekiwanych momentach(mp na rondzie ;/)

Wyciągnąłem niebieską i żółtą wtyczkę, to samo.

Jak się zastanowię stało się to niecały tydzień po wymianie rozrządu i okablowania na silniki (przewody zapłonowe) może tutaj problem?

jaroslawek9
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 16
Rejestracja: 12 lut 2016, 18:11
Lokalizacja: Szczecinek

Post autor: jaroslawek9 » 12 kwie 2016, 09:24

jakiej firmy kupiles kable zaplonowe

Awatar użytkownika
petel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 241
Rejestracja: 22 lut 2013, 17:57
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC
Lokalizacja: Kielce

Post autor: petel » 12 kwie 2016, 14:26

stare przewody podłącz i się dowiesz coś może

czarekHD
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 369
Rejestracja: 11 lut 2016, 21:33
Lokalizacja: Białystok

Post autor: czarekHD » 13 kwie 2016, 22:29

na pewno masz dobrze podłączone przewody? w sensie prawidłowa kolejność cylindrów ?

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 14 kwie 2016, 15:14

czarekHD, skoro problem występuje co jakiś czas to raczej nie jest wina w/w przewodów- nie sądzisz.
Aczkolwiek sprawdzenie rozrządu i zapłonu bo po ich wymianie się to stało - nie zaszkodzi zważywszy na fakt że to kilka minut roboty.
Sprawdź jeszcze jedna rzecz - czy wymieniając przewody nie zruszyłeś wtyczki od czujnika niebieskiego i może nie styka - poruszaj nią trochę. Podobny przypadek w abk widziałem że ecu widział -40 temp bo wtyczka nie siedział dobrze na czujniku i ciągle zalewał silnik paliwem aż paliwo było czuć.

AlphaLoop
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 12
Rejestracja: 28 mar 2016, 17:48

Post autor: AlphaLoop » 14 kwie 2016, 17:38

Witam, dzięki za zainteresowanie. Dopiero dzisiaj udało mi się znaleźć chwilkę - zrobiłem, zdjęcia i nagrałem filmik.

Przewody i połączenie:

https://drive.google.com/open?id=0B8qzr ... Vh3UTZzdWc

https://drive.google.com/open?id=0B8qzr ... 081M01DV1U

https://drive.google.com/file/d/0B8qzrS ... ZHOU0/view


Filmik na którym udało mi się to złapać ( sorry za paluchy i to chodzenie, na szybko robione - chodzi o samą pracę silnika.)

https://www.youtube.com/watch?v=RsIpTDBt4bA

Kiedy złapie taką "lewą fazę" a łapie chwilę po odpaleniu to na przegazowaniu jest taki jak slychać i prawie gaśnie lub gaśnie ;/

Zrobię lepszy filmik i go wrzucę żeby to ładnie pokazać, potrzebuję drugiej osoby ;)

Sprawdzę tę wtyczkę, w sumie ostatnio też czuć było benzynę w kabinie... Czy ktoś może mi powiedzieć jaką ma mieć oporność? sprawdziłbym od razu miernikiem

Aaa i teraz to w sumie już chyba 80% czasu jazdy się dzieje

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 14 kwie 2016, 18:09

AlphaLoop pisze:zy ktoś może mi powiedzieć jaką ma mieć oporność? sprawdziłbym od razu miernikiem
i na przyszłość używaj troszkę szukajki, bo takie rzeczy są opisywane już nie raz na forum
ale proszę bardzo

czujnik niebieski
- przy 0°C 5000...6500 Ω
- przy 10°C 3300...4500 Ω
- przy 20°C 2200...3000 Ω
- przy 30°C 1500...2000 Ω
- przy 40°C 1000...1400 Ω
- przy 50°C 700...950 Ω
- przy 60°C 540...680 Ω
- przy 70°C 400...500 Ω
- przy 80°C 275...375 Ω
- przy 90°C 200...275 Ω
- przy 100°C 150...225 Ω

AlphaLoop
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 12
Rejestracja: 28 mar 2016, 17:48

Post autor: AlphaLoop » 15 kwie 2016, 10:29

Sprawdził em niebieski czujnik, wskazanie oporności zgodne z tym co napisałeś, odpiąłem akumulator na 25 min, zrobiłem ten reset, nie pomogło, sprawdził em filtr powietrza czy nie przytkany... Jest ok..

Teraz jest tak: odpalam, wchodzi na wyższe obroty, potem spada, dławi się, gaśnie. Trzęsię autem ogólnie, jak jadę to przy rwaniu czuję wręcz jak tłumik mi się obija o podłogę.

Może to sonda lambda? Wieczorem jak się ściemni sprawdzę świece i kable ale szczerze wątpię... Przypomniało mi się, że ostatnio zwrócił moją uwagę dym z rury, gęsty i jasny, może to też pomoże komuś mi pomóc

Dzieje się to już teraz zawsze. Nie da się jeździć ;/

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 15 kwie 2016, 13:23

AlphaLoop, tak teraz zerknąłem że na tym filmiku masz jakieś dziwne te przewody WN - jakieś długie są - na pewno masz je dobrze dobrane :?:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl